Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Nee, want dat is in feite een doortrekking van de metro naar Amstelveen en daar is (helaas) niet voor gekozen. Het traject vanaf Zuid wordt een tramtraject, geen metrotraject. Heel misschien als over tig jaar, met de wetenschap van dan, men tot de conclusie komt dat de NZL beter doorgetrokken kan worden naar Amstelveen, is zo een optie aan de orde. Dan moet het Zuidasdok daar wel ruimte voor bieden natuurlijk.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Roeland heeft de memo niet gelezen over de Amstelveenlijn. Het duurt nog even tot 2050 voordat de nieuwe variant weer economisch is afgeschreven.
En Schiphol CS? Wat is dat?
En Schiphol CS? Wat is dat?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Een fout die nog niet begaan is, hoef je niet af te schrijven. Pas als het beton op de verkeerde plaats gegoten is, begint de afschrijving.n-evo schreef:Roeland heeft de memo niet gelezen over de Amstelveenlijn. Het duurt nog even tot 2050 voordat de nieuwe variant weer economisch is afgeschreven.
Het station van Schiphol Plaza, om verwarring met de bushalte Stationsplein (Schiphol Oost) te voorkómen. Bij Schiphol CS weet verder iedereen (behalve N-evo dan) dat ik niet het Stationsplein van Oost bedoel, maar het treinstation van Schiphol Centrum.n-evo schreef:En Schiphol CS? Wat is dat?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Alleen Schiphol is geen CS maar gewoon Airport
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Het gaat erom dat je een metrolijn door Amstelveen deels over het traject van de 51 als kansrijk inschat terwijl dat het totaal niet is. Althans, niet de komende paar decennia. De Amstelveenlijn wordt omgebouwd tot reguliere tramlijn wat metrobedrijf niet toestaat. De hamer is gevallen, de trams besteld en werkzaamheden begonnen.Roeland schreef:Een fout die nog niet begaan is, hoef je niet af te schrijven. Pas als het beton op de verkeerde plaats gegoten is, begint de afschrijving.
Dat station heet gewoon Schiphol Airport. Schiphol CS bestaat niet.Roeland schreef:Het station van Schiphol Plaza, om verwarring met de bushalte Stationsplein (Schiphol Oost) te voorkómen. Bij Schiphol CS weet verder iedereen (behalve N-evo dan) dat ik niet het Stationsplein van Oost bedoel, maar het treinstation van Schiphol Centrum.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Misschien al bekend, maar.......
Dit zouden dan de nieuwe GVB stemmen (v.a. 22/7?) moeten zijn: de mannenstem (Walther) voor de halte-afroepen en de vrouwenstem (Nancy) voor de verstoringsberichten....
http://www.at5.nl/artikelen/184443/nanc ... cht-nieuws
Dit zouden dan de nieuwe GVB stemmen (v.a. 22/7?) moeten zijn: de mannenstem (Walther) voor de halte-afroepen en de vrouwenstem (Nancy) voor de verstoringsberichten....
http://www.at5.nl/artikelen/184443/nanc ... cht-nieuws
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
In de De Lairessestraat is vanmorgen een stevige aanrijding geweest. Lijn 16 is daar hard achter op een electrische SLFA van Connexxion gereden, die moest remmen voor een taxi.......
http://m.at5.nl/artikelen/184512/tram-k ... e-gewonden
http://m.at5.nl/artikelen/184512/tram-k ... e-gewonden
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Gelukkig kunnen na maandag zulke ongelukken niet meer gebeuren op die weg.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Na zaterdag al niet meer....in principe. Maar.....er staat volgens mij een omleiding voor lijn 2 op de rol i.v.m. werkzaamheden op de Koninginneweg/Willemsparkweg, dus zeg nooit nooit... :D
Overigens is de Lairesse/Kruseman een gevaarlijke nauwe straat geworden na de reconstructie..... :( met veel geparkeerde auto’s vlak langs de tram-/busbaan.
