Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door JWM »

Ik dacht dat ze in het weekend na Koningsdag aan de kruising beginnen. Neem aan dat lijn 24 er dan meteen uit gaat?
Alargule

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Alargule »

Op de gemeentewebsite staat inderdaad ook een begin van de werkzaamheden per begin mei aangegeven. Maar daar wordt niets over de gevolgen voor lijn 24 vermeld. Ook GVB vermeldt niets - noch op de nieuwspagina, noch bij de toekomstige omleidingen.

Gevalletje lak aan de reizigers? Of is toch nog een oplossing gevonden (die dan ook wel es gecommuniceerd mag worden)?
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door trolly »

Alargule schreef:(die dan ook wel es gecommuniceerd mag worden)
Tsja, dat is een dingetje. Nog niet eens zo erg lang geleden had ik na een hele tijd wachten met allerlei vrolijke muziekjes een meneer van de KPN aan de telefoon, die bij hoog en bij laag beweerde dat hij me ècht niet met een andere meneer van de KPN kon doorverbinden. En die meneer werkte dus voor een bedrijf dat nota bene pretendeert in communicatie te doen.
Moraal van het verhaal: ik denk dat je erg hoge verwachtingen van het GVB hebt...
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Alargule

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Alargule »

Nee hoor. Ik durf wel te wedden hoe het gaat verlopen: op de dag zelf wordt over de halteborden een oranje zeiltje getrokken en in de abri's een A4'tje gehangen dat na een dag al weggewaaid is.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Ardan »

Ja die toekomstige-omleidingenpagina op gvb.nl slaat ook nergens op, je komt op die hippe kaart uit en er staat niks op. Ik weet dat GVB trots is op die stomme kaart maar ik wil gewoon een lijstje.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Suus »

Die kaart heeft links een kolom met alle omleidingen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Ardan »

Hee verrek. Die verscheen net niet, nu wel.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door trolly »

Alargule schreef:Nee hoor. Ik durf wel te wedden hoe het gaat verlopen: op de dag zelf wordt over de halteborden een oranje zeiltje getrokken en in de abri's een A4'tje gehangen dat na een dag al weggewaaid is.
Nou, dat lijkt me qua communicatie glashelder: "Jij wou tram? Pech!"
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Suus »

Trouwens in de categorie haltes opheffen:

De halte Rijksstraatweg in Duivendrecht is vorige maand opgeheven. In december is het rondje in Duivendrecht geschrapt waardoor dit eigenlijk nog de enige nuttige halte was daar, en die is nu ook zomaar opgeheven...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Natorious
Berichten: 458
Lid geworden op: di 17 jun 2014, 14:27
Locatie: Groningen

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Natorious »

Bee schreef:Trouwens in de categorie haltes opheffen:

De halte Rijksstraatweg in Duivendrecht is vorige maand opgeheven. In december is het rondje in Duivendrecht geschrapt waardoor dit eigenlijk nog de enige nuttige halte was daar, en die is nu ook zomaar opgeheven...
Dat betreft de halte van de 755 toch op het viaduct? De halte van de 41, beneden, is ongeschonden gebleven...(?)
Alargule

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Alargule »

Die opheffing zal wel met de recente vernieuwing van de Van der Madeweg samenhangen. Volgens mij is de halte aan de Rijksstraatweg zelf (die trouwens Korenbloemstraat heet) gewoon blijven liggen. Ik zal er binnenkort eens poolshoogte gaan nemen - woon er toch om de hoek.
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Alargule schreef:Op de gemeentewebsite staat inderdaad ook een begin van de werkzaamheden per begin mei aangegeven. Maar daar wordt niets over de gevolgen voor lijn 24 vermeld. Ook GVB vermeldt niets - noch op de nieuwspagina, noch bij de toekomstige omleidingen.

Gevalletje lak aan de reizigers? Of is toch nog een oplossing gevonden (die dan ook wel es gecommuniceerd mag worden)?
Viel mij v/d week ook op inderdaad. De langdurige opheffing van een complete tramlijn lijkt mij best een dingetje.
Ardan schreef:Hee verrek. Die verscheen net niet, nu wel.
Ik heb hetzelfde probleem met gvb.nl - Komt regelmatig voor dat niet zo'n extra paneel niet uitklapt of alleen maar de route zie. Vond hun vorige layout voor verstoringen duidelijker.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Meltrain »

Op de Koningsdag-pagina op de site van het GVB wordt lijn 24 gewoon genegeerd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Hahaha ja dat is ook een manier natuurlijk.

Alle verwijzingen verdwijnen spontaan, medewerkers krijgen instructies te ontkennen dat de lijn ooit heeft bestaan en het getal 24 wordt van de koersrollen gehaald. :D
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Ardan »

24 is het nieuwe Bielefeld!
Ik doe ook maar wat
Alargule

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Alargule »

Lijn 24?
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Gecombineerde lijn 2 en lijn 4. Voor met Koningsdag.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Meltrain »

Amsterdam eert Cruijff met speciale tram
Vanaf vandaag rijdt er in Amsterdam een speciale Johan Cruijff-tram. Op de Middenweg, vlak bij zijn geboortehuis en op Cruijffs geboortedag, zal om 14.14 uur de tram officieel in gebruik worden genomen door een ander Ajax-icoon, Sjaak Swart.
"De tram begint op lijn 14. Dat kan ook niet anders." De bedoeling is dat de tram de komende vijf weken door heel Amsterdam gaat rijden. "Cruijff was van iedereen. De tram kan daarom overal opduiken."
Bron en meer
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Suus »

Meltrain schreef:Op de Koningsdag-pagina op de site van het GVB wordt lijn 24 gewoon genegeerd.
Nee hoor, er staat boven de opsomming dat tram 24 niet rijdt.
Laatst gewijzigd door Suus op ma 25 apr 2016, 22:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door regenmaker »

Wat zou er gebeuren als in plaats van die Johan Cruijf tram er een feyenoord tram met de versgewonnen beker kwam te rijden :D
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Hainje »

Tijdverspilling om daar ook maar één seconde over na te denken, because it just ain't gonna happen.
🍉
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Meltrain »

Bee schreef:
Meltrain schreef:Op de Koningsdag-pagina op de site van het GVB wordt lijn 24 gewoon genegeerd.
Nee hoor, er staat boven de opsomming dat tram 24 niet rijdt.
Hmm, volgens mij stond die regel er eerder nog niet. Maar hoe dan ook zou het netjes zijn als er ook voor lijn 24 een regel was in het overzicht. De meeste reizigers kijken immers vooral naar hun eigen lijn en als alle lijnen er staan behalve 24 is dat toch wat raar.
(En hoe komt het dat in jouw bericht die link zo vreemd is? :S)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

regenmaker schreef:Wat zou er gebeuren als in plaats van die Johan Cruijf tram er een feyenoord tram met de versgewonnen beker kwam te rijden :D
Als wraak koopt een jolige Amsterdammer met te veel geld het Nationale Nederlanden-gebouw op en vervangt vervolgens het logo met levensgroot "I amsterdam". :P
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Justin »

En tóch wacht ik nog altijd op het opnieuw in gebruik nemen van het DRIP op station Bijlmer, die inmiddels half volgescheten is met vogelpoep. Ding staat er nou al zo lang doelloos te wezen.

Inmiddels staat er bij Kraaiennest bij één halte een drieregelig panel, alleen die gaf vorige week doodleuk aan dat de 47 en 49 reden, terwijl die door een omleiding daar niet kwam -o- . Frappant genoeg hangen op het metrostation als enige van de oostlijn naar Gaasperplas nog geen nieuwe borden...

Zal kijken of de bushalte Rijksstraatweg in Duivendrecht er dan nog staat... moet toch binnenkort weer rondje hardlopen, dus kan dat net zo goed daar gaan doen ;). Of had Alargule al gekeken?
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Alargule

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Alargule »

Nope, nog niet. Dus knock yourself out!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten