Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Durashift
Berichten: 5642
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Durashift »

Niet geheel dezelfde plek, toch? 1e foto is deels op de verharde kruising. 2e foto volledig in het grasperk. Of is die foto van een later moment na berging ofzo?
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

De 2e foto is de enige foto die ik heb kunnen vinden van de ontsporing van lijn 6. Ik denk zomaar dat op deze foto lijn 6 al weer (grotendeels) is herspoord.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Meltrain »

Is er dan niet gewoon iets mis met de wielen van deze tram?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
n-evo
Berichten: 3371
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door n-evo »

De bestuurder gooide misschien nét even op het verkeerde moment het stuur om.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10536
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door trolly »

Durashift schreef:Niet geheel dezelfde plek, toch? 1e foto is deels op de verharde kruising. 2e foto volledig in het grasperk. Of is die foto van een later moment na berging ofzo?
Ik heb ook even zitten turen, maar het gaat kennelijk wel over hetzelfde wissel. De trambaan in de Strawinskylaan wordt op een aantal plekken onderbroken door een strook asfalt als keervoorziening voor bussen en ander verkeer. Martijn Roos stond ten opzichte van de tweede foto een meter of zeven verder naar achter, in lijn met de centrale as van zijn opname. Op beide foto's is dezelfde splitsing van het wissel aan de linkerkant zichtbaar.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

Het ging beide keren om dit (overloop)wissel:

Afbeelding
Durashift
Berichten: 5642
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Durashift »

Okay, duidelijk. :pos:
n-evo
Berichten: 3371
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Ik merk de laatste tijd dat de displays boven in de verdeelhal van de M52 niet altijd in sync zijn met de displays beneden en op de boel vooruit lopen. Resultaat: displays boven die aangeven dat de eerstvolgende metro over 6 minuten komt, terwijl de voorgaande eigenlijk nog moet komen. Soms gaat het om ruim een minuut verschil.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Ardan »

Houden die displays geen rekening met looptijd? Als de volgende binnen een minuut komt ga je die niet meer halen en staat de volgende al op het bord.
Ik doe ook maar wat
hauptbahnhof
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door hauptbahnhof »

Is expres. Houdt rekening met de looptijd van de verdeelhal naar het perron. Als je flink doorloopt en niet blijft staan op de roltrap kun je de metro vaak wel halen maar niet iedereen kan dat.

Wat ik irritanter vind is dat er al een tijdje geen actuele tijden online beschikbaar zijn.
n-evo
Berichten: 3371
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Ardan schreef:Houden die displays geen rekening met looptijd? Als de volgende binnen een minuut komt ga je die niet meer halen en staat de volgende al op het bord.
Heel irritant, want Ik stopte voorheen met haasten om vervolgens de metro precies voor me neus weg te zien rijden. Het komt ook niet helemaal lekker over om in tram 3 "M52 Zuid 3 minuten" te zien en dan opeens een minuut later in het station dat diezelfde metro al weg zou zijn. Zoals vandaag.
Ardan schreef:Als de volgende binnen een minuut komt ga je die niet meer halen en staat de volgende al op het bord.
Gisteren en vandaag heb ik het display boven genegeerd (stond al op 6 minuten) en m'n metro gewoon gehaald met minimaal haasten. Het verschil lijkt dan ook ruim een minuut te zijn (zoals ik al schreef) en niet binnen een minuut te liggen. Hoe dan ook, het is gewoon haalbaar.
hauptbahnhof schreef:Wat ik irritanter vind is dat er al een tijdje geen actuele tijden online beschikbaar zijn.
Is er naar mijn weten sinds de opening ook nog niet geweest. Niet in apps zoals OVinfo in ieder geval.
hauptbahnhof
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door hauptbahnhof »

n-evo schreef:
hauptbahnhof schreef:Wat ik irritanter vind is dat er al een tijdje geen actuele tijden online beschikbaar zijn.
Is er naar mijn weten sinds de opening ook nog niet geweest. Niet in apps zoals OVinfo in ieder geval.
Zeker wel. Ik heb toen toevallig een screenshot gemaakt, dat was 15 mei, toen ik het ontdekte.

Rare is dat vanaf dat moment Carolina het ook perfect deed. Sinds het niet meer actueel is, heb ik haar ook niet meer gehoord.
n-evo
Berichten: 3371
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Dan heb ik dat moment volledig gemist. En nu is het weer voorbij... :(

:wink:
hauptbahnhof schreef:Rare is dat vanaf dat moment Carolina het ook perfect deed. Sinds het niet meer actueel is, heb ik haar ook niet meer gehoord.
Hoe bedoel je? Ik hoor d'r altijd. "De eerstvolgende metro is lijn 52 en vertrekt over 2 minuten" en vervolgens "Deze metro is lijn 52 naar Station Zuid". De exacte bewoording moet je me maar even tegoed houden. Maar dat is wat ik altijd, ook vandaag weer, hoor op de perrons.
Western Soldier
Berichten: 1233
Lid geworden op: ma 22 mei 2017, 18:10

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Western Soldier »

Ik neem 52 niet zo vaak, maar afgelopen maandag wel. Op Rokin was er gewoon een omroep.
Regelmatig te vinden in de lijnen 51, 352, 589, 590, 51, 53 en 54.
hauptbahnhof
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door hauptbahnhof »

Ik ga het vandaag meemaken, of alle 3 de aankondigingen te horen zijn.
n-evo
Berichten: 3371
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door n-evo »

En?
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10536
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door trolly »

Nou nou, ongeduldje, vandaag is nog niet voorbij (A)
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
hauptbahnhof
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door hauptbahnhof »

Helaas, moet het een andere keer doen. Heenweg op Station Zuid stond M52 er nog niet dus ben even snel gaan pinnen. Toen ik terugkwam stond ie er al. Dus geen idee of ie het daar wel gedaan heeft. Vandaag mijn terugweg anders dan normaal gedaan en niet met M52 geweest. Dus sorry voor de dooie mus. :|
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10536
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door trolly »

Schande.

Gisteren functioneerde alles overigens nog prima, en werd de eerstvolgende metro naar gewoonte ruimschoots voor de eerder vertrekkende metro op het andere spoor aangekondigd.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
hauptbahnhof
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door hauptbahnhof »

Wellicht dat het iets van die dag in mei was dat het niet gewerkt heeft. Wie weet.
trolly schreef:Schande.

Gisteren functioneerde alles overigens nog prima, en werd de eerstvolgende metro naar gewoonte ruimschoots voor de eerder vertrekkende metro op het andere spoor aangekondigd.
U weet dat dit per perronzijde wordt omgeroepen?
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10536
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door trolly »

Zeker weet ik dat. Ik heb wel een zekere twijfel of slechtziende personen die niet bekend zijn met de situatie (dus eigenlijk de enige groep voor wie deze "informatie" werkelijk relevant zou kunnen zijn) dat ook snappen.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Ardan »

trolly schreef: de eerstvolgende metro
Ik hoor hem altijd halverwege beginnen: 'stvolgende metro is lijn...'
Over omroepen gesproken: die in de liften op de NZL zijn gewoon letterlijk door een jochie van 12 ingesproken he? Tenenkrommend.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Meltrain »

BN-stel 46 heeft nieuwe stoelen, gelijk aan degene in de CAF-stellen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
n-evo
Berichten: 3371
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Er is ook echt niks anders aan gedaan. Ik vraag me een beetje af waarom die sneltrams zo matig bijgehouden. Zowel de binnen- als buitenkant ziet er slecht uit: vies en onder de beschadigingen. De trams van vrijwel dezelfde leeftijd ogen veel netter.

Het valt trouwens op dat een aantal Combino's een totaal nieuw geluid maken tijdens het rijden dan de rest. Meer suizend i.p.v. het bekende fluitende (al vind ik het normale geluid lastig omschrijven), wat een beetje doet denken aan de Citadis in Rotterdam. Niet storend of zo. Ze lijken ook minder te bonken. Weet iemand of er iets aan die trams is aangepast?
Caffer
Berichten: 245
Lid geworden op: di 11 jul 2017, 19:31
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Caffer »

De 46 rijdt al een paar maanden zo rond. Ik ga er vanuit dat het een proef is voor de rest, en ze allemaal zo slecht bijgehouden worden omdat er toch een fikse revisie aan zit te komen. Het was in ieder geval de bedoeling dat ze R-Net kleuren en de hele mikmak zouden krijgen, dus waarschijnlijk vindt de HWR het dan verspilde moeite om ze tussendoor nog opnieuw te bestickeren / stoffering te repareren.
We kunnen er niet meer Onderuit
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 81 gasten