Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Alargule

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Alargule »

Ik was wel blij toen ik mijn huis in Duivendrecht (Duivendrecht!!1) verkocht...:mrgreen:
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Ardan »

Je gaat me toch niet vertellen dat jij ook al in 010 bent gaan wonen, net zoals die landverraadster van een Suus?
- Ardan, al 18 jaar niet meer in Amsterdam wonend
Ik doe ook maar wat
Alargule

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Alargule »

Ik ga liever geweaun deaut.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Suus »

Ardan schreef:Je gaat me toch niet vertellen dat jij ook al in 010 bent gaan wonen, net zoals die landverraadster van een Suus?
Ik was als geboren Rotterdamse pas een landverrader geweest als ik in Amsterdam was gaan wonen. Maar ik werk er nu wel :|
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door trolly »

En "trouw aan de drie eenden"...?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Chrysa »

Oh, dat ging niet over Kwik, Kwek en Kwak?
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Ardan »

Vast niet :P

He maar nog even over dat verdichten he. Ze zijn nu het Zeeburgereiland stampesvol aan het bouwen maar is er eigenlijk nagedacht over de gevolgen die dat voor de nu al overvolle 26 zal hebben?
Ik doe ook maar wat
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Aking »

Vast niet (A)
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

Ik las een aantal berichten terug dat onderzocht wordt of lijn 7 en 14 vanaf Flevopark doorgetrokken kunnen worden via de Amsterdamse brug naar Zeeburgereiland. Dat zou lijn 26 kunnen ontlasten.
Laatst gewijzigd door fred1954 op za 29 apr 2017, 19:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Milco »

Zou een mooie optie zijn wat mij betreft, maar dan zou of de weg opengebroken moeten worden zodat men rails kan aanleggen of er moet een brug bij voor het tramverkeer. Ik zie dit niet zomaar even gebeuren eerlijk gezegd.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Alargule

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Alargule »

Chrysa schreef:Oh, dat ging niet over Kwik, Kwek en Kwak?
Nee, Diemen.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Ardan »

fred1954 schreef:Ik las een aantal berichten terug dat onderzocht wordt of lijn 7 en 14 vanaf Flevopark doorgetrokken kunnen worden via de Amsterdamse brug naar Zeeburgereiland. Dat zou lijn 26 kunnen ontlasten.
Ja. Ooit, misschien :D
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Suus »

Milco schreef:Zou een mooie optie zijn wat mij betreft, maar dan zou of de weg opengebroken moeten worden zodat men rails kan aanleggen of er moet een brug bij voor het tramverkeer. Ik zie dit niet zomaar even gebeuren eerlijk gezegd.
Als er trams over de huidige brug gaan rijden, kunnen er geen auto's meer over de brug rijden. Probleempje, ook als je de tram verlengt wil je bus 37 behouden, dus dat is eigenlijk geen optie.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Milco »

Je zou als tijdelijke/voorlopige oplossing lijn 37 kunnen versterken vanaf de IJburglaan; wellicht richting Oost als een extra lijn 137? Lijn 37 is nu al behoorlijk gevuld. Alleen even kijken waar de bus kan moet keren, maar dat is wel inpasbaar lijkt mij.

Wellicht zou je een lijn 137 kunnen introduceren vanaf de IJburglaan die via de Zeeburgerdijk en de Oosterburgergracht naar CS rijdt? Dan versterk je wel de route naar CS, maar niet direct door parallel aan de IJtram te rijden.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door trolly »

Suus schreef:
Milco schreef:Zou een mooie optie zijn wat mij betreft, maar dan zou of de weg opengebroken moeten worden zodat men rails kan aanleggen of er moet een brug bij voor het tramverkeer. Ik zie dit niet zomaar even gebeuren eerlijk gezegd.
Als er trams over de huidige brug gaan rijden, kunnen er geen auto's meer over de brug rijden. Probleempje, ook als je de tram verlengt wil je bus 37 behouden, dus dat is eigenlijk geen optie.
Hier meer. Ze zijn er wel mee bezig.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Natorious
Berichten: 458
Lid geworden op: di 17 jun 2014, 14:27
Locatie: Groningen

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Natorious »

Milco schreef:Je zou als tijdelijke/voorlopige oplossing lijn 37 kunnen versterken vanaf de IJburglaan; wellicht richting Oost als een extra lijn 137? Lijn 37 is nu al behoorlijk gevuld. Alleen even kijken waar de bus kan moet keren, maar dat is wel inpasbaar lijkt mij.

