Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

Nee, want dat is in feite een doortrekking van de metro naar Amstelveen en daar is (helaas) niet voor gekozen. Het traject vanaf Zuid wordt een tramtraject, geen metrotraject. Heel misschien als over tig jaar, met de wetenschap van dan, men tot de conclusie komt dat de NZL beter doorgetrokken kan worden naar Amstelveen, is zo een optie aan de orde. Dan moet het Zuidasdok daar wel ruimte voor bieden natuurlijk.
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Roeland heeft de memo niet gelezen over de Amstelveenlijn. Het duurt nog even tot 2050 voordat de nieuwe variant weer economisch is afgeschreven.

En Schiphol CS? Wat is dat?
Roeland
Berichten: 2258
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Roeland »

n-evo schreef:Roeland heeft de memo niet gelezen over de Amstelveenlijn. Het duurt nog even tot 2050 voordat de nieuwe variant weer economisch is afgeschreven.
Een fout die nog niet begaan is, hoef je niet af te schrijven. Pas als het beton op de verkeerde plaats gegoten is, begint de afschrijving.
n-evo schreef:En Schiphol CS? Wat is dat?
Het station van Schiphol Plaza, om verwarring met de bushalte Stationsplein (Schiphol Oost) te voorkómen. Bij Schiphol CS weet verder iedereen (behalve N-evo dan) dat ik niet het Stationsplein van Oost bedoel, maar het treinstation van Schiphol Centrum.
Remco1989
Berichten: 434
Lid geworden op: do 11 aug 2016, 22:25

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Remco1989 »

Alleen Schiphol is geen CS :P maar gewoon Airport
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Roeland schreef:Een fout die nog niet begaan is, hoef je niet af te schrijven. Pas als het beton op de verkeerde plaats gegoten is, begint de afschrijving.
Het gaat erom dat je een metrolijn door Amstelveen deels over het traject van de 51 als kansrijk inschat terwijl dat het totaal niet is. Althans, niet de komende paar decennia. De Amstelveenlijn wordt omgebouwd tot reguliere tramlijn wat metrobedrijf niet toestaat. De hamer is gevallen, de trams besteld en werkzaamheden begonnen.
Roeland schreef:Het station van Schiphol Plaza, om verwarring met de bushalte Stationsplein (Schiphol Oost) te voorkómen. Bij Schiphol CS weet verder iedereen (behalve N-evo dan) dat ik niet het Stationsplein van Oost bedoel, maar het treinstation van Schiphol Centrum.
Dat station heet gewoon Schiphol Airport. Schiphol CS bestaat niet.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

Misschien al bekend, maar.......

Dit zouden dan de nieuwe GVB stemmen (v.a. 22/7?) moeten zijn: de mannenstem (Walther) voor de halte-afroepen en de vrouwenstem (Nancy) voor de verstoringsberichten....

http://www.at5.nl/artikelen/184443/nanc ... cht-nieuws
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

In de De Lairessestraat is vanmorgen een stevige aanrijding geweest. Lijn 16 is daar hard achter op een electrische SLFA van Connexxion gereden, die moest remmen voor een taxi.......

http://m.at5.nl/artikelen/184512/tram-k ... e-gewonden
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door dylanwild94 »

Gelukkig kunnen na maandag zulke ongelukken niet meer gebeuren op die weg.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

Na zaterdag al niet meer....in principe. Maar.....er staat volgens mij een omleiding voor lijn 2 op de rol i.v.m. werkzaamheden op de Koninginneweg/Willemsparkweg, dus zeg nooit nooit... :D

Overigens is de Lairesse/Kruseman een gevaarlijke nauwe straat geworden na de reconstructie..... :( met veel geparkeerde auto’s vlak langs de tram-/busbaan.
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Nieuwe vormgeving van de infoschermen. Ziet er stuk strakker uit dan wat we hadden. Uitlijning blijft wel een onneembare veste. _O-

Afbeelding
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Ardan »

fred1954 schreef:Misschien al bekend, maar.......

Dit zouden dan de nieuwe GVB stemmen (v.a. 22/7?) moeten zijn: de mannenstem (Walther) voor de halte-afroepen en de vrouwenstem (Nancy) voor de verstoringsberichten....

http://www.at5.nl/artikelen/184443/nanc ... cht-nieuws
Had het gezien in Op de Rit ja. Ik hoop toch niet dat Walther er echt zo'n theatrale bende van heeft gemaakt als in de reportage :N
Ik doe ook maar wat
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Waarom roept ie nou overal "Volgende halte..." om? In de metro spreken we toch van stations?
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Ardan »

Ik hoop dat dat voor de reportage is gedaan :')
Ik doe ook maar wat
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Ja dat was mijn gedachte ook: hopelijk doen ze dit puur voor deze shots. Maar ja... Kreeg ook een beetje rillingen van die dame die "Uuropaplein" zei.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Hainje »

Ardan schreef:Ik hoop dat dat voor de reportage is gedaan :')
Het blijft wel Amsterdam hé, dus hou er maar rekening mee...
🍉
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Durashift »

fred1954 schreef:In de De Lairessestraat is vanmorgen een stevige aanrijding geweest. Lijn 16 is daar hard achter op een electrische SLFA van Connexxion gereden, die moest remmen voor een taxi.......

http://m.at5.nl/artikelen/184512/tram-k ... e-gewonden
Enfin, de bestuurders hadden wél één ding gemeen: bestuurden allen een elektrisch aangedreven voertuig.. :wink:
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door trolly »

Ze hadden daarnaast ook beide schade aan hun dienstvoertuig, waarschijnlijk dankzij de kamikaze-actie van een halve crimineel.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door VIRM »

Samen met Carolina, die omroept welke metro er aan komt, heb je dus drie stemmen in de metro. Dit had toch best tot twee beperkt kunnen blijven?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door trolly »

Da's nie so gesjellig.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Ardan »

Vier: vergeet Dushi niet van het 'mind the gap' :P
Ik doe ook maar wat
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Aking »

Niet zo bijdehand hè Gap! -o-
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Ardan »

Jij moet gewoon op die afstand letten gurll hmm-mmm
Ik doe ook maar wat
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

VIRM schreef:Samen met Carolina, die omroept welke metro er aan komt, heb je dus drie stemmen in de metro. Dit had toch best tot twee beperkt kunnen blijven?
Waarschijnlijk te duur en te gelikt voor GVB om Carolina voor meer in te zetten. Ik vraag me ook af waarom "Let bij het in- en uitstappen op de ruimte tussen de metro en het perron" opeens een damesstem gebruikt wordt i.p.v. gewoon de mannenstem.

Iedere keer in Rotterdam merk ik weer hoeveel mooier de omroepen daar zijn. Ik krijg alleen de slappe lach van dat "U kunt hier overstappen op dé tram en bus". In het Engels klinkt het nog suffer. Alsof er maar één tram- en buslijn in het dorp is die overal naartoe rijdt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Suus »

Moet je eens in Den Haag de tram nemen, het liefst op Station HS lijn 17 naar CS. Je wordt helemaal gestoord van de verhalen die Carolina ophoudt (RET en HTM hebben dezelfde stem).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Bij dit soort omroepen zul je toch een keuze moeten makken tussen (grotendeels) alles of niets. Wat dat betreft vind ik dat de informatie die GVB verschaft door alle lijnnummers mee te nemen in grote lijnen goed. Al heb ik geen idee waarom bij Station Lelylaan "Overstappen op stad, streekvervoer en trein" wordt omgeroepen. Zoveel lijnen stoppen er niet en het is net zulke non-informatie als de RET doet met hun "overstappen op de tram en bus" overal. Vooral in de D en E waar je het achter elkaar hoort wordt het echt compleet nietszeggend.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 96 gasten