Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door Ardan »

Same here, ik kon het alleen maar toejuichen..
Ik doe ook maar wat
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Trambestuurder rijdt met alcohol op

Bericht door R-Flow »

robert55 schreef:Ik ben het ook niet met je eens. In mijn beleving rijden GVB bestuurders zeer correct, netter dan die van Cxx.
Prima dat je het er niet mee eens bent, het maakt mijn persoonlijke ervaringen de laatste tijd er alleen niet minder om. Zit verder nagenoeg nooit in Connexxion bussen dus daar ga ik geen uitspraken over doen. Daarnaast trok ik helemaal geen vergelijking tussen GVB vs overige maatschappijen.

Zat vandaag ook weer in een 2 die 'm bij de Amstelveenseweg vol door rood knalde, dus tja… En effe ter extra info: ik zat helemaal voorin.
Laatst gewijzigd door R-Flow op za 15 sep 2012, 21:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Trambestuurder rijdt met alcohol op

Bericht door Milco »

Je weet zeker dat het bus- en tramlicht rood was, en niet het licht voor de auto's? (die er meestal boven of naast zit)
Als ik op bijv. Youtube een video zit te bekijken vanuit een bus op de busbaan in A'dam, dan wil ik me daarin ook nog wel eens vergissen...
Laatst gewijzigd door Milco op za 15 sep 2012, 21:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door R-Flow »

robert55 schreef:Ik kreeg gisteren een gvb panel enquete over reisinfo; als voorbeeld van iets wat zou kunnen werd een abri getoond met daarin twee schermen gemonteerd
Er kan zoveel. Zou fijn zijn als er ook een keer daadwerkelijk wat uitgevoerd wordt op dit vlak. Als je kijkt naar bijvoorbeeld Rotterdam en Utrecht loopt Amsterdam wel heel erg ver achter qua dynamische info op de halte.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Trambestuurder rijdt met alcohol op

Bericht door R-Flow »

Milco1995 schreef:Je weet zeker dat het bus- en tramlicht rood was, en niet het licht voor de auto's? (die er meestal boven of naast zit)
Moet ik hier echt serieus op antwoorden? :wink:

Afbeelding
http://tram.andreetjes-website.nl/3301_ ... 0r-zkg.JPG

Verschil is niet te missen lijkt mij.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door hauptbahnhof »

.
Laatst gewijzigd door hauptbahnhof op zo 09 nov 2014, 12:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door Suus »

Ik vind het nu al een slecht idee. Als ik op de bus of tram sta te wachten heb ik geen behoefte aan een beeldbuis met allerlei irritante reclames die doordat ze bewegen toch automatisch je aandacht trekken. Gewoon een LED-bord aub :6
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door hauptbahnhof »

.
Laatst gewijzigd door hauptbahnhof op zo 09 nov 2014, 12:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door Thom91 »

Bee schreef:Ik vind het nu al een slecht idee. Als ik op de bus of tram sta te wachten heb ik geen behoefte aan een beeldbuis met allerlei irritante reclames die doordat ze bewegen toch automatisch je aandacht trekken. Gewoon een LED-bord aub :6
Je hoeft niet te kijken hoor :P
Komt wel goed schatje.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door Klaasje »

Ik zou eenieder die van herrie houdt ook willen adviseren niet in de buurt van Bee te gaan wonen over een jaar of 30 á 40.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door Suus »

Er is een enorme bevolkingsgroep die een hekel heeft aan of zelfs psychische problemen krijgt door bewegende reclames op plekken waar je dat niet verwacht. Bovendien zijn al die extra televisies ook nog eens belachelijke energieverspilling, wat is er mis met een billboard met een tl-buis erachter?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door Suus »

Klaasje schreef:Ik zou eenieder die van herrie houdt ook willen adviseren niet in de buurt van Bee te gaan wonen over een jaar of 30 á 40.
Dat televisiescherm en bijbehorende speakers op Schiphol Plaza zie ik het liefste vandaag nog per ongeluk naar beneden donderden, dan zijn we ook van dat volume op disconiveau af. Je kon jezelf er niet eens meer verstaanbaar maken tegen de medewerkers van Connexxion vorige week :evil:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door Suus »

