Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
n-evo
Berichten: 3373
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door n-evo »

fred1954 schreef: do 22 jun 2023, 16:48De Amsteltram naar Uithoorn zal ongetwijfeld razend populair worden, omdat er geen alternatief meer is. CXX lijnen 347/348 worden vakkundig de nek omgedraaid door de Vervoerregio, als de tram eenmaal doorgetrokken is.
Wie weet dat die gekoppelde trams dan alsnog nodig zijn een groot deel van de dag en tram 25 in z'n huidige vorm kan blijven. Probleem opgelost? *O*
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door fred1954 »

Daar zou je best eens gelijk in kunnen hebben. Ik denk dat als de “afschaling” grotendeels teruggedraaid wordt er helemaal geen lijn 6 komt. En alles blijft zoals eerst bedacht: lijn 5 naar Stadshart en lijn 25 gekoppeld naar Uithoorn.

Maar wie weet wat er nog uit de toverdoos komt van het GVB. En CXX zal ook aan de bak moeten, de westelijke as Busstation - Keizer Karelweg - Amsterdamseweg - Amstelveenseweg [M] zal zeker in de spits versterking moeten hebben. Maar dat is een andere discussie.
n-evo
Berichten: 3373
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door n-evo »

Ik denk ook niet dat er grote wijzigingen komen voordat de nieuwe concessie van GVB ingaat.
robert1955
Berichten: 274
Lid geworden op: do 25 jun 2020, 18:05

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door robert1955 »

Dat van die reisinfo blijft rssr, want als je op de gvb site kijkt duurt 'de omleiding' voor de tram tot 16 july en de bus tot 24. Dus de actie is niet zo begrijpelijk.

wat betreft de leesbaarheid van de led schermen: die kan beter zacht gezegd op de nieuwste bussen is het dat ook. Vooral het overstralen [en dimmen op de CAF's] van het lijnnummer [en dat is toch het belangrijkste is ergerlijk.
robert1955
Berichten: 274
Lid geworden op: do 25 jun 2020, 18:05

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door robert1955 »

De 22## ecitaros zijn weer gewoon zichtbaar op busposities :)
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8693
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Milco »

E-VDL’s ;)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
n-evo
Berichten: 3373
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door n-evo »

Citea Electric
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10593
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door trolly »

Bussen.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
robert1955
Berichten: 274
Lid geworden op: do 25 jun 2020, 18:05

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door robert1955 »

oeps
hauptbahnhof
Berichten: 3928
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door hauptbahnhof »

Natorious schreef: do 22 jun 2023, 15:13 Weet iemand hoe de beveiliging werkt op de Amstelveenlijn die dat zou willen toelichten?
Over wat voor beveiliging heb je het?
Natorious
Berichten: 458
Lid geworden op: di 17 jun 2014, 14:27
Locatie: Groningen

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Natorious »

Ik doelde op het wisselbeveiligingssysteem bij het Stadshart (waar de trams naar Stadshart en Westwijk samenkomen). Wordt dat automatisch aangestuurd of is die verbonden met een controlepost ergens?
hauptbahnhof
Berichten: 3928
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door hauptbahnhof »

Ik heb niet echt een idee wat je precies bedoelt met controlepost ofzo maar dit is wat ik weet.

Werkt in eerste instantie hetzelfde als bij een normale tramwissel. Tram rijdt over vecomlus, wissel wordt in de goede stand gelegd, mits er op dat moment geen conflicterende bewegingen al zijn aangevraagd en plaatsvinden. Er wordt dan een veilig seinbeeld getoond en de tram kan zijn weg vervolgen. De volgende tram kan direct erna inmelden maar krijgt pas een veilig seinbeeld als de tram uit de wisselsectie is. Hier staan dus seinen die niet stoptonend gepasseerd kunnen worden.

Bij normale tramwissels rijdt de bestuurder ook over de vecomlus met de tram en het wissel zal direct in de goede stand gaan liggen. Daarna moet de bestuurder zelf opletten of er geen conflicten op dat moment zijn of dat er mogelijke conflicten kunnen plaatsvinden als het wissel in een verkeerde stand kan liggen. In die gevallen moet er gewacht worden totdat het wel veilig is. De volgende tram kan pas inmelden als de tram het wissel volledig gepasseerd is en de lamp gedoofd is. Hier staan dus wisselaanwijzers die alleen de wisselstand tonen als het wissel in de juiste stand en goed aangesloten ligt.
Laatst gewijzigd door hauptbahnhof op di 27 jun 2023, 14:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Natorious
Berichten: 458
Lid geworden op: di 17 jun 2014, 14:27
Locatie: Groningen

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Natorious »

Aha, bedankt voor de uitleg.

Verder is er een document gepubliceerd over de mogelijkheden die onderzocht worden m.b.t. het sluiten van de (kleine) ringlijn.
In de appendix vind je de verschillende alternatieven overwogen, uiteenlopend van een verlengde Oostlijn tot een BRT-corridor.
Jelmer
Berichten: 548
Lid geworden op: wo 19 mar 2008, 20:40

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Jelmer »

Gisteren en vandaag gaat het weer helemaal mis met de E-citea's in busposities.

Gisteren was er 1 zichtbaar (2262) vandaag helemaal niks (uit de serie 2251-2281).

De 1900 en 2100-en zijn wel gewoon zichtbaar.

https://busposities.nl/materieel/GVB/CiteaSLFA180E
IIVQ
Berichten: 899
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door IIVQ »

GVB bus, tram en metro 50/51/53/54 zijn gestaakt, alleen veer vaart en NZL rijdt wel.

Dat metro ook staakt verbaast me, dat ben ik niet gewend van het GVB.
Roeland
Berichten: 2281
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Roeland »

Ik zou toch denken dat de veerponten veel gevoeliger zijn voor storm dan de vrijliggende (en deels ondergrondse) metro.
Desnoods zou GVB een aangepaste metrodienst kunnen rijden (de 54 wel, de 51-53 niet, en de 50 aangepast: Sloterdijk - Zuid - Gaasperplas).
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door fred1954 »

Ook dat nog: Flinke aanrijding vanmorgen met lijn 7 Rietlandpark

https://www.at5.nl/artikelen/221351/
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3234
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door TffpaA »

"When it rains, it pours..."
🗣
robert1955
Berichten: 274
Lid geworden op: do 25 jun 2020, 18:05

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door robert1955 »

Woensdag avond stonden nog her en der zo'n 65 trams op straat [deels met panto op, deels neer, daaar was geen lijn in te ontdekken]. Voor het wegslepen werd ppk de H47 [heeft een diesel aggregaaat van de museumlijn ingezet [plaatje: https://www.at5.nl/artikelen/221369/gvb ... stregeling.
Vanochtend rijdt alles normaal, alleen de 1 kan nog niet langs het Leidsebosje [probleem op de Overtoom].
Busdienst gisteravond was mager.
En de website is ook weer normaal
Jelmer
Berichten: 548
Lid geworden op: wo 19 mar 2008, 20:40

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Jelmer »

Vandaag volgens busposities CAF 3063 op lijn 25. Volgens mij voor het eerst een wit/blauwe op deze lijn.

https://busposities.nl/voertuig/gvb_15Gtram_3063
Stadsbus
Berichten: 1137
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Stadsbus »

Tram zou reclame dragen voor ik meen lijn 25. 3053 idem.
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door fred1954 »

Misschien volgend jaar toch bezuinigingen ondanks extra miljoenen? Nu is het weer een tekort aan personeel?
https://www.at5.nl/artikelen/221356/gvb ... -miljoenen
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Durashift »

^^ de fixatie op nieuwe instroom snap ik ook niet zo goed.

Ga nou eens gericht in gesprek met de mensen die zich terzijde ('ziek') melden, het hoe en waardoor vragen (niet waarom, dan zit je gelijk in het (ver)oordelen veld). en pak die uitval aan zodat er geen ziekmeldingen komen doordat een medewerker niet voor de fun een dag vrij vraagt en niet toegewezen krijgt.

.. en anders maar een rondje door ons land doen, statushouders oppikken en de academy induwen zodat ze een stuur(tafel) in handen krijgen. :X
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Hainje »

Ik denk dat veel statushouders niets liever willen dan dat (aan het werk mogen), maar de politiek he.
🍉
robert1955
Berichten: 274
Lid geworden op: do 25 jun 2020, 18:05

Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door robert1955 »

Stadsbus schreef: vr 07 jul 2023, 18:49 Tram zou reclame dragen voor ik meen lijn 25. 3053 idem.
3063/3053 lijken samen te rijden. Foto: https://busposities.nl/foto/109752
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 175 gasten