Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Alargule

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Alargule »

Oh, je bedoelde het als grapje?
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Ik meen weer verbazing bij je te detecteren. Heerlijk.

Terug maar weer on-topic!
Alargule

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Alargule »

En weer verras je me. Hoe doe je het toch.
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Haha, ja... :wink:
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Ardan »

n-evo schreef:Afbeelding
Wel opvallend dat hier dan weer zo'n mooi LCD-scherm staat terwijl nou juist net overal LED-schermen zijn geplaatst..
Dat bord op de metro ziet er wel goed uit, behalve dat het wel heel groot is! :D
Ik doe ook maar wat
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Dat inderdaad, maar ook de locatie voor zo'n gigantisch display. Zou het meer wat vinden voor bij een station waar veel lijnen stoppen.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door trolly »

Pooh schreef:
n-evo schreef:
Mojito schreef:Niet altijd!
Nice.

Ik voel mij gehoord.

Wordt Isolatorweg op die borden Isolato...?
Gaat de NZL naar Isolato rijden? Je hebt maar 2 aanduidingen nodig daar: Noord en Zuid. :D
Jonges, wat een verwarring weer. Als het min en plus is, is een isolato wel handig, maar bij noord en zuid hoeft dat niet, want da's gewoon een magneet.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Alargule

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Alargule »

En ziedaar de geboorte van een nieuwe naam voor de NZL: de Polenlijn.

Zdrowie.
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Misschien dat zo'n naam het nummer 8 weer een beetje in perspectief zet.
Alargule

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Alargule »

Je hebt op het randje en eroverheen hè.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Meltrain »

Ardan schreef: Wel opvallend dat hier dan weer zo'n mooi LCD-scherm staat terwijl nou juist net overal LED-schermen zijn geplaatst..
Hoe zie je het verschil tussen een LCD- en een LED-scherm?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Hij bedoelt een tv-scherm versus de witte lichtpuntjes die elders op van die hoge palen zijn geplaatst.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Suus »

Als je een beetje grote letters doet is er niets met met LCD. Hooguit dat je er nog een zonnekap over zou kunnen monteren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Nou dat is inderdaad een 2e punt. Die kleinere paaltjes in de stad die ook zijn uitgerust met LCD-panelen fungeren overdag als een spiegelpaleis waar je "u" tegen zegt en zijn van een afstand compleet onleesbaar. Gecombineerd met ook daar weer onmogelijk kleine letters en cijfers natuurlijk. Ik vind het een beetje apart dat er zo weinig getweakt wordt aan die schermen na plaatsing. Het is allemaal digitaal, dus de lay-out aanpassen moet appeltje eitje zijn. Desnoods dat je alterneert tussen groot de eerste 1 of 2 aankomende voertuigen en klein een overzicht over een uur genomen (bijvoorbeeld).
Alargule

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Alargule »

n-evo schreef:Die kleinere paaltjes [...] fungeren overdag als een spiegelpaleis waar je "u" tegen zegt en zijn van een afstand compleet onleesbaar. Gecombineerd met ook daar weer onmogelijk kleine letters en cijfers natuurlijk.
Zegt de stijlvorm 'hyperbool' jou iets? Of is dit meer een 'onbewust bekwaam'-dingetje?

Trouwens: tram 20 keert terug!
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Ardan »

Deze dingen he? Waar zou dat enorme zwartvlak voor zijn tussen haltenaam en display? Kan daar een kaart worden ingehangen?
Afbeelding
Meltrain schreef:Hoe zie je het verschil tussen een LCD- en een LED-scherm?
LED. LEDjes. Van die lampjes. Dat ken je toch wel? :P
Ik doe ook maar wat
Pooh
Berichten: 151
Lid geworden op: ma 17 okt 2016, 12:27

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Pooh »

Ardan schreef:Deze dingen he? Waar zou dat enorme zwartvlak voor zijn tussen haltenaam en display? Kan daar een kaart worden ingehangen?
Volgens mij is het een flitspaal in vermomming.
Natorious
Berichten: 458
Lid geworden op: di 17 jun 2014, 14:27
Locatie: Groningen

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Natorious »

Ardan schreef:Deze dingen he? Waar zou dat enorme zwartvlak voor zijn tussen haltenaam en display? Kan daar een kaart worden ingehangen?
Afbeelding
Ze hebben volgens mij precies hetzelfde afmeting van het systeem op de grote borden (een post van jou eerder) gebruikt. Wellicht komt er nog een nieuwe lay-out, misschien behouden ze het en komt er reclame dat het zwarte vlak vult, misschien een kaart, ik heb geen idee. Ik zou in ieder geval graag willen zien dat ze het bord voor meer dan real-time info gebruiken, namelijk ook om stremmingen etc. aan te duiden.Als ik zin heb teken ik zo nog een plaatje :)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Meltrain »

Ardan schreef:
Meltrain schreef:Hoe zie je het verschil tussen een LCD- en een LED-scherm?
LED. LEDjes. Van die lampjes. Dat ken je toch wel? :P
Er bestaan anders ook "echte" LED-schermen dus ik dacht dat je zoiets bedoelde.
Aangezien er vlak voor jouw vraag twee schermen getoond werden (op het Spui en dat ding met enorme letters van de Noord/Zuidlijn) dacht ik dat jij een verschil zag tussen die twee schermen (als in: de tweede was LCD en de eerste was LED).
Maar nu is het duidelijk. :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Chrysa »

n-evo schreef:Misschien dat zo'n naam het nummer 8 weer een beetje in perspectief zet.
_O-
Snap niet dat dat nummer zo'n probleem is, een tram is een tram. Vught stoppen ook gewoon treinen etc. terwijl het daar in de oorlog ook een bende was. Maar ja, deze discussie zal al wel 100x gevoerd zijn.

Dat scherm ziet er trouwens uit alsof er erg veel ruimte verspild wordt...
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Ardan »

Tot 2002? 2006? heeft er een ringlijn rondgereden (CS-Leidseplein-Weteringcircuit-CS) en die wilde men oorspronkelijk lijn 8 noemen. Een '8' is immers een getal zonder einde, net als een ringlijn. Maar na diezelfde protesten werd dat toch lijn 20, ik denk omdat daar een '0' inzit en dat is ook een getal zonder einde. 10 was natuurlijk al bezet.
Ik doe ook maar wat
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Aparte is nog wel dat het niet eens de mensen zijn die de oorlog daadwerkelijk hebben meegemaakt, maar personen van de generatie daarna hebben lopen klagen. Maar als we lijn 8 opeens niet mogen gebruiken (terwijl er wel een bus 8 is geweest in, jawel, Buitenveldert) kunnen we de Hollandsche Schouwburg en Muiderpoortstation ook wel dichtgooien.

Zag nu ook dat zo'n groot LCD-paneel op halte Van Baerlestraat richting Nieuw Sloten/Amstelveen staat.
Bijwyks
Berichten: 52
Lid geworden op: do 14 apr 2011, 09:20

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Bijwyks »

Ardan schreef:Tot 2002? 2006? heeft er een ringlijn rondgereden (CS-Leidseplein-Weteringcircuit-CS) en die wilde men oorspronkelijk lijn 8 noemen. Een '8' is immers een getal zonder einde, net als een ringlijn. Maar na diezelfde protesten werd dat toch lijn 20, ik denk omdat daar een '0' inzit en dat is ook een getal zonder einde. 10 was natuurlijk al bezet.
Lijn 20 reed van 1997-2002
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Durashift »

Ardan schreef:Tot 2002? 2006? heeft er een ringlijn rondgereden (CS-Leidseplein-Weteringcircuit-CS) en die wilde men oorspronkelijk lijn 8 noemen. Een '8' is immers een getal zonder einde, net als een ringlijn.(..).
Tja, dus ook een getal zonder begin..
Ik begrijp wel dat men voor een ander cijfer kiest.. Immers, zonder een begin is er ook geen einde en kan er eigenlijk niks tot stand komen.

:wink:
Alargule

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Alargule »

Pfoe...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten