Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10579
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door trolly »

n-evo schreef:Wat voel je zoal?
Nou euh...
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
n-evo
Berichten: 3371
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Daar gaat ze.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8679
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Milco »

Waarom krijgen de nachtlijnen alwéér een ander nummer? Was 3xx naar 7xx niet goed genoeg? Genummerd als 2xx lijken het net spitslijnen. :?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12829
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Hainje »

🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Suus »

Milco schreef:Waarom krijgen de nachtlijnen alwéér een ander nummer? Was 3xx naar 7xx niet goed genoeg? Genummerd als 2xx lijken het net spitslijnen. :?
VETAG werkt niet met die 7xx-lijnnummers.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Ardan »

Het lijkt erop dat een aantal tramhaltes aan de NZL wordt ombenoemd naar het bijbehorende metrostation. Tramhalte Spui gaat Rokin heten, enzozulks. Het had me niks verbaasd als met een hoop GVB-knulligheid de tramhaltes hun eigen naam hadden behouden maar dit valt me mee :D
M52 de hele dag elke 6 minuten tot 22:30, daarna elke 7,5 tot einde dienst.
Ik doe ook maar wat
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

Ardan schreef: M52 de hele dag elke 6 minuten tot 22:30, daarna elke 7,5 tot einde dienst.
Dat geldt denk ik voor de vakantiedienstregeling. Ik meen dat het de bedoeling is dat in de normale dienstregeling de NZL in de spitsen een 5- minutendienst rijdt?

EDIT: vandaag nog 50 dagen te gaan....... :D
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Suus »

Nee, er komt geen vijfminutendienst maar een zesminutendienst.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
n-evo
Berichten: 3371
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Ardan schreef:Het lijkt erop dat een aantal tramhaltes aan de NZL wordt ombenoemd naar het bijbehorende metrostation. Tramhalte Spui gaat Rokin heten, enzozulks. Het had me niks verbaasd als met een hoop GVB-knulligheid de tramhaltes hun eigen naam hadden behouden maar dit valt me mee :D
M52 de hele dag elke 6 minuten tot 22:30, daarna elke 7,5 tot einde dienst.
Beetje apart dat de Ferdinand Bolstraat nu ook voor de trams "De Pijp" gaat heten. De metro heeft maar 1 stop in de De Pijp, de trams niet.
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

Dan hadden ze de halte beter “metrostation de Pijp” kunnen noemen.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Ardan »

fred1954 schreef: Ik meen dat het de bedoeling is dat in de normale dienstregeling de NZL in de spitsen een 5- minutendienst rijdt?
Ja dat was eigenlijk wel de bedoeling maar er was 'iets' met veiligheid enzo :') :')
Ik doe ook maar wat
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

n-evo
Berichten: 3371
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

'Je kan je bezwaard voelen om het iemand te vragen, dus dat het ongemakkelijk is, begrijp ik wel. Ik heb zelf last van een lage bloeddruk, daarom kan ik niet lang staan omdat ik anders flauwval, maar daar wil je ook niet altijd mensen mee lastig vallen.'
Verschrikkelijk lastig om je medemens even te vragen of je mag zitten. Helemaal bij de speciale rode stoelen. Heel moeilijk allemaal.

Pfff.
Pooh
Berichten: 151
Lid geworden op: ma 17 okt 2016, 12:27

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Pooh »

Ja, dat is moeilijk. Sterker nog, ik heb vaak genoeg gezien dat vrouwen of ouderen een grote bek kregen als ze dat deden. Helaas gaat een button daar niets aan veranderen. In London springen er meteen minstens drie mannen op als er een vrouw met button binnenkomt, maar dat zal in Amsterdam helaas nooit gebeuren.
Laatst gewijzigd door Ardan op za 02 jun 2018, 03:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Vorige post niet quoten!
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10579
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door trolly »

Blij voor je dat je dat probleem nog nooit tegen bent gekomen, n-evo.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Aking »

"aaaaah wat praat je tegen mij? kkflikker! Ben je me moeder ofzo?"

