Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ik was wel blij toen ik mijn huis in Duivendrecht (Duivendrecht!!1) verkocht...
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Je gaat me toch niet vertellen dat jij ook al in 010 bent gaan wonen, net zoals die landverraadster van een Suus?
- Ardan, al 18 jaar niet meer in Amsterdam wonend
- Ardan, al 18 jaar niet meer in Amsterdam wonend
Ik doe ook maar wat
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ik was als geboren Rotterdamse pas een landverrader geweest als ik in Amsterdam was gaan wonen. Maar ik werk er nu welArdan schreef:Je gaat me toch niet vertellen dat jij ook al in 010 bent gaan wonen, net zoals die landverraadster van een Suus?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
En "trouw aan de drie eenden"...?
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Oh, dat ging niet over Kwik, Kwek en Kwak?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Vast niet
He maar nog even over dat verdichten he. Ze zijn nu het Zeeburgereiland stampesvol aan het bouwen maar is er eigenlijk nagedacht over de gevolgen die dat voor de nu al overvolle 26 zal hebben?
He maar nog even over dat verdichten he. Ze zijn nu het Zeeburgereiland stampesvol aan het bouwen maar is er eigenlijk nagedacht over de gevolgen die dat voor de nu al overvolle 26 zal hebben?
Ik doe ook maar wat
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Vast niet (A)
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ik las een aantal berichten terug dat onderzocht wordt of lijn 7 en 14 vanaf Flevopark doorgetrokken kunnen worden via de Amsterdamse brug naar Zeeburgereiland. Dat zou lijn 26 kunnen ontlasten.
Laatst gewijzigd door fred1954 op za 29 apr 2017, 19:26, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8602
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Zou een mooie optie zijn wat mij betreft, maar dan zou of de weg opengebroken moeten worden zodat men rails kan aanleggen of er moet een brug bij voor het tramverkeer. Ik zie dit niet zomaar even gebeuren eerlijk gezegd.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Nee, Diemen.Chrysa schreef:Oh, dat ging niet over Kwik, Kwek en Kwak?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ja. Ooit, misschien :Dfred1954 schreef:Ik las een aantal berichten terug dat onderzocht wordt of lijn 7 en 14 vanaf Flevopark doorgetrokken kunnen worden via de Amsterdamse brug naar Zeeburgereiland. Dat zou lijn 26 kunnen ontlasten.
Ik doe ook maar wat
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Als er trams over de huidige brug gaan rijden, kunnen er geen auto's meer over de brug rijden. Probleempje, ook als je de tram verlengt wil je bus 37 behouden, dus dat is eigenlijk geen optie.Milco schreef:Zou een mooie optie zijn wat mij betreft, maar dan zou of de weg opengebroken moeten worden zodat men rails kan aanleggen of er moet een brug bij voor het tramverkeer. Ik zie dit niet zomaar even gebeuren eerlijk gezegd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8602
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Je zou als tijdelijke/voorlopige oplossing lijn 37 kunnen versterken vanaf de IJburglaan; wellicht richting Oost als een extra lijn 137? Lijn 37 is nu al behoorlijk gevuld. Alleen even kijken waar de bus kan moet keren, maar dat is wel inpasbaar lijkt mij.
Wellicht zou je een lijn 137 kunnen introduceren vanaf de IJburglaan die via de Zeeburgerdijk en de Oosterburgergracht naar CS rijdt? Dan versterk je wel de route naar CS, maar niet direct door parallel aan de IJtram te rijden.
