Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door trolly »

Verbazend eigenlijk dat in de hele is-die-Spaarndammerstraat-niet-veel-te-smal-voor-een-tram-met-al-die-winkels-enzo-discussie de Leidsestraat nog niet als referentie is genoemd. Of als er persé auto's bij moeten, de Utrechtsestraat.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Caffer
Berichten: 245
Lid geworden op: di 11 jul 2017, 19:31
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Caffer »

De Utrechtse- en vooral Leidsestraat staan vooral bekend als flessenhalsen waar je belangrijke tramlijnen uit moet proberen weg te krijgen dus ik denk dat niemand het aandurft die te noemen :lol:

Zie trouwens net op een lijnennetkaart dat we vanaf januari een spits- of dagurenlijn 68 krijgen van Riekerpolder naar Station Henk Sneevlietweg (Zuidingang). Weet iemand hier meer van? (materieel, dienstregeling, etc)
We kunnen er niet meer Onderuit
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Suus »

Dat is de vervanging van de Riekerpolderexpress, nu nog gereden door Jan de Wit.

Er zijn inmidddels een aantal ex-Almere Citaro’s aangekomen bij Garage West
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door trolly »

Caffer schreef:De Utrechtse- en vooral Leidsestraat staan vooral bekend als flessenhalsen waar je belangrijke tramlijnen uit moet proberen weg te krijgen dus ik denk dat niemand het aandurft die te noemen :lol:
De Utrechtsestraat lijkt me prima vergelijkingsmateriaal: één tramlijn, veel winkels dus veel laden en lossen, toegankelijk voor auto's, maar met een doorgaande route voor het autoverkeer in de buurt. Grootste verschil is uiteraard dat de Spaarndammerstraat zo breed is, dat er geen enkel- of strengelspoor toegepast hoeft te worden. Ergo: een tram in de Spaarndammerstraat is geen enkel probleem.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Alargule

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Alargule »

Volgens mij kun je het het beste vergelijken met de Kinkerstraat. Ook zo'n 20m breed met winkels, auto's, fietsers en voetgangers; kortom de hele reutemeteut. En daar rijden twéé drukke tramlijnen doorheen. Zonder al te veel problemen. Kwestie van prioriteiten in de herinrichting bepalen.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door trolly »

Eerlijk gezegd had ik ook de Kinkerstraat in gedachten, maar was ik maar eens begonnen met een paar extreme voorbeelden. Ook omdat er wel meer straten van het kaliber Kinkerstraat te noemen zijn, zoals de Zijlstraat, Raadhuisstraat, Beethovenstraat, Koninginneweg en de Vijzelstraat. Dat er nou juist in de Spaarndammerstraat geen tram zou passen is dus onzin.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Suus »

Vanochtend waren maar liefst twee gelede bussen actief op lijn 248. Dus en een frequentieverhoging en gelede bussen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Zo, zo.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

Tijd voor dubbeldekkers op 48/248......oh, wacht.. :(
Gebruikersavatar
bjorn keith
Berichten: 439
Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 18:23
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door bjorn keith »

Ik had even een vraagje over de GVB Jonckheer bussen. Ik las dat de laatste bussen die nu nog rijden van dit type op zeer korte termijn vervangen worden door de Citaro bussen uit Almere. (ex-Sternet) Ik had in gedachte om vrijdag even naar Amsterdam te gaan om de Jonckheer bussen nog op lijn 231 vast te leggen. Daarom heb ik afgelopen twee dagen even op ovzoeker gekeken naar de inzet. Afgelopen dagen werd lijn 231 volledig door Jonckheer bussen gereden, maar momenteel zie ik via ovzoeker Citea's op deze lijn rijden. Weet iemand toevallig of ik vrijdag nog kans maak op Jonckheer bussen en of lijn 231 de grootste kanshebber is?
Kijk ook eens op mijn YouTube kanaal: https://youtube.com/ovdoornederland
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Milco »

