Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Alargule

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Alargule »

Nog een reden om de trein te nemen.
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door VIRM »

Vrijdagavond heeft het team openbaar vervoer van buiten een trein op Amsterdam Centraal gefotografeerd hoe in diezelfde trein een zakkenroller toesloeg. :D

https://www.at5.nl/artikelen/197824/zak ... al-station
Beul van de blindegeleidelijn
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door diederickx »

fred1954 schreef:En nu maar hopen dat morgen voor de maandagochtendspits alles weer opengesteld wordt........
Op dit moment zijn ze aan het lijntrekken...
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door VIRM »

Iemand nog wat meegekregen van de drone boven het spoor bij Amsterdam Centraal gisteren?

https://www.at5.nl/artikelen/197832/dro ... oor-bij-cs
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1249
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Frank93 »

Mdk schreef:Dus, iemand die daar maandag even een timelapse van in elkaar knutselt?
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Milco »

In de ovinfo-app staat de nieuwe dienstregeling van GVB. Enkele opvallende zaken:
- Nachtlijnen krijgen een Nxx-nummer
- Lijn N86 rijdt in het weekend van CS via Leidseplein en Amstelstation direct naar Bijlmer ArenA, in de andere richting vrijwel non-stop
- Lijn 69 wordt ingekort tot Plaza/Airport
- Lijn 222 wordt een spitslijn tussen Sloterdijk en Houthaven
- Lijn 231 gaat terug naar 2x/uur
- Lijn 240 rijdt voortaan van Amselstation naar Muiderpoort en stopt alleen bij Science Park
- Lijn 265 wordt een spitslijn en versterkt lijn 65 tussen Amstelstation en Muiderpoort, rijdt tegengesteld aan lijn 240
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door n-evo »

hauptbahnhof schreef:Interessant dit. En vooral benieuwd hoe dit gaat werken, zeker bij de Martelaarsgracht.
Net reactie gehad op wijnemenjemee.nl. De stoplichten komen gewoon weer terug bij de kruising Martelaarsgracht/Prins Hendrikkade.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

Tramlijnen aan Westzijde CS gaan voorlopig vanaf Oostzijde i.v.m.verzakking.

https://www.at5.nl/artikelen/198196/tra ... j-centraal

Periode
13 november 2019 14:27 - 13 november 2019 23:58

Lijnen
2 Nieuw Sloten - Centraal Station
11 Surinameplein - Centraal Station
12 Amstelstation - Centraal Station
13 Geuzenveld - Centraal Station
17 Osdorp Dijkgraafplein - Centraal Station

Toelichting

Tram 2 (Nieuw Sloten), 11 (Surinameplein), 12 (Amstelstation), 13 (Geuzenveld) en 17 (Osdorp Dijkgraafplein) rijden om vanaf halte Centraal Station. Oorzaak: de route is versperd bij het Centraal Station.

Houd rekening met een extra reistijd tot 15 minuten. De route is aangepast via Damrak - Mozes en Äaronstraat.
Alargule

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Alargule »

Eén of andere oen.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door trolly »

n-evo schreef:Net reactie gehad op wijnemenjemee.nl. De stoplichten komen gewoon weer terug bij de kruising Martelaarsgracht/Prins Hendrikkade.
*O*
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Alargule

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Alargule »

Woot woot!1
TLP
Berichten: 1554
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door TLP »

Uit het niets viel me in OVinfo een dienstregelingwijziging voor 2020 op: de nachtbussen krijgen een N-prefix. De laatste twee cijfers van het lijnnummer blijven wel gelijk: N81, N82, N83, etc.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door MetroRET »

Dat werd hier al benoemd: :mrgreen:
Milco schreef:In de ovinfo-app staat de nieuwe dienstregeling van GVB. Enkele opvallende zaken:
- Nachtlijnen krijgen een Nxx-nummer
- Lijn N86 rijdt in het weekend van CS via Leidseplein en Amstelstation direct naar Bijlmer ArenA, in de andere richting vrijwel non-stop
- Lijn 69 wordt ingekort tot Plaza/Airport
- Lijn 222 wordt een spitslijn tussen Sloterdijk en Houthaven
- Lijn 231 gaat terug naar 2x/uur
- Lijn 240 rijdt voortaan van Amselstation naar Muiderpoort en stopt alleen bij Science Park
- Lijn 265 wordt een spitslijn en versterkt lijn 65 tussen Amstelstation en Muiderpoort, rijdt tegengesteld aan lijn 240
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door STF »

GVB is zo te zien op mijn verzoek ingegaan door lijn 287/N87 per nieuwe dienstregeling naar Station Bijlmer ArenA te laten rijden, daar gaat de lijn nu uiteraard ook al gewoon heen maar zo staat het niet op de dienstregeling en op de displays. Sinds jaar en dag noemt men de eindbestemming Bijlmermeer en veel toeristen hebben geen idee waar dat is, ik krijg er zo vaak vragen over als ik bij Centraal Station op de nachtbus sta te wachten.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door hauptbahnhof »

n-evo schreef:Net reactie gehad op wijnemenjemee.nl. De stoplichten komen gewoon weer terug bij de kruising Martelaarsgracht/Prins Hendrikkade.
Was vergeten te melden... Zag idd naast wissellampen ook weer negenogen verschijnen in het werkgebied van de week.
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door n-evo »

STF schreef:GVB is zo te zien op mijn verzoek ingegaan door lijn 287/N87 per nieuwe dienstregeling naar Station Bijlmer ArenA te laten rijden, daar gaat de lijn nu uiteraard ook al gewoon heen maar zo staat het niet op de dienstregeling en op de displays. Sinds jaar en dag noemt men de eindbestemming Bijlmermeer en veel toeristen hebben geen idee waar dat is, ik krijg er zo vaak vragen over als ik bij Centraal Station op de nachtbus sta te wachten.
Ach ja, GVB en z'n eindbestemmingen. Goeie suggestie wel. :pos:

Waarom is het tram 1 naar Osdorp De Aker, maar niet tram 2 naar Slotervaart Nieuw Sloten? :P
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door hauptbahnhof »

Dan heb ik meer moeite met eindhaltenamen die de naam van de wijk is. Zoals IJburg, Westwijk, Diemen Sniep...
Maar er is idd geen vaste regel in het bepalen van eindbestemmingen. Heel erg jammer.
Roeland
Berichten: 2259
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Roeland »

hauptbahnhof schreef:Dan heb ik meer moeite met eindhaltenamen die de naam van de wijk is. Zoals IJburg, Westwijk, Diemen Sniep...
Maar er is idd geen vaste regel in het bepalen van eindbestemmingen. Heel erg jammer.
Ik vind dat juist duidelijk. Wanneer ik in de chaos die Amsterdam CS heet, een tram met bestemming "IJburg" of "Nieuw Sloten" zie, snap ik tenminste waar hij naar toe gaat. Wanneer de aangegeven eindbestemming "Emmy Anderiessestraat" of "Oudenaardeplantsoen" zou zijn, heb ik geen idee waar dat ding naar toe zou rijden.
Alargule

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Alargule »

Dat staat er toch op? :?
Roeland
Berichten: 2259
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Roeland »

Alargule schreef:Dat staat er toch op? :?
Ja klopt. Maar blijkbaar wil Hauptbahnhof liever straatnamen op de lijnfilm? Of heb ik z'n post verkeerd begrepen?
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Je begrijpt 'm verkeerd. Hij heeft liever dat de eindhalte gewoon een straatnaam heeft i.p.v. de wijk die de tram filmt.

Tram 2 filmt Nieuw Sloten, en de eindhalte heet Oudenaardenplantsoen i.p.v. Nieuw Sloten = goede situatie

Tram 26 filmt IJburg, en de eindhalte heet ook IJburg i.p.v. bijvoorbeeld Theo van Goghpark = onduidelijke situatie
Laatst gewijzigd door n-evo op do 14 nov 2019, 10:43, 1 keer totaal gewijzigd.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

Momenteel tramverkeer Westzijde CS wederom ontregeld, ditmaal geen verzakking, maar nu een ontsporing bij CS. Lijnen 2/12 naar Dam, lijn 17 naar Frederiksplein en lijn 13 naar FH plantsoen.

EDIT: Inmiddels lijnen 4,14,24 ook niet meer naar CS. Lijnen 4/14 naar Weteringcircuit, lijn 24 naar Roetersstraat (?)

Lijn 11? Geen idee!
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door hauptbahnhof »

n-evo schreef:Je begrijpt 'm verkeerd. Hij heeft liever dat de eindhalte gewoon een straatnaam heeft i.p.v. de wijk die de tram filmt.
....
Klopt helemaal.
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door VIRM »

In de metroverdeelhal onder het Stationsplein bij CS leidt de blindegeleidelijn naar de tram richting de westelijke tramhalte. Dat deze is afgesloten, is natuurlijk bijzaak. :mrgreen: En nee, er gaat geen tijdelijk lijntje richting de trap naar de oostelijke tramhalte. Toch maar weer even het Verbouwingenhandboek 101 bijhalen?
Beul van de blindegeleidelijn
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door n-evo »

^
info@vervoerregio.nl
020-5273700
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten