Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10486
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door trolly »

Vinny schreef:Amsteltram klinkt zo hobbelpaardachtig. Bovendien bekt het niet zo goed, net als de kat van de Petteflat: je spreekt het uit als Flettekat en je schrijft flattekat en je denkt fletteket :P
Probeer dat nog eens, maar dan — indachtig de te verwachten kwaliteit van de tramverbinding — met het woord "flut" in plaats van "flat" :mrgreen:
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Chrysa »

Ah, dus toch maar de kuttram?

Afbeelding
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10486
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door trolly »

Zekers. Hoewel ik ook wel wat voel voor het voorstel van een zekere troll¥ op een ander forum: in plaats van sneltram sneutram.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Vinny »

Rampstadrail :6
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10486
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door trolly »

Rampstadrel associëer ik meer met de Utrechtse conglomeratie dan met Amstelland. Maar wat niet is, kan uiteraard nog komen *O*
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
katvis
Berichten: 788
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door katvis »

Einde dreigt voor historische tramlijn: "Laat dit niet verloren gaan!"

AMSTERDAM - De Museumtramlijn die tussen Amsterdam en Bovenkerk rijdt, dreigt te moeten stoppen. De gemeente Amsterdam nam afgelopen week een bestemmingsplan aan waarin de historische tram niet is opgenomen.

Lees verder: http://www.nhnieuws.nl/nieuws/221366/Ei ... loren-gaan

Ik zou het echt heel jammer vinden als de EMA weg moet, het is ook zo'n leuke route. In het nieuwsbericht staat een petitie.
PSA: Links gaan, rechts staan
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Hainje »

Amsterdam, groeien of krimpen?

https://www.ftm.nl/artikelen/ewald-enge ... -amsterdam

Als het goed is kun je dit artikel ook lezen zonder te betalen, klik daarvoor op de link iets onderaan de pop-up.
🍉
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door isadora »

Pop-up? :N
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
katvis
Berichten: 788
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door katvis »

De enige "pop-up" die ik krijg is dat ik lid moet worden en die wegklikken gaat niet -o-
PSA: Links gaan, rechts staan
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Hainje »

Oh hmm, meestal krijg ik bij Follow The Money een wegklikbare pop-up. Zal eens kijken of ik er wat aan kan doen.

https://www.ftm.nl/artikelen/ewald-enge ... am?share=1

Die zou het wel moeten doen.
Laatst gewijzigd door Hainje op di 20 mar 2018, 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Suus »

Als je browser een reader-modus heeft, krijg je het volledige artikel gewoon te zien.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
n-evo
Berichten: 3365
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Yup. In Safari (macOS en iOS) kan je het artikel gewoon lezen als je de Reader-weergave gebruikt. _O-

Wat een negatief verhaal. Als we de auteur mogen geloven kunnen we Amsterdam als stad maar beter opheffen. Lekker constructief beeld. Hij doet net alsof Amsterdam het altijd al van deze zaken heeft moeten hebben in plaats van dat het een momentopname en symbool voor de huidige tijd is. De stad zal zich naar mate de wereld veranderd ook evolueren. Zoals het altijd al gedaan heeft.
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Durashift »

^^^nou, zo negatief vind ik het niet.

In het onderstaande vind ik wel veel waarheid zitten, vind ik.
artikel Ewout Engelen in de FTM schreef: (..) En ten derde de wens bij steeds meer mensen om de urbane levensstijl waar zij in film, serie, kranten en tijdschriften mee worden doodgegooid, zelf te leven. Mede mogelijk gemaakt door een financiële crisis die is afgewenteld op huurders, een neoliberale politieke ideologie van eigen huizenbezit en een centrale bank die dankzij stupide begrotingsbeleid van de lidstaten van de Europese Monetaire Unie zich gedwongen heeft gezien om veel langer dan verantwoord de rente extreem laag te houden. Daardoor is vastgoed wereldwijd de voorkeursbelegging geworden, met gigantische zeepbellen in de populaire steden tot gevolg.(..)
Het toerisme is (in delen van) A'dam toch ook té massaal?

