Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Klopt. En wat dacht je van de hotels bij Overamstel? Het idee dat er voor de coronacrisis amper toeristen en dagjesmensen in de M50, M51, M53 en M54 zaten lijkt mij ook vrij achterhaald.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Klaasje »

Voor die tijd reden de metro's al bepaald niet leeg rond. Hoewel het klopt is het dus niet echt relevant.
TLP
Berichten: 1554
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door TLP »

TLP schreef:Zojuist heeft RMC mij per e-mail laten weten dat Mokumflex vanaf 1 juli door een andere vervoerder gereden gaat worden.
Welke vervoerder dat is en of het systeem daarbij nog verandert, wordt mij echter nergens duidelijk.
Iemand die hier meer van weet?
Zojuist heb ik uit mijn spambox de e-mail van afgelopen dinsdag gehaald waarin de nieuwe vervoerder zich voorstelt: Staxi. Bij de overgang aankomende dinsdag vervallen de verplichte registratie en automatische incasso gelukkig, er kan voortaan ook vooraf betaald worden met iDEAL, PayPal of creditcard (maar niet met de OV-chipkaart). De reserveringstijd gaat van 60 naar 45 minuten en de ophaalmarge wordt verkleind van -15 tot +15 naar -1 tot +10 minuten. Wel vervalt vooralsnog de mogelijkheid om per app te reserveren, maar via WhatsApp kan dit voortaan wel. De bedieningsperioden, haltes en ritprijs blijven gelijk. Ook blijft het al bestaande schoolvervoer georganiseerd worden. Meer informatie is hier te vinden.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door MetroRET »

MetroRET schreef:Laat vandaag nou net de vakantiedienstregeling zijn ingegaan, met 5x/uur een metro :mrgreen: .
En laat men per die dag ook de tweetjes M4 weer herontdekt hebben.... :| :|
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door VIRM »

Meltrain schreef:Inmiddels zijn de wijzigingen voor het metronet bekend tijdens de werkzaamheden voor de nieuwe tunnel ter hoogte van de Amstelstroomlaan (13 t/m 30 juli):
  • Lijn 50: rijdt normaal.
  • Lijn 51: rijdt Isolatorweg - Gaasperplas.
  • Lijn 52: rijdt normaal.
  • Lijn 53: rijdt niet.
  • Lijn 54: rijdt Centraal Station - Amstelstation (niet na 20:00 uur)
Verder zijn er nog een paar vervangende buslijnen:
  • Lijn 73: Amstelstation -> Diemen Zuid -> Van der Madeweg -> Spaklerweg -> Amstelstation
  • Lijn 74: Centraal Station - Waterlooplein - Weesperplein - Wibautstraat - Amstelstation - Station Bijlmer ArenA (alleen na 20:00 uur)
  • Lijn 75: Amstelstation - Station Bijlmer ArenA (niet na 20:00 uur)
  • Lijn 77: Amstelstation - Station Zuid
Zelf vind het het vooral raar dat lijn 73 via Diemen Zuid rijdt. De reistijden Amstelstation -> Spaklerweg en Spaklerweg -> Van der Madeweg e.v. nemen hierdoor flink toe, terwijl reizigers richting Diemen Zuid en verder ook bij Van der Madeweg op lijn 51 kunnen stappen.
Waarom rijden de 74 en 75 helemaal naar Bijlmer/ArenA terwijl de 50 gewoon blijft rijden? Dan kunnen ze toch gewoon tot en met Van der Madeweg rijden?
Beul van de blindegeleidelijn
Riemer17
Berichten: 149
Lid geworden op: zo 23 jun 2019, 09:38

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Riemer17 »

Misschien moet dat van de NS omdat ze ook als vervangende bussen voor de trein rijden. En waarom rijdt de 54 niet na 20:00. Het is nooit rustig in de 54 naar CS toch? En zeker omdat de Nieuwmarkt niet bereikt wordt met de vervangende bussen.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Milco »

Lijnen 74 en 75 worden inderdaad ook opengesteld voor NS-reizigers, die daarom dus tussen NS-stations rijden. Daarnaast zou het mij niets verbazen als er in de avonduren gewerkt wordt tussen Amsterdam Centraal en Amstel, waardoor er daar dan ook geen metro's kunnen rijden.

Ik lees trouwens niets over Muiderpoort, dan dien je dus om te reizen via Centraal? Of wordt lijn 37 opengesteld voor NS-reizigers tussen Amstel- en Muiderpoortstation?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

Er is een nieuwe directeur voor het GVB: Claudia Zuiderwijk. Ze begint per 1 oktober a.s.
Ze is op dit moment voorzitter RvB van de Kamer van Koophandel.

https://www.at5.nl/artikelen/202985/cla ... ecteur-gvb
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door VIRM »

Riemer17 schreef:Misschien moet dat van de NS omdat ze ook als vervangende bussen voor de trein rijden.
Oh ja, natuurlijk! Ik zat alleen naar de bussen en metro's te kijken, en was de treinen even vergeten. :)
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Suus »

fred1954 schreef:Er is een nieuwe directeur voor het GVB: Claudia Zuiderwijk. Ze begint per 1 oktober a.s.
Ze is op dit moment voorzitter RvB van de Kamer van Koophandel.

https://www.at5.nl/artikelen/202985/cla ... ecteur-gvb
Poging 2. In 2010 besloot ze af te zien van de functie omdat ze te weinig zou verdienen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

Ik las het net op FB, mevrouw vond 180.000 euro/jaar (Balkenendenorm) niet voldoende toentertijd. Ben benieuwd wat haar nu van gedachten heeft laten veranderen........
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Suus »

Volgens mij heeft Schmeink € 210.000/jaar verdiend, geen idee wat het salaris van Van Huffelen was.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

Alargule

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Alargule »

Nou, ik wacht wel weer op de commotie over mevrouw Zuiderwijks bezoldiging bij haar aantreden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Suus »

De WNT was in 2010 nog niet van toepassing, die is in 2013 in werking getreden. Omdat alle aandelen in het bezit zijn van de gemeente is het maximale salaris bij GVB nu 201.000.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
GVBeestje
Berichten: 98
Lid geworden op: wo 25 jul 2018, 17:17
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door GVBeestje »

MetroRET schreef:
MetroRET schreef:Laat vandaag nou net de vakantiedienstregeling zijn ingegaan, met 5x/uur een metro :mrgreen: .
En laat men per die dag ook de tweetjes M4 weer herontdekt hebben.... :| :|
Momenteel rijdt er juist een viertje M4 op lijn 50
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door MetroRET »

Ja, zag inderdaad dat die tweetjes alleen in het (afgelopen) weekend reden.
Verder nu op lijn 50 6 viertjes en een M5.
Alargule

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Alargule »

Rijdt tram 11 ook weer? De website van GVB suggereert in ieder geval van wel.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

DB van de Vervoerregio heeft besloten, dat de halte Parnassusweg voorlopig toegevoegd wordt als halte voor lijn 25. De halte moet daarvoor wel verlengd worden, i.v.m. gekoppelde tramstellen op deze lijn. Deze aanpassing kan op korte termijn al gedaan worden. Op deze manier kunnen passagiers vanaf de Parnassusweg het station bereiken en wordt het aantal passagiers bewegingen op de Strawinskylaan verminderd.

https://online.ibabs.eu/ibabsapi/public ... 2225e2bd43

Overzichtstekening:

https://online.ibabs.eu/ibabsapi/public ... b589dff25b
Riemer17
Berichten: 149
Lid geworden op: zo 23 jun 2019, 09:38

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Riemer17 »

Alargule schreef:Rijdt tram 11 ook weer?
Ik zie nog geen tram 11 op ovzoeker rijden, maar misschien gaat hij pas vanaf morgen rijden. Er staat namelijk 1 dienstregeling die ingaat op 4 juli.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door MetroRET »

In de OVinfoapp wordt aangegeven dat lijn 11 weer vanaf a.s. 5 juli wordt opgestart.
Etienne
Donateur
Berichten: 7908
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Etienne »

De komende week rijden pendelbussen tussen Henk Sneevlietweg en Amstelveenseweg/Station Zuid. Het viel me op dat de bussen op de Henk Sneevlietweg een aparte in- en uitstaphalte kennen, prima :pos: , maar op de Amstelveenseweg wordt de halte op de oprit van de A10 gebruikt als in- en uitstaphalte. Daar schijnt het ook niet erg duidelijk aangegeven te zijn, waardoor reizigers en masse ook wachten op de halte onder het viaduct of reizen met lijn 62 om.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Ardan »

Laat me raden: van die lange A4'tjes met heel groot 'Amstelveenseweg' en 'Henk Sneevlietweg' in Helvetica achter de voorruit van de metro's, ondanks dat we te maken hebben met gloednieuwe metro's met LED-displays die alles kunnen tonen wat je wilt?
Ik doe ook maar wat
Alargule

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Alargule »

Wás het maar Helvetica. Tante Truus van de afdeling 'uw prints op A4' kent waarschijnlijk alleen maar Calibri (Header).
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Vinny »

Comic Sans had ook gekund op zich.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 33 gasten