Wellicht zou je een lijn 137 kunnen introduceren vanaf de IJburglaan die via de Zeeburgerdijk en de Oosterburgergracht naar CS rijdt? Dan versterk je wel de route naar CS, maar niet direct door parallel aan de IJtram te rijden.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Hier meer. Ze zijn er wel mee bezig.Suus schreef:Als er trams over de huidige brug gaan rijden, kunnen er geen auto's meer over de brug rijden. Probleempje, ook als je de tram verlengt wil je bus 37 behouden, dus dat is eigenlijk geen optie.Milco schreef:Zou een mooie optie zijn wat mij betreft, maar dan zou of de weg opengebroken moeten worden zodat men rails kan aanleggen of er moet een brug bij voor het tramverkeer. Ik zie dit niet zomaar even gebeuren eerlijk gezegd.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Probleem blijft dat de kruising Zuiderzeeweg/IJburglaan op bepaalde piekmomenten helemaal vastloopt. Dat heeft diverse oorzaken, waaronder tram 26 die in de spits tot 30x/u vrije baan moet hebben (en in de nabije toekomst meer). Een bus inleggen die van de IJburglaan de Zuiderzeeweg op wordt dus best vertragingsgevoelig en onpopulair onder de verwende IJburgenaren, die gewend zijn overal groen te krijgen in de tram. Daarnaast biedt jouw lijn 137 geen interessante nieuwe rechtstreekse verbindingen. Kan je beter naar Muiderpoort rijden en daar keren.Milco schreef:Je zou als tijdelijke/voorlopige oplossing lijn 37 kunnen versterken vanaf de IJburglaan; wellicht richting Oost als een extra lijn 137? Lijn 37 is nu al behoorlijk gevuld. Alleen even kijken waar de bus kan moet keren, maar dat is wel inpasbaar lijkt mij.
Wellicht zou je een lijn 137 kunnen introduceren vanaf de IJburglaan die via de Zeeburgerdijk en de Oosterburgergracht naar CS rijdt? Dan versterk je wel de route naar CS, maar niet direct door parallel aan de IJtram te rijden.
Ik snap eigenlijk niet waarom halte Zuiderzeeweg niet verdiept is aangelegd zoals Rietlandpark.
Oh, wacht, de remise :pos:
Feit blijft dat een nieuwe tramverbinding niet past op het kruispunt zonder grote, nodige, infrastructurele aanpassingen.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Duivendrecht knowsAlargule schreef:Nee, Diemen.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ik begon mijn Amsterdamse carrière ook in Diemen. Volgens mij hebben Suus en ik zelfs nog in dezelfde flat gewoond...
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
...als in: meubilair gedeeld, of als: ook aan de Rode Kruislaan gewoond?
Mwah. Dan heb je het alleen over de verbindingssporen aan de westkant. Daar moet wat op te bedenken zijn.Natorious schreef:Ik snap eigenlijk niet waarom halte Zuiderzeeweg niet verdiept is aangelegd zoals Rietlandpark.
Oh, wacht, de remise :pos:
Of het GVB moet zoiets griezeligs proberen als dubbeltractie voor lijn 26. Maar zelfs dan...Natorious schreef:Feit blijft dat een nieuwe tramverbinding niet past op het kruispunt zonder grote, nodige, infrastructurele aanpassingen.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Dit doet examenstress :') :') :')
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Jonguh er staan tog himmal gin bergen in 020...
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Nouw, dan maar iets wat we dus wel lekkur veel hebben in 020 :6 :Alargule schreef:Jonguh er staan tog himmal gin bergen in 020...
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ik weet niet of dit een hoogtepunt of een dieptepunt is op dit forum. :') _O-
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Wij hebben ook in dezelfde flat gewoondAlargule schreef:Ik begon mijn Amsterdamse carrière ook in Diemen. Volgens mij hebben Suus en ik zelfs nog in dezelfde flat gewoond...
We hebben zelfs nog een keertje (met Klaasje) gefilosofeerd over de toekomst van de Amstelveenlijn. Ergens heb ik het idee dat we gewoon de flat hadden moeten hernoemen tot "OV-bureau Amsterdam en Amstelland" en wat briefpapier met een hip logo'tje moeten aanschaffen. Dan was het Amsterdamse OV waarschijnlijk nog steeds niet persé beter georganiseerd dan nu het geval is, maar we hadden wel wat "consultancy" kunnen toepassen en de gemeente het bijbehorende tarief in rekening kunnen brengen. Dan konden we nu vanaf parelwitte tropische stranden op ons smartphoontje kunnen lezen hoe ze met onze legacy zijn omgesprongen. Proost :D
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten