Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Op alle deuren van de metro's waar geen fietsen doorheen mogen is nu een ronde verbodssticker geplakt. Ook wordt er sporadisch tweetalig omgeroepen dat fietsen niet toegestaan zijn in de spits.
Niet dat iemand zich er wat van aan trekt, maar het idee is leuk. :')
Niet dat iemand zich er wat van aan trekt, maar het idee is leuk. :')
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Maar volgens Geenstijl, kijkt het GVB stiekem mee in de metro..... :D
https://www.geenstijl.nl/5146188/gemeen ... erdams-ov/
https://www.geenstijl.nl/5146188/gemeen ... erdams-ov/
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Update: Het blijkt toch een lichtsensor resp. een storm in een glas water
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Och, die naam is ook pas 12 jaar geleden veranderd. Het GVB heeft ook nog niet door dat metrohalte Diemen-Zuid toch echt al 26 jaar spoorwegstation Diemen Zuid (zonder streepje) isfred1954 schreef:Kwartje is nog steeds niet gevallen bij het GVB.....
We kunnen er niet meer Onderuit
-
- Berichten: 1638
- Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Ik dacht dat Fred1954 vooral viel over CS, dat sinds afgelopen juli geen begin/eindpunt van lijn 5 meer is.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Dat laatste inderdaad. :(
In de Telegraaf vandaag overigens dit artikel: Amsterdam wil duurder super-ov......
https://www.telegraaf.nl/financieel/313 ... r-super-ov
In het FD moet het uitgebreider staan, maar dat artikel zit achter een betaalmuur.
In de Telegraaf vandaag overigens dit artikel: Amsterdam wil duurder super-ov......
https://www.telegraaf.nl/financieel/313 ... r-super-ov
In het FD moet het uitgebreider staan, maar dat artikel zit achter een betaalmuur.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Jullie hebben al superduur OV, alleen Den Haag is van de vier grote steden duurder:
Amsterdam: € 0,162/km
Rotterdam: € 0,147/km
Den Haag: € 0,166/km
Utrecht: € 0,154/km
Bij een los kaartje is Den Haag wel goedkoper:
Amsterdam: € 3,20 voor 1 uur
Rotterdam: € 4,00 voor 2 uur
Den Haag: € 4,00 voor 2 uur
Utrecht: € 2,90 voor 1-2 zones tot € 6,60 voor 5 zones of meer.
Ik zou dus maar alvast TROS Opgelicht! gaan bellen.
Amsterdam: € 0,162/km
Rotterdam: € 0,147/km
Den Haag: € 0,166/km
Utrecht: € 0,154/km
Bij een los kaartje is Den Haag wel goedkoper:
Amsterdam: € 3,20 voor 1 uur
Rotterdam: € 4,00 voor 2 uur
Den Haag: € 4,00 voor 2 uur
Utrecht: € 2,90 voor 1-2 zones tot € 6,60 voor 5 zones of meer.
Ik zou dus maar alvast TROS Opgelicht! gaan bellen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Verrek. Ze hebben mijn kwartje ook vastgelijmd, de schoften.diederickx schreef:Ik dacht dat Fred1954 vooral viel over CS, dat sinds afgelopen juli geen begin/eindpunt van lijn 5 meer is.
We kunnen er niet meer Onderuit
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Het super-ov in Amsterdam is al peperduur: de NZ-lijn heeft de belastingbetaler zo'n drie miljard euro gekost. Nog duurder kan ik me eigenlijk niet voorstellen...fred1954 schreef:Dat laatste inderdaad. :(
In de Telegraaf vandaag overigens dit artikel: Amsterdam wil duurder super-ov......
https://www.telegraaf.nl/financieel/313 ... r-super-ov
-
- Berichten: 1029
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Dacht dat het "super-ov" de taxi was? Die is toch flink stuk duurder dan het ovfred1954 schreef:Dat laatste inderdaad. :(
In de Telegraaf vandaag overigens dit artikel: Amsterdam wil duurder super-ov......
https://www.telegraaf.nl/financieel/313 ... r-super-ov
In het FD moet het uitgebreider staan, maar dat artikel zit achter een betaalmuur.
-
- Berichten: 1638
- Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Het blijkt om oud nieuws te gaan: Rutte en ‘G4’ bereiken akkoord over woningbouw en infrastructuur. Het zijn dus niet per se alléén de reizigers die middels een rit-opslag voor de investeringen moeten betalen, maar ook parkeerders, rekeningrijders etc.
Als ik er even met zevenmijlslaarzen doorheen struin: Met een dubbeltje extra trap je geen deuk in een pakje boter, met 10 euro extra jaag je mensen de taxi in. De orde-grootte wordt dus 1 euro opslag voor het overschrijden van de gemeentegrens. Kun je daar 1,5 miljard van financieren en tegelijk onze pensioenfondsen solvabel mee houden?
Als ik er even met zevenmijlslaarzen doorheen struin: Met een dubbeltje extra trap je geen deuk in een pakje boter, met 10 euro extra jaag je mensen de taxi in. De orde-grootte wordt dus 1 euro opslag voor het overschrijden van de gemeentegrens. Kun je daar 1,5 miljard van financieren en tegelijk onze pensioenfondsen solvabel mee houden?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Kennen we de Franse metrokaart van pagina 508 nog? Ik zit de boel te verengelsen, klein stukje alvast (A)
Ik doe ook maar wat
-
- Berichten: 1638
- Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Ik zou de voorkeur geven aan "Down and out", "Amstelpeat" en "Older Dungeon Lane".
Amstelveen is volstrekt geen city overigens, hooguit een town. Of een township.
Amstelveen is volstrekt geen city overigens, hooguit een town. Of een township.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Eensch. Ik vraag me af hoeveel marketingpegels er naar de wijziging van Binnenhof in Stadshart gingen.
_O_diederickx schreef:"Down and out"
Ik doe ook maar wat
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Ik was met iemand anders bezig met het vernederlandsen van de Parijse metrokaart, dat was echt te veel werk :')
Maar toch gelachen om Gehaktballenstraat, Paars Gemeentehuis, Clichéplein, Maubert Zorgverzekering en Jodendorp - Paul Warmtepomp-Modeontwerper :')
Maar toch gelachen om Gehaktballenstraat, Paars Gemeentehuis, Clichéplein, Maubert Zorgverzekering en Jodendorp - Paul Warmtepomp-Modeontwerper :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Op Youtube, op het kanaal van Rail Public Transport, is de laatste trajectvideo van lijn 51 in de huidige vorm gepost. Voor wie het interesseert.......inclusief opgeheven tram/metrohalte Kronenburg en tijdelijke tramhalte Biesbosch.
https://m.youtube.com/watch?v=pHhP7d-mxa0
https://m.youtube.com/watch?v=pHhP7d-mxa0
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Ik zou sowieso meer context aanhouden. Baan kan je inderdaad ook naar job vertalen, maar het woord heeft ook andere vertalingen die meer passend zijn. Orange Job >>> Orange Drive / Orange Driveway / Orange Way.Ardan schreef:Kennen we de Franse metrokaart van pagina 508 nog? Ik zit de boel te verengelsen, klein stukje alvast (A)
En het wordt natuurlijk creatiever als je voor échte vertalingen gaat in plaats van Nederlandse samenstellingen ontleden en 1 op 1 vertalen naar het Engels zoals Onderuit >>> Under Out. Onderuit >>> Flat On Your Ass / Slip / Topple kan net zo goed. Veen is trouwens peat.
Laatst gewijzigd door n-evo op di 12 feb 2019, 09:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Ik wil hier toch graag op terugkomen: waarom moeten de perrons op Spaklerweg eigenlijk verlengd worden? De perrons zijn toch al lang genoeg?trolly schreef:Zolang lijn 51 nog naar Amstelveen strompelt, kan de keervoorziening op Spaklerweg niet gemist worden. En inderdaad, de perronverlenging gaat ten kostte van het keerspoor.Meltrain schreef:Waarom wordt die verlenging dan niet voor 3 maart gerealiseerd? :?
Richting Zuid lijkt het me voldoende om het hekje weg te halen en richting Amstelstation moet alleen het perron iets verbreed worden (en dat is ook mogelijk met behoud van het keerspoor). :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Ik denk dat we hier onderscheid moeten maken tussen de nuttige en fysieke lengte van het perron: Met de aanpassingen die je noemt wordt de nuttige lengte groter. Dat is wat er eigenlijk bedoeld wordt met de perronverlenging.
Er is waarschijnlijk ook nog een andere aanpassing nodig, het verplaatsen van de derde rail. Die ligt nu tussen het spoor en het perron en moet aan de andere kant komen.
Er is waarschijnlijk ook nog een andere aanpassing nodig, het verplaatsen van de derde rail. Die ligt nu tussen het spoor en het perron en moet aan de andere kant komen.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Ik neem aan dat het perron ook wel degelijk fysiek verbreed zal worden. Het laatse puntje is best heel smal, en als daar geen hek meer staat sta je bij het uitstappen anders zomaar op de rails aan de andere kant. Bovendien zit er nogal wat ruimte tussen de perronrand waar nu het hek staat en de middensporen, dus met gewoon het hek weghalen ben je er nog niet.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Op het laatste puntje kan ook gewoon een hek blijven staan. Die laatste 30 meter heb je toch niet nodig.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
De metrokaart per 3 maart staat online. Ziet er met zonder Amstelveenlijn toch wat gehandicapt uit, maar dat went vast snel.
En hoeveel jaren ze er ook al liggen: Mijksenaar blijft het bestaan van de Hem- en Utrechtbogen categorisch ontkennen.
En hoeveel jaren ze er ook al liggen: Mijksenaar blijft het bestaan van de Hem- en Utrechtbogen categorisch ontkennen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Vast uitgegomd met droog water.Alargule schreef:Ziet er met zonder Amstelveenlijn toch wat gehandicapt uit
🍉
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Waarvoor heeft de maker eigenlijk toestemming van het London Transport Museum (nodig)?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 64 gasten