Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Sixhaven schreef:Wat is dit voor slechte grap? Ik heb je bericht niet gewijzigd, ik heb het geciteerd zoals het stond: "van perron wisselen dus," niet "van spoor wisselen."
Ik zie het al. In de latere post schreef ik inderdaad "perron" in plaats van "spoor". In m'n eerdere post stond het wel goed. Het moet dus "spoor" zijn. :)
Caffer
Berichten: 245
Lid geworden op: di 11 jul 2017, 19:31
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Caffer »

Ardan schreef:Gaasperplas was altijd de rustigste met 3000 instappers per dag. Aantal jaar terug dan, of dat nu nog zo is weet ik niet. Suus heeft op de wiki ooit de reizigersaantallen op de stationspagina's gezet, wat was de bron eigenlijk?
Gaasperplas is sinds de toeristische aanslagen niet zo een rustig station meer. Zelfs de nachtbussen zijn tot Gaasperplas propvol met schreeuwende engelsen voor die vage herberg die daar zit.

Overamstel is ook ietsje drukker geworden door de ongelukkige toeristen die in het Mercure "aan de Amstel" hotel op industriegebied Amstel I verblijven, maar metro's rijden er nog steeds vaak genoeg onverrichterzake weer weg. Ik heb me wel eens afgevraagd of het station niet gesloten kan worden voor lijn 50. Dat zou de verbinding Zuid-Bijlmer wat versnellen en Overamstel wordt dan nog meer dan voldoende bediend met de 51.
We kunnen er niet meer Onderuit
mp623
Berichten: 60
Lid geworden op: di 27 mar 2018, 22:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door mp623 »

Caffer schreef: Ik heb me wel eens afgevraagd of het station niet gesloten kan worden voor lijn 50. Dat zou de verbinding Zuid-Bijlmer wat versnellen en Overamstel wordt dan nog meer dan voldoende bediend met de 51.
Dat zou wat minder zijn voor het buspersoneel van de garage daar dat vanuit de bijlmer komt.

Toevoeging:

Dan zou er ivm de overstap op de 53 op van der Mdadwqeg bovendien ook weer gerommeld moeten worden met de vertrektijden vanaf isolatorweg. Waardoor je het risico loopt dat de 50 en 51 elkaar vanaf zuid on de weg zitten.
Caffer
Berichten: 245
Lid geworden op: di 11 jul 2017, 19:31
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Caffer »

De 50 en 51 rijden vanaf volgend jaar allebei naar Isolatorweg dus er moet toch al gesleuteld worden aan de dienstregeling om een evenwichtige spreiding van treinen op de ringlijn te krijgen. Maar binnen het bedrijf zal het inderdaad niet lekker liggen de directe verbinding tussen Garage Zuid en de Bijlmer op te doeken, zeker omdat naar ik begreep reistijd tussen eindpunt en remise nu niet meer doorbetaald wordt.
We kunnen er niet meer Onderuit
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Het lijkt me eerlijk gezegd sowieso niet zo handig om een metrostation in een gebied dat volop in ontwikkeling is te sluiten voor een van de twee metrolijnen. Buschauffeurs of niet.
ovforens
Berichten: 321
Lid geworden op: za 15 mar 2014, 12:15

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door ovforens »

Rijdend ov-personeel beschikt altijd over eigen vervoer. Dikwijls moeten zij namelijk forensen als er (nog) geen OV (meer) is.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

Moest even denken aan de (heel) vroegere pottrams, later potbussen........ :D
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1249
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Frank93 »

Het treinverkeer van en naar Amsterdam CS ligt stil en de middentunnel is afgesloten vanwege politieonderzoek.

https://www.nu.nl/binnenland/5440730/po ... traal.html
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

Nu maar hopen dat de camera’s dit keer wel aanstonden...... :o

EDIT: Ambulance en Brandweer net opgeschaald naar GRIP 1, tramlijnen westkant CS rijden van naar Prins Hendrikplantsoen...
(Victoriahotel)
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Aking »

Niks aan de hand hoor kinders! Gewoon een verwarde man :Y
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

Het is wel even opletten op dit moment, i.v.m. de gebeurtenissen op het CS.....lijnen 2,11,17 rijden ingekort PRINS Hendrikplantsoen, lijn 13 ingekort FREDERIK Hendrikplantsoen. Voor lijn 12 is het daarentegen weer makkelijk, daar wordt je er v.a. Amstel gewoon op het Weteringcircuit uit gegooid :( :(
Laatst gewijzigd door fred1954 op vr 31 aug 2018, 17:20, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Meltrain »

Waarom ben je daar zo blij mee?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Suus »

Het is een teringbende op Amsterdam Centraal, er zijn drie gewonden gevallen en iemand vindt de omleidingenchaos leuk.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

Meltrain schreef:Waarom ben je daar zo blij mee?
Ben ik helemaal niet blij mee, ik denk niemand, ook niet de passagiers en iedereen die rond het CS moest zijn.
De smilies niet te letterlijk opvatten a.u.b.

Suus, om met je eigen woorden te spreken: niet za....ken. :(

Edit: smilies veranderd, hoop dat de rust wederkeert.... :Y
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Suus »

Emoji’s geven in een digitale conversatie aan welke emoties je voelt bij het schrijven. Dat is een behoorlijk ingeburgerde interpretatie, dus als jij bij allerlei problemen met de reisinformatie vervolgens uitbundig blije gezichtjes zet gaan mensen er vanuit dat jij blij wordt van dit soort chaos. Gelukkig blijkt dat nu niet het geval.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

Uiteraard werd ik niet vrolijk Suus, zeker niet omdat ik zelf op de Keizersgracht naar de tandarts moest, dus zelf ook in de chaos belandde. Zal voortaan wat voorzichtiger omgaan met die emojis. :oops:
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Ferdinand »

Op Tapatalk is het nog steeds een grote positieve bende met al die emoticons...

Maar even on-topic: hartstikke triest wat deze Afghaan heeft gedaan in Amsterdam. Op de eerste plaats natuurlijk het meeleven met de slachtoffers en daarnaast ook de vele gedupeerde reizigers!

Dit soort mensen zo snel mogelijk weer terugsturen naar land van afkomst!
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Post »

Ja precies dat is de oplossing, iedereen terug naar zijn eigen land. :N
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

Laten we die discussie hier maar niet gaan voeren..... :N. Dat is voer voor andere fora.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Daniel »

Verdachte steekpartij CS had terroristisch motief, blijkt uit eerste verklaringen
De man die gisteren twee toeristen neerstak op het Centraal Station, lijkt een terroristisch motief te hebben gehad. Dat blijkt uit zijn eerste verklaringen tijdens het verhoor. Dat meldt de Amsterdamse driehoek van politie, justitie en gemeente in een verklaring.
'Uiteraard is het onderzoek nog in volle gang om alles rond deze verdachte en zijn motief in beeld te brengen', laat de driehoek verder weten.

De verdachte wordt aanstaande maandag voorgeleid aan de rechter-commissaris. Hij zit in alle beperkingen en dat betekent dat de verdachte geen contact met de buitenwereld heeft behoudens met zijn advocaat.
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
GVBeestje
Berichten: 98
Lid geworden op: wo 25 jul 2018, 17:17
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door GVBeestje »

Even iets heel anders; is er een nieuw systeem in gebruik genomen voor de displays?

Afbeelding
Caffer
Berichten: 245
Lid geworden op: di 11 jul 2017, 19:31
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Caffer »

Zag dezelfde nieuwe vormgeving net op een display in een bus van lijn 36. Wat mij betreft erg geslaagd omdat het esthetisch een stuk beter aansluit bij de "flat user-interface" die moderne besturingssystemen gebruiken en de animaties met in de hoek wegschuivende haltenamen etc er voor zorgen dat de ruimte op het scherm eindelijk optimaal wordt benut.

Mocht er trouwens ook getuige van zijn hoe zo'n 40 man zich in een standaarbus moest proppen op Noorderpark. Als mensen op zondagmiddag moeten staan in de bus lijkt dat me wel het moment om als vervoerder te constateren dat je de benodigde capaciteit toch echt wat hebt onderschat.
We kunnen er niet meer Onderuit
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

Lees net op Twitter dat er een lijn 5 ontspoord is nabij de Strawinskylaan. Lijn 5 is daardoor ingekort Westergasfabriek - de Boelelaan/VU, aangeraden wordt om met lijn 51 verder te reizen.

EDIT: lijn 5 gebruikt tijdelijk het eindpunt van lijn 24.

Viel blijkbaar mee, inmiddels rijdt alles normaal.....
Laatst gewijzigd door fred1954 op di 04 sep 2018, 09:17, 1 keer totaal gewijzigd.
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door n-evo »

GVBeestje schreef:Even iets heel anders; is er een nieuw systeem in gebruik genomen voor de displays?
Wordt nog getest. Ik heb paar weken terug ook al een foto gepost. :)
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Ardan »

Ik heb vandaag bijna geen trams met überhaupt werkende displays gezien :')
Ik doe ook maar wat
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 58 gasten