Oja, en op Leiden Centraal en Hilversum Noord heeft ProRail ook een proef gedaan met een infotainmentsysteem onder de naam Trein TV, maar het bleek dat er na de introductieperiode geen hond meer naar keek omdat mensen liever correcte actuele reisinformatie hebben dan reclame, het weerbericht en recepten. De schermen zijn stilletjes weggehaald en de proef is faliekant mislukt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door Edwin »

Dan mag dat flikkerende scherm op DH CS ook wel heel snel verdwijnen. Je wordt gewoon niet goed van.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door Vinny »

Ben ik dan de enige die de infotainment schermen in de Combino gaat missen.... :O
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door Thom91 »

Ja ik vind het altijd wel leuk tijdverdrijf in de Rotterdamse metro..
Komt wel goed schatje.
FLJ
Berichten: 476
Lid geworden op: vr 05 feb 2010, 16:06

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door FLJ »

Ik ben ook enorm voor, keek (wanneer de informatie boeiend was) ook altijd naar de infotainment in de Combinos en ook op de haltes zal ik (als er maar geen geluid uit komt) extra vermaak bij een lange wachttijd wel kunnen waarderen.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door Jef400 »

Heeft een van onze Amsterdamse trammachinisten toevallig Woensdag lijn 13 van ongeveer 1200 uur?
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door Ardan »

Ik heb inderdaad ook expliciet aangegeven dat ik op de schermen reisinformatie wil, de volgende vertrekkende trams/bussen, en informatie over (on)verwachte omleidingen. Meer niet, absoluut geen reclame :N Stoor ik me in de Combino ook aan, vroeger stond er nog wel eens informatie op die dingen, maar nu, echt alleen maar reclame.
Ik doe ook maar wat
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door webguy »

Syntus heeft ook reclame in de bussen...

Voor een of andere oogziekte, al bijna een jaar nu.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door hauptbahnhof »

.
Laatst gewijzigd door hauptbahnhof op zo 09 nov 2014, 12:45, 1 keer totaal gewijzigd.
FLJ
Berichten: 476
Lid geworden op: vr 05 feb 2010, 16:06

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door FLJ »

Er is weer een Blokkendoos gebotst, dit maal tegen een vrachtwagen. Het blijkt om wagennummer 782 te gaan.

http://www.at5.nl/artikelen/86869/tram- ... ilniswagen
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door Klaasje »

webguy schreef:Syntus heeft ook reclame in de bussen...

Voor een of andere oogziekte, al bijna een jaar nu.
Ik denk dat ik het aanbod toch zou afslaan. Zelfs bij een aanbieding geef ik mijn geld liever aan iets anders uit dan aan een oogziekte. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door Meltrain »

Lol. :mrgreen:

Maar ik werd vorige keer ook echt gek van die reclame en dan zat ik slechts 40 minuten in de bus. Gelukkig is lijn 231 wel een lijn waarin je eventueel lekker een dutje kunt doen. :P
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Trambestuurder rijdt met alcohol op

Bericht door VIRM »

@R-Flow: het gebeurt wel eens ja.

Enkele jaren geleden zat ik in een bus tussen de haltes Seineweg e Naritaweg richting Sloterdijk. Toen hij rechtsaf ging, reed hij volgensmij doodleuk door het rode licht. En niet een gevalletje net-wel-of-niet-niet-geel...

Vorig jaar november had ik stond ik bij halte Vrijzicht en reed de 19 doodleuk zonder te stoppen voorbij. Ik voerwoog nog om naar het stoplicht te rennen waar hij stond en maar even boos op de deur te bonken, maar uiteindelijk niet gedaan. Resultaat: kwariertje koukleumen met een gevoelenstemperatuur van min-weet-ik-veel-hoeveel. Als je een mailtje naar de klantenservice stuurt, dan krijg je als antwoord "de chauffeur krijgt een gesprek met de lijnmanager, maar wij kunnen hier niks over mededelen". Tsja, hoezo je klanten dan serieus nemen?

Maar gelukkig gaat het in de meeste gevallen gewoon prima. :)
Beul van de blindegeleidelijn
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 78 gasten