Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Dat wordt een heel interessant experiment. Ze gaan inderdaad fietsers die de amstelveenseweg oversteken uit de voorrang halen. Maar gezien de behoorlijke fietsersstromen daar, vermoed ik dat er dan lange fietsfiles gaan ontstaan, die alsnog het hele circuit zullen blokkeren. Of dat uiteindelijk voor betere doorstroming gaat zorgen betwijfel ik. Maar ik weet niet of er een betere oplossing is, verkeerslichten zijn niet eenvoudig in te plannen.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Tenzij je ook slagbomen en sluizen implementeert denk ik niet dat stoplichten veel effect op die fietsers zullen hebben.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Het gaat nog een langdurige omleiding worden voor lijn 12, 13 en 14
Het ziet er naar uit dat lijn12 en 14 dus niet meer zullen terugkeren op hun oude route. Tenzij de N/Z-lijn nog verder vertraagd natuurlijk.
https://www.parool.nl/amsterdam/groot-o ... ~a4556308/Groot onderhoud nodig aan verrotte brug De Clercqstraat
De raad moet nog instemmen met de plannen, maar daarna hoopt de gemeente half maart van start te kunnen gaan met de werkzaamheden. Die zullen naar verwachting bijna zeven maanden duren.
Het ziet er naar uit dat lijn
Laatst gewijzigd door n-evo op do 11 jan 2018, 13:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Lijn 12? De lijnen 13 en 14 hebben last van deze omleiding.
Wordt dan een interessant begin voor lijn 19, die meteen met een omleiding te maken krijgt.
Wordt dan een interessant begin voor lijn 19, die meteen met een omleiding te maken krijgt.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Lijn 12 inderdaad niet. Foutje.
Tram 19 zal dan wel Leidseplein Marnixstraat <> Kinkerstraat <> Bilderdijkstraat <> De Clerqstraat gaan rijden. Op zich valt dat mee.
Tram 19 zal dan wel Leidseplein Marnixstraat <> Kinkerstraat <> Bilderdijkstraat <> De Clerqstraat gaan rijden. Op zich valt dat mee.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Noord-Zuidlijn nu officieel klaar......aannemers hebben de lijn vandaag opgeleverd.......proefbedrijf gaat beginnen. :D
http://m.at5.nl/artikelen/177226/bouw-n ... te-draaien
http://m.at5.nl/artikelen/177226/bouw-n ... te-draaien
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Het heeft lang geduurd maar dan heb je ook wat. *trein* Ik vind de stations in iedergeval heel mooi. Het zijn net paleizen *O*
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
:Y Station Zuid doet mij een beetje aan Het Frietpaleis denken.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
-
- Berichten: 6187
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ho wacht eens even. Gaan de werkzaamheden stoppen aan de NZL. Is nu al bijna klaar. dat kan toch niet.fred1954 schreef:Noord-Zuidlijn nu officieel klaar......aannemers hebben de lijn vandaag opgeleverd.......proefbedrijf gaat beginnen. :D
http://m.at5.nl/artikelen/177226/bouw-n ... te-draaien
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Wat kan er niet dylan?
-
- Berichten: 6187
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Dat jij me cynisme niet begrijpt. :Y
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Oh....sorry, ben net wakker, ja ik snap ‘m. Tja 15 jaar..........
Voor mij had die hele lijn niet gehoeven.....
Voor mij had die hele lijn niet gehoeven.....
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Komt 'ie dan na 15 jaar effe mee -o-
;)
Prachtige mijlpaal. De Noord/Zuidlijn kwam vannacht in een droom voorbij: droomde dat ik op de open dag een 'eerste rit' maakte. Als dromen je iets vertellen over waar je naar uit kijkt, dan was dit toch wel een heel duidelijke. Laat 22 juli maar komen *O*
;)
Prachtige mijlpaal. De Noord/Zuidlijn kwam vannacht in een droom voorbij: droomde dat ik op de open dag een 'eerste rit' maakte. Als dromen je iets vertellen over waar je naar uit kijkt, dan was dit toch wel een heel duidelijke. Laat 22 juli maar komen *O*
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Kam ik ‘m nog teruggeven, ik heb de bonnetjes bewaard? :)
In ieder geval de lijn is er nu. De VRA/GVB zullen er alles aan doen in de komende jaren, om iederen in die NZL te krijgen, verplicht overstappen dus
In ieder geval de lijn is er nu. De VRA/GVB zullen er alles aan doen in de komende jaren, om iederen in die NZL te krijgen, verplicht overstappen dus
-
- Berichten: 6187
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Marco borsato had ooit een hit dat ging over dromen en bedrog. (A)Alargule schreef:
Prachtige mijlpaal. De Noord/Zuidlijn kwam vannacht in een droom voorbij: droomde dat ik op de open dag een 'eerste rit' maakte. Als dromen je iets vertellen over waar je naar uit kijkt, dan was dit toch wel een heel duidelijke. Laat 22 juli maar komen *O*
Just saying.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ach, het is een knap staaltje werk, ziet er mooi uit, kan niet anders zeggen.
En als bewoner van Buitenveldert zal ik er ook in mee moeten gaan, vrees ik.
En als bewoner van Buitenveldert zal ik er ook in mee moeten gaan, vrees ik.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Dat wil ik toch nuanceren.fred1954 schreef:[...]verplicht overstappen dus
Wie straks vanuit Amsterdam Noord, Waterland of Amstelveen/AML komt zal vaker of altijd moeten overstappen op de Noord/Zuidlijn - vooral als de bestemming zich in het centrum van Amsterdam bevindt. Het duidelijkst wordt dat voor de stadsbusreizigers in Noord: er blijft geen enkele verbinding tussen het CS en Noord meer over. Dat ligt echter vrij voor de hand: in andere steden is het ook gebruikelijk dat bussen als feeders vanuit de buitenwijken op de metro aansluiten. De metro zorgt dan voor vervoer verder de binnenstad in, die zodoende met minder bovengronds verkeer te maken krijgt. En in de Bijlmer is men het al vanaf het begin zo gewend.
Opvallend genoeg wordt de meeste ophef echter over het tramnet gemaakt, terwijl 'verplicht' overstappen op de Noord/Zuidlijn waar je nu nog je bestemming per tram kunt bereiken in geen enkele situatie gaat gelden. De meeste radiale verbindingen met de binnenstad (van oost naar west: 26, oostelijk deel lijn 14, 4, 24, 2, 17 en 13) blijven gewoon bestaan. Voor de radiale verbindingen die komen te vervallen (9, 5, 16, 1 en westelijk deel lijn 14) geldt dat je dezelfde route nog altijd kunt afleggen met een overstap op een andere tramlijn (behalve lijn 16, waarvan het traject tramloos wordt). Natuurlijk is het nieuwe netwerk zo opgezet dat een alternatieve reismogelijkheid per Noord/Zuidlijn aantrekkelijker wordt. Wie vanuit Amstelveen straks lijn 5 pakt en naar pak-em-beet de omgeving van de Dam wil, kan daar sneller staan door op Zuid op de Noord/Zuidlijn over te stappen dan door te blijven zitten en op het Leidseplein op lijnen 2, 11 of 12 over te stappen. En wie vanuit Diemen/Watergraafsmeer naar het CS wil, is wellicht sneller met een overstap op de Oostlijn bij Weeserplein (en niet de Noord/Zuidlijn bij Vijzelgracht!).
Maar er is voor tramreizigers geen sprake van dwang. Wil je per se in je trammetje blijven zitten en die vermaledijde Nooit/Zuiplijn vermijden als de pest, dan kan dat.
-
- Berichten: 6187
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Volgens mij is het concept en beetje hetzelfde als in Rotterdam toen daar de NZL (later Erasmuslijn) werd aangelegd.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
@Alargule, ik snap je betoog, ik ben meer van het zogenaamde “Karlsruher Modell”, zeg maar....... :D
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
In Karlsruhe is geen streekbus meer te vinden. In Rotterdam zijn ze ook al naar buitenwijken of voorsteden verbannen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Nee, maar in Karlsruhe zijn er veel S-Bahnen, streektrams dus, die tot in de binnenstad rijden. “kein Umstieg” :D
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Buitenveldert houdt een tram naar de binnenstad ;-)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Als ik het goed begrijp, is het best een eindje lopen naar de tramhalte vanaf fred1954’s stulpje -o-
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Dat is ook in het Karlsruher Model niet te voorkomen ;-)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Klopt, ik ben op de CXX bundel aangewezen........ :Ytrolly schreef:Als ik het goed begrijp, is het best een eindje lopen naar de tramhalte vanaf fred1954’s stulpje -o-
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 85 gasten