Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Dirk020
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 25 apr 2018, 15:58

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Dirk020 »

Milco schreef:Ik heb op Facebook diverse foto's en berichten voorbij zien komen van de ex-Connexxion 3962 en 3977 in GVB-kleuren die t.z.t. in dienst komen bij GVB. Als het goed is volgen er nog een stuk of acht van deze bussen zodat er plusminus 16 ex-Connexxion Citaro's bij het GVB rijden. De bussen zullen dan verdeeld worden over West en Noord omdat de buslijnen binnen Amsterdam-Noord straks met standaard materieel worden gereden; mogelijk zullen er op die manier enkele oudere Mercedes-Benz Citaro G's het veld ruimen.
Dan vraag ik me af of hoe hoog de frequentie op lijn 35 zal zijn. De gelede bussen op het huidige traject van lijn 35 zitten in de ochtendsspits vaak redelijk vol.
Op de nieuwe lijn 34 lijkt standaard materieel mij voeldoende aangezien die lijn bijde stations in Noord aandoet en ik verwacht dat veel reizigers uit Banne Noord via Station Noord naar CS zullen reizen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Suus »

Behalve dat standaardbussen minder brandstof gebruiken zie ik echt weinig voordeel aan deze actie. Zowel de oude Sternet-bussen als de oudste Citaro’s van GVB zijn ongeveer even oud, en het onderhoud van de GVB-bussen is echt veel beter geweest de afgelopen 11 jaar.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Remco1989
Berichten: 434
Lid geworden op: do 11 aug 2016, 22:25

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Remco1989 »

Rijd er nu eentje op lijn 69 kwam hem tegen op schiphol
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8603
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Milco »

Die had vast heimwee naar Schiphol :mrgreen:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
DingeZ
Berichten: 455
Lid geworden op: di 28 jun 2016, 23:07

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door DingeZ »

trolly schreef:
DingeZ schreef:
trolly schreef:Lijn 267 en lijn 68 combineren ging uiteraard niet :')
Lijkt me beetje lastig aangezien ze allebei een lus rijden. Bovendien zijn de voordelen van combineren er nauwelijks voor de reiziger. De verbinding Anderlechtlaan - Henksneevlietweg is niet echt interessant, aangezien beide haltes voornamelijk voor de overstap zijn en vanaf Anderlechtlaan kun je al rechtstreeks naar Amstelveenseweg.
Voor de reizigers zijn er wellicht geen grote voordelen, maar misschien kan het de kosten wat drukken. Hoe die lusjes gereden worden maakt nauwelijks uit, het is allemaal op spuugafstand. Je loopt dus vijf minuten, of je blijft vijf minuten langer in de bus zitten, want dan kom je vanzelf langs de halte waar je wezen wilde. Ik begrijp dat deze lijnen betaald worden door de bedrijven in de Riekerpolder, maar een klein beetje efficiëntie kan geen kwaad. Zeker in vergelijking tot de stroomlijning die elders in de stad plaatsvindt.
Lijn 267 zal zeer waarschijnlijk gewoon met één bus worden uitgevoerd, dus de enige manier om überhaupt in exploitatie te kunnen besparen is door lijn 267 te rijden zonder extra voertuigen. Ik denk bovendien dat GVB niet echt fan is van een lijn die alleen in de spits voor de helft van de ritten doorrijdt.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door trolly »

Precies. Rijdt vijfhonderd meter verder met de 68, en je hebt geen extra voertuigen nodig. Of eigenlijk wel, want op de Rieker Cincle Line, die er nu rijdt, worden in de spits twee bussen ingezet, die volcontinu rondjes draaien. Kennelijk is het dus druk, en zou een derde bus geen kwaad kunnen. Zeker als alle diensten doorrijden naar de vijfhonderd meter verderop gelegen halte Anderechtlaan. Eigenlijk denk ik dat dat ook gaat gebeuren zodra GVB de 68 zelf uitvoert. Op de 267 zal in eerste instantie wel een minibusje worden ingezet.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Ze gaan daar nu ook allemaal woningen creëren las ik laatst. Goed vervoer is en blijft toch een steeds groter wordend probleem in Amsterdam waar ze nu steeds vaker dit soort uithoeken aan het volbouwen zijn. Van oudsher relatief afgelegen locaties waar geen metro's, trams of belangrijke buslijnen komen.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door trolly »

Van oudsher wel, maar tijden veranderen, en langs de halte Anderlechtlaan komt de indrukwekkende bundel bussen die de halte Amstelveenseweg met Schiphol verbindt. Het zou eigenlijk geen probleem moeten zijn er daar een stuk of vier tot zes per uur over de Oude Haagweg en de Henk Sneevlietweg te sturen, en dan bijvoorbeeld via het Hoofddorpplein de De Lairessestraat in te jagen.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

Vanmorgen metrotest gedaan. Ging prima. 2 uur opgedragen tests doen en daarna een uur vrij te besteden in de metro en stations van de NZL. Alleen Zuid mocht je er niet uit. Logisch.

Wat mij opviel op de bewegwijzering van de NZL op het CS was dat nergens op het NZL station er een verwijzing is naar lijn 51, alleen 53/54 staat op de bewegwijzering. Je zou bijna gaan denken, dat men dit bewust heeft nagelaten, zodat lijn 51 straks makkelijker kan worden ingekort tot Spaklerweg.

Verder was dit bord wel grappig in station de Pijp:

Afbeelding

Foutje!
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door trolly »

Ach, vandaag rijdt ie nog...
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

Je kan het station niet uit. Pas op 22 juli uiteraard en dan is lijn 16 ook verleden tijd.
Ik ben meer benieuwd waarom lijn 51 daar zogenaamd niet bestaat.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door trolly »

Ja, maaaaar... het is nog geen 22 juli, en vandaag is het goed :wink:

Over de 51 durf ik geen uitspraken te doen. Vandaag bestaat 'ie nog, maar voor hetzelfde geld geldt dat niet meer in augustus.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Caffer
Berichten: 245
Lid geworden op: di 11 jul 2017, 19:31
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Caffer »

Die borden op centraal zonder de 51 erop zijn jaren geleden al opgehangen, zelfs nog voor de nieuwe donkerdere kleur blauw ingevoerd werd. Over de toekomst van de 51 was toen nog niks bekend en het GVB had geloof ik nog niet helemaal door dat ze de lijn niet zomaar mochten opheffen :')
We kunnen er niet meer Onderuit
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Vinny »

In die tijd zou de metrolijn die op de Noord-Zuidlijn zou rijden nog worden doorgetrokken Amstelveen in. Lijn 51 en 52 zouden worden samengevoegd.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

Dat was nog eens een goed idee......helaas niet van gekomen, nu met de aankomende bouw van het Zuidasdok is die kans op doortrekking ook voor de toekomst vrijwel uitgesloten.
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door diederickx »

fred1954 schreef:Alleen Zuid mocht je er niet uit. Logisch.
Voor degenen die de vereiste voorkennis niet hebben: Waarom?
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

Het perron van Zuid is open, d.w.z.lijn 51 stopt er ook aan de andere kant.Het besloten karakter van de testritten kon dan niet behouden blijven. Er staan ook nog steeds hekken langs het perron, dus je kon er ook niet uit, zelfs al zouden de deuren geopend worden.

Zo dus:

Afbeelding

In de rest van de stations kun je wel naar de uitgang op straatniveau, alleen daar staan hekken, dus je kunt er niet uit en onbevoegden kunnen er ook niet in vanaf de straat.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Hainje »

Oh dus de metro bleef in het vrije uurtje wel rijden en kon je gewoon mee 'cruisen'?
🍉
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

Ja, de metro’s rijden een gewone dienst, om de 6 minuten, zoals straks ook in het “echie”......

Alleen tot 11 uur reed er geen normale dienst omdat de testmetro, op 1 spoor heen en weer pendelde, tussen CS en Noorderpark. Heen dus over “verkeerd” spoor.

Je kon overal instappen en uitstappen in het vrije uur, behalve dus in Zuid.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Hainje »

Geyl.

Ben benieuwd wat ze maandagochtend op de planning hebben staan.
🍉
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

Ik hoorde iets over corvee, ramen lappen en poetsen.. *O*

Hou je er rekening mee dat er geen streekvervoer is maandag!
Laatst gewijzigd door fred1954 op do 26 apr 2018, 22:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8603
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Milco »

GVB heeft op hun website informatie staan over de staking en de gevolgen daarvan, maar ik wist niet dat de lijnen 245, 246 en 247 in twee richtingen reden?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

Dinsdag en woensdag is er nog 1 testplek over momenteel, voor de liefhebbers.
Voor degenen die interesse hebben, er zijn regelmatig nog enkele inschrijvingen mogelijk voor testritten.
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door diederickx »

Milco schreef:GVB heeft op hun website informatie staan over de staking en de gevolgen daarvan, maar ik wist niet dat de lijnen 245, 246 en 247 in twee richtingen reden?
Ik wist juist niet dat dat ooit anders geweest zou zijn.

(edit: quote toegevoegd)
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Hainje »

fred1954 schreef:Hou je er rekening mee dat er geen streekvervoer is maandag!
Ik kom met de blauw/gele rups vanuit het Zinderende Zuiden, dus dat zit verder wel goed.
🍉
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 70 gasten