Utrecht gaat dezelfde kant op, vrees ik. Ook mede door gemeentelijk beleid.. van meer en meer toeristen etc...
~~~~~~~~~~~~~~~~

artikel Ewout Engelen in de FTM schreef: (..)
We hebben in Nederland geen woningschaarste; we hebben een distributieprobleem. Te veel woningen op plekken waar mensen (nu) niet willen wonen, en te weinig woningen op plekken waar mensen (nu nog) wel willen wonen. Misschien moeten we daar wat aan doen.(...)
Ook mee eens. :pos:
Mdk
Berichten: 1237
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Mdk »

Wanneer is je housewarming in een klein dorpje in groningen?
Bij twijfel altijd klagen
IC140
Berichten: 564
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 10:46
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door IC140 »

Waar Amsterdam aan kapot gaat zijn lui die, zodra zij hun eigen schaapjes op het droge hebben dat niet gunnen aan anderen. Je zag het met de hetze tegen de toeristen en dat breidt zich nu uit naar expats en dus zelfs Nederlanders die hun geluk willen beproeven in de grote stad. Met zo’n sfeer lukt het trouwens wel om de aantrekkingskracht van de stad om zeep te helpen...
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10486
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door trolly »

Waar Amsterdam kapot aan gaat, zijn lui die te pas en te onpas roepen dat Amsterdam ergens kapot aan gaat. En dat ondertussen alweer een jaartje of zevenhonderd.

@Mdk: Je bent wel streng hoor. Hij woont al in Rhenen.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
n-evo
Berichten: 3365
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

En toch is Amsterdam er na 700 jaar en doet de stad het beter dan ooit. We kunnen dan concluderen dat Amsterdam toch niet kapot gaat aan lui die te pas en te onpas roepen dat Amsterdam ergens kapot aan gaat

:D
Alargule

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Alargule »

Ik dacht ook al, ergens zit er een fundamentele denkfout in trolly's logica.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10486
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door trolly »

:Y

Het wonder van Amsterdam.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
n-evo
Berichten: 3365
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Volgens mij zijn ze in Nieuw Sloten ook bezig met nieuwe R-NET-haltes voor de nieuwe 69. Zag dat halte Antwerpenbaan in beide richtingen was opgebroken.
n-evo
Berichten: 3365
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Grappig.

Afbeelding

Ook de buslijnen van GVB gaan dus niet mee in de 300-reeks vernummeringen.
fred1954
Berichten: 3456
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

Ja, GVB moet het weer anders doen.....er is best nog ruimte in de R-net nummerreeks, zelfs nummer 369 is nog vrij. Onbegrijpelijk. :shock:

Afbeelding
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5859
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door reisthijs »

Omnummer is ook eigenlijk overbodig, ik vind het heel begrijpelijk als het GVB niet mee wil doen met die onzin

Waarom moet elke R-netlijn eigenlijk een uniek nummer hebben? Nummer van gewone buslijnen komen ook gewoon in meerdere regio's voor.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Lijn 45 »

Hier staat nog extra informatie over het project.
n-evo
Berichten: 3365
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

fred1954 schreef:Ja, GVB moet het weer anders doen.....er is best nog ruimte in de R-net nummerreeks, zelfs nummer 369 is nog vrij. Onbegrijpelijk. :shock:
Het enige onbegrijpelijke is dat iedere R-NET-buslijn zo'n nietszeggend hoog nummer zou moeten hebben. Als je er al iets herkenbaars van wil wil maken zet er dan gewoon een R-perfix voor en klaar. En daarbij: de RandstadRail- en R-NET-trams in Den Haag hebben toch ook geen speciaal nummer?

De 69 is en blijft een Amsterdamse stadsdienst. Ik zou niet weten waarom die een streekbuslijnnummer moet krijgen.

Ik ga er ook van uit dat ze hier in Amsterdam ook niet meedoen met die onzin dat alleen R-NET-bussen bij een R-NET-halte mogen stoppen en niet verbannen worden naar een zielige abri ervoor.
Laatst gewijzigd door n-evo op ma 26 mar 2018, 18:35, 2 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten