Eigenlijk niet, want dan kan het nog steeds over elke tramlijn gaan.trolly schreef:"Kuttram" is kort en krachtig, en iedereen weet direct waar het over gaat.
Bovendien ligt spraakverwarring met Kusttram op de loer.
Eigenlijk niet, want dan kan het nog steeds over elke tramlijn gaan.trolly schreef:"Kuttram" is kort en krachtig, en iedereen weet direct waar het over gaat.
Alsof de gemiddelde Amsterdammer bekend is met de VlaamseMeltrain schreef:Bovendien ligt spraakverwarring met Kusttram op de loer.
Alsof de gemiddelde Amsterdammer gebruik gaat maken van de kuttram.n-evo schreef:Alsof de gemiddelde Amsterdammer bekend is met de VlaamseMeltrain schreef:Bovendien ligt spraakverwarring met Kusttram op de loer.miniatuurmeterspoorwegen.
Die kuttram is universeel inzetbaar. Het zal wel niet lang duren voordat ze her en der op de de rest van net opduiken.trolly schreef:Alsof de gemiddelde Amsterdammer gebruik gaat maken van de kuttram.
Kwam 'm net tegen. Wel zo prettig dat de M5 nu over een lengte van 116 meter op ieder grijs vlak een logo heeft. Stel je voor als het niet zo was. Zie ook hoe mooi het R-NET-logo met het GVB-logo is uitgelijnd. Prachtig. Prachtig. :DDingeZ schreef:Voor als iemand zich nog afvroeg: ‘Moesten er niet ooit R-Net stickers op de M5’s komen?’ Het moment is zover, althans, in ieder geval heeft stel 145/146 ze nu.
Mwah, daar is het lijnnummer altijd nog voor. Dat zal uiteindelijk in de communicatie naar de reizigers moeten worden gebruikt en ook op de borden komen te staan. Net zo goed als de Noord/Zuidlijn straks door het leven gaat als lijn 52, en de Zuidtangent door meerdere buslijnen, waaronder de 'oorspronkelijke Zuidtangent' 300. Die naam is vooral marketinggericht; ik verwacht dat je deze eerder terug zult gaan zien als beplakkingen op trams en haltes, zoals dat nu ook al het geval is bij de Zuidtangent.fred1954 schreef:Zuidtram, Zuidtangent, NoordZUIDlijn, nee, dat gaat hem niet worden, denk ik. Veel te verwarrend. [...]
Lijnnummer? Ik woon nu 17 jaar in Amsterdam, reis met regelmaat met de metro, maar ik heb echt geen idee welk nummer bij 'ringlijn' of 'amstelveenlijn' hoort. Die dingen hebben toch niet voor niets een naam? 50-en-een-beetje, dat weet ik nog net.Alargule schreef:Schitterend. Wat is dat voor vlak helemaal links op je foto?
Mwah, daar is het lijnnummer altijd nog voor. Dat zal uiteindelijk in de communicatie naar de reizigers moeten worden gebruikt en ook op de borden komen te staan. Net zo goed als de Noord/Zuidlijn straks door het leven gaat als lijn 52, en de Zuidtangent door meerdere buslijnen, waaronder de 'oorspronkelijke Zuidtangent' 300. Die naam is vooral marketinggericht; ik verwacht dat je deze eerder terug zult gaan zien als beplakkingen op trams en haltes, zoals dat nu ook al het geval is bij de Zuidtangent.
Dan hoop ik dat je nooit met de bus moet, want buslijnen hebben zelden een naam. _O-Pooh schreef: Lijnnummer? Ik woon nu 17 jaar in Amsterdam, reis met regelmaat met de metro, maar ik heb echt geen idee welk nummer bij 'ringlijn' of 'amstelveenlijn' hoort. Die dingen hebben toch niet voor niets een naam? 50-en-een-beetje, dat weet ik nog net.
Jammer dat je niet zelf namen kunt aandragen. Een naam als Veenboemeltje past misschien wel beter voor een tot tram gedegradeerde ex-metrolijn dan die 5 waaruit je nu kunt kiezen.Alargule schreef:Hoe moet de Amstelveen/Uithoornlijn straks gaan heten?
Ik vind het allemaal even knudde, maar omdat de Amstelveenlijn een echte polderoplossing is, heb ik mijn keuze wel gemaakt.
- Amstellandtram
- Legmeerlijn
- Poldertram
- ViaVeenlijn
- Amsteltram
Amsteltram klinkt zo hobbelpaardachtig. Bovendien bekt het niet zo goed, net als de kat van de Petteflat: je spreekt het uit als Flettekat en je schrijft flattekat en je denkt fletteketVIRM schreef:Wat is er mis met de naam Amstelveenlijn, of gewoon Uithoornlijn? Dekt de lading, en het klinkt beter dan de opties die de VRA voorlegt. Van die opties klinkt Amsteltram nog het minst slecht.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten