Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
n-evo

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Berichtdoor n-evo » Ma 12 Aug 2019, 22:30

Suus schreef:Het verkeerslicht achter het Paleis heeft volgens mij één belangrijk doel waarvan ik mij afvraag of dat zonder verkeerslichten veilig is af te wikkelen: fietsers op de Nieuwezijds Voorburgwal komende uit de zuidelijke richting die linksaf de Raadhuisstraat in willen. Er zijn op die plek volgens mij al eens zwaargewonden of doden gevallen toen een voertuig komende vanuit de noordelijke richting van de Nieuwezijds Voorburgwal naar rechts de Raadhuisstraat insloeg en daarbij een fietser schepte.

Klinkt een beetje als een incident dat overal kan gebeuren. Kennelijk hebben die stoplichten het ook niet weten te voorkomen of stonden ze toevallig net uit?

Vinny

Berichtdoor Vinny » Di 13 Aug 2019, 19:49

Kruisingen zijn vaak erg onoverzichtelijk in Amsterdam. Maar als mensen rekening met elkaar houden is er geen verkeerslicht nodig. Wanneer er door een stroomstoring geen verkeerslichten werken loopt het verkeer werkelijk als een zonnetje.
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

DingeZ

Berichtdoor DingeZ » Wo 14 Aug 2019, 12:28

Nou, als er verkeersregelaars moeten komen is het nog veel erger, die zijn helemaal traag. Ze zijn vaak ook traag met het afbreken van autostromen en regelmatig snappen ze niet welke kant de tram op moet gaan. Bij de huldiging van Ajax reden diverse lijnen om via de Amstelveenseweg en Overtoom. Op de kruising Overtoom/1e Con. Huygensstraat stonden verkeersregelaars die niet snapten dat veel trams vanaf de Overtoom juist linksaf moesten en niet rechtdoor, waardoor ze op het verkeerde moment doorgelaten werden.

Terug naar “OV in West-Nederland”