Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Aking »

dylanwild94 schreef:
Aking schreef:lok quote
Lief dat je aan me denkt *O*

Maar ik doe mijn uiterste best om mijn collectie beperkt te houden tot (trein)spoor (A) anders heb ik binnen de kortste keren gigantische loodsen nodig, en da kan ik niet betaluh van muh uitkering :cry:

En daarnaast is mn Weekendvrij donderdag niet geldig, dus heb ik ook nog eens geen legale mogelijkheden om in Damsco te komen -o-

Maar nogmaals, lief dajje me lokt :Y
n-evo
Berichten: 3365
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Ardan schreef:Prefix. Pre-fix.

:P
Fixed it! Haha :D
Alargule

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Alargule »

fred1954 schreef:Aantal trams per kolom is het totaal aantal in de tijdspanne bovenaan de kolom....de totaal kolom is het aantal trams tussen 7.00-20.00. Zo lees ik het......
Helemaal correct *O*
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10486
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door trolly »

trolly schreef:
fred1954 schreef:Iemand die geinteresseerd is in oude (Oostlijn) metro bewegwijzering? Dan even deze link lezen..... :)

https://wijnemenjemee.nl/nieuws/maak-ka ... op-14-juni
Dat is toevallig! Daar stond ook iets over in het bordjestopic:
trolly schreef:Liefhebbers opgelet: op 14 juni wordt er op Stationsplein 7 een bordenbingo gehouden.
Het bingozaaltje is volgeboekt, dus helaas pindakaas voor wie geen plekkie heeft.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
fred1954
Berichten: 3456
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

Gratis met de NZL op 21 juli tussen 14.00-21.00 uur. Vanaf 2 juli inschrijven...... :D

https://wijnemenjemee.nl/nieuws/21-juli ... -mee#vraag
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Globetrotter »

Ik was gister op Sloterdijk voor onder andere de van Connexxion overgekomen Citaro's. Een chauffeur sprak me aan en zei dat we vanaf maandag op moeten gaan letten, omdat er dan met EBS- bussen op de lijnen 49 en 231 gereden gaat worden. Weet iemand hier meer van?
fred1954
Berichten: 3456
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

Ik weet er niks van, maar het zou mij niks verbazen als GVB materieel van EBS gaat overnemen. Of dat a.s. maandag al is lijkt me sterk, maar vanaf 22/7 zal EBS best wel wat materieel overhouden, aangezien een aantal Waterland lijnen niet meer doorrijdt naar CS, maar keert in Noord.

Het GVB heeft volgens mij een chronisch materieel tekort én er moet natuurlijk genoeg reservematerieel zijn voor eventuele uitval/verstoring van de NZL.

Dus ja, het klinkt wat mij betreft wel logisch...... :D
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Meltrain »

Het is vooral een doorschuifactie: een heleboel R-net lijnen gaat straks naar Noord in plaats van CS, waardoor een aantal gele lijnen wordt opgeheven of ingekort (zoals 105, 109, 110 en 111). EBS heeft dus straks een overschot aan gele bussen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Durashift »

^^ die worden dan blauw-wit?
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10486
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door trolly »

Die blijven nog een hele tijd geel, maar krijgen wel een GVB-sticker.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Suus »

De 1700-bussen hebben nog steeds een Sternet-rode aircounit op het dak...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door dylanwild94 »

Niet allemaal. De aircounit van de 1702 is wit. :wink:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
tgv2
Berichten: 40
Lid geworden op: za 19 nov 2011, 16:21

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door tgv2 »

Jammer om te zien dat de verbindingen naar de Molenwijk en Tuindorp Oostzaan slechter worden per 22 juli. De 37 en 38 verdwijnen daar totaal, de 36 rijdt 's avonds niet. Het nut, vanuit het reizigersperspectief, om de 38 te laten keren bij garage Noord ontgaat mij ook.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10486
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door trolly »

Gaan we weer. Het lijnennet wordt gewijzigd, maar alle haltes blijven bediend worden. De vebindingen worden dus niet slechter, wel anders. De 35 en de 36 zijn overdag samen goed voor 10 bussen per uur, dus het is niet helemaal zo dat Tuindorp Oostzaan en de Molenwijk per 22 juli van de wereld afgesneden worden.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Milco »

Wegens een groot aantal defecten bij het GVB rijden er momenteel vier R-Net Scania's van EBS tijdelijk bij het GVB, aldus Facebook.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
fred1954
Berichten: 3456
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

Zag inderdaad een paar foto’s op Facebook van GVB lijn 231 (A4tje achter de voorruit) gereden door EBS standaard R-net Scania.... :shock:

EDIT: als ik de berichten op FB moet geloven zit het GVB momenteel met 20 defecte bussen......
n-evo
Berichten: 3365
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

De Combino's die al maanden met defecte koersrollen rondrijden worden ook maar niet gefixt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Suus »

fred1954 schreef:EDIT: als ik de berichten op FB moet geloven zit het GVB momenteel met 20 defecte bussen......
Als je ziet met welk tempo de de bussen defect worden gereden en of er busje kusje object/voertuig plaats vindt verbaast mij dat niets.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
fred1954
Berichten: 3456
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

We hebben beeld.....van Google foto’s

Afbeelding

Er is ook een Scania gesignaleerd op lijn 49....
n-evo
Berichten: 3365
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Suus schreef:Als je ziet met welk tempo de de bussen defect worden gereden en of er busje kusje object/voertuig plaats vindt verbaast mij dat niets.
Ik hoorde trambestuurders laatst ook al klagen over de grote hoeveelheid kleine aanrijdingen en blikschade bij trams door de forse drukte in de binnenstad.
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Durashift »

Suus schreef:
fred1954 schreef:EDIT: als ik de berichten op FB moet geloven zit het GVB momenteel met 20 defecte bussen......
Als je ziet met welk tempo de de bussen defect worden gereden en of er busje kusje object/voertuig plaats vindt verbaast mij dat niets.

Nah, chauffeurs met 'eigen schuld' schades dan maar laten meehelpen in de werkplaats. Schuren kan iedereen. (A) :wink:
fred1954
Berichten: 3456
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

Wederom een goed artikel en tevens pleidooi van Alain (Alargule :D ) ditmaal m.b.t. lijnkleuren voor het tramnet.

https://railsinamsterdam.wordpress.com/2018/06/08/540/
Alargule

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Alargule »

Ja, ik vond het zo voor de hand liggend...

Hopelijk dat een GVB'er meeleest en dit eens in de organisatie gaat droppen. Hoeft allemaal niet zo te worden uitgewerkt zoals ik het nu voorstel; het gaat me er vooral om dat er één, consistent toegepast, kleurenpalet voor het tramnet wordt gebruikt.

Zoals dat feitelijk ook in de metro het geval is. Daar is het overigens ook niet in één keer geïntroduceerd, maar stapje bij beetje. Wie weet, is die nieuwe railkaart wel het eerste beginnetje.
n-evo
Berichten: 3365
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Ik ben bang dat ieder voorstel tot wat anders in dovenmans oren valt. Het is mij inmiddels wel duidelijk wat er een sterkte lobby binnen GVB is die koste wat kost dit oude kleursysteem in stand wil houden. Migreren naar iets moderns dat consistent op alle displays, kaarten en trams toegepast kan worden is geen animo voor. Straks krijgen we ook weer volledig nieuwe trams met een filmkast die speciaal voor het oude systeem ontworpen wordt. En zelfs nóg prominenter dan de Combino's.
Alargule

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Alargule »

Hoewel ook ik altijd wel in ben voor een goed complot - vooral als er GVB'ers bij betrokken zijn - denk ik dat zich dat in dit geval toch vooral in jouw hoofd afspeelt, n-evo ;)

Verder zie ik op de mock-up van de 15G dat er een digitaal scherm komt, vergelijkbaar met dat van de 11-12G's:

Afbeelding

Nou heb ik geen idee van het kleurenbereik van zo'n scherm, maar het zou flexibel genoeg moeten zijn om in de toekomst op een ander kleurenschema over te schakelen zonder dat dat allerlei fysieke ingrepen vereist (lees: vervangen van de filmrol).
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 68 gasten