Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door R-Flow »

In dit topic staan de alledaagse belevenissen van het openbaar vervoer in de omgeving van Amsterdam.
Voor meer informatie zijn er ook aparte topics en Wiki-pagina's:
* Stadsvervoer Amsterdam (Concessie Stadsvervoer Amsterdam)


----------------

Topic is afgesplitst van Amsterdamse trambestuurder rijdt met omstreden 'lijn 8'.

PS Zijn er plannen om de Combino's te voorzien van een digitaal lijnnummer voorop en wellicht dezelfde oranje LED-lichtkranten die de nieuwe bussen en trapwagens hebben? Die LED-variant lijkt veel minder kwetsbaar dan de groene displays gevuld met een soort van vloeistof (?) die de Combino heeft.
hauptbahnhof schreef:Ik heb niks van die plannen gehoord en denk ook niet dat dat voorlopig gedaan word. Afgezien van het feit dat het in principe gewoon goed werkt (de CAF-wagens en trapkaren zijn/waren een stuk erger), denk ik dat ze andere prioriteiten hebben nu.
Vroeg het me af omdat vooral die digitale displays erg vaak "lekkend" of zwaar gedimd langskomen. Dan lijken (met nadruk op lijken) die van de trapwagens en nieuwere bussen minder kwetsbaar. Een Combino zonder filmrol komt weinig voor idd.

Maar goed, lekker off-topic. We missen een algemene GVB thread. :P
Laatst gewijzigd door Chauf21 op za 29 nov 2014, 13:53, 4 keer totaal gewijzigd.
hauptbahnhof
Berichten: 3896
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Amsterdamse trambestuurder rijdt met omstreden 'lijn 8'

Bericht door hauptbahnhof »

.
Laatst gewijzigd door hauptbahnhof op zo 09 nov 2014, 12:35, 2 keer totaal gewijzigd.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Amsterdamse trambestuurder rijdt met omstreden 'lijn 8'

Bericht door R-Flow »

hauptbahnhof schreef:Dat lekkend komt de laatste tijd idd vaak voor.
Dat gedimde is een kwestie van een tl-buis vervangen.
Dat probleem heb je natuurlijk niet meer met LED'jes :P

Kwam laatst een Combino tegen met camera's i.p.v. buitenspiegels in passagiersdienst. Zag er allemaal erg kwetsbaar uit.
hauptbahnhof
Berichten: 3896
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door hauptbahnhof »

.
Laatst gewijzigd door hauptbahnhof op zo 09 nov 2014, 12:35, 1 keer totaal gewijzigd.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door R-Flow »

Ik geef toe niet echt het type persoon te zijn dat specifiek op jacht gaat naar trams met een camera i.p.v. buitenspiegel. Shit, betrapt. Wist ook al niet dat tram 4 weer door de Utrechtsestraat reed. Ik blijf je teleurstellen hè deze week? :wink: lol
hauptbahnhof
Berichten: 3896
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door hauptbahnhof »

.
Laatst gewijzigd door hauptbahnhof op zo 09 nov 2014, 12:36, 1 keer totaal gewijzigd.
FLJ
Berichten: 476
Lid geworden op: vr 05 feb 2010, 16:06

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door FLJ »

Nou ik wel hoor! Beide cameracombino's heb ik afgelopen week meerdere keren op lijn 13 gespot, van lijn 10 zijn ze dus weer verdwenen.
hauptbahnhof
Berichten: 3896
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door hauptbahnhof »

.
Laatst gewijzigd door hauptbahnhof op zo 09 nov 2014, 12:36, 2 keer totaal gewijzigd.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door R-Flow »

FLJ schreef:Nou ik wel hoor! Beide cameracombino's heb ik afgelopen week meerdere keren op lijn 13 gespot, van lijn 10 zijn ze dus weer verdwenen.
Voor zover ik kan herinneren was het een bolletje op een soort van dun stalen frame? Het zag er iig uit alsof de constructie er met het minste geringste afgereden kon worden. In Rotterdam zitten de camera's netjes onder een half zwart bolletje. Geloof in Den Haag bij de test ook.

Suffe vraag, maar wat is eigenlijk het voordeel hiervan t.o.v. een spiegel?
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

3 gekoppelde Düwags in Düsseldorf

Bericht door R-Flow »

Afgesplitst van 3 gekoppelde Düwags in Düsseldorf.
Bee schreef:Verkeerslichten is een Nederlandse specialiteit, onze verkeerslichten horen tot de best ingestelde verkeerslichten ter wereld.
Ja dus? Neem aan dat er veranderingen moeten komen op het moment dat er langere trams ingezet worden op lijn 26.

PS Overigens is na het installeren van nieuwe stoplichten op kruising Johan Huizingalaan / Plesmanlaan de verkeerslichtbeïnvloeding voor trams plotseling verdwenen. Voor de vervanging kregen trams altijd direct wit licht, nu staan ze telkens voor rood te wachten. Beetje jammer. Er is dus nog ruimte voor verbetering. :wink:
Laatst gewijzigd door Chauf21 op di 14 aug 2012, 15:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Berichten uit een ander topic samengevoegd
hauptbahnhof
Berichten: 3896
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: 3 gekoppelde Düwags in Düsseldorf

Bericht door hauptbahnhof »

.
Laatst gewijzigd door hauptbahnhof op zo 09 nov 2014, 12:37, 1 keer totaal gewijzigd.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: 3 gekoppelde Düwags in Düsseldorf

Bericht door R-Flow »

Ik heb niet anders meegemaakt dat we direct de hoek om konden na Johan Huizingalaan, tenzij de bestuurder wel heel erg zat te treuzelen. En daarnaast maakt het wel degelijk uit voor de mensen die moeten overstappen op de metro. Heb nu al meerdere malen gehad dat ik m'n aansluiting miste sinds die verkeerslichtbeïnvloeding pleite is. Onwijs irritant.

Die zeeën van reistijd willen nog wel eens tegenvallen op het moment dat alles weer eens vast staat in de Zeilstraat of de Zeilbrug open gaat. Om de over situatie met al die toeristen tussen Van Baerle en Leidse nog maar te zwijgen. :P
hauptbahnhof
Berichten: 3896
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: 3 gekoppelde Düwags in Düsseldorf

Bericht door hauptbahnhof »

.
Laatst gewijzigd door hauptbahnhof op zo 09 nov 2014, 12:37, 2 keer totaal gewijzigd.
FLJ
Berichten: 476
Lid geworden op: vr 05 feb 2010, 16:06

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door FLJ »

Twittertram 781 is omgetoverd in Uitmarkttram en rijdt vandaag op lijn 2(!)
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door R-Flow »

Zag 'm volgens mij net langskomen idd…
hauptbahnhof
Berichten: 3896
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door hauptbahnhof »

.
Laatst gewijzigd door hauptbahnhof op zo 09 nov 2014, 12:37, 1 keer totaal gewijzigd.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

3 gekoppelde Düwags in Düsseldorf

Bericht door R-Flow »

Enig idee wanneer GVB daadwerkelijk in dubbel bedrijf gaat rijden op de 26?
hauptbahnhof
Berichten: 3896
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: 3 gekoppelde Düwags in Düsseldorf

Bericht door hauptbahnhof »

.
Laatst gewijzigd door hauptbahnhof op zo 09 nov 2014, 12:37, 1 keer totaal gewijzigd.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: 3 gekoppelde Düwags in Düsseldorf

Bericht door R-Flow »

Ongelofelijk dat hier niet direct bij de bouw van de lijn rekening mee gehouden is. Moest in te schatten zijn dat die 29 meter lange Combino's op relatief korte termijn al voor onhoudbare situaties zouden zorgen. Heb überhaupt nooit begrepen waarom voor tram 26 niet meteen al (een aantal) extra lange trams besteld zijn, zoals straks voor Amstelveen.

Maar goed, het is en blijft natuurlijk Amsterdam. De stad waarin altijd alles lastig of onmogelijk is wat betreft dit soort zaken en waar vooruit denken weinig voorkomt. ;)
hauptbahnhof
Berichten: 3896
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: 3 gekoppelde Düwags in Düsseldorf

Bericht door hauptbahnhof »

.
Laatst gewijzigd door hauptbahnhof op zo 09 nov 2014, 12:37, 1 keer totaal gewijzigd.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: 3 gekoppelde Düwags in Düsseldorf

Bericht door R-Flow »

Hoezo moet er dan gekeken worden of het haalbaar is? Afbeelding
hauptbahnhof
Berichten: 3896
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: 3 gekoppelde Düwags in Düsseldorf

Bericht door hauptbahnhof »

.
Laatst gewijzigd door hauptbahnhof op zo 09 nov 2014, 12:37, 1 keer totaal gewijzigd.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: 3 gekoppelde Düwags in Düsseldorf

Bericht door R-Flow »

Meid, het was maar een vraag hoor… Als alles in principe er klaar voor is, is het een beetje apart als er nog een haalbaarheid studie uitgevoerd moet worden (bij wijzen van spreken). Vraag me wel af hoe ze het met die conducteurscabines gaan oplossen. Naar Rotterdams model eruit slopen en die conducteur rond laten lopen?

Willen ze aan hoeveelheid reizigers voldoen dan moet de 26 volgend jaar om de drie minuten gaan rijden in de spits of zo? Ze mogen met de aankoop van nieuwe extra lange trams voor de Amstelveenlijn wel direct nieuw materieel aanschaffen voor naar IJburg. Kunnen de Combino's daar gelijk ingezet worden ter vervanging van de overige trapwagens en versterkingen in het algemeen. :wink:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: 3 gekoppelde Düwags in Düsseldorf

Bericht door Suus »

Het aantal reizigers op IJburg zal voorlopig niet heel veel meer gaan stijgen, het is bijna vol en uitbreiding is voorlopig niet op komst.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: 3 gekoppelde Düwags in Düsseldorf

Bericht door R-Flow »

Bee schreef:Het aantal reizigers op IJburg zal voorlopig niet heel veel meer gaan stijgen, het is bijna vol en uitbreiding is voorlopig niet op komst.
Centrumeiland staat nog altijd op de planning en moet in 2017 af zijn. Daar komt ook nog verdere ontwikkeling van Zeeburgereiland bij. Verdere uitbreidingen zijn niet geschrapt en kunnen zo weer van de plank gehaald worden.

Volgens mij staat nu al vast dat volgend jaar een 3 minuten dienst gereden moet gaan worden in de ochtendspits. Dan kan gecombineerd rijden best van past komen. En wat dacht je van in de zomer en met evenementen?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 82 gasten