Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Knap, want je mist wel twee perrons op die stations...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Hoe bedoel je dat? Het gaat bij de bovengrondse stations vooral om het opknappen van de toegansgebouwen.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Als je bij Van der Madeweg een brug van het ene naar het andere perron legt zodat je een opgang kan opknappen, mis je de twee middensporen en dus ook de mogelijkheid op een cross-platform overstap.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Brug met trap waar ook een trein onderdoor kan?
Ik doe ook maar wat
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
En dat wil je bevestigen zonder het perron permanent te beschadigen? Ik zie hem nog niet als ik eerlijk ben.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
http://img.photobucket.com/albums/v157/ ... 2ca144.jpg
Heeft een tijdje in Wormerveer gestaan, toen de tunnel gesloten was.
Hopelijk krijgen wij in A'dam eentje, waardoor je niet naar BENEDEN kan kijken. (Duco, pls)
Heeft een tijdje in Wormerveer gestaan, toen de tunnel gesloten was.
Hopelijk krijgen wij in A'dam eentje, waardoor je niet naar BENEDEN kan kijken. (Duco, pls)
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 16:28
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Het gaat inderdaad om een brug waar de metro's onderdoor kunnen. Zo hoog als de loopbrug in Wormerveer hoeft deze niet te zijn, we hebben immers geen bovenleiding.Natorious schreef:http://img.photobucket.com/albums/v157/ ... 2ca144.jpg
Heeft een tijdje in Wormerveer gestaan, toen de tunnel gesloten was.
Hopelijk krijgen wij in A'dam eentje, waardoor je niet naar BENEDEN kan kijken. (Duco, pls)
Duco Vaillant - Dienst Metro
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Krijgt deze brug ook liften of krijgen rolstoelers het advies terug te steken?
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Bedankt voor de uitleg en info Duco! :pos:
Gelukkig ben je ook niet degene die het uitvoerende werk hoeft voor te bereiden en uit te voeren.Bee schreef:En dat wil je bevestigen zonder het perron permanent te beschadigen? Ik zie hem nog niet als ik eerlijk ben.
Laatst gewijzigd door n-evo op ma 28 jul 2014, 20:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Wat is dit nu weer voor vreemde opmerking
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Duco neemt de moeite om hier uitleg te geven en vind dat Bee daar nogal onnodig sceptisch/cynisch op reageert. Hoop dat ik het mis heb natuurlijk.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Terug te steken lijkt mij zelf handiger. Ik zie dat hedendaags ook al gebeuren. (Ook door mensen die niet beperkt zijn )JWM schreef:Krijgt deze brug ook liften of krijgen rolstoelers het advies terug te steken?
Als het GVB dan ook nog een mooie overstap biedt op bijv. Venserpolder *O*
(Zullen we vast niet krijgen)
BTW Welkom Duco! Ik ben groot fan van hierzijnwijnu.nl! :)
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
In Sloterdijk hebben ze tijdelijke liften neergezet, misschien dat dat hier ook kan. Stond zelfs een reclamebord van het bedrijf bij die die dingen levert. :D
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Het GVB had vandaag ook een waterprobleempje in z'n hoofdkantoor, zo kwam ik tegen op Twitter.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Kwam vandaag een foto tegen van een (ex)Veolia CNG MAN in GVB kleuren. Schijnt binnenkort te gaan proefrijden in Amsterdam?
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Is de foto ook ergens op internet te vinden? Bij mijn weten heeft het GVB geen voornemen om op korte termijn om nog meer bussen te bestellen (in ieder geval geen vervanging van oude bussen want die bestelling is al bij VDL geplaatst).
Laatst gewijzigd door FLJ op ma 28 jul 2014, 23:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Plus dat GVB nogsteeds elk jaar aan het bezuinigen is op het busnet, dus uitbreiding van het wagenpark lijkt mij ook niet nodig.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Daar ging ik ook vanuit.. bewijsFLJ schreef: Bij mijn weten heeft het GVB geen voornemen om op korte termijn om nog meer bussen te bestellen
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
GVB naar Nootdorp. Gaan ze dan eindelijk long distance? Misschien is er dan toch nog hoop voor trams en metro's de regio in. Dit voorzichtige begin met 1 bus is er in ieder geval.
-
- Berichten: 200
- Lid geworden op: zo 11 mar 2012, 20:12
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Opmerkelijk voor een stadsbus, 2 deuren.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Worden ook de laatste 12-meter Jonckheren vervangen?FLJ schreef:Is de foto ook ergens op internet te vinden? Bij mijn weten heeft het GVB geen voornemen om op korte termijn om nog meer bussen te bestellen (in ieder geval geen vervanging van oude bussen want die bestelling is al bij VDL geplaatst).
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
in Rotterdam zie je niet anders bij de RET.jesperhaverkamp schreef:Opmerkelijk voor een stadsbus, 2 deuren.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Zien jullie echt niet dat dit fotoshop is? :X
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Het is gewoon Veolia-lijn 60 naar Nootdorp, gefotografeerd op station Delft. Een of andere gast heeft de rode kleur vervangen voor blauw, en er een GVB-bus van gemaakt. Deze MAN Lion City is gewoon een streekbus van Veolia Haaglanden, niks anders.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 173 gasten