Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3238
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door TffpaA »

Niks voor de Stichting OV in Nederland? Voor meetings en rondritten door Amsterdam enzo.
🗣
Casper
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 18 sep 2020, 18:26
Locatie: Utrecht

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Casper »

Ik denk niet dat dit stel ooit nog rijklaar te krijgen is. Volgens de beschrijving op marktplaats heeft hij ook nog een tijd dienstgedaan als pluktram, dus er is waarschijnlijk van alles en nog wat missend aan de binnenkant.
Student in Amsterdam en Utrecht, vrijetijdsreiziger in alle uithoeken van Nederland.
Gebruikersavatar
Mojito
Berichten: 286
Lid geworden op: ma 25 okt 2010, 10:14
Locatie: Amsterdam

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Mojito »

Spuit hem over in mooi GVB geel, of het grijze schema uit de jaren '60. Zet hem neer op het Bellamyplein (het stukje dat ooit het kleine buitenterrein van de remise Tollensstraat was, waar nog steeds wat tramrails ligt en wat is af te sluiten met muur en hek) en maak er een foodtruck van.
足元にご注意下さい
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3238
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door TffpaA »

Mojito schreef: do 03 mar 2022, 15:32 Spuit hem over in mooi GVB geel
*O*
, of het grijze schema uit de jaren '60.
*O* *O*
Zet hem neer op het Bellamyplein (het stukje dat ooit het kleine buitenterrein van de remise Tollensstraat was, waar nog steeds wat tramrails ligt en wat is af te sluiten met muur en hek)
*O* *O* *O*
en maak er een foodtruck van.
-0-
🗣
Gebruikersavatar
Mojito
Berichten: 286
Lid geworden op: ma 25 okt 2010, 10:14
Locatie: Amsterdam

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Mojito »

Ik snap de teleurstelling. Ik had niet zozeer Lowlands of de Rollende Keukens in gedachten, maar eerder iets zoals de currywurst tenten, die in oude Berlijnse S-Bahn wagons waren gevestigd op de luchthavens Tegel en jaren geleden ook Schönefeld. Dat vond ik best chique gedaan daar (en had goeie currywurst, ook), zonder banaal te worden. Als statisch object, monument... ik weet het niet. Daar is dit de stad niet voor vrees ik. Alles moet geld opleveren helaas.

Gelukkig is seriegenoot 602 in goeie conditie en mag die regelmatig zijn rondjes door de stad rijden.
足元にご注意下さい
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Jef400 »

Oeh, lekker met tramcakes en raily limonade.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Lange_Dre
Berichten: 530
Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 14:44
Locatie: Groningen-Den Haag

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Lange_Dre »

Zou een leuk object zijn om een station restauratie / koffiebar-tram van te maken. Voor bij een station of op een leuk veldje op een stuk rails. Of een B&B denk een beetje aan die trein bij Sloterdijk staat, maar dan dus in een oude tram.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13667
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Vinny »

Bij Sloterdijk heeft nog zo'n kofffietentje gezeten in een oude tram. Weet niet of dat nog steeds bestaat. Aardige eigenaar wel. Hij heeft behoorlijk veel investeringen moeten doen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Mojito
Berichten: 286
Lid geworden op: ma 25 okt 2010, 10:14
Locatie: Amsterdam

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Mojito »

Ja, die heette "De Amsterdamsche Tram". Was een leuke tent. Die bestaat niet meer helaas, volgens mij al een jaar of vier. Ben benieuwd waar die tram is gebleven. Er staat nu een zwart bouwsel van The Breakfast Club. Het café was gevestigd in een blauwe tram waarvan velen dachten dat die van de NZH was geweest (maar hij kwam van de Wiener Lokalbahnen). Zoiets zou een mooie bestemming zijn.

Een andere plek die mij interessant lijkt is het Openluchtmuseum in Arnhem. Er ligt alweer 25 jaar een tramlijn daar, die ik nog steeds eens moet bezoeken. Die beschikt over drie Rotterdamse vierassers, een Haagse tweeasser, een Düwag gelede tram van de RET, een replica van een Arnhemse tram en een nog steeds nuttige railreinigingswagen van het GVB. 