Suus schreef:Vanochtend waren maar liefst twee gelede bussen actief op lijn 248. Dus en een frequentieverhoging en gelede bussen.
Nu zelfs drie als ik de ovinfo-app mag geloven. Wellicht geledes geruild met lijn 240 waar ik nu enkel standaard-bussen zie rijden?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Suus »

Je kan nu stemmen op de beste GVB-verbetering van het jaar op www.gvb.nl/stemmen

29 december volgt de uitslag.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
DingeZ
Berichten: 455
Lid geworden op: di 28 jun 2016, 23:07

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door DingeZ »

bjorn keith schreef:Ik had even een vraagje over de GVB Jonckheer bussen. Ik las dat de laatste bussen die nu nog rijden van dit type op zeer korte termijn vervangen worden door de Citaro bussen uit Almere. (ex-Sternet) Ik had in gedachte om vrijdag even naar Amsterdam te gaan om de Jonckheer bussen nog op lijn 231 vast te leggen. Daarom heb ik afgelopen twee dagen even op ovzoeker gekeken naar de inzet. Afgelopen dagen werd lijn 231 volledig door Jonckheer bussen gereden, maar momenteel zie ik via ovzoeker Citea's op deze lijn rijden. Weet iemand toevallig of ik vrijdag nog kans maak op Jonckheer bussen en of lijn 231 de grootste kanshebber is?
Ik zie vrij regelmatig Jonkheren als instructie rijden, afgelopen week al een paar keer in de Bijlmer.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door dylanwild94 »

Ik zag afgelopen Maandag ook een jonckhere rijden op lijn 69.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door trolly »

Suus schreef:Je kan nu stemmen op de beste GVB-verbetering van het jaar
Slimme zelffelicitatie.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Mdk
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Mdk »

Wat is erger, de gegarandeerd-een-goede-uitkomstverkiezing, of de slappe feelgoodreclame van de ns?
Bij twijfel altijd klagen
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door trolly »

:shock: Lastig kiezen...
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Suus »

Ik vind deze verkiezing eigenlijk erger. Blijkbaar niet gewonnen bij de Blije Reizigersprijs dus dan maar een eigen verkiezing om jezelf in het zonnetje te kunnen zetten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Vinny »

Van genoeg zelfbevlekking is nog nooit iemand ziek geworden :evil:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Suus »

En Vinny, wat is jouw keuze voor beste GVB-innovatie van het jaar?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
bjorn keith
Berichten: 439
Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 18:23
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door bjorn keith »

dylanwild94 schreef:Ik zag afgelopen Maandag ook een jonckhere rijden op lijn 69.
Bedankt voor de reacties! Vandaag reed lijn 231 weer met twee Jonckheer bussen dus ik heb nog even een ritje gemaakt en een foto genomen. *bus* Dat laatste zag ik overigens meer mensen doen.
Kijk ook eens op mijn YouTube kanaal: https://youtube.com/ovdoornederland
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

Vanmorgen bij de Kinkerstraat botsing tussen lijn 12 en 14. Beide trams ontspoord:
http://www.at5.nl/artikelen/176705/twee ... ng-in-west
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Meltrain »

Suus schreef:En Vinny Meltrain, wat is jouw keuze voor beste GVB-innovatie van het jaar?
Het enige waar niet een enorm geluid van borstklopperij omheen hangt, is het kennismaken met de nieuwe tram, dus heb ik daar maar op gestemd (al ben ik er zelf niet bij aanwezig geweest).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Alargule

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Alargule »

Er komt een 'calamiteitenlus' voor de IJtram bij het CS. Was hier al eens eerder genoemd; nu is er wat extra info beschikbaar:

Ontwerp
Tekst en uitleg
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door reisthijs »

Er wordt dus nog steeds niet serieus nagedacht over tweerichtingstrams? Dan heb je helemaal geen keerlussen meer nodig, en hoeft de IJtram ook geen spoor meer te delen met andere lijnen.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 90 gasten