Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Suus »

Het idee van een hoofduitgang lijkt mij bij Amsterdam Centraal ondertussen ook wel achterhaalt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
n-evo
Berichten: 3371
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door n-evo »

VIRM schreef:Hoe lang gaan de werkzaamheden aan de westkant van CS nog duren? Wordt het cirkeltje dat de trams daar maken overigens ook omgedraaid?
Dit gedeelte tot 31 oktober (zie gvb.nl), maar dan is nog niet alles af. Ergens volgend jaar gaan de haltes etc. pas op de schop. De rijrichting wordt niet omgedraaid.
diederickx schreef:... maar wel met de deuren naar het station toe. Het is maar wat je belangrijker vindt.
Kennelijk dat de trams met hun neus richting het centrale gebied staan.
Alargule

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Alargule »

Moeten de trams aan de oostzijde dan voortaan ook maar met de klok mee gaan rijden, zodat ze met hun deuren naar het CS staan?
n-evo
Berichten: 3371
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Moet het stationsgebouw anders niet gewoon verplaatst worden?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Suus »

Alargule schreef:Moeten de trams aan de oostzijde dan voortaan ook maar met de klok mee gaan rijden, zodat ze met hun deuren naar het CS staan?
Volgens mij ben je nu aan het alarguleren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
rooddolfijn
Berichten: 763
Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
Locatie: Groot-Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door rooddolfijn »

Nee gewoon afbreken dat oude gebouw (is ook al vaker gedaan in Nederland). Een nieuw, modern, groot en open station bouwen (ik gok dat ik veel mensen niet blij maak :lol:)
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Alargule

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Alargule »

Suus schreef:
Alargule schreef:Moeten de trams aan de oostzijde dan voortaan ook maar met de klok mee gaan rijden, zodat ze met hun deuren naar het CS staan?
Volgens mij ben je nu aan het alarguleren.
Dat sowieso altijd, maar dan nog: het grootste voordeel van de rijrichting van de westelijke lus omkeren zou zijn dat er geen conflicterende bewegingen meer tussen in- en uitgaand tramverkeer zouden zijn. Die deuren zijn mooi meegenomen, maar met tweerichtingsmaterieel valt dat ook op te lossen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Suus »

rooddolfijn schreef:Nee gewoon afbreken dat oude gebouw (is ook al vaker gedaan in Nederland). Een nieuw, modern, groot en open station bouwen (ik gok dat ik veel mensen niet blij maak :lol:)
Amsterdam Centraal is best een mooi station, maar het zou zoveel makkelijker zijn als alles achter het gebouw gewoon vervangen kon worden zoals in het verleden met Rotterdam Centraal (al hebben ze daar de gevel ook vervangen) of Düsseldorf Hbf hebben gedaan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
n-evo
Berichten: 3371
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Alargule schreef:Dat sowieso altijd, maar dan nog: het grootste voordeel van de rijrichting van de westelijke lus omkeren zou zijn dat er geen conflicterende bewegingen meer tussen in- en uitgaand tramverkeer zouden zijn.
Ik vraag me af in hoeverre dat nog een probleem is straks. Het doorgaande autoverkeer is weg en de de stoplichten die steeds 1 tram per keer doseren zie ik ook nergens meer terug.
hauptbahnhof
Berichten: 3922
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door hauptbahnhof »

Ze doseren 2 trams per keer alleen door infrastructurele beperkingen (zowel Martelaarsgracht als Westelijke toegangsbrug) mag maar 1 tram per fase oversteken.
Zonder het autoverkeer waren de lichten er nog steeds, tot aan start van de werkzaamheden. Er zijn namelijk 3 conflicterende verkeersstromen: trams naar CS, trams van CS, en de fietsers en voetgangers op de PH Kade. Dit verandert niet in de nieuwe situatie dus is de vraag of de lichten idd niet meer terugkomen.
n-evo
Berichten: 3371
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Kijkende naar dit document:

https://amsterdam.raadsinformatie.nl/do ... 1/document

Voor zover ik kan ontdekken staan helemaal nergens specifiek verkeerslichten aangegeven op de plattegronden. Ook een zoekopdracht op 'verkeerslicht' of 'stoplicht' binnen het document levert geen duidelijkheid op. Betekent dat ze er niet komen of simpelweg niet zijn meegenomen binnen dit document? Geen idee.
hauptbahnhof
Berichten: 3922
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door hauptbahnhof »

Interessant dit. En vooral benieuwd hoe dit gaat werken, zeker bij de Martelaarsgracht.
n-evo
Berichten: 3371
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Ik heb de vraag uitgezet op wijnemenjemee.nl. Ik wil wel weten wat het gaat worden qua verkeerslichten.
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door katvis »

Worden de BN-sneltrams nog in grijs/rood geverfd?
PSA: Links gaan, rechts staan
n-evo
Berichten: 3371
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Geverfd sowieso niet.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10531
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door trolly »

De kosten van het nieuwe treinbeveiligingssysteem voor de metro lopen flink op. Als ik het goed lees gaan ook de M7's nog met ZUB rondrijden.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5818
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door isadora »

Zeer Uitgebreide Beveiliging?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5818
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door isadora »

Dank je. :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21340
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Meltrain »

Volgens die link maakt de Amsterdamse metro al sinds 2015 geen gebruik meer van ZUB. :? Dat is dus onwaar?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Alargule

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Alargule »

Wikipedia, dus onwaar.
Cas
Berichten: 881
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Cas »

Waarschijnlijk is dat ooit in een ver verleden het plan geweest, maar er natuurlijk niet van gekomen.
請勿靠近車門
Alargule

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Alargule »

Euu...het is gewoon nog steeds niet opgeleverd, en dat is precies waar het artikel waar trolly naar linkt over gaat.

De details weet ik ook niet, maar naar mijn weten is het nieuwe systeem ook op CBTC gebaseerd.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5818
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door isadora »

Je weet toch.......CBTC. :N
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1491
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door JordiBrabant »

Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 25 gasten