Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

Interessant gesprek op AT5.nl met wethouder Litjens....hij houdt m.i. wel heel veel slagen om de arm als het gaat om de betrouwbaarheid van lijn M52 na 22 juli. Noemt meerdere keren zaken als “uitval” en “kinderziektes”. Hij dekt zich alvast in, n.m.m. :(
http://www.at5.nl/artikelen/180477/geen ... uli-rijden

Ik heb het wel eens eerder betoogd hier: het beste was geweest om het lijnennet, zowel stad als streek tot 8 december grotendeels intact te laten, zodat bij onregelmatigheden/verstoringen van de NZL de passagiers ook nog op de “gebruikelijke” manier hun bestemming kunnen bereiken.

2019 wordt pas het echte teljaar w.b. aantallen passagiers, omdat dat jaar het eerste volledige exploitatiejaar is.
duucoo
Berichten: 66
Lid geworden op: za 25 feb 2012, 13:06
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door duucoo »

fred1954 schreef: Ik heb het wel eens eerder betoogd hier: het beste was geweest om het lijnennet, zowel stad als streek tot 8 december grotendeels intact te laten, zodat bij onregelmatigheden/verstoringen van de NZL de passagiers ook nog op de “gebruikelijke” manier hun bestemming kunnen bereiken.
Het lijnennet moet flink worden aangepast en dan gaat het vooral om het tramnet. Dit is een scenario dat is doorgerekend en uitvoerig besproken. Afgezien van veel lege trams en overvolle trams op anders routes, wordt het bij de tramhaltes rondom de Noord/Zuidlijn stations bij zowel De Pijp als Vijzelgracht veel drukker. Zo druk dat het als gevaarlijk wordt gezien met de huidige dienstregeling. Extra trams inzetten is niet mogelijk door zomaar wat trams ergens anders weg te halen. Zodoende moet er dus een nieuw tramnet komen. Je zou nog eventueel kunnen zeggen, dan doe je het busnet later, maar dan heb je twee enorme veranderingen in het lijnennet kort achter elkaar.
Twitter: @Duucoo Blog: duucoo.tumblr.com
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Suus »

De geestelijk vader van de Amstelveenlijn en de Ringlijn en de oud-voorzitter van Rover is overleden: https://www.parool.nl/amsterdam/oud-wet ... ~a4589189/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

Na het besluit van gisteren van het DB van de Vervoerregio over de GO van de NZL op 22 juli kunnen de vervoerders in de regio nu aan de slag met de nieuwe dienstregelingen. Vanaf half april start een uitgebreide communicatiecampagne om de reizigers in de Vervoerregio voor te bereiden op de veranderingen. Dit stond in een email die ik net kreeg van de VRA.
n-evo
Berichten: 3371
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Klopt. De Noord/Zuidlijn gaat rijden op 22 juli, maar dat zal gepaard gaan met 'soms ernstige' storingen. Metro's kunnen vertraagd zijn of helemaal uitvallen. "De verwachting is dat de lijn gemiddeld vier keer per week getroffen zal worden door een verstoring van een half uur of meer," zegt GVB-directeur Alexandra van Huffelen. "Dat kan ook minder." Maar ook meer. Bij ernstige verstoringen rijdt de metro bij Europaplein mogelijk niet door naar station Zuid, maar terug naar Noord.
https://www.parool.nl/amsterdam/de-noor ... ~a4590090/

Hopelijk valt het mee met de RandstadRail-achtige situaties
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

Jaja, het GVB dekt zich ook al in, net als Litjens gisteren...dit is zeker :shock: , maar wel het halve bovengrondse lijnennet alvast aanpassen/laten aanhaken aan de NZL. Laten we hopen dat zowel GVB als CXX/EBS de noodscenario’s goed op orde hebben. Die zullen hard nodig zijn.

Als ik op Twitter het aantal verstoringen/stremmingen/uitvallen per dag optel van het huidige metronet, denk ik dat het straks alleen nog meer wordt.
n-evo
Berichten: 3371
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Als die metro eruit ligt hebben reizigers pech is de strekking. Middelen voor grootschalig vervangend metrovervoer zijn er namelijk niet.
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

Nou de inkt van mijn bericht was nog nat:

Afbeelding

GVB raadt aan met CXX richting Amstelveen te reizen....... :D
Mike
Berichten: 370
Lid geworden op: wo 16 apr 2014, 09:14

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Mike »

Er stond rond 15:30 een tram 5 richting amstelveen voor de aansluiting met de lijn 51. Voor het rode sein. Deze stond er 10min later nog. (Met nog meer trams erachter) Waarschijnlijk problemen met dat wissel daar?
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

Ja, in ieder geval een technisch defect, lijn 5 is ook een tijd ingekort geweest tot Zuid....
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Suus »

Ik heb een inschrijfformulier ontvangen voor een of twee shifts van de testen van de Noord-Zuidlijn. Meer mensen?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

Ik heb al ingeschreven voor 1 ochtendtest en 1 avondtest..... :D

Een kennis van mij wilde ook testen, maar werd afgewezen omdat ie in Zandvoort woont.

Overigens goed geregeld zo te lezen. Inclusief lunchpakket en QR code op je telefoon, waarmee je na afloop nog een aantal uren mag reizen en na afloop krijg je een 24 uur GVB kaart.
Laatst gewijzigd door fred1954 op di 10 apr 2018, 19:35, 2 keer totaal gewijzigd.
Alargule

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Alargule »

Wat een onzin. Ze vragen helemaal niet naar je woonplaats.
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

Die heeft ie in de email gezet als afzender, was dus niet slim.
Alargule

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Alargule »

Broodje aap, als je het mij vraagt.
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

Ja, ik vond het ook een vreemd verhaal, waarom zou je niet mee mogen doen als je ergens anders woont.
Alargule

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Alargule »

Omdat je kennis een hele dikke duim heeft? ;)

Maar ik heb me dus ook ingeschreven. 3 mei 's avonds. Dus...
Daelea
Berichten: 1112
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Daelea »

Inderdaad, net ingeschreven zonder het vakje "Ik ben woonachtig in Amsterdam" aan te vinken, geen probleem! (Y)
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Aking »

Heerlijke voorwaarden trouwens:
Het aanraken van (technische) machines of installaties is niet toegestaan.
Je mag dus niet met (o.a.) de roltrap, lift of metro :')
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10539
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door trolly »

:roll:

Dat is gewoon een Chrysapreventieclausule. Dat met het Marconiplein motten ze in Mokum niet.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12817
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Hainje »

Suus schreef:Ik heb een inschrijfformulier ontvangen voor een of twee shifts van de testen van de Noord-Zuidlijn. Meer mensen?
Ja ik ook! Maar ik had eigenlijk wel gehoopt dat er ook een overzicht bij stond van wanneer wat werd getest. Zo maar eens even kijken welke dagen ik kan.
Aking schreef:Heerlijke voorwaarden trouwens:
Het aanraken van (technische) machines of installaties is niet toegestaan.
Je mag dus niet met (o.a.) de roltrap, lift of metro :')
Jij hebt je opgegeven? :shock:
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Aking »

8-)
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12817
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Hainje »

Bennie siek ofzo? Jij blieft toch geen metrospul? :o

----

Zie nu dat alle avondritten op de dagen dat ik kan, al bezet zijn. FML. :')
🍉
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10539
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door trolly »

Hainje schreef:Jij hebt je opgegeven? :shock:
Jij niet?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12817
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Hainje »

Ik moet nog een datum vastleggen (maar ja, er zijn ineens onderhoudswerkzaamheden op de site :')).
Maar meneer loopt altijd te foeteren op metrospul, dus vandaar dat ik verbaasd was.
🍉
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten