Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ik durf wel een gokje te wagen dat die lijn eind 2020 nog niet operationeel is...
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Mwah....de planning is vanaf het begin al zo geweest dat lijn 51 per maart 2019 zal stoppen, omdat dan de Amstelveenboog eruit gaat. Daar verandert niets aan. Maar hopelijk is er meer efficientie m.b. andere bouwonderdelen van de AVL. Ik geloof overigens ook niet dat de AVL in 2020 klaar is. Ik heb geen bron :D , maar dat zegt mijn onderbuik.Ardan schreef:Wijnemenjemineehoezee over de ombouw van de Amstelveenlijn. Door een efficientere planning kan de M51 tot 1 maart 2019 blijven rijden.
Als nadeel wordt alleen genoemd: "de bouwperiode is weliswaar korter, maar zal wel heviger zijn. Uiteindelijk moet hetzelfde werk worden verzet in minder tijd."
Ik zeg niks :X
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Misschien dat het juist goed gaat omdat het lekker veilig een ordinaire stadstram is en het woord "metro" nergens voorkomt. De psychologische werking daarvan alleen al jongens! Hoewel, een tram die zó ver buiten de stadsgrenzen van Amsterdam komt is ook wel weer een beetje eng.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Kweenie. Hoewel het heel verleidelijk is om alvast te gokken op hebbikjetochgezegd, zou het maar zo kunnen zijn dat ze bij M&T door schade en schande een stuk wijzer zijn geworden, en de zaak ditmaal wèl snugger aanpakken (afgezien van de ombouw naar tram, maar soit). Maar eerst zien, dan geloven...
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ja en nee. In de eerste plannen zou lijn 51 al vanaf de zomer 2018 gedeeltelijk stoppen tot halte ouderkerkerlaan. Daarmee zou lijn 51 een soort van lijn 5 zijn geworden. Voor zowel de reizigers als de bouwers is dit een groot verschil.fred1954 schreef:Mwah....de planning is vanaf het begin al zo geweest dat lijn 51 per maart 2019 zal stoppen, omdat dan de Amstelveenboog eruit gaat. Daar verandert niets aan. Maar hopelijk is er meer efficientie m.b. andere bouwonderdelen van de AVL. Ik geloof overigens ook niet dat de AVL in 2020 klaar is. Ik heb geen bron :D , maar dat zegt mijn onderbuik.Ardan schreef:Wijnemenjemineehoezee over de ombouw van de Amstelveenlijn. Door een efficientere planning kan de M51 tot 1 maart 2019 blijven rijden.
Als nadeel wordt alleen genoemd: "de bouwperiode is weliswaar korter, maar zal wel heviger zijn. Uiteindelijk moet hetzelfde werk worden verzet in minder tijd."
Ik zeg niks :X
Twitter: @Duucoo Blog: duucoo.tumblr.com
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Duucoo, dat wist ik van de Ouderkerkerlaan, maar bedoel je dat dat gedeeltelijk stoppen ook niet doorgaat en lijn 51 nu helemaal blijft functioneren tot aan Westwijk tot 1 maart 2019? Dat zou inderdaad wel een verschil maken. :)
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
**Even tussendoor**
https://maps.gvb.nl/nl/omleidingen/deta ... g-driemond
Dus een midi/minibus op een pontonbrug?
:Y :Y :Y
https://maps.gvb.nl/nl/omleidingen/deta ... g-driemond
Dus een midi/minibus op een pontonbrug?
:Y :Y :Y
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Klopt! :Dfred1954 schreef:Duucoo, dat wist ik van de Ouderkerkerlaan, maar bedoel je dat dat gedeeltelijk stoppen ook niet doorgaat en lijn 51 nu helemaal blijft functioneren tot aan Westwijk tot 1 maart 2019? Dat zou inderdaad wel een verschil maken. :)
Twitter: @Duucoo Blog: duucoo.tumblr.com
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Dat is, wat dat betreft, in ieder geval goed nieuws voor de Amstelveners :)
Ik was maandag bij de inloopavond van CXX in het Raadhuis van Amstelveen over de nieuwe dienstregeling, maar er was heel wat gemopper, deels over alle haltes die gaan vervallen i.v.m. de R-net lijnen, maar ook over het feit dat ALLE directe verbindingen van Amstelveen met het CS met ingang van juli 2018 verleden tijd zullen zijn. Dus wat betreft lijn 51 nog uitstel van executie tot 1 maart 2019.
Ik was maandag bij de inloopavond van CXX in het Raadhuis van Amstelveen over de nieuwe dienstregeling, maar er was heel wat gemopper, deels over alle haltes die gaan vervallen i.v.m. de R-net lijnen, maar ook over het feit dat ALLE directe verbindingen van Amstelveen met het CS met ingang van juli 2018 verleden tijd zullen zijn. Dus wat betreft lijn 51 nog uitstel van executie tot 1 maart 2019.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Heeft het GVB in de zomervakantie eigenlijk een speciale dienstregeling? Lijkt mij niet gezien de drukte, maar het blijft het GVB natuurlijk. Op de webzijde kan ik zo niets vinden.
🍉
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ja, dat heeft het wel. Maar misschien weet je hoe goed GVB in comminuceren is :Y
Niet dat het heel veel om het lijf heeft, meestal gaat de metro naar elk kwartier en wat tramlijntjes in frequentie iets omlaag.
Niet dat het heel veel om het lijf heeft, meestal gaat de metro naar elk kwartier en wat tramlijntjes in frequentie iets omlaag.
Ik doe ook maar wat
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Het is niet gebruikelijk voor het GVB dergelijke zaken langer dan drie dagen van tevoren aan te kondigen.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Tijdens de vakantiedienst gaan sommige lijnen minder vaak rijden en andere vaker. Alle haltes krijgen gele vertrekstaten.Hainje schreef:Heeft het GVB in de zomervakantie eigenlijk een speciale dienstregeling? Lijkt mij niet gezien de drukte, maar het blijft het GVB natuurlijk. Op de webzijde kan ik zo niets vinden.
Vooral bij de bus wordt er minder gereden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Zoals eerder genoemd rijden er bij de metro 2 ritten per uur minder dan in de normale dienstregeling, tenzij ze al om het kwartier rijden (late avond en vroege ochtend weekend).
Bij de trams is het altijd gokken, maar ga er maar vanuit dat op de lijnen 2 & 5 grotendeels dezelfde dienstregeling gereden wordt, misschien een verschuiving van ochtendspitsritten naar dalritten. Bij de 9 is er soms ook een kleine frequentieverhoging, voor alle verwachte reizigers naar Artis. Het is vooral echt maatwerk.
Bij de trams is het altijd gokken, maar ga er maar vanuit dat op de lijnen 2 & 5 grotendeels dezelfde dienstregeling gereden wordt, misschien een verschuiving van ochtendspitsritten naar dalritten. Bij de 9 is er soms ook een kleine frequentieverhoging, voor alle verwachte reizigers naar Artis. Het is vooral echt maatwerk.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Het is vooral voor het afstrepen van het Amsterdamse tramnet. Maar als ik jullie berichten zo lees dan zal het uiteindelijk niet zo veel uitmaken qua reismogelijkheden in juni of augustus.
🍉
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Inderdaad. Het is gewoon altijd een loterij :')
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Het verdwijnen van lijn 16 werd anders toch al een paar weken na het daadwerkelijke verdwijnen op de site aangekondigd. Dus de hoon hier geeft niet echt pas.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Wat je zegt. Als je het als vervoerbedrijf presteert om zoiets een paar weken na de gebeurtenis te melden, dan is hoon misplaatst — respect dus :Y
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
-
- Berichten: 1639
- Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
De scholierenlijnen rijden natuurlijk niet in de vakantie. In voorgaande jaren wilde er ook wel een een metro- of IJtunnel uitvallen maar voor 2017 weet ik daar niets van.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ik geloof dat GVB twee schoolbussen heeft: 249 en 269. De 240 en 248 zijn ook een soort onderwijslijnen, ik vermoed dat die lijnen ook niet zullen rijden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Heeft dat nog steeds geen hippe merknaam als 'C-net' (College-net) gekregen? :o
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Gaat lekker daar, met die verbinding naar IJburg. 'We hebben een oostwestlijn nodig!'. Investeer eerst maar eens flink in de robuustheid van je bestaande net, zou ik zo zeggen.
http://www.parool.nl/amsterdam/tram-26- ... ~a4497870/
http://www.at5.nl/artikelen/169571/tram ... oomstoring
http://www.parool.nl/amsterdam/tram-26- ... ~a4497870/
http://www.at5.nl/artikelen/169571/tram ... oomstoring
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Tja, dit is een beetje het probleem van vrijwel volledig inzetten op een enkele verbinding die ook nog eens door materieelkeuze niet makkelijk ingekort kan worden.
Ik mag hopen dat ze een tram via Flevopark doortrekken naar de Sluisbuurt vóórdat de eerste toren wordt opgeleverd en niet pas 4 jaar erna.
Ik mag hopen dat ze een tram via Flevopark doortrekken naar de Sluisbuurt vóórdat de eerste toren wordt opgeleverd en niet pas 4 jaar erna.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Uit een artikeltje op wijnemenjevoorlopignognietmee.nl blijkt dat er nu met veel metro's getest wordt, tot wel 8 stuks. Dat merk je ook op het al werkende net, kon lekker veel 2CAFjes spotten op de 53/54. :') Ik blijf toch benieuwd hoe het GVB dat wilt oplossen met een rijdende NZ-lijn. Al helemaal nu blijkt dat de BN'ertjes storingen moeten blijven veroorzaken t/m maart 2019.
De metro dé ruggengraat van 't Amsterdamse OV! Maar dan wel met kleiner materieel :') :') :')
De metro dé ruggengraat van 't Amsterdamse OV! Maar dan wel met kleiner materieel :') :') :')
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ik verbaasde me er ook over dat er maar zo weinig metro's uit de "M6" serie zijn afgenomen en dat er gezegd wordt dat er zo voldoende materieel is voor de exploitatie als de N/Z-lijn open gaat. Het voelt inderdaad niet zo.
De vervolgserie M7 moet pas vanaf 2022 instromen of al eerder?
De vervolgserie M7 moet pas vanaf 2022 instromen of al eerder?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 114 gasten