Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1499
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door JordiBrabant »

Metrostation RAI - Europaplein en RAI - NS *O* of naar Amsterdams gebruik: RAIstation. *O* Andere namen, maar wel allebei RAI. Een ander verzinsel: RAI-hoog en RAI-laag.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
GVBeestje
Berichten: 100
Lid geworden op: wo 25 jul 2018, 17:17
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door GVBeestje »

n-evo schreef:Er is wel één locatie nóg dichterbij dan de RAI waar het metrostation pal voor ligt: het Europaplein. Dus wat dat betreft.

Metrostation Station RAI en metrostation RAI werkt ook niet lekker. Als ze station Amsterdam RAI nou hernoemen naar Amsterdam Drenthepark is dat probleem opgelost... ;)
Ideaal
ZO6176
Donateur
Berichten: 6037
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door ZO6176 »

Je kunt natuurlijk het metrostation voor de RAI hernoemen naar RAI hoofdingang.
Of je vernoemt het treinstation naar Amsterdam drentepark-RAI.
Alargule

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Alargule »

Je zou het gecombineerde metro-treinstation natuurlijk ook Station RAI kunnen noemen, en het metrostation onder het plein Europaplein.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10582
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door trolly »

:Y

...of je verplaatst de RAI naar Drente.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Alargule

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Alargule »

Of Drente naar de RAI.
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

Waarom station Europaplein niet “Europaplein - RAI” noemen? Zoals vroeger station Zuid, “Zuid - WTC” heette?
IC140
Berichten: 564
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 10:46
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door IC140 »

Het is Drenthe met een H (want er staan Hunebedden). Twente heeft geen hunebedden Dus is ook zonder H. Ik vermoed dat ze bij de naamgeving van het Drentepark de hunebedden in Drenthe hebben laten staan, waardoor het Drentepark is geworden.

Dus: gaan de hunebedden mee naar de RAI of niet?
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10582
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door trolly »

Drenthe (oude, maar voorkeurspelling) of, nieuwe maar geen voorkeurspelling: Drente) is een provincie in Nederland, gelegen in het noordoosten van het land.
Aldus Wikipedia. Je zit overigens in het verkeerde topic.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Roeland
Berichten: 2280
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Roeland »

IC140 schreef:Het is Drenthe met een H (want er staan Hunebedden). Twente heeft geen hunebedden
In NS-logica zou je eerder zeggen: Drente zonder de H van Hoogeveen. Zeker als het om de (verbinding met) Amsterdamse stations gaat...
n-evo
Berichten: 3371
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door n-evo »

fred1954 schreef:Waarom station Europaplein niet “Europaplein - RAI” noemen? Zoals vroeger station Zuid, “Zuid - WTC” heette?
Waarom wel? Voor zover ik zie lijken zelfs de internationale reizigers in tram 4 en metro M52 gewoon te snappen dat ze bij halte Europaplein moeten uitstappen voor de RAI. De toevoeging "RAI Convention Centre" wordt gewoon omgeroepen.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10582
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door trolly »

n-evo schreef:Waarom wel?
Nou, omdat er hier dringend een probleem gezocht wordt voor alle prachtoplossingen. Dat is toch duidelijk?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
n-evo
Berichten: 3371
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Ik was onder de indruk dat eind 2019 de eerste 15G-trams ingezet zouden worden, maar hoorde een bestuurder vandaag tegen een andere reiziger zeggen dat het pas april wordt. Moet er tegenwoordig echt een jaar getest worden voordat zo'n tram eens ingezet kan worden ten opzichte van 4 maanden met de Combino destijds? :?
gpvos
Berichten: 596
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door gpvos »

Of je noemt de stations "RAI-Noord" en "RAI-Zuid". Lijkt me optimaal op een lijn waarop het volgende station "Zuid" heet en dat ook een station "Noord" heeft.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12829
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Hainje »

Alargule schreef:Je zou het gecombineerde metro-treinstation natuurlijk ook Station RAI kunnen noemen, en het metrostation onder het plein Europaplein.
Nee nee nee nee nee!!! Dat kan mijn autisme niet aan!!! Alles MOET gelijk zijn!! *schiet in paniekaanval* -o-
🍉
hauptbahnhof
Berichten: 3926
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door hauptbahnhof »

n-evo schreef:Ik was onder de indruk dat eind 2019 de eerste 15G-trams ingezet zouden worden, maar hoorde een bestuurder vandaag tegen een andere reiziger zeggen dat het pas april wordt. Moet er tegenwoordig echt een jaar getest worden voordat zo'n tram eens ingezet kan worden ten opzichte van 4 maanden met de Combino destijds? :?
Testen zijn toch redelijk voorbij? Volgens mij is de serielevering al begonnen.

Nu moet het opleiden nog plaatsvinden. Daarnaast, wil je dezelfde drama als de Combino destijds?
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door STF »

Vroeger had men de bushaltes Gein 1, Station Gein en Gein 2 achter elkaar, laten ze dat dan maar invoeren bij Europaplein (RAI 1), station RAI (station RAI) en Drentepark (RAI 2). :lol:
Alargule

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Alargule »

hauptbahnhof schreef:Testen zijn toch redelijk voorbij? Volgens mij is de serielevering al begonnen.

Nu moet het opleiden nog plaatsvinden. Daarnaast, wil je dezelfde drama als de Combino destijds?
Iets zegt mij dat die drama ook met een langere en intensievere testperiode niet voorkomen was. De problemen met de Combino's deden zich pas een paar jaren na de introductie voor. Wellicht dat een zeer intensieve stresstest deze problemen aan het licht had gebracht. Dat had echter op het bordje van Siemens als fabrikant gelegen, en niet op dat van GVB als afnemer. Die laatste moet vooral controleren of de tram op het eigen netwerk inzetbaar is. Kennelijk was dat met de Combino ten tijde van de introductie in de reguliere dienstregeling afdoende het geval.
n-evo
Berichten: 3371
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door n-evo »

hauptbahnhof schreef:Testen zijn toch redelijk voorbij? Volgens mij is de serielevering al begonnen.

Nu moet het opleiden nog plaatsvinden. Daarnaast, wil je dezelfde drama als de Combino destijds?
Het probleem met de Combino's was een fout in het ontwerp dat in iedere stad speelde en was niet verholpen met een langere testperiode in Amsterdam.
Alargule

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Alargule »

(nee, n-evo is geen sokpop van mij)
n-evo
Berichten: 3371
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Haha, je was me net voor. _O-
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3266
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door marvinkok »

IC140 schreef:Het is Drenthe met een H (want er staan Hunebedden). Twente heeft geen hunebedden Dus is ook zonder H. Ik vermoed dat ze bij de naamgeving van het Drentepark de hunebedden in Drenthe hebben laten staan, waardoor het Drentepark is geworden.

Dus: gaan de hunebedden mee naar de RAI of niet?
Ligt eraan welk deel van Twente je bedoeld, het vliegveld is wel degelijk met H, Airport Twenthe :Y
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10582
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door trolly »

Rond zes uur heb ik me op station Rokin met moeite in een M5 weten te persen. Het is meestal staan, maar deze bezetting was een primeur voor me.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
GVBeestje
Berichten: 100
Lid geworden op: wo 25 jul 2018, 17:17
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door GVBeestje »

https://www.at5.nl/artikelen/199341/nie ... stregeling Nog een paar maandjes wachten!

Ik probeer mij voor te stellen hoe ze er in het wit/blauw uit zullen zien, maar dan geef ik toch de voorkeur aan de R-Net kleurstelling.
Mdk
Berichten: 1251
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Mdk »

Ik weet dat er ergens impressies van rondzwerven. Dus als je goed zoekt... Zag er zeker niet verkeerd uit in wit-blauw hoor
Bij twijfel altijd klagen
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 63 gasten