Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Dus wat dat betreft is het niet heel anders gelopen. Het verschil bestaat vooral uit deVinny schreef: onze legacy
Vinny schreef:parelwitte tropische stranden
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Daarom moet het OV ook verprutst worden. Dan komen er meer auto's op de weg en dat is goed voor het broeikaseffect. Dan wordt het misschien eens warmer dan 11 graden en gedijen palmbomen ook aan de Noordzeekust
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
21 juli 2018.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Nou, misschien een weekje eerder dan, maar bij voorkeur wel op het laatste moment.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Niemand die de knoop durft door te hakken om lijn 26 om te nummeren naar lijn 19WL, want tja die nostalgische overwegingen en knipoog naar het verleden hè?
Laatst gewijzigd door n-evo op ma 01 mei 2017, 09:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Het zal met non-argumenten als 'herkenbaarheid' en 'historische accuraatheid' wel weer aankomen op het overnemen van de bestaande lijnnummers, met als gevolg dat er grote gaten in de nummerreeksen overblijven. Soit.
Om n-evo te zieken zou ik graag zien dat GVB overging op implementatie van het R-netnummerschema. En dan liefst viercijferig en totaal inconsequent. Dus tram 1 wordt 3901 en tram 2 wordt 2882 enz.
Om n-evo te zieken zou ik graag zien dat GVB overging op implementatie van het R-netnummerschema. En dan liefst viercijferig en totaal inconsequent. Dus tram 1 wordt 3901 en tram 2 wordt 2882 enz.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Dat kunnen die historisch gezellige koersrollen helemaal niet aan. Jammer joh. *O*
Ik heb inmiddels nul verwachtingen meer, dus boeie! Je zult naar iets nieuws op zoek moeten Alargule.
Ik heb inmiddels nul verwachtingen meer, dus boeie! Je zult naar iets nieuws op zoek moeten Alargule.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Kinderen toch! Een beetje meer vertouwen. Tot nu toe is men er altijd mooi in geslaagd, het onnutte met het onaangename te verenigen, en ik heb er alle vertrouwen in, dat dat nu ook best zal lukken :Y
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
n-evo, als je in die kast waar ik je op gejaagd heb nu nog de nieuwe lijnnummers tegenkomt, houd ik me aanbevolen ;)
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Waarom vraag je het GVB niet? Geen idee of je er via het online formulier een serieus antwoord op krijgt, maar wie weet. Je vraag op zoveel mogelijk fora zetten kan natuurlijk ook, wie weet dat de juiste het ziet.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Reinder Rustema, de oprichter van petities.nl en een vaste gast op o.a. wijnemenjemee.nl is zelf een petitie gestart die de politiek ertoe moet bewegen om spoedig te beginnen met serieuze voorbereidingen voor (een besluit over) een mogelijke Oost/West-metrolijn. Voor wie dat wil: ondertekenen kan hier.
足元にご注意下さい
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ja gezellig man, met al die klimaatvluchtelingen uit het Midden-Oosten! :NVinny schreef:Daarom moet het OV ook verprutst worden. Dan komen er meer auto's op de weg en dat is goed voor het broeikaseffect. Dan wordt het misschien eens warmer dan 11 graden en gedijen palmbomen ook aan de Noordzeekust
🍉
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Weer een gloednieuwe metrolijn erbij is natuurlijk reuze spannend. Maar ik heb eerlijk gezegd liever dat ze eerst geld gaan steken in serieuze modernisering van het tramnet, zodat we ook op relatief korte termijn oplossingen kunnen verwachten i.p.v. pas tegen 2040. We kunnen niet voor eeuwig doormodderen met die 30-meter lange trammetjes en overal een metro is gewoon niet realistisch in Amsterdam. Laat trams ook veel meer de regio in gaan en zorg voor betere ontsluiting van nieuwe woonwijken maar ook Noord (eventueel door naar Zaandam).Mojito schreef:Reinder Rustema, de oprichter van petities.nl en een vaste gast op o.a. wijnemenjemee.nl is zelf een petitie gestart die de politiek ertoe moet bewegen om spoedig te beginnen met serieuze voorbereidingen voor (een besluit over) een mogelijke Oost/West-metrolijn. Voor wie dat wil: ondertekenen kan hier.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Kwam zojuist die nieuwe (test?) Citaro tegen op lijn 21.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
De 1600 wordt voor zover ik weet sinds twee weken ingezet en dan alleen op lijn 21.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Lijn 463 (Gelderlandpleinlijn) heeft een R-net halte op de van Boshuizenstraat. *bus* :D
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Misschien voorbereidend op de toekomst misschien gvb of cxx met een rnet lijn er ooit langs.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ik proest m'n koffie bijna uit. Is dit het Amsterdamse antwoord op de R-NET halte? :D
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
De aanbesteding voor elektrische bussen door GVB is mislukt. Er wordt nu onderzocht of vastgehouden moet worden aan het originele concept of dat toch naar een andere vorm van het opladen van de bussen wordt gekeken.
Naar verwachting duurt het daardoor nog ongeveer twee jaar voordat de eerste elektrische bussen kunnen rijden, in de tussentijd overweegt men een kleine revisie van de 40 oudste bussen, de serie 301-340.
Naar verwachting duurt het daardoor nog ongeveer twee jaar voordat de eerste elektrische bussen kunnen rijden, in de tussentijd overweegt men een kleine revisie van de 40 oudste bussen, de serie 301-340.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Voor de niet ingewijden.....lijn 463 is een gezamelijk iniatief van gemeente en het beheer van het WC Gelderlandplein, nadat het GVB had besloten lijn 62 uit een deel van Buitenveldert-West weg te halen. Busjes worden betaald door het Winkelcentrum, chauffeurs worden geleverd door het GVB. Bus is gratis. Het meubilair langs de route lijkt niet geleverd door gemeente/GVB, maar waarschijnlijk her en der vandaan gehaald. Vandaar deze rare combinatie van een buurtbus halte met R-net aanduiding.
Laatst gewijzigd door fred1954 op ma 08 mei 2017, 08:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Overigens zouden de nieuwe haltes van de Connexxion R-net lijnen in de stad v.a. december, er zo uit kunnen zien wat mij betreft.n-evo schreef:Ik proest m'n koffie bijna uit. Is dit het Amsterdamse antwoord op de R-NET halte? :D
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Bij de halte La Guardiaweg staat er ook al zo'n R-NET abri.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 75 gasten