Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ah, het is dus van tijdelijke aard.
Ik vond het eigenlijk ook al vreemd: ruimte is er aan de IJzijde niet of nauwelijks; daar een keerlus aanleggen zou hoe dan ook een wegkruising met een drukke weg inhouden; het overstappen op metro- en andere tramlijnen wordt met een lus aan de IJzijde een stuk lastiger; en last but not least: de capaciteit van de oostelijke keerlus wordt na de herindeling van het tramnet groter voor lijn 26, omdat per saldo één lijn verdwijnt en de overige lijnen minder vaak gaan rijden.
Ik vond het eigenlijk ook al vreemd: ruimte is er aan de IJzijde niet of nauwelijks; daar een keerlus aanleggen zou hoe dan ook een wegkruising met een drukke weg inhouden; het overstappen op metro- en andere tramlijnen wordt met een lus aan de IJzijde een stuk lastiger; en last but not least: de capaciteit van de oostelijke keerlus wordt na de herindeling van het tramnet groter voor lijn 26, omdat per saldo één lijn verdwijnt en de overige lijnen minder vaak gaan rijden.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Verklaart weer een hoop.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ik mag toch hopen dat men deze lus laat liggen nadat het project is afgerond. Dit zou namelijk de kwetsbaarheid van de IJtram een ietwat verkleinen. Dit is namelijk de reden dat er al jaren de wens ligt om de keerlus bij de PTA bereikbaar te maken vanuit IJburg.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ja, lus blijft liggen als calamiteitenlus.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ah, tijdelijk. Nou, dan kan ie vast wel met de K&R-lus gecombineerd worden.
Bordje bij de inrit schreef:Alleen als u kust en rijdt, of bij een calamiteit
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Over de uitbreiding van het metronetwerk naar Zaandam en IJburg kan hier verder gediscussieerd worden. Bijbehorende berichten zijn ook afgesplitst. Hier graag weer terug naar de alledaagse eigenaardigheden
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Beter was de nieuwe draad afgesplitst vanaf de post van fred1954 met de link naar het AT5-artikel over station Sixhaven. Maar soit.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Grappige bijkomstigheid van het tijdelijk opheffen van lijn 16 is dat je de trapwagens voor het eerst sinds de introductie van de Combino's weer tegenkomt op lijnen zoals de 1 en 17. Daar werd gisteren door heel wat reizigers dankbaar gebruik van gemaakt: haast niemand die in checkt. :')
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Vreemd genoeg zat ik vanmiddag in een tram 5 waar zowaar iedereen (zover ik kon zien uiteraard) in checkte! :Y Op een vrouw met een Michael Kors-tas na :')
Laatst gewijzigd door Ardan op vr 19 mei 2017, 21:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Vorige post hoef je niet te quoten.
Reden: Vorige post hoef je niet te quoten.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Gisteren deed GVB Rail&Services mee aan de Dag van de Bouw. Erg interessant. En het is niet iedere dag dat ik up close and personal mag komen met de derde rail van de metro. :D
Beul van de blindegeleidelijn
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ik ben daar toevallig ook geweest. Zal binnenkort nog wel eens wat plaatjes ervan plaatsen ;).
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Is Marc Klardie met vakantie?
Halte Marie Heinekenplein wordt nogal willekeurig door een dame afgeroepen.
Halte Marie Heinekenplein wordt nogal willekeurig door een dame afgeroepen.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ondertussen staat de Combinovloot buiten lekker weg te roesten:
http://www.parool.nl/amsterdam/roestend ... ~a4496505/
Toch een beetje een kat in de zak dit.
http://www.parool.nl/amsterdam/roestend ... ~a4496505/
Toch een beetje een kat in de zak dit.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Vóór 2010 gingen de verhalen al dat er weinig vertrouwen was dat de Combino's hun 30e levensjaar zomaar zouden halen. Wat dat betreft lijkt die voorspelling uit te komen.
Maarreh, de 11/12G (trapwagens) die van een compleet andere fabrikant zijn kampte toch ook al met zeer ernstige roestplekken? Op zich is dat wel opvallend.
Maarreh, de 11/12G (trapwagens) die van een compleet andere fabrikant zijn kampte toch ook al met zeer ernstige roestplekken? Op zich is dat wel opvallend.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Wat in Amsterdam wel de boel verergert is het feit dat ruim de helft van de tramvloot continu in de openluchtremises van de Havenstraat en IJburg gestald wordt. Die paar uur per etmaal dat de andere helft van de trams droog en warm binnen kan staan moet na 15 jaar wel duidelijk merkbaar zijn. Met name aan de Lekstraatvloot. Als ik me niet vergis is er in al die jaren ook niet heel veel uitwisseling geweest tussen de beide remises. Ik geloof dat de eerste pakweg 90-100 stuks voor de Havenstraat waren en dat de rest naar de Lekstraat ging, met uitzondering van de laatste tien a vijftien stuks voor tram 26.
足元にご注意下さい
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Dus naast dat al die trams en metro's die dag in dag uit buiten staan een prachtig canvas vormen voor graffitiartiesten is het ook nog eens goed voor de levensduur. :')
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Bij de kruising Ceintuurbaan/Ferdinand Bolstraat staat een tram stil omdat iemand koffers in de tram zou hebben gezet en daarna hard is weggerend. De boel is afgezet en lijn 3, 12 en 24 rijden een omleiding.
NHnieuws/AT5 is live ter plaatse >>
NHnieuws/AT5 is live ter plaatse >>
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Joh. :')Iemand zou de koffers hebben achtergelaten en hard zijn weggerend, bevestigde een woordvoerster van de politie. Daardoor ontstond volgens de woordvoerder 'een vreemde situatie'.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Hij zal geen nieuwe omroepen meer inspreken voor het GVB. Ik heb het verhaal erachter gehoord, maar dat hang ik liever niet aan de grote klok vanwege wat onzekerheid en ter bescherming van de betrokkene. De dame is een communicatiemedewerker. Het is wel mogelijk dat er binnenkort een nieuwe stem gaat komen (ook een GVB'er), in dat geval zal die als eerst te horen zijn op de metro, want dat is het minste werk om in te spreken.n-evo schreef:Is Marc Klardie met vakantie?
Halte Marie Heinekenplein wordt nogal willekeurig door een dame afgeroepen.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Oh joh? Jammer om te horen! Hij was toch bijna twee decennium dé stem van het Amsterdamse OV.
Ik zou hier op een publiek forum ook geen gevoelige verhalen delen hoor dus verwacht dat ook niet van jou. Compleet begrijpelijk. :pos:
Ik zou hier op een publiek forum ook geen gevoelige verhalen delen hoor dus verwacht dat ook niet van jou. Compleet begrijpelijk. :pos:
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ik vind dat oprecht jammer om te horen. Behoorde naar mijn mening altijd tot de (veel) betere omroepstemmen in Nederland. Klardie, your voice will be missed. :(
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Wat jammer, het is echt een heel fijne stem. Ik hoop op zijn minst dat er wel een man voor terugkomt.
Ik doe ook maar wat
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: steveng en 82 gasten