Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Zeker. Er zijn vast ook regio's in de wereld waar ze zeggen dat een half uur wachten "helemaal niks" is. Het is maar net wat je gewend bent. :D
-
- Berichten: 1236
- Lid geworden op: ma 22 mei 2017, 18:10
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Maar 6 minuten wachten is in mijn optiek niks. Een dergelijke dienstregeling is nodig om alle reizigers te kunnen vervoeren. Echter, voor de individu is 6 minuten wachten echt vrijwel niets. Bovendien zal je vrijwel nooit die 6 minuten volmaken, aangezien je vrijwel nooit exact naast de metro staat op het moment dat hij vertrekt.
Regelmatig te vinden in de lijnen 51, 352, 589, 590, 51, 53 en 54.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Exact niet nee, wel kort genoeg dat ik de achterlichten nog zie verderop. Laten we het houden op een bijzonder slecht gevoel voor timing van mijn kant. Hopelijk is het probleem met de data-aanvoer naar de apps opgelost voordat het systeem wordt uitgerold over de rest van het net. Ze zijn er gelukkig mee bezig.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Er is geen probleem met aanvoer richting apps, OVinfo is ready to go. Draaide ook in acceptatie-omgeving ondanks dat het qua formaat een compleet afwijkende stroom is van rest van het OV.
Ze hebben gewoon nog geen vertrouwen in het hele systeem dus willen ze voorlopig niets meer doen dan de borden op het perron.
Ze hebben gewoon nog geen vertrouwen in het hele systeem dus willen ze voorlopig niets meer doen dan de borden op het perron.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Western Soldier schreef:Maar 6 minuten wachten is in mijn optiek niks. Een dergelijke dienstregeling is nodig om alle reizigers te kunnen vervoeren. Echter, voor de individu is 6 minuten wachten echt vrijwel niets. Bovendien zal je vrijwel nooit die 6 minuten volmaken, aangezien je vrijwel nooit exact naast de metro staat op het moment dat hij vertrekt.
Wachten duurt, voor het gevoel, meestal langer dan de daadwerkelijke tijd..
Daarbij.. als de verwachting is dat er nog 2 minuten zijn voor vertrek.. en er de verwachting is dat dit gehaald kan worden, begrijp ik wel de teleurstelling wanneer men de achterlichten van een M5 ziet... Wordt dan dubbelop hè, irritatie over het missen van de aansluiting + de wachttijd daarna.
-
- Berichten: 1236
- Lid geworden op: ma 22 mei 2017, 18:10
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Als ik op Vijzelgracht de metro neem weet ik dat er in korte tijd een metro gaat ongeacht of er een vertrekt. Voor de korte afstand zoals tussen Vijzelgracht en Rokin zou ik overigens sowieso de tram nemen, aangezien dan eventuele reistijdwinst niet opweegt tegen het afdalen en weer omhoog komen. Ik zou op Vijzelgracht enkel de metro nemen voor bestemmingen CS of verder of Europaplein of Zuid. De rest is voor mij te kort om die moeite te nemen. Als ik een metro neem die elke 6 minuten gaat boeit het mij echt niet als er een metro net wegrijdt.
Regelmatig te vinden in de lijnen 51, 352, 589, 590, 51, 53 en 54.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Dan ben je vast geen echte metro's gewend. Om de 6 minuten is een bijzonder lage frequentie voor een metro in het centrum van een stad.Western Soldier schreef:Maar 6 minuten wachten is in mijn optiek niks.
Voor mij is 6 minuten wachten op een metro best lang. Zeker als het voor een kort ritje is. De wachttijd is dan erg lang in verhouding tot de reistijd.
Laatst gewijzigd door reisthijs op zo 09 dec 2018, 23:17, 1 keer totaal gewijzigd.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
-
- Berichten: 1236
- Lid geworden op: ma 22 mei 2017, 18:10
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Ik reis 3 dagen in de week heen en terug met de metro, tussen Amstel en Weesperplein waar nog veel meer metro's gaan. De 6 minuten waar je het over hebt zijn zo om, nog voor je er erg in hebt.
Regelmatig te vinden in de lijnen 51, 352, 589, 590, 51, 53 en 54.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Vandaag was ik weer eens in Amsterdam, en er waren een aantal omwonenden die middels een plakkaat aan hun raam protesteerden tegen het feit dat de Marnixstraat tussen het zwembad en het Haarlemmerplein een hoofd-OV-as zou moeten worden. Waarvan bij deze acte.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Ze willen gewoon verkeerslichten op de kruising bij het zwembad. Al jaren, want het is namelijk een populaire plek om jongeren aan te rijden en dat zou de schuld zijn van de buschauffeurs. Helaas heeft AT5 hun zoekfunctie vakkundig gesloopt zodat er geen sluitende documentatie van te vinden is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Hoe wordt dat stuk Marnixstraat meer hoofd-OV-as dan het nu al is? Staat er iets nieuws in de planning qua lijnvoering?Vinny schreef:Vandaag was ik weer eens in Amsterdam, en er waren een aantal omwonenden die middels een plakkaat aan hun raam protesteerden tegen het feit dat de Marnixstraat tussen het zwembad en het Haarlemmerplein een hoofd-OV-as zou moeten worden. Waarvan bij deze acte.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Google: site:at5.nl marnixstraatSuus schreef:Ze willen gewoon verkeerslichten op de kruising bij het zwembad. Al jaren, want het is namelijk een populaire plek om jongeren aan te rijden en dat zou de schuld zijn van de buschauffeurs. Helaas heeft AT5 hun zoekfunctie vakkundig gesloopt zodat er geen sluitende documentatie van te vinden is.
Levert vast wel wat hits op, en ben je ook niet afhankelijk van de brakke zoekfunctie van het lokale sufferdje.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Goed plan. Dan kunnen de buschauffeurs die niet tijdig stopten voor door rood rijdende jongeren voortaan de schuld krijgen.Suus schreef:Ze willen gewoon verkeerslichten op de kruising bij het zwembad. Al jaren, want het is namelijk een populaire plek om jongeren aan te rijden en dat zou de schuld zijn van de buschauffeurs.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Hier het bericht op AT5.nlSuus schreef:Ik zat naar die grafiek te kijken en daar zag ik het toch echt niet in terug.
https://www.at5.nl/artikelen/189411/mij ... s-in-1-dag
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Ongeveer 10 jaar geleden is er een jongetje van 12 doodgereden. Ik woonde er toen nog, dus ik heb dat ongeval wel meegekregen. Dat was een klassiek dode-hoek ongeval waarbij een automobilist afsloeg en het jongetje niet had opgemerkt die midden op het kruispunt stil stond omdat er een tram aankwam. Toen lagen er nog geen fietspaden en moesten afslaande fietsers midden op de weg voorsorteren. Daar is inmiddels gelukkig een eind aan gekomen.Suus schreef:Ze willen gewoon verkeerslichten op de kruising bij het zwembad. Al jaren, want het is namelijk een populaire plek om jongeren aan te rijden en dat zou de schuld zijn van de buschauffeurs. Helaas heeft AT5 hun zoekfunctie vakkundig gesloopt zodat er geen sluitende documentatie van te vinden is.
Hier historisch beeldmateriaal over hoe onoverzichtelijk de kruising in 2008 nog was: https://goo.gl/maps/LcL25PBTYrC2
Dat is nu stukken beter denk ik. Het blijft een lastig punt met veel afslaand verkeer. Niet makkelijk om zomaar iets aan te doen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8688
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Nieuws op AT5: GVB mag oude dieselbussen langer gebruiken, https://www.at5.nl/artikelen/189439/gvb ... YxPUph2baE
Ik ga er vanuit dat hiermee de Citaro G's van begin 3xx bedoeld worden? Zijn er überhaupt nog ergens Jonckheeres eigenlijk?
Ik ga er vanuit dat hiermee de Citaro G's van begin 3xx bedoeld worden? Zijn er überhaupt nog ergens Jonckheeres eigenlijk?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Het blijft toch treurig dat zelfs 4,5 maand na invoering van het nieuwe lijnnet je nog oude informatie in tal van abri's tegenkomt met niet meer bestaande lijnen of veranderde eindbestemmingen...
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Dat plaatje bij het artikel is illustratief, lijkt me. Ik meen dat in het voorjaar de laatste Jonckheeren verdwenen zijn uit de reguliere dienst, maar GVB zou GVB niet zijn als ze er nog een paar achter de hand hebben ergens in een hoek van de garage. Maar volgens mij zijn dat EURO-3 bussen, dus eigenlijk niet meer inzetbaar in de dienst.Milco schreef:Nieuws op AT5: GVB mag oude dieselbussen langer gebruiken, https://www.at5.nl/artikelen/189439/gvb ... YxPUph2baE
Ik ga er vanuit dat hiermee de Citaro G's van begin 3xx bedoeld worden? Zijn er überhaupt nog ergens Jonckheeres eigenlijk?
Wat die 22 bussen betreft voor lijn 55, ik denk niet dat het GVB die zo uit haar mouw schudt. Ik weet er nog wel een aantal te staan zo ergens in AML. Even wit/blauwe bestickering erop en gaan met die banaan. :D
EDIT: overigens begrijp ik niet dat men spreekt over het feit dat de elektrische bussen later komen......de bedoeling bij de aanbesteding was vanaf het begin, dat de nieuwe bussen eind 2019 zouden instromen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Ergens in de westhaven staan sinds 21 juli 35 ex-NHN citaro's, daar ging toen een gerucht in de rondte dat die tijdelijk naar het gvb zouden gaan. Maar das een grote brok speculaas...
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Bizar, dit nieuws. De ombouw van de AVL zit er al jaren aan te komen, en de concessie-eisen zijn zo mogelijk nog langer bekend. Dus GVB heeft jaren de tijd gehad om zich hier conform de concessie-eisen op voor te bereiden. En nu komt men tóch in de knel - omdat er wat elektrobussen later instromen? Slechte planning, maar ja: op materieelgebied zijn we inmiddels wel gewend dat Schraalhans keukenmeester is.
Ook een kwalijke rol van de VRA hierin, om hier vrijstelling op te verlenen. Daarmee haal je de geloofwaardigheid van je streven om naar zero-emissie te gaan wel een beetje onderuit.
Ook een kwalijke rol van de VRA hierin, om hier vrijstelling op te verlenen. Daarmee haal je de geloofwaardigheid van je streven om naar zero-emissie te gaan wel een beetje onderuit.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Volgens mij zijn dat standaard Citaro’s? Voor lijn 55 zullen echt gelede bussen nodig zijn.CSA2 schreef:Ergens in de westhaven staan sinds 21 juli 35 ex-NHN citaro's, daar ging toen een gerucht in de rondte dat die tijdelijk naar het gvb zouden gaan. Maar das een grote brok speculaas...
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Dat later instromen van de elektrische bussen geloof ik niet zo. De planning is m.i. vanaf het begin van de aanbesteding zo geweest, dat die eind 2019 zouden instromen en dat is volgens mij nog steeds zo. Dat het GVB bussen tekort komt i.v.m. de tijdelijke buslijn 55 heeft m.i. ook niks te maken met de instroom van elektrische bussen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Die Citaro's waren voor het grootste deel gewoon 12 meter inderdaad, er zaten 4 gelede wagens tussen. Voor zover ik heb begrepen zijn die naar Duitsland gegaan (of dat was in ieder geval de bedoeling).
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Het is natuurlijk ook van de zotte om voor een tijdelijke buslijn nieuw materieel te gaan bestellen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Het is ook nooit de bedoeling geweest, dat er nieuw materieel zou komen voor lijn 55. Nogmaals, ik heb altijd begrepen dat er gelede CXX Citaro’s ex-Sternet/R-net gebruikt zouden gaan worden. In een interview in het voorjaar met de (ik dacht) CXX regiodirecteur, stelde deze dat ze een flink aantal bussen in reserve zouden houden, MEDE i.v.m. de buitendienstelling van lijn 51 op het zuidelijke traject, maart a.s.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 153 gasten