In Nederland niet, daarbuiten wel.hauptbahnhof schreef:Reden ze toen ook al door tunnels?
Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
-
- Berichten: 1642
- Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Wie heeft hier trouwens met Paint zitten kliederen?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Je bedoelt dat het cijfer 5 weggepoetst is?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Wat dacht je van die prachtige bomen en struiken en die mooie zon met een paar wolkjes?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Wat dacht je dan? Net 3.1 miljard uitgegeven aan een NZL.....er is geen geld meer voor bomen en struiken langs de AVL. :D :D
-
- Berichten: 6189
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Daarom moeten zulke plaatjes zo amateuristisch. :') Ik heb hem door. *O*
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Vallend glazen steentje bij Sloterdijk gisteren. De afzetting was er vanmiddag nog.
http://www.at5.nl/artikelen/180906/deel ... llend-glas
http://www.at5.nl/artikelen/180906/deel ... llend-glas
Beul van de blindegeleidelijn
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Hebben alle metro’s van CAF van die rood-gele schrikstrepen voorop of alleen de sneltramstellen (S3)?
Ik zag vanochtend namelijk een stel op lijn 54 met die strepen.
Ik zag vanochtend namelijk een stel op lijn 54 met die strepen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Alle trams en metro's naar Amstelveen hebben die strepen.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ik moet zeggen: die nieuwe kaart van het OV in Amsterdam en omstreken...ik vind 'm wel gaaf! Hij verandert mee naarmate je in- of uitzoomt, tramlijnen worden apart, maar op kleur gegroepeerd, weergegeven en de R-netlijnen staan er ook afzonderlijk op vermeld in plaats van allemaal onder dezelfde kleur.
Zeker een vooruitgang ten opzichte van het huidige kaartmateriaal:
http://wijnemenjemee.nl/lijnennet/over/
Zeker een vooruitgang ten opzichte van het huidige kaartmateriaal:
http://wijnemenjemee.nl/lijnennet/over/
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Link ook op AML draadje gepost, dank Alargule.
Één ding gaat er niet goed: we zitten met 2 spitslijnen met nummer 248 per 22/7. Eén van GVB (versterking van lijn 48) en één van CXX als versterking van R-netlijn 348. Daar zal een foutje gemaakt zijn.
Één ding gaat er niet goed: we zitten met 2 spitslijnen met nummer 248 per 22/7. Eén van GVB (versterking van lijn 48) en één van CXX als versterking van R-netlijn 348. Daar zal een foutje gemaakt zijn.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Dat de trams van lijn 5 en de S1/S2 en S3 stellen die schrikstrepen hebben, was me al bekend, maar de vraag was of de M4 metro's ze ook hebben.MarkHul schreef:Alle trams en metro's naar Amstelveen hebben die strepen.
Zijn de S3 en M4 stellen uiterlijk van elkaar te onderscheiden?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
De S3-stellen hebben de nummers 70-73 en een panto op het dak, en dus die strepen. Verder is er amper uiterlijk onderscheid.
Ik doe ook maar wat
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Zeker een verbetering inderdaad. Wel een foutje, lijn 322 heet vlakbij Amstel ineens eventjes 332.Alargule schreef:Ik moet zeggen: die nieuwe kaart van het OV in Amsterdam en omstreken...ik vind 'm wel gaaf! Hij verandert mee naarmate je in- of uitzoomt, tramlijnen worden apart, maar op kleur gegroepeerd, weergegeven en de R-netlijnen staan er ook afzonderlijk op vermeld in plaats van allemaal onder dezelfde kleur.
Zeker een vooruitgang ten opzichte van het huidige kaartmateriaal:
http://wijnemenjemee.nl/lijnennet/over/
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Duco Vaillant schrijft op wijnemenjemee, dat CXX lijn 248 een fout moet zijn. Er is zoals gezegd al een GVB lijn 248.
-
- Berichten: 3932
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Het zijn idd de S3-stellen die nu op lijn 54 (2 stuks) en 50 (1 stuk) nu worden ingezet. Van een afstand te herkennen aan de schrikstrepen maar ook aan de spiegels aan de cabinedeuren. Plus dat er maar 1 witblauwe M4 over is, de 74.Meltrain schreef:Dat de trams van lijn 5 en de S1/S2 en S3 stellen die schrikstrepen hebben, was me al bekend, maar de vraag was of de M4 metro's ze ook hebben.
Zijn de S3 en M4 stellen uiterlijk van elkaar te onderscheiden?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Bedankt voor het antwoord. :pos:
Wel raar dat de S3 stellen op de Oostlijn worden ingezet, terwijl juist lijn 51 een chronisch materieeltekort lijkt te hebben.
Wel raar dat de S3 stellen op de Oostlijn worden ingezet, terwijl juist lijn 51 een chronisch materieeltekort lijkt te hebben.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Inderdaad, Meltrain, kreeg 30 minuten geleden weer een twitterbericht van GVB:
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
De huidige Amstelveenlijn is een sterfhuisconstructie. Let ook maar eens op de standaardreactie die de klantenservice van GVB al jaren hanteert als iemand op Twitter weer rant over een uitgevallen sneltram. 'Ja we snappen dat het heel erg is maar nee we gaan er niets aan kunnen doen maar het wordt allemaal beter hoor! kijk maar eens op deze site [link naar amstelveenlijn.nl hier]'. Dus het plegen van extra roofbouw op deze lijn om het 'echte' metronet van extra capaciteit te voorzien past daar wel in.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
De huidige Amstelveenlijn mag dan op sterven na bijna dood zijn, lijn 51 moet nog een paar jaar door als een soort Ringlijn Isolatorweg - CS via Amstelstation vanaf voorjaar 2019. Het voordeel is alleen, dat lijn 51 dan parallel rijdt met andere lijn(en) en uitval dan minder impact heeft dan nu op de huidige route.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Klopt, maar dat maakt het uitwisselen van materieel tussen de lijnen ook veel eenvoudiger (op de 'nieuwe' 51 zou je in principe ook M5's kunnen inzetten). Bovendien hoeft uitval van een rit van de 51 hier minder impact te hebben, omdat de lijn toch al parallel loopt aan andere lijnen die de functie van de uitgevallen rit deels kunnen overnemen. Ja, ook dan wordt het proppen, maar iedereen die in de spits in Amsterdam met de metro rijdt kan daar wel over meepraten. Ook de robuustheid van het metronet laat namelijk nogal te wensen over, en zolang de betrokken partijen blijven doorprutsen met de implementatie van het nieuwe S&C-systeem en de eerste M7's nog zeker drie jaar op zich laten wachten, zie ik daar geen verbetering in komen.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Je hebt gelijk, wat betreft het uitwisselen, er kan dan ook M5 materieel rijden op lijn 51......alleen dan moet je dat materieel wel (over) hebben.
Verder denk ik, dat de NZL zo een prestige project is geworden, dat koste wat kost DAAR straks het materieel naar toe moet, ook al is er een tekort op het overige metronet.
Verder denk ik, dat de NZL zo een prestige project is geworden, dat koste wat kost DAAR straks het materieel naar toe moet, ook al is er een tekort op het overige metronet.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Waar het om gaat is dat straks niet alle sneltrams per se op de M51 hoeven te rijden. Uitval van dat type materieel kan je dan dus spreiden over lijn M50, M51, M53 en M54 i.p.v. concentratie op slechts één lijn of juist een hele drukke lijn. Die "luxe" heb je nu niet.
Ik ben benieuwd of we vanaf 2019 en het nieuwe metronet inderdaad die lijnletters gaan krijgen of dat het weer op niks uitdraait.
Ik ben benieuwd of we vanaf 2019 en het nieuwe metronet inderdaad die lijnletters gaan krijgen of dat het weer op niks uitdraait.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Het zou in ieder geval dan een goed moment zijn om e.e.a. te herzien. Was er geen sprake van hernummering naar M1, M2 etc? Of is men daar weer van afgestapt? Dan heb ik dat zeker gemist. Letters lijkt me overigens ook prima.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Als ze in 010 al lijnletters hebben op de metro dan kan 020 dat natuurlijk niet kopiëren hé Fred?! :6
🍉
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 95 gasten