Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Het idee van een hoofduitgang lijkt mij bij Amsterdam Centraal ondertussen ook wel achterhaalt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Dit gedeelte tot 31 oktober (zie gvb.nl), maar dan is nog niet alles af. Ergens volgend jaar gaan de haltes etc. pas op de schop. De rijrichting wordt niet omgedraaid.VIRM schreef:Hoe lang gaan de werkzaamheden aan de westkant van CS nog duren? Wordt het cirkeltje dat de trams daar maken overigens ook omgedraaid?
Kennelijk dat de trams met hun neus richting het centrale gebied staan.diederickx schreef:... maar wel met de deuren naar het station toe. Het is maar wat je belangrijker vindt.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Moeten de trams aan de oostzijde dan voortaan ook maar met de klok mee gaan rijden, zodat ze met hun deuren naar het CS staan?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Moet het stationsgebouw anders niet gewoon verplaatst worden?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Volgens mij ben je nu aan het alarguleren.Alargule schreef:Moeten de trams aan de oostzijde dan voortaan ook maar met de klok mee gaan rijden, zodat ze met hun deuren naar het CS staan?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 763
- Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
- Locatie: Groot-Utrecht
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Nee gewoon afbreken dat oude gebouw (is ook al vaker gedaan in Nederland). Een nieuw, modern, groot en open station bouwen (ik gok dat ik veel mensen niet blij maak )
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Dat sowieso altijd, maar dan nog: het grootste voordeel van de rijrichting van de westelijke lus omkeren zou zijn dat er geen conflicterende bewegingen meer tussen in- en uitgaand tramverkeer zouden zijn. Die deuren zijn mooi meegenomen, maar met tweerichtingsmaterieel valt dat ook op te lossen.Suus schreef:Volgens mij ben je nu aan het alarguleren.Alargule schreef:Moeten de trams aan de oostzijde dan voortaan ook maar met de klok mee gaan rijden, zodat ze met hun deuren naar het CS staan?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Amsterdam Centraal is best een mooi station, maar het zou zoveel makkelijker zijn als alles achter het gebouw gewoon vervangen kon worden zoals in het verleden met Rotterdam Centraal (al hebben ze daar de gevel ook vervangen) of Düsseldorf Hbf hebben gedaan.rooddolfijn schreef:Nee gewoon afbreken dat oude gebouw (is ook al vaker gedaan in Nederland). Een nieuw, modern, groot en open station bouwen (ik gok dat ik veel mensen niet blij maak )
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Ik vraag me af in hoeverre dat nog een probleem is straks. Het doorgaande autoverkeer is weg en de de stoplichten die steeds 1 tram per keer doseren zie ik ook nergens meer terug.Alargule schreef:Dat sowieso altijd, maar dan nog: het grootste voordeel van de rijrichting van de westelijke lus omkeren zou zijn dat er geen conflicterende bewegingen meer tussen in- en uitgaand tramverkeer zouden zijn.
-
- Berichten: 3922
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Ze doseren 2 trams per keer alleen door infrastructurele beperkingen (zowel Martelaarsgracht als Westelijke toegangsbrug) mag maar 1 tram per fase oversteken.
Zonder het autoverkeer waren de lichten er nog steeds, tot aan start van de werkzaamheden. Er zijn namelijk 3 conflicterende verkeersstromen: trams naar CS, trams van CS, en de fietsers en voetgangers op de PH Kade. Dit verandert niet in de nieuwe situatie dus is de vraag of de lichten idd niet meer terugkomen.
Zonder het autoverkeer waren de lichten er nog steeds, tot aan start van de werkzaamheden. Er zijn namelijk 3 conflicterende verkeersstromen: trams naar CS, trams van CS, en de fietsers en voetgangers op de PH Kade. Dit verandert niet in de nieuwe situatie dus is de vraag of de lichten idd niet meer terugkomen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Kijkende naar dit document:
https://amsterdam.raadsinformatie.nl/do ... 1/document
Voor zover ik kan ontdekken staan helemaal nergens specifiek verkeerslichten aangegeven op de plattegronden. Ook een zoekopdracht op 'verkeerslicht' of 'stoplicht' binnen het document levert geen duidelijkheid op. Betekent dat ze er niet komen of simpelweg niet zijn meegenomen binnen dit document? Geen idee.
https://amsterdam.raadsinformatie.nl/do ... 1/document
Voor zover ik kan ontdekken staan helemaal nergens specifiek verkeerslichten aangegeven op de plattegronden. Ook een zoekopdracht op 'verkeerslicht' of 'stoplicht' binnen het document levert geen duidelijkheid op. Betekent dat ze er niet komen of simpelweg niet zijn meegenomen binnen dit document? Geen idee.
-
- Berichten: 3922
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Interessant dit. En vooral benieuwd hoe dit gaat werken, zeker bij de Martelaarsgracht.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Ik heb de vraag uitgezet op wijnemenjemee.nl. Ik wil wel weten wat het gaat worden qua verkeerslichten.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Worden de BN-sneltrams nog in grijs/rood geverfd?
PSA: Links gaan, rechts staan
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Geverfd sowieso niet.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
De kosten van het nieuwe treinbeveiligingssysteem voor de metro lopen flink op. Als ik het goed lees gaan ook de M7's nog met ZUB rondrijden.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Zeer Uitgebreide Beveiliging?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Dank je. :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Volgens die link maakt de Amsterdamse metro al sinds 2015 geen gebruik meer van ZUB. :? Dat is dus onwaar?MetroRET schreef:https://nl.wikipedia.org/wiki/Zugbeeinflussung
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Waarschijnlijk is dat ooit in een ver verleden het plan geweest, maar er natuurlijk niet van gekomen.
請勿靠近車門
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Euu...het is gewoon nog steeds niet opgeleverd, en dat is precies waar het artikel waar trolly naar linkt over gaat.
De details weet ik ook niet, maar naar mijn weten is het nieuwe systeem ook op CBTC gebaseerd.
De details weet ik ook niet, maar naar mijn weten is het nieuwe systeem ook op CBTC gebaseerd.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Je weet toch.......CBTC. :N
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
-
- Donateur
- Berichten: 1491
- Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
- Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 25 gasten