Alsof de frequentie waarmee ze uitgewisseld worden uitmaakt. Het feit dat het kan maakt het handig dat iedere helft gewoon z'n eigen nummer heeft.Bee schreef:In de praktijk zal het bijna nooit uitgewisseld worden omdat het alleen in de werkplaats kan.
Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Wat ik me afvraag is of er een hulpstuurstand komt. Al was het maar een luikje vanwaar iemand het ding stapvoets voor of achteruit kan rijden. Kan me eigenlijk niet voorstellen van niet. En verder of het open gat dat bij een afgesplitst treinstel ontstaat ook afgesloten kan worden met een wandje of iets dergelijks.
Bij de Zilvermeeuwen is inderdaad een en ander uitgewisseld. Uit mijn hoofd herinner ik me in ieder geval de 27 met de 34 en de 22 met de 32. En bij de BN-wagens de 52 en 54. De uitgebrande bak van de 18 werd afgeschreven en vervangen door een volledig nieuw gebouwde. Tot aan de verblauwing kon je die wisselingen, en de afwijkende geschiedenis van de halve 18 terugzien in de wagenbaknummers op de rode balk onder aan de wagenbak. Sindsdien zie je dat niet meer. Of men alles heeft teruggewisseld of gewoon heel simpel de afwijkende bakken definitief heeft hernummerd weet ik niet.
Bij de Zilvermeeuwen is inderdaad een en ander uitgewisseld. Uit mijn hoofd herinner ik me in ieder geval de 27 met de 34 en de 22 met de 32. En bij de BN-wagens de 52 en 54. De uitgebrande bak van de 18 werd afgeschreven en vervangen door een volledig nieuw gebouwde. Tot aan de verblauwing kon je die wisselingen, en de afwijkende geschiedenis van de halve 18 terugzien in de wagenbaknummers op de rode balk onder aan de wagenbak. Sindsdien zie je dat niet meer. Of men alles heeft teruggewisseld of gewoon heel simpel de afwijkende bakken definitief heeft hernummerd weet ik niet.
足元にご注意下さい
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Wordt daar niet gewoon zo'n rangeer locomotiefje voor gebruikt? Afdekken zal wel gewoon met plastic gebeuren, net zoals toen die dingen aangeleverd werden.Mojito schreef:Wat ik me afvraag is of er een hulpstuurstand komt. Al was het maar een luikje vanwaar iemand het ding stapvoets voor of achteruit kan rijden. Kan me eigenlijk niet voorstellen van niet. En verder of het open gat dat bij een afgesplitst treinstel ontstaat ook afgesloten kan worden met een wandje of iets dergelijks.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Hier om de hoek wordt de Roetersstraat bewaakt door een motoragent, niets mag erin. Dan staat er een lege tram voor de UvA en daarvoor is de straat afgezet met rood-wit lint. De bovenleiding hebben ze kortgesloten op de tramrails, en nog verder in de straat voor het volgende UvA gebouw zie ik weer een tram en zwaailampen. Wat is hier gebeurd?
-edit- ik lees nu via p2000 voor de ambu's dat er een bovenleidingsbreuk in de Roetersstraat was. Heftige boel.
-edit- ik lees nu via p2000 voor de ambu's dat er een bovenleidingsbreuk in de Roetersstraat was. Heftige boel.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
-
- Berichten: 3941
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
.
Laatst gewijzigd door hauptbahnhof op zo 09 nov 2014, 12:42, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Wat is er eigenlijk in de Hobbemastraat aan de hand? We moesten gisterenavond om via de Overtoom en vanochtend op de terugweg nog steeds.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Uitmarkt, zie ook de omleiding op de GVB website.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Helemaal gemist!
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Op dit moment vier verschillende tramtypes op lijn 11! De 836, 913, 2007 en 2202 rijden hun rondjes op deze RAI-lijn.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Nog een extra lijn: voor de Hiswa te water op de NDSM werf blijkt een veerpendel te varen van de NDSM naar iets wat P5 genoemd wordt en ergens westelijk bij het zijkanaal achter de Distelweg miet zijn. Geen idee wat voro steiger daar is. Vrijdag voer IJveer 34, die kwam om 12.20 afgeladen aan.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Voor de liefhebber, hier nog een paar plaatjes van lijn 11 van gister.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
JWM schreef:Lijn 11 rijdt zonder conducteur neem ik aan?hauptbahnhof schreef:Lijn 11 reed vanochtend met alles wat ze over hadden in de remise Havenstraat:
- Een Enkelkopper Trapwagen (12G)
- Een Dubbelkopper Trapwagen (11G)
- Een Enkelkopper Combino
- Een Dubbelkopper Combino
Kan er op lijn 11 dan niet gewoon een lopende conducteur zijn? Dat zou voor de lijnen 5, 16 en 24 ook best een oplossing kunnen zijn.hauptbahnhof schreef:Jazeker. Vandaar ook 3 van de 4 niet-conducteurstrams.
(In Rotterdam gebeurt dat immers ook, dus zo vreemd is het niet.)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 3941
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
.
Laatst gewijzigd door hauptbahnhof op zo 09 nov 2014, 12:43, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Dat zie je fout want hier geldt: Alles wat buiten Amsterdam wel gewoon kan, kan in Amsterdam sowieso niet.Meltrain schreef:(In Rotterdam gebeurt dat immers ook, dus zo vreemd is het niet.)
-
- Berichten: 3941
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Gelukkig wonen we in zo'n unieke stad he *O*
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Grappig om te zien. Heb ooit een keer in een trapwagen gezeten op lijn 11. Maar dat was de spitslijn tussen Surinameplein - CS.FLJ schreef:Voor de liefhebber, hier nog een paar plaatjes van lijn 11 van gister.
Blijkbaar heerst dat gevoel vooral bij de planners hier.hauptbahnhof schreef:Gelukkig wonen we in zo'n unieke stad he *O*
Laatst gewijzigd door R-Flow op za 08 sep 2012, 21:37, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 3941
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
.
Laatst gewijzigd door hauptbahnhof op zo 09 nov 2014, 12:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Héél lang geleden. Zat nog op de basisschool. :) Lijn 11 was toen een tijdje een versterkingslijn voor de 1. Heeft niet lang geduurd geloof ik, maar durf niet te zeggen hoe lang precies. Weet je dat niet eens?hauptbahnhof schreef:Hoe lang geleden was dat? Ken dat namelijk niet?
EDIT
http://nl.wikipedia.org/wiki/Tramlijn_11_(Amsterdam)Tussen september 1993 en mei 1996 bestond een hulplijn 11 op het gedeelte Surinameplein – Centraal Station van lijn 1, omdat de frequentie op die lijn was verlaagd, behalve op zaterdag. Lijn 11 reed op maandag t/m vrijdag en zondag. In de zomer van 1995 reed de lijn in het geheel niet en in de winterdienst 1995-'96 alleen op maandag t/m vrijdag in de middaguren. Met ingang van de zomerdienst 1996 verdween lijn 11 omdat de frequentie van lijn 1 weer werd verhoogd.
Toch nog een kleine drie jaar dus.
-
- Berichten: 3941
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
.
Laatst gewijzigd door hauptbahnhof op zo 09 nov 2014, 12:43, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Gaaf! Ik had dit inderdaad ook ooit in een enquete aangegeven, heeft dus geholpen. Een aantal Combinos rijdt al een paar jaar zonder beeldschermen rond, een mooi moment om deze terug te plaatsen.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Nice! Bedankt voor de heads-up! :pos: Enig idee wat er met de reclame gebeurt? Helemaal weg, of krijg je een schakeling tussen reisinformatie/reclame beetje zoals in de Rotterdamse metro's?hauptbahnhof schreef:Gisteren heb ik gelezen dat de infoschermen in de Combino's binnenkort een update krijgen waardoor ze ook een routelint zoals in de bussen gaan aangeven, wel i.c.m. actuele info (stremmingen, omleidingen en wellicht info NS).
Hoop verbeteringen dit jaar bij GVB.
-
- Berichten: 3941
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
.
Laatst gewijzigd door hauptbahnhof op zo 09 nov 2014, 12:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Nou, als we dat nog eens mogen meemaken de komende tijd! Gaat enkel niet gebeuren.
Alleen nog digitale zuilen en nieuwe abri's op de haltes, maar goed dat moet de gemeente doen.
Alleen nog digitale zuilen en nieuwe abri's op de haltes, maar goed dat moet de gemeente doen.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Abri's wordt gedaan door JCDecaux, het enige wat de gemeente doet is het uitbesteden. En zolang de abri's niet lekken en de lampen erin doen vind ik het goed :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Ik kreeg gisteren een gvb panel enquete over reisinfo; als voorbeeld van iets wat zou kunnen werd een abri getoond met daarin twee schermen gemonteerd
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 76 gasten