Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Twintig had inderdaad wel een einde. Vrij vlot zelfs.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Je zou zelfs een tramlijn kunnen invoeren in een dubbele lus en die 8 noemen. In Brussel hebben ze ongeveer in dezelfde periode tijdens de kerst- en oudejaarsfeesten een buslijn in de vorm van een 8 laten rijden. Dus een dubbele lus vanaf het Centraal Station. Deze lijn heette dan ook 8.
Er zijn ook steden die een tram 0 laten rijden. In het Poolse Poznan is dit de museumtramlijn die met oud materieel wordt gereden en die een circelvormige traject volgt.
Ik las net ook het voorstel over de trein door de N/Z-lijn naar Schiphol. Kan er ook een tramlijn naar Schiphol aangelegd worden? Toen ze de Zuidtangent opstartten, werd gezegd dat die een sneltram zou kunnen worden, als er te veel passagiers zijn.
Er zijn ook steden die een tram 0 laten rijden. In het Poolse Poznan is dit de museumtramlijn die met oud materieel wordt gereden en die een circelvormige traject volgt.
Ik las net ook het voorstel over de trein door de N/Z-lijn naar Schiphol. Kan er ook een tramlijn naar Schiphol aangelegd worden? Toen ze de Zuidtangent opstartten, werd gezegd dat die een sneltram zou kunnen worden, als er te veel passagiers zijn.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
De Zuidtangentbusbaan is inderdaad zó aangelegd dat daar gemakkelijk een trambaan van gemaakt kan worden. Volgens mij was het alleen een kwestie van tramrails erin leggen, de fundering is erop berekend.
Ik doe ook maar wat
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ja, alleen ligt het busbaangedeelte dat geschikt is voor een tram tussen Schiphol en Haarlem. Tussen Schiphol en Amsterdam rijdt de Zuidtangent maar een klein stukje op een compleet vrije baan, daarna een stuk over de A9 en over reeds bestaande infra met (deels) reguliere busstroken.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Tsja, dan kan dit bericht ook wel weg.
Laatst gewijzigd door Alargule op di 25 okt 2016, 08:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Enkele berichten weggehaald, nadat het bericht waarop gereageerd werd is leeggehaald. Laten we het hier weer gewoon over Amsterdam hebben.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Nieuwe pont over het IJ vaart vanaf 31 oktober:
http://over.gvb.nl/nieuws/nieuwe-pont-o ... 31-oktober
Afgelopen weekend is IJveer 60 naar Amsterdam gevaren. Daarnaast is IJveer 61 nu definitief besteld.
http://over.gvb.nl/nieuws/nieuwe-pont-o ... 31-oktober
Afgelopen weekend is IJveer 60 naar Amsterdam gevaren. Daarnaast is IJveer 61 nu definitief besteld.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Je zou dan natuurlijk het tracé kunnen verleggen en vanuit Schiphol niet naar Amstelveen afbuigen, maar naar Amsterdam en daar aantakken op het bestaande tramnet. In exploitatie laat je dan buslijn R310 uit Nieuw-Vennep via Schiphol Plaza naar Amstelveen en Amsterdam Bijlmer rijden.paolie schreef:Ja, alleen ligt het busbaangedeelte dat geschikt is voor een tram tussen Schiphol en Haarlem. Tussen Schiphol en Amsterdam rijdt de Zuidtangent maar een klein stukje op een compleet vrije baan, daarna een stuk over de A9 en over reeds bestaande infra met (deels) reguliere busstroken.
Maar goed, dit hoort meer thuis in concessie Amstelland-Meerlanden: De Toekomst.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Lijkt net een speelgoedbootje zoals het aan die kabels bungeltWievank schreef:Nieuwe pont over het IJ vaart vanaf 31 oktober:
http://over.gvb.nl/nieuws/nieuwe-pont-o ... 31-oktober
Afgelopen weekend is IJveer 60 naar Amsterdam gevaren. Daarnaast is IJveer 61 nu definitief besteld.
Ik doe ook maar wat
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Defecte bovenleiding op het Leidseplein. Zie afbeelding voor de omleidingen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ik zou niet eens een begin van lezen maken.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Als ze eens alinea's gingen gebruiken, dan zou dat al een hoop schelen.
🍉
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Iets zegt mij dat dit een automatisch gegenereerd bericht is.
En jammer dat GVB zo slecht gebruik maakt van het potentieel van hun plattegrond. Daar zou je haltes die niet aangedaan worden met een indicatie kunnen aangeven. Evenals de route van omgeleide lijnen.
Jammer.
En jammer dat GVB zo slecht gebruik maakt van het potentieel van hun plattegrond. Daar zou je haltes die niet aangedaan worden met een indicatie kunnen aangeven. Evenals de route van omgeleide lijnen.
Jammer.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Elk voertuig is speelgoed, zolang degene achter het stuur maar kinderachtig genoeg is. :)Ardan schreef: Lijkt net een speelgoedbootje zoals het aan die kabels bungelt
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Quote van de week *bus*
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Die nieuwe pont moet nog wel ingevaren worden :')
Ik stond op de NDSM-pont op CS toen de nieuwe in kwam varen. Hij schoot alleen uit en stootte (op een of andere manier) tegen onze pont. Bij ons stond iedereen nog, op de nieuwe moesten wel wat fietsen en mensen omhoog geholpen worden. Dat was een klap zeg pffff! :o
Ik stond op de NDSM-pont op CS toen de nieuwe in kwam varen. Hij schoot alleen uit en stootte (op een of andere manier) tegen onze pont. Bij ons stond iedereen nog, op de nieuwe moesten wel wat fietsen en mensen omhoog geholpen worden. Dat was een klap zeg pffff! :o
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
http://www.at5.nl/artikelen/162082/man- ... je-in-west
Het is maar goed dat die straks over de hoofdweg gaat rijden. Die bocht is met fietsers en auto's altijd een probleem. Al snap ik niet goed hoe iemand dit voor elkaar kon krijgen.
Het is maar goed dat die straks over de hoofdweg gaat rijden. Die bocht is met fietsers en auto's altijd een probleem. Al snap ik niet goed hoe iemand dit voor elkaar kon krijgen.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Skills. Vette.
En misschien gewoon vet.
En misschien gewoon vet.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Vandaag is bekend geworden wie de inschrijvers zijn van de concessie AML. Opvallendste nieuws is dat de Stadsregio overweegt om de Uithoornlijn niet onder het GVB te laten vallen, maar misschien door de nieuwe concessiehouder van AML de exploitatie te laten doen en dus ook deel uit te laten maken van die concessie Amstelland Meerlanden. http://Www.ovmagazine.nl
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ben ik de enige die het raar vindt dat Amstelveen niet bij de concessie Amsterdam hoort? Het is immers één stedelijk gebied.
Ik doe ook maar wat
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ja,je hebt gelijk, maar ik denk dat dit nog stamt uit de Maarse & Kroon tijd. Overigens grenst Aalsmeer weer aan Amstelveen, dus dan zou Aalsmeer ook bij de concessie Amsterdam moeten horen en zo kan ik nog even doorgaan. Op zich functioneert AML goed binnen het grootstedelijk gebied Amsterdam, dus waarom veranderen? Zolang men elkaar gedoogd in de wederzijdse concessies is er niks aan de hand.Ardan schreef:Ben ik de enige die het raar vindt dat Amstelveen niet bij de concessie Amsterdam hoort? Het is immers één stedelijk gebied.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Amstelveen is in mei 2006 van GVB naar Connexxion gegaan. Duivendrecht en Diemen zijn toen naar GVB gegaan, en de samenwerking tussen GVB en Connexxion in Zuid-Oost is gestopt, al het vervoer ten oosten van de spoorlijn Amsterdam - Utrecht ging daar naar GVB.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ik weet inmiddels niet meer zo goed waar dit thuishoort. Maar de gemeenteraad heeft zich weer eens laten piepelen door Wiebes cq heeft weer eens zitten slapen. Halflange metro's worden nu in ieder geval te elfder ure ter discussie gesteld.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Beter laat dan nooit, maar fijn dat die second opinion er komt. Ik vraag me af of 3-delige metro's überhaupt genoeg capaciteit bieden om ze in enkeltjes te exploiteren. Zo niet is het gevolg dat je altijd gekoppeld moet rijden, maar wat is dan de meerwaarde nog van kortere treinstellen?
Ze willen van de metro dé ruggengraat van het Amsterdamse OV maken. Met de komst van de M5-metro's leken ze daar een serieuze poging van te maken, om daarna een vervolgorder te plaatsen voor minitoestellen. Typisch. Bij het contract met Alstom was er binnen de optie ruimte om nog meer metro's te bestellen, waarom hebben ze die niet in alle volledigheid benut? Uit de optie zijn maar een handje vol gekocht.
Ze willen van de metro dé ruggengraat van het Amsterdamse OV maken. Met de komst van de M5-metro's leken ze daar een serieuze poging van te maken, om daarna een vervolgorder te plaatsen voor minitoestellen. Typisch. Bij het contract met Alstom was er binnen de optie ruimte om nog meer metro's te bestellen, waarom hebben ze die niet in alle volledigheid benut? Uit de optie zijn maar een handje vol gekocht.
In Zuidoost of Zuid én Oost?Suus schreef:Amstelveen is in mei 2006 van GVB naar Connexxion gegaan. Duivendrecht en Diemen zijn toen naar GVB gegaan, en de samenwerking tussen GVB en Connexxion in Zuid-Oost is gestopt, al het vervoer ten oosten van de spoorlijn Amsterdam - Utrecht ging daar naar GVB.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Overdag moeten ze natuurlijk gekoppeld rijden, maar in de rustige uren ('s avonds en op zondagochtend) zijn losse stellen wellicht voldoende, wat weer kan schelen in de stroom- en afschrijvingskosten. In Rotterdam gebeurt dit ook, al nam men daar het begrip "stille uren" tot zeer recent wel iets té ruim. :Xn-evo schreef:Beter laat dan nooit, maar fijn dat die second opinion er komt. Ik vraag me af of 3-delige metro's überhaupt genoeg capaciteit bieden om ze in enkeltjes te exploiteren. Zo niet is het gevolg dat je altijd gekoppeld moet rijden, maar wat is dan de meerwaarde nog van kortere treinstellen?
En wat ook in het eerder (in dit of het andere topic) geplaatste bericht over de bestelling van kortere metro's staat: als er één stel kapot is, kan er gewoon doorgereden worden (weliswaar met een gehalveerde capaciteit totdat er een vervangend stel vanaf de remise wordt gehaald), terwijl al;s de helft van een M5 defect is, de hele M5 aan de kant moet.
Waarom zou de bestelling van kortere metro's de ambitie doorkruisen om van de metro dé ruggengraat van het hoofdstedelijk OV te maken? :?Ze willen van de metro dé ruggengraat van het Amsterdamse OV maken. Met de komst van de M5-metro's leken ze daar een serieuze poging van te maken, om daarna een vervolgorder te plaatsen voor minitoestellen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 92 gasten