Een Amsterdamse bolneus, in mijn (chauvinistische en niet geheel objectieve) ogen toch wel het mooiste en meest beeldbepalende Nederlandse tramontwerp van de tweede helft van de 20e eeuw, zou daar mooi tussen passen. Rijvaardig zou natuurlijk het allermooiste zijn, maar als dat niet meer mogelijk is kan dat ook prima als statisch object, lijkt me.
足元にご注意下さい
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5273
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Lijn 45 »

De EMA wil binnenkort een Amsterdamse drieasser stationeren in het Openluchtmuseum. Dat wordt 'm niet voor de Bolkop, want de remise daar staat dan vol.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21370
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

Mojito schreef: vr 04 mar 2022, 16:57 Een Amsterdamse bolneus, in mijn (chauvinistische en niet geheel objectieve) ogen toch wel het mooiste en meest beeldbepalende Nederlandse tramontwerp van de tweede helft van de 20e eeuw,
Was het ook niet het enige Nederlandse tramontwerp van de tweede helft van de 20e eeuw?
Rotterdam is (na twee series van Schindler) vrij snel overgestapt op trams van DüWag en Den Haag had natuurlijk PCC's.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
fred1954
Berichten: 3466
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door fred1954 »

Het GVB meldt om 7.15 uur dat alle metrolijnen tot nader order stil staan, door storing verkeersleiding systeem. Gelukkig is het zondagochtend……
Kalil Nieuw
Berichten: 1474
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Kalil Nieuw »

Maar jammer genoeg komt dit de meeste keren op doordeweekse dagen voor. -0-
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3238
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door TffpaA »

Gelet op het feit dat er meer doordeweekse dagen zijn (5) dan weekenddagen (2), en de verstoringen tot nu toe volgens een willekeurig patroon lijken op te treden, is dat een nogal logische constatering.
🗣
Kalil Nieuw
Berichten: 1474
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Kalil Nieuw »

TffpaA schreef: zo 06 mar 2022, 08:02 Gelet op het feit dat er meer doordeweekse dagen zijn (5) dan weekenddagen (2)...
Deze hoefde je me niet uit te leggen hè! :D _O-
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3238
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door TffpaA »

Graag gedaan :Y
🗣
fred1954
Berichten: 3466
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door fred1954 »

Rond 9.00 uur is het metroverkeer weer hervat, zij het met vertraging…….
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3238
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door TffpaA »

Ondertussen in de Amsterdamse Vervoerregio:

https://vervoerregio.nl/artikel/20220303-de-deltawerken-voor-de-logistiek-de-cargoloop

Let vooral even op de openingszin:
De ontwikkelaars spreken van de future of transport, experts in de logistiek van een game changer.
🗣
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3037
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door nvdw »

De Deltawerken van de Bullshit Bingo, dus ;)
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
hauptbahnhof
Berichten: 3928
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door hauptbahnhof »

Vanaf vandaag inzet (zo te zien 1 op dit moment) van een CAF Urbos op lijn 24.
VIRM
Berichten: 7631
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door VIRM »

Mojito schreef: vr 04 mar 2022, 16:57
Een andere plek die mij interessant lijkt is het Openluchtmuseum in Arnhem.


Zeker de moeite waard! *O* Al vond ik zelf de binnententoonstelling over de canon van Nederland tegenvallen.
Beul van de blindegeleidelijn
VIRM
Berichten: 7631
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door VIRM »

GVB heeft in haar app onlangs de haltehulp ingebouwd voor mensen met een mobiliteitsbeperking. Zo te zien een handige toevoeging voor reizigers me teen rolstoel/scootmobiel/krukken. :pos: En GVB is al goed bezig met het overzicht van defecte roltrappen en liften.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13667
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Vinny »

Absoluut. Een stuk praktischer dan de kapotte roltrappen en liften ook daadwerkelijk repareren (A)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3238
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door TffpaA »

Ik vind eigenlijk ook wel dat GVB daar een award voor verdient, uitgereikt door die altijd vrolijk lachende dame van de Vervoerregio.

:trein: "Voor het pro-actief, klimaatneutraal, duurzaam en inclusief vermelden van alle defecte roltrappen en liften." *bus*
🗣
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Suus »

Misschien dat eind dit jaar dan eindelijk een nieuwe editie van de "de beste GVB-verbetering van het jaar" gehouden kan worden? Net zoals in 2017 ;)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 116 gasten