Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

Chrysa schreef:Ligt de De Lairessestraat nog steeds overhoop? Connexxion zegt van niet, Google maps zegt van wel terwijl alle bustijden er nog wel staan... :')
De bustijden moet je met een korreltje zout nemen.....er wordt ook nog wel “Emmastraat” omgeroepen in de bus, het klopt als een zwerende vinger, zeg maar.... :D
Maar zoals Suus zegt, zo half februari is de ellende voorbij. Tram 16 waarschijnlijk dan ook weer terug, voor een paar maanden?
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

diederickx schreef:Ik zag vandaag in een flits een tram 12 met een dubbel lijnnummer voorop. Dus links met de kleurtjes en rechts daarvan nog een keer op de bestemming. Helaas ging het te snel om een foto te maken.
Er rijdt altijd wel 1 tram rond die dat heeft. Zag 'm laatst op de 13 en 17.
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door diederickx »

fred1954 schreef:Tram 16 waarschijnlijk dan ook weer terug, voor een paar maanden?
Ik heb ergens gehoord of gelezen dat lijn 16 ook elders gestremd is maar vraag me even niet waar.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Hainje »

Wellicht interessant voor een aantal onder ons:

https://www.facebook.com/events/1548363491918912/

of voor de niet-Facebookers:

http://www.supersaas.nl/schedule/NoordZ ... penDag2018
🍉
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

diederickx schreef:
fred1954 schreef:Tram 16 waarschijnlijk dan ook weer terug, voor een paar maanden?
Ik heb ergens gehoord of gelezen dat lijn 16 ook elders gestremd is maar vraag me even niet waar.
Hmmm....er wordt binnenkort begonnen met een herinrichting van de Amstelveenseweg, tussen Zeilstraat en Stadionplein, inclusief het Haarlemmermeercicruit, misschien bedoel je dat? Ik heb niet de indruk dat het OV daar (tijdelijk) gestremd zal zijn, maar je weet het natuurlijk nooit. Op zich niet handig om hier nu aan te beginnen, nu net tram 16 en R-net 347/357/397 die route gaan berijden.

https://www.amsterdam.nl/projecten/amstelveenseweg/

Zo te zien gaat het “busstation” staduitwaarts, vóór het oude stationsgebouw verdwijnen en komen de bushaltes in het midden naast de tramhalte. https://www.amsterdam.nl/publish/pages/ ... _tek01.pdf
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Suus »

De bussen van GVB, EBS en Connexxion richting Noord rijden sinds vandaag na vertrek op CS IJzijde weer via de Kamperbrug in plaats van de ODE-brug.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Over die omgeving in Oud-Zuid gesproken: wanneer gaan ze eindelijk eens beginnen met het stuk Heemstedestraat - Hoofddorpplein - Zeilstraat? De plannen liggen al jaren uitgewerkt klaar.

http://www.zpbelangen.org/mediapool/79/ ... sbrief.pdf
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

Volgens deze link 2018-2019, maar nog niet bekend wanneer.....

https://www.amsterdam.nl/zoeken/?Zoe=Ze ... ent_page=1.
Dit gaat meer over de Heemstedestraat, over de Zeilstraat heb ik niks concreets gevonden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Suus »

Nou, gaat meteen lekker nu de Droogbak dicht is: https://www.at5.nl/artikelen/177096/kra ... t-gestremd

Lijn 48 richting Oost is omgeleid via de Prins Hendrikkade voor het station langs.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door tsov »

n-evo schreef:Over die omgeving in Oud-Zuid gesproken: wanneer gaan ze eindelijk eens beginnen met het stuk Heemstedestraat - Hoofddorpplein - Zeilstraat? De plannen liggen al jaren uitgewerkt klaar.

http://www.zpbelangen.org/mediapool/79/ ... sbrief.pdf
Volgens mij hangt dat samen met de planvorming voor tramlijn 15. Dan zou het hele Hoofddorpplein toch op de schop moeten.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Van wat ik ooit heb gelezen willen ze tram 2 dwars over het plein trekken i.p.v. met de rotonde mee. Op die manier kunnen ze mooie toegankelijke haltes aanleggen. Dat wordt 'm alleen niet als er een tram 15 via het Hoofddorpplein - Haarlemmermeerstraat komt.

Maar goed je kan het Hoofddorpplein natuurlijk even laten voor wat het is en alvast de Zeilstraat en Heemstedestraat aanpakken.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

Daar had ik een tijdje geleden wat over gezien, even opgezocht, dit is het plan, voor de middellange termijn, kosten 2,5 miljoen:

Afbeelding

Komt uit dit document, te zien op maatregelblad 11L:

https://www.amsterdam.nl/publish/pages/ ... en_def.pdf

Staan overigens nog meer interessante dingen in dat document, zoals verbetering van doorstroming lijn 2 Paulus Potter, door het weren van lijnbussen uit die straat..... :shock:....oops....
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Durashift »

Suus schreef:Nou, gaat meteen lekker nu de Droogbak dicht is: https://www.at5.nl/artikelen/177096/kra ... t-gestremd

(..)
Uit een ander artikel (over aanpak CS buitengebied):

En we gaan de bestrating vernieuwen met natuursteen, zodat het allemaal een veel prettiger en mooiere uitstraling krijgt', legt Bart-Jan Kouwenhoven, projectleider van De Entree uit.

Eh.. wordt dat niet heel glad bij regen / ander nattigheid (gemorste fastdrinks / foods enzo.)??
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

Ja! Aan de “stille” kant van het Damrak, ter hoogte van de rondvaartboten, ligt donker natuursteen en dat kan glad zijn bij regen...... Maar het heeft wel een mooie uitstraling :D :D :D
paolie
Berichten: 267
Lid geworden op: vr 14 okt 2011, 08:41

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door paolie »

n-evo schreef:Van wat ik ooit heb gelezen willen ze tram 2 dwars over het plein trekken i.p.v. met de rotonde mee. Op die manier kunnen ze mooie toegankelijke haltes aanleggen. Dat wordt 'm alleen niet als er een tram 15 via het Hoofddorpplein - Haarlemmermeerstraat komt.

Maar goed je kan het Hoofddorpplein natuurlijk even laten voor wat het is en alvast de Zeilstraat en Heemstedestraat aanpakken.
Tram 15 kun je natuurlijk ook gewoon over de Amstelveenseweg laten rijden. Daar ligt toch al spoor.
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Ik zeg gelukkig ook nergens dat dat geen optie is. Naar mijn weten is er alleen nog geen definitief besluit genomen over of een tram 15 via de Amstelveenseweg gaat lopen of via de Haarlemmermeerstraat. Dat zit schijnbaar het besluit over het Hoofddorpplein en lijn 2 weer in de weg.
fred1954 schreef:Daar had ik een tijdje geleden wat over gezien, even opgezocht, dit is het plan, voor de middellange termijn, kosten 2,5 miljoen:
Ik heb dit plaatje vele jaren geleden voorbij zien komen, bedankt voor het delen. Jammer dat de uitvoering zo lang op zich laat wachten want na de laatste renovatie hebben ze zoiets lelijks en onhandig van dat plein gemaakt. Irritant ook dat je niet op alle mogelijke manieren over het plein kan lopen. Als ik vanuit lijn 2 of 15 (richting Zeilstraat) naar de Hema of Dirk op de Sloterkade wil lopen moet je eerst van het plein af en de weg oversteken, om dat vervolgens een stukje verderop weer te moeten doen. Of door het gras lopen.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

Er staan in de investeringsagenda OV (tot 2025) wel voorstellen voor de aanleg van tramsporen op bijv. Parnassusweg en ook dus in Haarlemmermeerstraat. Het zijn voorstellen, niet meer niet minder. En ik begrijp zelfs dat sporen in de H’meerstraat nog niet automatisch betekent dat lijn 15 een tram wordt. Tegen die tijd dat dit soort voorstellen aangenomen wordt, zijn de inzichten/visies misschien wel weer heel anders. Misschien dat daarom het Hoofdorpplein plan ook voor de middellange termijn is, Heemstedestraat is voor 2018/2019 gepland.

Edit: mijn tandarts zit daar in de buurt, het is een onmogelijk plein..... :roll:
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Ben benieuwd wanneer er overgegaan wordt op actie i.p.v. puur praten over nieuw spoor. Die investeringsactie is inmiddels hoe oud?

Gelukkig is de barrière een stuk lager als het gaat om het opheffen van haltes, lijnen en opbreken van spoor. :pos:
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Hainje »

Durashift schreef:Eh.. wordt dat niet heel glad bij regen / ander nattigheid (gemorste fastdrinks / foods enzo.)??
Als je marmer gaat gebruiken, dan ongetwijfeld wel ja. :P

Het hangt denk ik heel erg af van wat voor natuursteen je gebruikt en misschien nog wel meer, wat voor coating je gebruikt. Als voorbeeld: Zo ligt er nu al voor een jaar of 10 natuursteen in de Heuvelstraat te Tilburg (de winkelstraat in het centrum). Hoewel er voor de aanleg een hoop commotie was, zoals gebruikelijk in Nederland, heb ik er sinds de aanleg eigenlijk niets meer over gehoord. Als er mensen bij bosjes onderuit gingen sinds de aanleg van die bestrating, dan was dat echt allang naar boven gekomen.
🍉
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Bij het busstation in Haarlem zijn die gladde natuursteen tegels wel overleven. Hoe vaak ik daar al niet bijna plat ben gegaan of bussen glibberend voorbij heb zien komen. :P
Pooh
Berichten: 151
Lid geworden op: ma 17 okt 2016, 12:27

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Pooh »

paolie schreef:
n-evo schreef:Van wat ik ooit heb gelezen willen ze tram 2 dwars over het plein trekken i.p.v. met de rotonde mee. Op die manier kunnen ze mooie toegankelijke haltes aanleggen. Dat wordt 'm alleen niet als er een tram 15 via het Hoofddorpplein - Haarlemmermeerstraat komt.

Maar goed je kan het Hoofddorpplein natuurlijk even laten voor wat het is en alvast de Zeilstraat en Heemstedestraat aanpakken.
Tram 15 kun je natuurlijk ook gewoon over de Amstelveenseweg laten rijden. Daar ligt toch al spoor.
Dan kun je beter met bussen blijven rijden. De Amstelveenseweg staat in de spits muurvast, en de trams en auto's delen daar tussen Vondelpark en Zeilstraat dezelfde rijbaan.
paolie
Berichten: 267
Lid geworden op: vr 14 okt 2011, 08:41

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door paolie »

De Zeilstraat tot de kruising met de Amstelveenseweg staat in de ochtendspits net zo muurvast. Bus 15 staat daar regelmatig zeker 10 minuten in de file om rechtsaf te slaan.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

Tja, dan was de oplossing via de Baarsstraat vroeger nog niet eens zo gek. Weet niet wat de reden is geweest om dit te veranderen, ga er van uit ivm overlast voor bewoners van de Baarsstraat.
paolie
Berichten: 267
Lid geworden op: vr 14 okt 2011, 08:41

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door paolie »

Reconstructie van het Haarlemmermeercircuit zou wel eens de oplossing kunnen zijn. Vanwege de vele fietsers komen auto's nauwelijks het circuit afgereden in zuidelijke richting, waardoor de file terugslaat tot het Vondelpark en daarmee de kruising Zeilstraat-Amstelveenseweg ook volledig blokkeert, waardoor ook de Zeilstraat volloopt, vaak tot aan de brug.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

Nou, dat komt dan goed uit, want binnenkort beginnen ze met reconstructie van de Amstelveenseweg tussen Zeilstraat en Stadionplein.. Daarbij wordt ook het circuit aangepakt.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] en 49 gasten