Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 23:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Het is inderdaad zo dat die linkse deugers in de Kunstraad vooral entartete Kunst rijkelijk van subsidies voorzien.
Dan inderdaad beter 120 euries ophoesten om naar kunst te kunnen kijken die ook door de Duitsers wel op de juiste waarde werd geschat.
Maar goed, terug naar de Amsterdamse alledaagse gebeurtenissen op OV-gebied: kan iemand mij vertellen of lijn 14 nu Javaplein of Muiderpoort als eindbestemming heeft?
Dan inderdaad beter 120 euries ophoesten om naar kunst te kunnen kijken die ook door de Duitsers wel op de juiste waarde werd geschat.
Maar goed, terug naar de Amsterdamse alledaagse gebeurtenissen op OV-gebied: kan iemand mij vertellen of lijn 14 nu Javaplein of Muiderpoort als eindbestemming heeft?
🗣
-
- Berichten: 273
- Lid geworden op: do 25 jun 2020, 18:05
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
javaplein
-
- Berichten: 273
- Lid geworden op: do 25 jun 2020, 18:05
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
opera is een personeelsintensieve manier van herrie maken. Er gaat vanuit OCW ruim 28 mio in
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Weinig verrassend, maar eigenlijk wel onthutsend dat PHS denkt dat hij zijn elitaire genoegens met die € 120 volledig uit eigen zak betaald. Niet dat ik hem zijn avondje Wagner niet gun overigens — hoewel ik er wel allerlei compleet onterechte associaties bij heb — integendeel. Ik zou iedereen op willen roepen zo veel mogelijk van het cultuuraanbod te profiteren nu het nog kan. De sector zal ongetwijfeld zwaar getroffen worden in de komende regeerperiode.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 23:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
En het Rijks zal ook nog wel veilig zijn zolang ze daar niet te woke gaan lopen doen, denk ik. Het Stedelijk zal echter moeten gaan vrezen, evenals al het andere aanbod van linkshobbyistische entartete Künste.
Qua OV-aanbod in Amsterdam zou dat dan wel weer als 'voordeel' met zich meebrengen dat er minder reizigers zijn die naar museum, concert of conceptuele popupperformance moeten - waarmee er dus ook in het aanbod gesneden kan worden
Qua OV-aanbod in Amsterdam zou dat dan wel weer als 'voordeel' met zich meebrengen dat er minder reizigers zijn die naar museum, concert of conceptuele popupperformance moeten - waarmee er dus ook in het aanbod gesneden kan worden
🗣
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Je bent er net achter gekomen dat je kaartje zwaar gesubsidieerd wordt. Dat is veel meer kennis dan waaover de meest NSC-, BBB-, PVV- en VVD-stemmers beschikken. Het verchil tussen jou en die anderen is, dat jij de opera bezoekt, terwijl zij het alleen maar verspilling van publieke middelen vinden. Dus ook al gaat het om een verwaarloosbaar klein deel van de rijksbedroting, het is een dankbaar en weerloos slachtoffer voor symbolische bezuinigingspolitiek. Ik zie geen enkele reden waarom Wagner niet wegbezuinigd zou worden.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 23:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Nee, werkelijk niet. Dat er foute types op afkomen is niet 's mans fout, en ik ben niet zo censuurderig.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Wat is de bron van dat kaartje?
Wat mij verbaasd is dat Overamstel-Spaklerweg als verplicht wordt gegeven, dat was een paar jaar geleden niet het toekomstbeeld namelijk.
Wat staat er bij de 2 pijlen vanuit Van der Madeweg maar Overamstel en Spakkie?
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Geen idee. Ook in de PDF (Bijlage 2: Kaarten van het PvE) op maximale vergroting is het niet te lezen.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
-
- Berichten: 3928
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Wat ik begreep is dat bij de aansluiting tussen M50 en M53 een aansluiting is geregeld in het beveilingssysteem. Volgens mij zal metro A op metro B wachten als metro B met niet meer dan 2 minuten vertraging rijdt. Bij het huidige systeem krijgt de bestuurder namelijk als hij moet vertrekken de opdracht om de deuren te sluiten en als deze dicht zijn de opdracht om te vertrekken. Moet er gewacht worden, dan zal de bestuurder de opdracht niet krijgen om de deuren te sluiten (en te vertrekken).IIVQ schreef: ↑vr 15 dec 2023, 08:45 Net gezien op Van der Madeweg: de DRIS die voor lijn 53 alternerend de bestemming en "Wachten op verbinding" toontals moderne variant op de "W"-lamp.
- Spoiler: show
Overigens wachtte de 53 ongeveer een minuut en reed toen alsnog weg, nog geen minuut later gevolgd door de binnenkomende 50.
Ik snap GVB daarin echt niet. Je kan met moderne techniek toch wel beslissen of je op een aansluiting gaat wachten (grofweg: metro is van voorgaande station vertrokken, bij kwartiersfrequentie misschien 2 stations), en zoniet, niet alsnog een minuut wachten waardoor je eigen reizigers óók +1 hebben, maar gewoon gáán?
En trouwens, hoezo moderne variant op de W-lamp? Dat was voor de bestuurder. Reizigers hadden niks aan deze lamp, net als de bestuurder niks aan de DRIS heeft.
Als ik naar jouw waarneming kijk, lijkt het erop alsof de vertraging in 1e instantie <2 minuten was, en daarna toch >2 min is gekomen waardoor M53 alsnog mocht vertrekken.
Het vervelende van deze situatie is dat dat je rekening moet houden dat 2,5 minuut, na M53, M51 invoegt bij Spaklerweg. Dus M53 moet daarvóór aankomen anders kan hij erachter belanden. En met een keertijd van 3 minuten op CS wordt het wel erg krap om daar dan weer op tijd te vertrekken, waardoor andere aankomende en vertrekkende metro's ook wat vertraging oplopen (ook omdat er volgens safe haven wordt gereden).
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
9292 waarschuwt bj een rit met 66 dat de N86 een omleiding heeft, en bij een rit met lijn 51 dat 50 vertraging heeft.
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Wat is dit voor eng kaartje? In de Van Woustraat worden as we speak de tramhaltes en sporen vernieuwd en dat is dan geen verplichte infrastructuur meer? De halve buitenring (van Oost tot West) zonder tram. Dit ziet eruit als complete uitholling van het ov-netwerk.
Laatst gewijzigd door n-evo op ma 18 dec 2023, 14:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
...en een Kinkerstraatpendel
Let verder vooral even op de kaalslag qua busverbindingen, vooral in Noord, Oost en Zuidoost.
Past helemaal bij de doelstelling van inclusief OV
Let verder vooral even op de kaalslag qua busverbindingen, vooral in Noord, Oost en Zuidoost.
Past helemaal bij de doelstelling van inclusief OV
🗣
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Niet normaal dit. Ook heel Westerpark zonder verplichte tram- en bus.
In die link van je lees dit terug:
In die link van je lees dit terug:
Dat is ergens nog positief dat je dat nooit redt als je alleen inzet op deze verplichte assen. Uiteindelijk zul je ook van andere infrastructuur gebruik moeten maken. Maar daar krijgt GVB dan meer speling in of zo?Dat betekent maximaal 400 meter naar een ov halte voor een ontsluitende lijn en maximaal 800 meter naar een HOV-lijn.
Laatst gewijzigd door n-evo op ma 18 dec 2023, 20:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Ik vermoed dat wat bovenaan als 'verplicht' staat aangemerkt, in ieder geval bereden moet worden. De overige trajecten die nodig zullen zijn om aan de doelstelling voor de halte-afstanden te voldoen zullen dan wat vrijer invulbaar zijn door GVB.
In dat opzicht vind ik het wel bijzonder dat de lokale media nu al zo staan te hosannaën bij de terugkeer van bus 21 in de wijk De Eendracht, terwijl dat a) geen verplicht traject is en b) niet per se de enige optie hoeft te zijn om aan die halte-afstand te komen.
In dat opzicht vind ik het wel bijzonder dat de lokale media nu al zo staan te hosannaën bij de terugkeer van bus 21 in de wijk De Eendracht, terwijl dat a) geen verplicht traject is en b) niet per se de enige optie hoeft te zijn om aan die halte-afstand te komen.
🗣
-
- Berichten: 41
- Lid geworden op: di 25 apr 2023, 15:19
- Locatie: Amsterdam
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
De verplichte busverbinding (blauw) over de Amstelveenseweg, de De Lairessestraat en verder naar de Elandsgracht is nu geen busverbinding van het GVB. Straks wel?
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Nee Connexxion
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Kijkend naar de geringe investeringen in het Amsterdamse OV vind ik het bizar dat er zo "optioneel" wordt omgesprongen met de infrastructuur in de stad. Hoeveel loze stukken trambaan (die best wat ruimte innemen) moeten er nog bijkomen? En dan vooral delen die nét vernieuwd zijn. Hoezo wordt GVB niet verplicht daar gebruik van te maken?
Echt verder kijken ze in de media niet nee. lol Het hele verhaal dat het OV nu inclusief moet zijn blijft haaks staan op het beleid van de VRA: samenvoegen van haltes, opheffen van haltes, geen parallelliteit en je loopt naar de metro. Een kwart van het tramnet en driekwart van de bussen is blijkbaar vrijblijvend. Dan maak je het wel heel erg los.TffpaA schreef: ↑ma 18 dec 2023, 16:27In dat opzicht vind ik het wel bijzonder dat de lokale media nu al zo staan te hosannaën bij de terugkeer van bus 21 in de wijk De Eendracht, terwijl dat a) geen verplicht traject is en b) niet per se de enige optie hoeft te zijn om aan die halte-afstand te komen.
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Door een defect wissel bij Weesperplein rijdt lijn 54 niet tussen CS en Wibautstraat en rijdt lijn 51 (met lijnnummer 50) tussen Isolatorweg en Gaasperplas. De lijnen 50, 52 en 53 rijden de normale route.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat de trambanen die hier als optioneel worden aangemerkt ook daadwerkelijk hun tram zullen kwijtraken. De VRA geeft in het begeleidende document aan dat de lijnvoering van de dienstregeling 2024 deel 2 het uitgangspunt zal zijn qua niveau van dienstverlening - wat ongetwijfeld speelruimte bij GVB overlaat om daar op punten een andere invulling aan te geven, en/of meer OV aan te bieden op bepaalde plekken ten opzichte van nu.n-evo schreef: ↑ma 18 dec 2023, 20:05 Kijkend naar de geringe investeringen in het Amsterdamse OV vind ik het bizar dat er zo "optioneel" wordt omgesprongen met de infrastructuur in de stad. Hoeveel loze stukken trambaan (die best wat ruimte innemen) moeten er nog bijkomen? En dan vooral delen die nét vernieuwd zijn. Hoezo wordt GVB niet verplicht daar gebruik van te maken?
🗣
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
As we speak zit ik in een lijn 50 Gaasperplas-Isolatorweg van Kraaiennest tot iig dmnz, maar er rijdt ook wat 53 tussen Gaasperplas en CS.
Het voordeel is dat mijn 11mn wachten in de kou op dmnz straks 2mn wordt.
Laatst gewijzigd door IIVQ op di 19 dec 2023, 12:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 183 gasten