Overigens is de Lairesse/Kruseman een gevaarlijke nauwe straat geworden na de reconstructie..... :( met veel geparkeerde auto’s vlak langs de tram-/busbaan.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Nieuwe vormgeving van de infoschermen. Ziet er stuk strakker uit dan wat we hadden. Uitlijning blijft wel een onneembare veste. _O-
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Had het gezien in Op de Rit ja. Ik hoop toch niet dat Walther er echt zo'n theatrale bende van heeft gemaakt als in de reportage :Nfred1954 schreef:Misschien al bekend, maar.......
Dit zouden dan de nieuwe GVB stemmen (v.a. 22/7?) moeten zijn: de mannenstem (Walther) voor de halte-afroepen en de vrouwenstem (Nancy) voor de verstoringsberichten....
http://www.at5.nl/artikelen/184443/nanc ... cht-nieuws
Ik doe ook maar wat
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Waarom roept ie nou overal "Volgende halte..." om? In de metro spreken we toch van stations?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ik hoop dat dat voor de reportage is gedaan :')
Ik doe ook maar wat
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ja dat was mijn gedachte ook: hopelijk doen ze dit puur voor deze shots. Maar ja... Kreeg ook een beetje rillingen van die dame die "Uuropaplein" zei.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Het blijft wel Amsterdam hé, dus hou er maar rekening mee...Ardan schreef:Ik hoop dat dat voor de reportage is gedaan :')
🍉
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Enfin, de bestuurders hadden wél één ding gemeen: bestuurden allen een elektrisch aangedreven voertuig..fred1954 schreef:In de De Lairessestraat is vanmorgen een stevige aanrijding geweest. Lijn 16 is daar hard achter op een electrische SLFA van Connexxion gereden, die moest remmen voor een taxi.......
http://m.at5.nl/artikelen/184512/tram-k ... e-gewonden
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ze hadden daarnaast ook beide schade aan hun dienstvoertuig, waarschijnlijk dankzij de kamikaze-actie van een halve crimineel.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Samen met Carolina, die omroept welke metro er aan komt, heb je dus drie stemmen in de metro. Dit had toch best tot twee beperkt kunnen blijven?
Beul van de blindegeleidelijn
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Da's nie so gesjellig.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Vier: vergeet Dushi niet van het 'mind the gap'
Ik doe ook maar wat
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Niet zo bijdehand hè Gap! -o-
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Jij moet gewoon op die afstand letten gurll hmm-mmm
Ik doe ook maar wat
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Waarschijnlijk te duur en te gelikt voor GVB om Carolina voor meer in te zetten. Ik vraag me ook af waarom "Let bij het in- en uitstappen op de ruimte tussen de metro en het perron" opeens een damesstem gebruikt wordt i.p.v. gewoon de mannenstem.VIRM schreef:Samen met Carolina, die omroept welke metro er aan komt, heb je dus drie stemmen in de metro. Dit had toch best tot twee beperkt kunnen blijven?
Iedere keer in Rotterdam merk ik weer hoeveel mooier de omroepen daar zijn. Ik krijg alleen de slappe lach van dat "U kunt hier overstappen op dé tram en bus". In het Engels klinkt het nog suffer. Alsof er maar één tram- en buslijn in het dorp is die overal naartoe rijdt.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Moet je eens in Den Haag de tram nemen, het liefst op Station HS lijn 17 naar CS. Je wordt helemaal gestoord van de verhalen die Carolina ophoudt (RET en HTM hebben dezelfde stem).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Bij dit soort omroepen zul je toch een keuze moeten makken tussen (grotendeels) alles of niets. Wat dat betreft vind ik dat de informatie die GVB verschaft door alle lijnnummers mee te nemen in grote lijnen goed. Al heb ik geen idee waarom bij Station Lelylaan "Overstappen op stad, streekvervoer en trein" wordt omgeroepen. Zoveel lijnen stoppen er niet en het is net zulke non-informatie als de RET doet met hun "overstappen op de tram en bus" overal. Vooral in de D en E waar je het achter elkaar hoort wordt het echt compleet nietszeggend.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 178 gasten