Wellicht zou je een lijn 137 kunnen introduceren vanaf de IJburglaan die via de Zeeburgerdijk en de Oosterburgergracht naar CS rijdt? Dan versterk je wel de route naar CS, maar niet direct door parallel aan de IJtram te rijden.
Probleem blijft dat de kruising Zuiderzeeweg/IJburglaan op bepaalde piekmomenten helemaal vastloopt. Dat heeft diverse oorzaken, waaronder tram 26 die in de spits tot 30x/u vrije baan moet hebben (en in de nabije toekomst meer). Een bus inleggen die van de IJburglaan de Zuiderzeeweg op wordt dus best vertragingsgevoelig en onpopulair onder de verwende IJburgenaren, die gewend zijn overal groen te krijgen in de tram. Daarnaast biedt jouw lijn 137 geen interessante nieuwe rechtstreekse verbindingen. Kan je beter naar Muiderpoort rijden en daar keren.

Ik snap eigenlijk niet waarom halte Zuiderzeeweg niet verdiept is aangelegd zoals Rietlandpark.
Oh, wacht, de remise :mrgreen: :pos:
Feit blijft dat een nieuwe tramverbinding niet past op het kruispunt zonder grote, nodige, infrastructurele aanpassingen.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door trolly »

Alargule schreef:Nee, Diemen.
Duivendrecht knows 8-)
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Alargule

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Alargule »

Ik begon mijn Amsterdamse carrière ook in Diemen. Volgens mij hebben Suus en ik zelfs nog in dezelfde flat gewoond...
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door trolly »

...als in: meubilair gedeeld, of als: ook aan de Rode Kruislaan gewoond?
Natorious schreef:Ik snap eigenlijk niet waarom halte Zuiderzeeweg niet verdiept is aangelegd zoals Rietlandpark.
Oh, wacht, de remise :mrgreen: :pos:
Mwah. Dan heb je het alleen over de verbindingssporen aan de westkant. Daar moet wat op te bedenken zijn.
Natorious schreef:Feit blijft dat een nieuwe tramverbinding niet past op het kruispunt zonder grote, nodige, infrastructurele aanpassingen.
Of het GVB moet zoiets griezeligs proberen als dubbeltractie voor lijn 26. Maar zelfs dan...
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Natorious
Berichten: 458
Lid geworden op: di 17 jun 2014, 14:27
Locatie: Groningen

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Natorious »

Dit doet examenstress :') :') :')

Afbeelding
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Ardan »

:D _O_
Ik doe ook maar wat
Alargule

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Alargule »

Jonguh er staan tog himmal gin bergen in 020...
Natorious
Berichten: 458
Lid geworden op: di 17 jun 2014, 14:27
Locatie: Groningen

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Natorious »

Alargule schreef:Jonguh er staan tog himmal gin bergen in 020...
Nouw, dan maar iets wat we dus wel lekkur veel hebben in 020 :6 :

Afbeelding
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Chrysa »

Ik weet niet of dit een hoogtepunt of een dieptepunt is op dit forum. :') _O-
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Vinny »

Alargule schreef:Ik begon mijn Amsterdamse carrière ook in Diemen. Volgens mij hebben Suus en ik zelfs nog in dezelfde flat gewoond...
Wij hebben ook in dezelfde flat gewoond :mrgreen:

We hebben zelfs nog een keertje (met Klaasje) gefilosofeerd over de toekomst van de Amstelveenlijn. Ergens heb ik het idee dat we gewoon de flat hadden moeten hernoemen tot "OV-bureau Amsterdam en Amstelland" en wat briefpapier met een hip logo'tje moeten aanschaffen. Dan was het Amsterdamse OV waarschijnlijk nog steeds niet persé beter georganiseerd dan nu het geval is, maar we hadden wel wat "consultancy" kunnen toepassen en de gemeente het bijbehorende tarief in rekening kunnen brengen. Dan konden we nu vanaf parelwitte tropische stranden op ons smartphoontje kunnen lezen hoe ze met onze legacy zijn omgesprongen. Proost :D
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten