Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9

Bericht door Suus »

Dan moet de gemeente maar een graafmachine sturen om ze uit te graven he ;)

(Met het risico dat een kruising vervolgens 10 maanden open ligt, maar dan heb je ook wat)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9

Bericht door STF »

Verwijderen is helemaal niet nodig, in het Duitse Bitburg zijn halverwege september bijna alle stoplichten buiten gebruik genomen; ze staan er allemaal nog gewoon (hier en daar zit er een zak over heen).
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9

Bericht door Jef400 »

Waar ik het overigens wel mee eens ben is de naamsverandering van de Van Hallstraat naar Westerpark. Straalt toch meer eenheid met de overige lijnen uit.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9

Bericht door JWM »

Als men echt consequent is veranderden ze Azartplein ook nog in Java-eiland.
FLJ
Berichten: 476
Lid geworden op: vr 05 feb 2010, 16:06

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9

Bericht door FLJ »

En laten ze dan gelijk de bestemming van lijn 22 aanpassen naar Muidepoortstation ipv Indischebuurt. Sowieso zegt Java-eiland een stuk meer dan Azartplein, bus 65 gaat tenslotte ook naar het KNSM-eiland.
hauptbahnhof
Berichten: 3896
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9

Bericht door hauptbahnhof »

In dit geval bedoelen ze Westerpark als het park en dat vind ik dus juist onzin. De huidige oplossing vind ik perfect:
Van Hallstraat
Westerpark

En verder het eindpunt van lijn 22 naar "Muiderpoortstation" en lijn 16/24 naar "de Boelelaan/VU" veranderen. Dat laatste zit al in de Combino's. Al zou een bestemming als "Vrije Universiteit" mij nog beter klinken.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9

Bericht door Suus »

InHolland Diemen/Amsterdam gaat daar ook heen verhuizen over niet al te lange termijn (ik geloof dat ze al aardig ver zijn met de bouw) dus een naam waar niet alleen de nadruk op VU ligt lijkt mij beter. Overigens wordt het dan ook tijd om de bushalte Hogeschool InHolland een nieuwe naam te geven. Nouja, dat is niet zo moeilijk natuurlijk :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7125
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9

Bericht door Klaasje »

Bee's stop?
hauptbahnhof
Berichten: 3896
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9

Bericht door hauptbahnhof »

Bee schreef:InHolland Diemen/Amsterdam gaat daar ook heen verhuizen over niet al te lange termijn (ik geloof dat ze al aardig ver zijn met de bouw) dus een naam waar niet alleen de nadruk op VU ligt lijkt mij beter. Overigens wordt het dan ook tijd om de bushalte Hogeschool InHolland een nieuwe naam te geven. Nouja, dat is niet zo moeilijk natuurlijk :P
Dat is pas per september 2014 heb ik begrepen. Maar dan is de naam van de halte "de Boelelaan/VU" perfect.
Wat die halte Hogeschool Inholland betreft... opheffen op dat moment.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9

Bericht door Suus »

Aangezien er plannen zijn om de Bergwijkdreef om te gaan leggen kan je beter daar op wachten dan hals-over-kop die halte op te gaan heffen, er is vanaf die halte geen verhard voetpad naar de halte Echtenstein en om daar dan nog in te investeren...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
hauptbahnhof
Berichten: 3896
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9

Bericht door hauptbahnhof »

Ok, daar weet ik niks van, het omleggen van Berwijkdreef. Overigens is Eeftink wel dichterbij dan Echtenstein en heeft een voetpad erheen.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9

Bericht door JWM »

Op de Daalwijkdreef kan toch met gemak de helft van de haltes opgedoekt worden.
OVAMS
Berichten: 56
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 22:52
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9

Bericht door OVAMS »

Weet iemand of de actuele reisinformatie voor het metronetwerk in de OVInfo app nog terug komt? Kan ik ergens een mailtje naar toe sturen? want de actuele reisinfo heeft na 1 juli niet meer gedaan. :N
hauptbahnhof
Berichten: 3896
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9

Bericht door hauptbahnhof »

Denk dat je daar Somoth het beste een bericht over kunt sturen (voor het geval hij je bericht hier over het hoofd ziet).
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9

Bericht door Somoht »

Ik weet wel wat de reden ongeveer dat het er nog niet is maar die is nogal technisch. Verwacht eigenlijk niet meer dat het 2013 wordt. Q1 2014 is plausibeler, maar goed dit soort datum's schuiven continu bij GVB.
Rotterdam staat overigens vanaf woensdag op OVradar met z'n metro's, hoop stiekem dat OVinfo-app ook snel meekan iig lijn E.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9

Bericht door Suus »

hauptbahnhof schreef:Ok, daar weet ik niks van, het omleggen van Berwijkdreef. Overigens is Eeftink wel dichterbij dan Echtenstein en heeft een voetpad erheen.
Het moet er ongeveer zo uit gaan zien: klikkerdeklik.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
hauptbahnhof
Berichten: 3896
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9

Bericht door hauptbahnhof »

Ow, ik ben benieuwd wat de reden daarvan is.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9

Bericht door Suus »

Er is ongeveer 70% leegstand in dat gebied en men wil het omvormen tot een gemengde wijk met woningen én werken (zover dat overblijft), maar met een racebaan door de wijk wil dat niet echt lukken :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
fred1954
Berichten: 3456
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9

Bericht door fred1954 »

GVB wil metro's ook 's nachts laten rijden binnen een paar jaar:
http://www.metronieuws.nl/regionaal/gvb ... u7LEYYpQk/
Alargule

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9

Bericht door Alargule »

Bee schreef:
hauptbahnhof schreef:Ok, daar weet ik niks van, het omleggen van Berwijkdreef. Overigens is Eeftink wel dichterbij dan Echtenstein en heeft een voetpad erheen.
Het moet er ongeveer zo uit gaan zien: klikkerdeklik.
Dag Bergwijkpark?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9

Bericht door Suus »

Ik denk dat dat niet zo heel erg problematisch is. Het park is wel erg groen maar heeft weinig kwaliteit en ligt op een vrij kansloze locatie. Een gemengde wijk met meer maar wel kleinschaliger groen zal daar meer tot zijn recht komen. Die hoek is een ideale locatie voor woningbouw want de bereikbaarheid is uitstekend.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Alargule

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9

Bericht door Alargule »

Tsja, jammer. Ik wandel graag in het park tijdens mijn lunchpauzes (ik werk er vlak om de hoek). Maar het is inderdaad een wat creepy plek buiten zontijden om.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9

Bericht door Suus »

fred1954 schreef:GVB wil metro's ook 's nachts laten rijden binnen een paar jaar:
http://www.metronieuws.nl/regionaal/gvb ... u7LEYYpQk/
Voor eens kan ik mij wel vinden in de kritiek. Het nachtnet functioneert goed (kan wel beter omdat het heel erg gefocust is op de binnenstad) maar mijn ervaring met "eigen" nachtbuslijn is dat het alleen buiten de ring en in het centrum wordt gebruikt, daartussen is het meer scheuren over verlaten straten.

Er is echter een veel groter probleem waar Amsterdam tegenaan hikt om zoiets als dit mogelijk te maken en dat is dat elke wetgeving die volledig vrije openingstijden propagandeert wordt tegengehouden. Want wat is er van de proef voor 24/7-winkelen in stadsdeel Centrum en Zuid-Oost gekomen? Juist, niets, want men vond niet dat de burger 24/7 moest kunnen leven.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9

Bericht door Meltrain »

Hmm, toevallig dat dat bericht in hetzelfde weekend komt dat TfL iets gelijkwaardigs bekend maakte. :P.
Is het in Amsterdam niet handiger om juist een aantal tramlijnen 's nachts te laten rijden?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9

Bericht door Ardan »

Dat denk ik ook.. en er zijn genoeg stations waar ik me 's nachts niet bepaald veilig zou voelen. Ik denk dat het dan ook handig is om 's nachts niet elk station aan te doen.
Ik doe ook maar wat
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten