Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #8
Er is wel iets vreemds aan de hand: de dienstregeling van lijn 54 loopt tot 14 december, die van lijn 50 en 51 maar tot 31 oktober. Maar als lijn 53 weer gaat rijden moet de frequentie van lijn 54 weer wat omlaag omdat je anders niet genoeg materieel hebt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #8
Ik ben wat verder gaan spitten, en het blijkt dat het GVB in eerste instantie van plan was de ontvlechting van de metro met ingang van december 2013 definitief te maken. Dat is door druk van o.a. de RAR geschrapt, maar het ik heb zo het vermoeden dat iemand het op deze manier het toch probeert door te drukken, overigens een verhaal wat al eerder de ronde ging.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #8
Het was ook vooral de gemeente Amstelveen die ageerde tegen de overstap op Spaklerweg. Al moet dat het probleem niet zijn, want met de renovatie van de Amstelveenlijn is een overstap gewoon onderdeel van het eindbeeld :')
Laatst gewijzigd door JWM op ma 21 okt 2013, 22:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #8
Wat een sneaky manier :N
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #8
In het eindbeeld rijdt er een Noord-Zuidmetro en een gepimpte tram. Daar is in de periode 2014-2017 geen sprake van, terwijl Spakelerweg natuurlijk een enorm baggerstation is waar je nog niet dood gevonden wilt worden :')JWM schreef:Het was ook vooral de gemeente Amstelveen die ageerde tegen de overstap op Spaklerweg. Al moet dat het probleem niet zijn, want met de renovatie van de Amstelveenlijn is een overstap gewoon onderdeel van het eindbeeld :')
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #8
Vanochtend iets nieuws gespot op het noorderperron van Amsterdam Zuid: net na de trap zijn er naast de reguliere, aardig versleten geleidelijnen wat bobbeltjes geplaatst (waarschuwings- of informatieteken) en een strookje geleidelijn van een paar meter dat richting het oude tramspoor gaat aan de overzijde van het perron. Wat het nut is, geen idee. Staat daar een infozuil o.i.?
Verder op lijn 50 richting Isolatorweg vanmiddag een chauffeur die zijn rem- en tractiepedalen als speelgoed zag. Bij Postjesweg nog net aan met de hele lengte langs het perron gestaan. Maar het leukste was nog dat de bestuurder bij De Vlugtlaan de deuren vergat te ontgrendelen, met als resultaat een bosje boze reizigers.
Verder op lijn 50 richting Isolatorweg vanmiddag een chauffeur die zijn rem- en tractiepedalen als speelgoed zag. Bij Postjesweg nog net aan met de hele lengte langs het perron gestaan. Maar het leukste was nog dat de bestuurder bij De Vlugtlaan de deuren vergat te ontgrendelen, met als resultaat een bosje boze reizigers.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #8
Dat oude tramspoor is verbouwd en is nu bedoeld als perron voor de Noord/Zuidlijn.VIRM schreef:Vanochtend iets nieuws gespot op het noorderperron van Amsterdam Zuid: net na de trap zijn er naast de reguliere, aardig versleten geleidelijnen wat bobbeltjes geplaatst (waarschuwings- of informatieteken) en een strookje geleidelijn van een paar meter dat richting het oude tramspoor gaat aan de overzijde van het perron. Wat het nut is, geen idee. Staat daar een infozuil o.i.?
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #8
Ze mogen wel gaan opschieten, met de flankerende projecten, want volgens de gemeentelijk dienst Metro zou de NZL al in oktober 2016 klaar kunnen zijn! http://www.at5.nl/artikelen/113383/noor ... rder-klaar *O*
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #8
Voor het eerst een M5 gezien, de 109-110 rond 17:30 bij Isolatorweg. Verder leek gisterochtend de omleidingroute van de 18 en 21 naar CS minder vertraging te hebben, bussen kwamen in de min aan op CS. Gistermiddag naar CS niet op gegokt overigens, ben via Sloterdijk naar CS gegaan.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #8
Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat 31 oktober inderdaad de laatste dag is dat de metrotunnel 's avonds dicht is. Desondanks blijft het ontvlochten net voorlopig gewoon van kracht.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #8
Heb je ook vernomen wat de reden is voor het ontvlochten rijden?
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #8
Confirmed, heb zojuist een dienstregeling ontvangen voor lijn 50,51 en 54 tot 14dec. Geen lijn 53 dus.JWM schreef:Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat 31 oktober inderdaad de laatste dag is dat de metrotunnel 's avonds dicht is. Desondanks blijft het ontvlochten net voorlopig gewoon van kracht.
-
- Berichten: 3923
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #8
Werkzaamheden die niet af zijn kennelijk. Weet alleen niet wat die met de werkzaamheden te maken hebben want er is geen tunnelsluiting meer (wat de eigenlijke reden van de ontvlechting was).Geert schreef:Heb je ook vernomen wat de reden is voor het ontvlochten rijden?
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #8
Misschien een vorm van bezuiniging/kostenbesparing? Mooi meegenomen voor het jaar 2013?
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #8
Tijd voor een petitie "Wij zijn het overstappen beu, geef ons lijn 53 terug!" :N
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #8
Hadden we hier niet al een keer geconcludeerd dat de ontvlechting geen bezuiniging is?fred1954 schreef:Misschien een vorm van bezuiniging/kostenbesparing? Mooi meegenomen voor het jaar 2013?
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #8
Als je een half jaar een complete metrolijn buiten dienst houdt, bespaar je wel wat kosten, lijkt me, ondanks misschien een wat hogere frequentie van de andere lijnen. Dus ok, schrap "bezuiniging", laat "kostenbesparing" staan.reisthijs schreef:Hadden we hier niet al een keer geconcludeerd dat de ontvlechting geen bezuiniging is?fred1954 schreef:Misschien een vorm van bezuiniging/kostenbesparing? Mooi meegenomen voor het jaar 2013?
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #8
Ik kan me voorstellen dat al dat personeel op Amstel in de avond om de metro's leeg te halen handen vol geld kost. Dat kan er uit als de tunnel weer open gaat dus wellicht dat het dan kostenbesparend wordt.
Komt wel goed schatje.
-
- Berichten: 3923
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #8
Kostenbesparend is het niet t.o.v. het normale metronet. Dezelfde metrostellen blijven rijden, maar juist meer ritten en ook meer personeelsdiensten.
De ontruimers op Amstel zijn toch dezelfden die normaal op de ondergrondse stations staan toch?
De ontruimers op Amstel zijn toch dezelfden die normaal op de ondergrondse stations staan toch?
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #8
Zijn er ontruimers op ondergrondse stations 's avonds?
Komt wel goed schatje.
-
- Berichten: 3923
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #8
Toezichthouders...
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #8
Toezicht houden (of op Amstel de reizigers uit de metro verwijderen)
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #8
En zorgen dat GVB aan de wetgeving voor ondergrondse stations voldoet
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #8
Daar komt de ware Bijlmer mentaliteit naar boven. Er zijn nu van/naar de Gaasperplastak meer reismogelijkheden per uur maar even het perron oversteken is blijkbaar al teveel moeite.Bee schreef:Tijd voor een petitie "Wij zijn het overstappen beu, geef ons lijn 53 terug!" :N
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten