Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #3

Bericht door Suus »

Type A en B in München, Type DT1 en DT2 in Nürnberg en Type U in Wenen, die samen een familie aan metrostellen vormen, zijn volstrekt niet gerelateerd aan de metro's in Amsterdam en Hamburg. Ze delen bijvoorbeeld geen enkele fabrikant.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Mojito
Berichten: 286
Lid geworden op: ma 25 okt 2010, 10:14
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #3

Bericht door Mojito »

Ik dacht dat men voor de draaistellen vooral naar München gekeken had. Dat meen ik op meerdere plekken gelezen te hebben, door de jaren heen. Maar ook als dat niet zo is dan heeft men zaken als lengte-breedteverhouding, raam-deurverhouding en indeling daar wel van afgekeken.
足元にご注意下さい
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #3

Bericht door Suus »

Vandaag een setje CAF's op de vork.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #3

Bericht door VIRM »

De vork?
Beul van de blindegeleidelijn
hauptbahnhof
Berichten: 3905
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #3

Bericht door hauptbahnhof »

Lijn 53/54 die dus via CS "vorken". Lijn 53 komt aan op CS en wordt 54 en andersom. Dit is om de aansluiting stad uit mogelijk te maken op Van der Madeweg.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #3

Bericht door R-Flow »

Nieuwe abri's
Vanaf juli 2012 worden door de hele stad de abri's en de informatiepanelen geleidelijk vervangen. Telkens als een oude abri wordt weggehaald, wordt ook meteen de nieuwe abri geplaatst. Zo blijft eventuele overlast voor de reiziger en omwonenden tot een minimum beperkt. De nieuwe abri's zijn duurzamer en energiezuiniger, onder andere door het gebruik van led verlichting.
http://www.amsterdam.nl/parkeren-verkee ... xploitant/

Heeft iemand al wat gespot?
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #3

Bericht door Jef400 »

Tramhalte Sloterdijk? Of is dat een spin-off. Ken ook natuurlijk.

Voor de rest vond ik het wel geinig dat de automatische omroepstem tussen de Isolatorweg en Station Sloterdijk omriep. "Volgende halte, Centraal Station" Was het maar zo denk ik dan, zo mij een hoop tijd schelen naar huis toe 's middags
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
hauptbahnhof
Berichten: 3905
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #3

Bericht door hauptbahnhof »

Omroepstem in lijn... ?
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #3

Bericht door Jef400 »

50
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
hauptbahnhof
Berichten: 3905
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #3

Bericht door hauptbahnhof »

Owkeej. Vond het al raar met de vermelding "volgende halte". Maareh, heel apart dat CS wordt omgeroepen op lijn 50. Is niet mogelijk als de wagen als lijn 50 is ingesteld namelijk.
OVAMS
Berichten: 56
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 22:52
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #3

Bericht door OVAMS »

R-Flow schreef:
Nieuwe abri's
Vanaf juli 2012 worden door de hele stad de abri's en de informatiepanelen geleidelijk vervangen. Telkens als een oude abri wordt weggehaald, wordt ook meteen de nieuwe abri geplaatst. Zo blijft eventuele overlast voor de reiziger en omwonenden tot een minimum beperkt. De nieuwe abri's zijn duurzamer en energiezuiniger, onder andere door het gebruik van led verlichting.
http://www.amsterdam.nl/parkeren-verkee ... xploitant/

Heeft iemand al wat gespot?
Nee ik heb ook nog niks opgemerkt, ik lees net op AT5 (http://at5.nl/s/nIi) dat de stad enkele miljoenen over heeft overgehouden aan de Noord-Zuidlijn :mrgreen:. Dus misschien komt er toch nog wat van terecht (A). De laatste tijd worden er enkele haltes opgehoogd voor mindervaliden in Noord en worden er zeldzaam nog wel eens oude pid's vervangen door digitale pid's & dan ook nog in 1 enkele richting (bijvoorbeed: Leidseplein alléén in de richting: Amstelveen/De Aker/Nieuw Sloten). Ik dacht dat het Rembrandtplein de eerste vernieuwde halte was, maar helaas niks van waar :N .

#Erg triest gesteld met het Stadsmeubilair in Amsterdam (het bekende Reclamehokje aan het Leidseplein richting: Amstelveen/De Aker/Nieuw Sloten wil soms nog wel eens apart worden versierd worden of een klein TV'tje in het Tramhokje aan het Muntplein of de Dam :X.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #3

Bericht door Suus »

Je komt eigenlijk nooit vernield meubilair tegen dus ik snap niet dat er zo wordt geklaagd over het meubilair. Het is functioneel en het voldoet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #3

Bericht door Ardan »

OVAMS schreef: ik lees net op AT5 (http://at5.nl/s/nIi) dat de stad enkele miljoenen over heeft overgehouden aan de Noord-Zuidlijn :mrgreen:
Whut? :shock: :shock:

Edit: verhip ja, 200 miljoen.. maar inderdaad, iedereen hield zijn hart vast, maar het boren ging nog verrassend goed! :D
Het is nog wel de vraag hoeveel van die 200 miljoen er in andere projecten wordt gestopt dan het NZ-risicopotje.
Ik doe ook maar wat
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #3

Bericht door R-Flow »

Bee schreef:Je komt eigenlijk nooit vernield meubilair tegen dus ik snap niet dat er zo wordt geklaagd over het meubilair. Het is functioneel en het voldoet.
Het is lelijk. Eens in de tig decennia mag er écht wel een update komen. Daarnaast staat er gewoon een belofte online dat vanaf de zomer die oude meuk vervangen zou worden door nieuw spul, waar dus geen bal van terecht is gekomen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #3

Bericht door Suus »

Het meubilair staat er nog geen vijftien jaar en het vorige meubilair was van roestend ijzer, dat was pas geen porum :N
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #3

Bericht door R-Flow »

Bee schreef:Het meubilair staat er nog geen vijftien jaar en het vorige meubilair was van roestend ijzer, dat was pas geen porum :N
Dus? Die blauwe bakken met alle info die er schots en scheef in hangt ziet er niet uit t.o.v. steden zoals Rotterdam en Utrecht. 15 jaar zet ik trouwens mijn vraagtekens bij. We hadden volgens mij al vanaf begin jaren '90 van die blauwe hokjes staan in Nieuw Sloten.

Stond vandaag trouwens weer heerlijk een half uur op de 17 te wachten. Niks in de GVB app, niks op de mobiele website en geen tramconducteur van de 1 die effe beroerd genoeg is om door de speakers om te roepen dat tram 1, 2, 5, 13 én 17 half plat liggen door een probleem bij CS. De desktop website van GVB doet het amper op een iPhone. Op zo'n moment zou het fijn zijn dat we digitale zuilen in de stad hebben die wél gewoon extra info weergeven.

Aan de haltevoorzieningen kan nog een hoop verbetert worden in Amsterdam.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #3

Bericht door Suus »

Overdrijven is ook een vak. De bushalte van het GVB bij mij voor de deur heeft een abri maar de enige verlichting komt van de reclamebak en de vertrektijden hangen aan de haltepaal ernaast, dus droog je vertrektijden opzoeken kan ook niet. Dat er aan dynamische reisinformatie wat verbeterd kan worden dat is waar, maar om dan meteen ook maar de abri's af te schrijven als ouderwetse lelijke onprofessionele meuk is te veel van het goede. Trouwens, Connexxion in Utrecht is ook heel goed in het scheefhangen van de informatie...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #3

Bericht door R-Flow »

Bee schreef:Overdrijven is ook een vak. De bushalte van het GVB bij mij voor de deur heeft een abri maar de enige verlichting komt van de reclamebak en de vertrektijden hangen aan de haltepaal ernaast, dus droog je vertrektijden opzoeken kan ook niet.
En dat vind jij blijkbaar positief? Kijk maar eens goed rond in de stad hoe veel tramhaltes erbij hangen en trek vooral je vergelijking met wat er tegenwoordig in Utrecht geplaatst wordt. Halte Laan van Vlaanderen waar een vriendin van me woont ziet er ook al jaren lang niet uit, maar effe iets nieuws plaatsen ho maar.
Bee schreef:maar om dan meteen ook maar de abri's af te schrijven als ouderwetse lelijke onprofessionele meuk is te veel van het goede.
Ik heb mijn mijn mening, jij de jouwe.
Laatst gewijzigd door R-Flow op wo 28 nov 2012, 00:09, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #3

Bericht door Suus »

Twee abri's met bankje, twee vuilnisbakken, bord met lijnennetkaart, haltenaam en vertrekstaatje. Lijkt mij dik in orde :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #3

Bericht door R-Flow »

Bee schreef:Twee abri's met bankje, twee vuilnisbakken, bord met lijnennetkaart, haltenaam en vertrekstaatje. Lijkt mij dik in orde :Y
En je hebt het er net nog over dat je niet eens droog je vertrektijden kan bekijken en de verlichting te wensen overlaat.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #3

Bericht door Ardan »

Ik ga deze discussie al helemaal niet aan :D
De abri's zijn prima en functioneel. De vitrine moet alleen wat beter en verzorgder gebruikt worden, en inderdaad eventueel een klein LED-display voor de komende twee trams/bussen erin. Dan ben ik al heel tevreden!
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #3

Bericht door Suus »

R-Flow, lees nu eens goed: Die halte die jij als hopeloze toestand kenmerkt is beter voorzien dat de bushalte van het GVB bij mij voor de deur: In Diemen zijn de bushokjes van CBS en die hebben geen voorzieningen voor informatie in de abri :!:

Oja, en over echt slechte haltes gesproken, dit is al driekwart jaar de bushalte van lijn 44 in Diemen: http://goo.gl/maps/KflmC
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #3

Bericht door R-Flow »

Bee schreef:R-Flow, lees nu eens goed: Die halte die jij als hopeloze toestand kenmerkt is beter voorzien dat de bushalte van het GVB bij mij voor de deur: In Diemen zijn de bushokjes van CBS en die hebben geen voorzieningen voor informatie in de abri :!:
Ik las prima, kon verder moeilijk uit je verhaal destilleren waar je woont en om wat voor type halte het precies gaat. Handig als je die informatie verschaft.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #3

Bericht door Suus »

Nee, ik meld mijn locatie alleen expliciet want er is een of andere stalkende milieufundamentalist :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #3

Bericht door R-Flow »

Ardan schreef:De vitrine moet alleen wat beter en verzorgder gebruikt worden, en inderdaad eventueel een klein LED-display voor de komende twee trams/bussen erin. Dan ben ik al heel tevreden!
Laten we hopen dat de gemeente snel overgaat tot plaatsing van dergelijke zuilen. 8-)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 40 gasten