Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Chrysa schreef:Ligt de De Lairessestraat nog steeds overhoop? Connexxion zegt van niet, Google maps zegt van wel terwijl alle bustijden er nog wel staan... :')
De bustijden moet je met een korreltje zout nemen.....er wordt ook nog wel “Emmastraat” omgeroepen in de bus, het klopt als een zwerende vinger, zeg maar.... :D
Maar zoals Suus zegt, zo half februari is de ellende voorbij. Tram 16 waarschijnlijk dan ook weer terug, voor een paar maanden?
diederickx schreef:Ik zag vandaag in een flits een tram 12 met een dubbel lijnnummer voorop. Dus links met de kleurtjes en rechts daarvan nog een keer op de bestemming. Helaas ging het te snel om een foto te maken.
Er rijdt altijd wel 1 tram rond die dat heeft. Zag 'm laatst op de 13 en 17.
fred1954 schreef:Tram 16 waarschijnlijk dan ook weer terug, voor een paar maanden?
Ik heb ergens gehoord of gelezen dat lijn 16 ook elders gestremd is maar vraag me even niet waar.
Hmmm....er wordt binnenkort begonnen met een herinrichting van de Amstelveenseweg, tussen Zeilstraat en Stadionplein, inclusief het Haarlemmermeercicruit, misschien bedoel je dat? Ik heb niet de indruk dat het OV daar (tijdelijk) gestremd zal zijn, maar je weet het natuurlijk nooit. Op zich niet handig om hier nu aan te beginnen, nu net tram 16 en R-net 347/357/397 die route gaan berijden.
Over die omgeving in Oud-Zuid gesproken: wanneer gaan ze eindelijk eens beginnen met het stuk Heemstedestraat - Hoofddorpplein - Zeilstraat? De plannen liggen al jaren uitgewerkt klaar.
n-evo schreef:Over die omgeving in Oud-Zuid gesproken: wanneer gaan ze eindelijk eens beginnen met het stuk Heemstedestraat - Hoofddorpplein - Zeilstraat? De plannen liggen al jaren uitgewerkt klaar.
Van wat ik ooit heb gelezen willen ze tram 2 dwars over het plein trekken i.p.v. met de rotonde mee. Op die manier kunnen ze mooie toegankelijke haltes aanleggen. Dat wordt 'm alleen niet als er een tram 15 via het Hoofddorpplein - Haarlemmermeerstraat komt.
Maar goed je kan het Hoofddorpplein natuurlijk even laten voor wat het is en alvast de Zeilstraat en Heemstedestraat aanpakken.
Staan overigens nog meer interessante dingen in dat document, zoals verbetering van doorstroming lijn 2 Paulus Potter, door het weren van lijnbussen uit die straat..... ....oops....
Uit een ander artikel (over aanpak CS buitengebied):
En we gaan de bestrating vernieuwen met natuursteen, zodat het allemaal een veel prettiger en mooiere uitstraling krijgt', legt Bart-Jan Kouwenhoven, projectleider van De Entree uit.
Eh.. wordt dat niet heel glad bij regen / ander nattigheid (gemorste fastdrinks / foods enzo.)??
Ja! Aan de “stille” kant van het Damrak, ter hoogte van de rondvaartboten, ligt donker natuursteen en dat kan glad zijn bij regen...... Maar het heeft wel een mooie uitstraling :D :D :D
n-evo schreef:Van wat ik ooit heb gelezen willen ze tram 2 dwars over het plein trekken i.p.v. met de rotonde mee. Op die manier kunnen ze mooie toegankelijke haltes aanleggen. Dat wordt 'm alleen niet als er een tram 15 via het Hoofddorpplein - Haarlemmermeerstraat komt.
Maar goed je kan het Hoofddorpplein natuurlijk even laten voor wat het is en alvast de Zeilstraat en Heemstedestraat aanpakken.
Tram 15 kun je natuurlijk ook gewoon over de Amstelveenseweg laten rijden. Daar ligt toch al spoor.
Ik zeg gelukkig ook nergens dat dat geen optie is. Naar mijn weten is er alleen nog geen definitief besluit genomen over of een tram 15 via de Amstelveenseweg gaat lopen of via de Haarlemmermeerstraat. Dat zit schijnbaar het besluit over het Hoofddorpplein en lijn 2 weer in de weg.
fred1954 schreef:Daar had ik een tijdje geleden wat over gezien, even opgezocht, dit is het plan, voor de middellange termijn, kosten 2,5 miljoen:
Ik heb dit plaatje vele jaren geleden voorbij zien komen, bedankt voor het delen. Jammer dat de uitvoering zo lang op zich laat wachten want na de laatste renovatie hebben ze zoiets lelijks en onhandig van dat plein gemaakt. Irritant ook dat je niet op alle mogelijke manieren over het plein kan lopen. Als ik vanuit lijn 2 of 15 (richting Zeilstraat) naar de Hema of Dirk op de Sloterkade wil lopen moet je eerst van het plein af en de weg oversteken, om dat vervolgens een stukje verderop weer te moeten doen. Of door het gras lopen.
Er staan in de investeringsagenda OV (tot 2025) wel voorstellen voor de aanleg van tramsporen op bijv. Parnassusweg en ook dus in Haarlemmermeerstraat. Het zijn voorstellen, niet meer niet minder. En ik begrijp zelfs dat sporen in de H’meerstraat nog niet automatisch betekent dat lijn 15 een tram wordt. Tegen die tijd dat dit soort voorstellen aangenomen wordt, zijn de inzichten/visies misschien wel weer heel anders. Misschien dat daarom het Hoofdorpplein plan ook voor de middellange termijn is, Heemstedestraat is voor 2018/2019 gepland.
Edit: mijn tandarts zit daar in de buurt, het is een onmogelijk plein.....
Durashift schreef:Eh.. wordt dat niet heel glad bij regen / ander nattigheid (gemorste fastdrinks / foods enzo.)??
Als je marmer gaat gebruiken, dan ongetwijfeld wel ja.
Het hangt denk ik heel erg af van wat voor natuursteen je gebruikt en misschien nog wel meer, wat voor coating je gebruikt. Als voorbeeld: Zo ligt er nu al voor een jaar of 10 natuursteen in de Heuvelstraat te Tilburg (de winkelstraat in het centrum). Hoewel er voor de aanleg een hoop commotie was, zoals gebruikelijk in Nederland, heb ik er sinds de aanleg eigenlijk niets meer over gehoord. Als er mensen bij bosjes onderuit gingen sinds de aanleg van die bestrating, dan was dat echt allang naar boven gekomen.
Bij het busstation in Haarlem zijn die gladde natuursteen tegels wel overleven. Hoe vaak ik daar al niet bijna plat ben gegaan of bussen glibberend voorbij heb zien komen.
n-evo schreef:Van wat ik ooit heb gelezen willen ze tram 2 dwars over het plein trekken i.p.v. met de rotonde mee. Op die manier kunnen ze mooie toegankelijke haltes aanleggen. Dat wordt 'm alleen niet als er een tram 15 via het Hoofddorpplein - Haarlemmermeerstraat komt.
Maar goed je kan het Hoofddorpplein natuurlijk even laten voor wat het is en alvast de Zeilstraat en Heemstedestraat aanpakken.
Tram 15 kun je natuurlijk ook gewoon over de Amstelveenseweg laten rijden. Daar ligt toch al spoor.
Dan kun je beter met bussen blijven rijden. De Amstelveenseweg staat in de spits muurvast, en de trams en auto's delen daar tussen Vondelpark en Zeilstraat dezelfde rijbaan.
De Zeilstraat tot de kruising met de Amstelveenseweg staat in de ochtendspits net zo muurvast. Bus 15 staat daar regelmatig zeker 10 minuten in de file om rechtsaf te slaan.
Tja, dan was de oplossing via de Baarsstraat vroeger nog niet eens zo gek. Weet niet wat de reden is geweest om dit te veranderen, ga er van uit ivm overlast voor bewoners van de Baarsstraat.
Reconstructie van het Haarlemmermeercircuit zou wel eens de oplossing kunnen zijn. Vanwege de vele fietsers komen auto's nauwelijks het circuit afgereden in zuidelijke richting, waardoor de file terugslaat tot het Vondelpark en daarmee de kruising Zeilstraat-Amstelveenseweg ook volledig blokkeert, waardoor ook de Zeilstraat volloopt, vaak tot aan de brug.
Nou, dat komt dan goed uit, want binnenkort beginnen ze met reconstructie van de Amstelveenseweg tussen Zeilstraat en Stadionplein.. Daarbij wordt ook het circuit aangepakt.