Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9
iwasd , welkom op het forum! Mag ik vragen of je toevallig bij het GVB werkt? :)
Uit oogpunt van een visueel beperkte reiziger die geen bijna geen bal ziet, vind ik de toevoeging wel een positieve ontwikkeling. Wellicht kan het volume van het uitstapbericht ietsjepietsje omhoog om een beetje gelijk te zijn met de rest. Overigens heb ik het idee dat het gewoon door Mark Clardie is ingesproken, maar dan met een net wat hogere intonatie dan de rest van het bericht.
Uit oogpunt van een visueel beperkte reiziger die geen bijna geen bal ziet, vind ik de toevoeging wel een positieve ontwikkeling. Wellicht kan het volume van het uitstapbericht ietsjepietsje omhoog om een beetje gelijk te zijn met de rest. Overigens heb ik het idee dat het gewoon door Mark Clardie is ingesproken, maar dan met een net wat hogere intonatie dan de rest van het bericht.
Beul van de blindegeleidelijn
-
- Berichten: 3923
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9
Alle afroepen zijn gewoon door Marc ingesproken behalve de bestemmingsafroepen. Die stammen nog uit de testfase, maar zijn nooit vervangen.
Overigens, VIRM, de witte lamp is ook star. Die ging gewoon links branden ipv rechts bij Van der Madeweg.
Overigens, VIRM, de witte lamp is ook star. Die ging gewoon links branden ipv rechts bij Van der Madeweg.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9
Dat mag je zeker vragen. Het antwoord is 'nee'. :) Ik ben journalist en moet ook nog ergens een keer een opleiding m.b.t. dat beroep afmaken, hmm. Heb wel een bovenmatige interesse in openbaar vervoer, zoals de meesten hier, waarschijnlijk.VIRM schreef:iwasd , welkom op het forum! Mag ik vragen of je toevallig bij het GVB werkt? :)
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9
Nah, we rijden allemaal auto en hebben een afgunst tegen NS. Zoiets.
Komt wel goed schatje.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9
Waarom heeft de M5 lampjes op de Amstelveenlijn?
Hij kan daar toch niet ingezet worden? Waarom was het nodig dan?
Hij kan daar toch niet ingezet worden? Waarom was het nodig dan?
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9
Voor het geval de Amstelveen nog zou worden omgebouwd naar volledige metro. Dat besluit was ten tijde van het bestellen namelijk nog niet helemaal genomen.
Ik doe ook maar wat
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9
Dan kun je het achteraf altijd nog ombouwen. Ik denk dat de keuze niet zozeer politiek alswel pragmatisch is gemotiveerd: de AVL vormt (nog) gewoon een onderdeel van het bestaande netwerk.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9
Je hebt helemaal gelijk! Waarom een lijnstrip erin zetten met maar het halve net erop? Jajaja dat zie je in andere steden ook wel, strips per lijn maar het Amsterdamse net kan makkelijk op één strip.
Blijkbaar was ik gisteravond al te duf met antwoord geven xD
Blijkbaar was ik gisteravond al te duf met antwoord geven xD
Laatst gewijzigd door Ardan op za 16 nov 2013, 19:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik doe ook maar wat
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9
Omdat het tramnet toch niet gebruikt wordt door Amsterdammers maar uitsluitend door bezoekers van de stad krijgen ee haltes een andere naam. Stadionplein, Hobbemastraat en Plantage Kerklaan worden respectievelijk Olympisch Stadion, Rijksmuseum en Artis.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9
Ja maar er zijn zo veel haltes en stations die diezelfde logica volgen.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9
Amsterdammers komen er met de nieuwe namen ook wel uit, bezoekers met de oude namen niet altijd. Dan vind ik er best wat voor te zeggen. Enige probleem is juist dat dat soort wijzigingen eenmalige reizigers treffen omdat er vaak op allerlei folders en websites reisinformatie staat 'Hoe ons te bezoeken' met haltenamen/lijnnummers erbij die dan weer maanden niet kloppen tot iemand op het geniale idee komt ze bij te werken....
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9
Een wijziging die wel heel erg opvallend is, want het breekt met alle conventies die er in Amsterdam bestaan voor haltenamen: een halte is altijd vernoemd naar een straat, tenzij er een trein- of metrostation is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9
Oh ja? IBM, AMC, Science Park met alle andere haltes.. Moet ik doorgaan?
Ik doe ook maar wat
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9
Ik ken geen halte AMC. Science Park is een straatnaam.
Alleen de halte IBM is dus een uitzondering.
Alleen de halte IBM is dus een uitzondering.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9
Het AMC had toch een paar haltes zonder straatnaam? En de Science Prak-haltes Science Park Amsterdam, Science Park Ignis, etcetera vind ik toch echt ook uitzonderingen.
Ik doe ook maar wat
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9
Overigens, op IJburg krijgt de halte Ruisrietstraat straks de naam Lumièrestraat. Wat zou daar de logica achter zijn?
-
- Berichten: 3923
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9
Vraag ik me ook af. Zou eerder verwachten dat het eindpunt van lijn 26, halte IJburg, vernoemd wordt want op het moment dat die tram daar aankomt, is die al 4 haltes op IJburg gepasseerd.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9
De enige logica die ik kan bedenken is dat de Lumièrestraat een significantere straat is dan de Ruisrietstraat (meer huisnummers en langer), maar het zou wel vreemd zijn dat alleen die halte een nieuwe naam krijgt, want bij de halte Vennepluimstraat is de andere zijstraat (Daguerrestraat) ook langer en van meer huisnummers voorzien dan de Vennepluimstraat.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9
Overigens, het schijnt dat dit jaar eindelijk begonnen is met het opspuiten van het Centrumeiland, verlenging van lijn 26 lijkt voor de boeg te liggen. Hoe lang zou de eindhalte IJburg nog in gebruik blijven voordat de Pieter Oosterhuisstraat een echte tramhalte wordt?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9
Was het idee om de 26 te verlengen niet afgeschoten in ruil voor de verlengde Zuidtangent?
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9
Amstelveen Westwijk. Oh wacht, dat ligt niet in Amsterdam...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9
Waar hebben jullie deze informatie vandaan trouwens?
Ik doe ook maar wat
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9
Dat nieuwsbericht heb ik niet meegekregen.JWM schreef:Was het idee om de 26 te verlengen niet afgeschoten in ruil voor de verlengde Zuidtangent?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9
Eerste werkdag met het "normale" metronetwerk, nog (bijzondere) ervaringen gehad?
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9
Collega klaagde dat hij onbedoeld op Venserpolder trecht kwam
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 132 gasten