Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Er werd eerder gesuggereerd dat het via de bovenleiding van de tram zou gaan. Dát luchtballonnetje is hiermee definitief doorgeprikt.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Die link lijkt mij copy voor het GVB personeelsblad?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Dat is al langer duidelijk dat trolleydraden en tramdraden gescheiden zouden zijn, alleen dat eventueel de onderstations van de traminfra gebruikt kunnen worden voor de stroom op de trolleydraden.Wievank schreef:Er werd eerder gesuggereerd dat het via de bovenleiding van de tram zou gaan. Dát luchtballonnetje is hiermee definitief doorgeprikt.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Dank u. In het betreffende stukkie vond ik de zinsnede "...een zogenaamd hoogwaardige tramlijn" ook wel vermakelijk.Alargule schreef:(ik vraag me overigens af dit zo open en bloot online hoort te staan)
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ik ben blij dat ik niet de enige ben die daar van kon genieten :')
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Heeft iemand hier enig idee waarom het eindpunt van de tram bij Amstel straks 4 sporen krijgt? Tenminste, daar lijkt het op bij de onderstaande tekening. Lijkt licht overdreven voor alleen lijn 12.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Er is lange tijd gedacht dat er een tramlijn uit Amstelveen zou komen, dat lijn 15 een tram zou worden en dat lijn 25 een eindpunt zou krijgen bij het Amstelstation. In de plaats daarvan is en blijft er toch maar een tramlijn rijden.
Overigens is de oplossing die nu wordt aangelegd extreem onhandig met het oog op toekomstige uitbreiding, dus ben benieuwd of het ook echt zo wordt.
Overigens is de oplossing die nu wordt aangelegd extreem onhandig met het oog op toekomstige uitbreiding, dus ben benieuwd of het ook echt zo wordt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Duidelijk.
Apart eigenlijk want bus 15 komt al tijden niet meer op Amstel en tram 25 die kant op is al in 2012 gesneuveld. Tram 12 naar Science Park wordt als het goed is rekening mee gehouden qua straatprofiel.
Apart eigenlijk want bus 15 komt al tijden niet meer op Amstel en tram 25 die kant op is al in 2012 gesneuveld. Tram 12 naar Science Park wordt als het goed is rekening mee gehouden qua straatprofiel.
Laatst gewijzigd door n-evo op ma 18 sep 2017, 14:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Dat is lijn 65 tegenwoordig, maar de route is ook ietsje anders geloof ik.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Lijn 15 reed Sloterdijk - Zuid - Muiderpoort, en is toen bij Zuid geknipt in lijn 15 en 65, waarbij lijn 65 ook nog een trajectdeel (Javastraat - KNSM-eiland) van lijn 41 overnam die tegelijkertijd werd ingekort tot het Muiderpoortstation. Het aantal bussen over de Insulindeweg nam daardoor flink af (was 15, 22, 37, 40 en 41; werd 22, 37 en 40).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
GVB zoekt binnenkort duizenden testpassagiers voor de NZL:
http://m.at5.nl/artikelen/173165/gezoch ... rdzuidlijn
http://m.at5.nl/artikelen/173165/gezoch ... rdzuidlijn
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
De gemeente gaat verder onderzoek instellen naar een kabelbaan als ontsluitingsmiddel voor het nieuwe woongebied tussen Sloterdijk en Zaandam: https://www.parool.nl/amsterdam/vervolg ... ~a4505821/
Een kabelbaan kan tot 11.000 reizigers per uur vervoeren, er is dan elke 20 tot 40 seconden een cabine die een snelheid van 29 km/uur heeft. De bouw kost zo'n 53 miljoen euro per baan, er kunnen er zoveel gebouwd worden als gewenst.
Een kabelbaan kan tot 11.000 reizigers per uur vervoeren, er is dan elke 20 tot 40 seconden een cabine die een snelheid van 29 km/uur heeft. De bouw kost zo'n 53 miljoen euro per baan, er kunnen er zoveel gebouwd worden als gewenst.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Het grootste probleem met het concept Haven-Stad is nu de barrière die 't IJ vormt. Dit zou helpen om de noord en zuid oevers met elkaar te verbinden. Het moet alleen wel aantrekkelijk gemaakt worden om bij zo'n kabelbaan in te stappen. Ik weet niet in hoeverre Isolatorweg dat is.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Goede vakantie gehad, Suus?
(dat bericht is van juli)
(dat bericht is van juli)
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Het kan zijn dat ik het verkeerde artikel heb gelinkt, dat was doorgelinkt van het artikel wat ik zocht. Ik kijk later nog wel even.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Over dat terrein heb ik zondag nog een documentaire bij reporter radio gehoord. Sanering van het ernstig vervuilde defensie terrein bij de oude Hembrug. Hoop gedoe over geweest, langdurig proces.. Woningen hadden er al (moeten) kunnen staan, begreep ik ervan.Suus schreef:De gemeente gaat verder onderzoek instellen naar een kabelbaan als ontsluitingsmiddel voor het nieuwe woongebied tussen Sloterdijk en Zaandam: (..).
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Er is daar nog wel meer vervuild...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Uh, die compromisvariant slaat toch nergens op, met lijn 53 en 54 die hetzelfde traject hebben :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
En wat zou nou de lievelingsvariant van het GVB zijn? Iene... miene...
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ik hoor alweer onrustig geritsel in het struikgewas, van toen GVB het de vorige keer probeerde
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Een losse pendel naar Gaasperplas voldoet aan het PvE? Hoog tijd om dat eens aan te passen dan :X
En waarom is de Boldewijnvariant niet mogelijk in 2019, materieeltekort?
En waarom is de Boldewijnvariant niet mogelijk in 2019, materieeltekort?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Kan me niet voorstellen dat dit een serieuze variant is......vanaf Gein 2 lijnen naar CS en vanaf Gasperplas niet één?Suus schreef:Uh, die compromisvariant slaat toch nergens op, met lijn 53 en 54 die hetzelfde traject hebben :X
Edit: variant 3 was toch de voorkeursvariant?
Laatst gewijzigd door fred1954 op di 19 sep 2017, 21:44, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Het is gewoon om aan te geven dat die lijn een dubbele frequentie heeft in vergelijking met de andere lijnen in die variant. Alargule heeft die variant op dit forum regelmatig gepromoot en er zullen ongetwijfeld ook wel wat blogjes over geschreven zijn dus dan zal toch wel iets van logica in moeten zitten?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Waarom worden alle varianten vergeleken met variant 3 en niet met de referentievariant? Die is er toch juist om mee te vergelijken?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 54 gasten