Zoiets? *O*
n-evo
Berichten: 3371
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Pooh schreef:Ja, dat is moeilijk. Sterker nog, ik heb vaak genoeg gezien dat vrouwen of ouderen een grote bek kregen als ze dat deden.
Dat heeft alleen weinig te maken met je bezwaard voelen om een ander iets te vragen. Dat ligt toch echt bij jezelf.

Waar jij het over hebt heb ik heel incidenteel meegemaakt, maar zeker geen standaard verhaal. Als zoiets al gebeurde volgde nog grotere bekken van omstanders naar zo'n aso. Normaal staan mensen gewoon op of worden ze door anderen erop gewezen. Maar misschien reis ik met de socialere lijnen? :P
trolly schreef:Blij voor je dat je dat probleem nog nooit tegen bent gekomen, n-evo.
Wat mij opvalt is dat sommige mensen gewoon echt niks durven tot het hopeloze aan toe. Bijvoorbeeld als iemand met z'n rug naar de rest toe het looppad in een tram blokkeert en iedereen bij de conducteur op een hoopje staat. Wat gebeurt er? Niemand die gewoon even aantikt of vraagt "mag ik er even langs?". Wel een hoop gezucht, gesteun en "t" geluiden. En heel veel blikken richting de rug van die persoon. Lekker effectief.

Ik tik iemand rustig aan en vraag of ik er langs mag. Niks aan de hand. Vaak krijg ik nog een "Oh, sorry" ook. Hangt natuurlijk ook van je eigen toon af.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10579
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door trolly »

Met dat laatste heb je uiteraard een punt. Iets meer communicatie in de openbare ruimte op een normale toon kan helemaal geen kwaad. Maar er is een schemergebied waarin de "handicap" niet evident is, maar zitten toch noodzakelijk is. Op zich vind ik de buttonactie dan ook nog niet zo verkeerd.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Durashift
Berichten: 5649
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Durashift »

n-evo schreef:
Pooh schreef:Ja, dat is moeilijk. Sterker nog, ik heb vaak genoeg gezien dat vrouwen of ouderen een grote bek kregen als ze dat deden.
Dat heeft alleen weinig te maken met je bezwaard voelen om een ander iets te vragen. Dat ligt toch echt bij jezelf.

(..).
Ja, dat kan toch? Die groep mensen is er ook.. niet voor niks is er toch ook de beweging #durftevragen.

Wie weet hebben mensen in de doelgroep het wel eerst een keer netjes gevraagd.. maar een klote reactie daarop terug ontvangen.. waardoor men het nu wel ff uit zijn of haar hoofd laat om om een zitplaats te vragen.. :?:

Goede actie.. het wachten is natuurlijk wél op misbruik van de button.. bijvoorbeeld de vader die met een draagzak de bus in stapt met zo'n button op.. :lol:
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Aking »

Mijn pens is menig zwangere vrouw jaloers op :Y krijg ik nou ook zo'n button? *O*
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

Ja, maar jij krijgt de button “belly on board” :Y
Durashift
Berichten: 5649
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Durashift »

Aking schreef:Mijn pens is menig zwangere vrouw jaloers op :Y krijg ik nou ook zo'n button? *O*
Nee, dat is nou juist het hele idee van die button: voorkomen dat reizigers uit zichzelf een persoon met een dikke buik een zitplaats aanbieden.. in de verwachting dat die persoon...in verwachting is... :) (terwijl het gewoon een dikke vetlaag is..) (A)
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Aking »

Wat brüür? Zeg je nou dat ik dik ben? :shock: :evil:
Durashift
Berichten: 5649
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Durashift »

Nee joh.. jij kan toch geen kinderen baren...of wel?

:wink:
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Aking »

Tegenwoordig kan alles toch? :o
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 61 gasten