Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Hainje »

Op mijn mobiel kan ik de kaarten gewoon openen, op mijn pc niet. Volgens mij zijn er nog meer manieren om je cache te wissen, want via Chrome heb ik mijn cache al een paar keer proberen te wissen. Zonder echt veel succes overigens.
🍉
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Hainje »

Ook CCleaner zet geen zoden aan de dijk.
🍉
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Wubbo »

Lijkt gewoon een brakke site, ik kom nooit op de site van het GVB maar ook bij mij (in Firefox) weigeren al die pdf'jes te openen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Suus »

PDF'jes zijn stuk :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
fred1954
Berichten: 3456
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

Zowel op mijn iPad als op de Mac (met Chrome) kan ik alle pdf files openen van GVB.....ter info.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Somoht »

Je kan dan mooi uit dit topic halen wie internet via IPv6 en wie niet. Die plattegronden werken niet als je GVB.nl via IPv6 bezoekt.
Als je niet weet of je internet via IPv6 dan kan je dat hier checken: http://ipv6-test.com/

En ja dit is een bug bij GVB, die zit er al laaaang in.
Laatst gewijzigd door Somoht op ma 04 dec 2017, 11:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Visgraatmodel
Berichten: 612
Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Visgraatmodel »

Natorious schreef:
Meltrain schreef: Dat ben ik niet met je eens, aangezien je op Spaklerweg van het ene naar het andere perron moet lopen.
53+50+51 is inderdaad een overstap meer, maar het zijn wél allemaal cross-platform overstappen. (Of je kunt vanaf Zuid meteen naar het VU lopen, zoals fred1954 zei.)
Uit ervaring weet ik dat men liever overstapt op Spaklerweg omdat de kans dan groter is dat je daadwerkelijk meekan. Daarnaast is de crossplatform op Van der Madeweg niet heilig, die gaat vaak genoeg mis.
Ik heb zo vaak mijn aansluiting op de VdM-weg gemist omdat de wissel destijds na weken van defect nog steeds niet gefixt was waardoor wij met 5km/h moesten binnenkomen.
n-evo
Berichten: 3365
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Momenteel weten de meeste reizigers in Amsterdam wel hoe ze met de bus van A naar B moeten komen, maar met de grote veranderingen in het Amsterdamse openbaar vervoer vanaf 22 juli 2018 gaan de routes van bus en tram flink veranderen. Om reizigers te helpen toch op tijd op hun eindbestemming te komen, is goede reisinformatie van essentieel. Daarvoor werken GVB en InTraffic nu aan een reisinformatiesysteem, dat ook real time overstap- en verstoringsinformatie kan tonen.
https://www.ovpro.nl/bus/2017/12/01/goe ... ssentieel/

Klinkt goed. Hopelijk gaat gelijk de vormgeving overal op de schop. Opvallend dat alleen over het systeem in de bussen wordt gesproken.
Laatst gewijzigd door n-evo op ma 04 dec 2017, 10:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Alargule

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Alargule »

Ik mis het belang.
Gebruikersavatar
Mojito
Berichten: 286
Lid geworden op: ma 25 okt 2010, 10:14
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Mojito »

Afgelopen vrijdagnacht had ik rond kwart over drie nachtbus 752 naar Slotermeer. Ik wilde instappen op de nieuwe halte op de Leidsebrug, maar het blijkt dat de bussen daar helemaal niet meer stoppen. Daarvoor moet je op het Raamplein zijn. Hé, was die halte niet onlangs nog opgeheven? Ik kon het niet geloven maar nu ik het opzoek zie ik het inderdaad: GVB bussen stoppen om de hoek op Raamplein, streekbussen om de volgende hoek op de Stadhouderskade. Wellicht is het wel door GVB aangekondigd, heeft een van de forummers het ook hier gemeld maar dan heb ik dat gemist. Na wat geruzie met de buschauffeur (ik was niet de enige, er stonden zeker vijftien mensen die op de Leidsebrug met deze 752 mee wilden en hier niet van op de hoogte waren) liet hij ons er toch in, maar hij vertelde dat de nieuwe halte eigenlijk niet geschikt is voor bussen en dat hij daar helemaal niet mocht stoppen. Er zal bij de herinrichting van het Leidseplein wel over nagedacht zijn door de deskundigen, maar het komt mij onbegrijpelijk en onlogisch over.
足元にご注意下さい
n-evo
Berichten: 3365
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Hangen in de haltes niet gewoon A4'tjes met info? Voorheen nl. wel.
Alargule

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Alargule »

Tot 10 december stopt de 752 zo te zien aan het Raamplein. Volgens deze plattegrond moet per aanstaande zondag echter een einde aan die onlogische situatie komen. Dus hoe die meneer de buschauffeur nu kon beweren dat die halte er niet geschikt voor is?

Of zou dit weer een klassiek gevalletje interne GVB-communicatie (lees: lekker langs elkaar heen) zijn?
n-evo
Berichten: 3365
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Wat de buschauffeur zei klopt: de halte werd voorheen ongeschikt bevonden voor bussen. Waarom en door wie precies is mij onduidelijk. Kennelijk is men daar van mening veranderd en mogen er straks wel weer bussen stoppen. Opvallend want naar mijn weten is er niks veranderd aan de haltes.
Gebruikersavatar
Mojito
Berichten: 286
Lid geworden op: ma 25 okt 2010, 10:14
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Mojito »

Hmm, kennelijk behoor ik tot de mensen die die kaartjes ook niet kan zien. Ik krijg twee keer een "Sorry, geen dienst! De pagina die u zoekt bestaat niet (meer)" melding. 't Gaat inderdaad lekker daar.
足元にご注意下さい
n-evo
Berichten: 3365
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Het lukt hier wel op m'n iPhone (4G KPN) maar niet op de vaste verbinding (XS4ALL)
Gebruikersavatar
Mojito
Berichten: 286
Lid geworden op: ma 25 okt 2010, 10:14
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Mojito »

Mijn dank is groot! Die had ik nog niet eerder gezien...
足元にご注意下さい
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Wubbo »

Nu is de quizvraag: gaan de bussen vanaf 10 december ook daadwerkelijk op die nieuwe halte stoppen, of is de wijziging vanaf dat moment stiekem nog niet aangekondigd door het GVB? *bus*
tsov
Berichten: 4083
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door tsov »

Het GVB kennende rijden alle lijnen vanaf 10 december via het Rembrandtplein :')
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
n-evo
Berichten: 3365
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

GVB zoekt samen met reizigers naar nieuwe omroepstem
https://www.parool.nl/amsterdam/gvb-zoe ... ~a4543406/

Als ze nou ook die drie samples op de website zetten en mensen daar laten kiezen. :')
fred1954
Berichten: 3456
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

GVB heeft Marc Klardie wel al de afroepen van de NZL laten inspreken.....klinkt goed....

https://youtu.be/ikwu-OLwf0s
n-evo
Berichten: 3365
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Die zullen we nooit echt horen dus. :-)
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door dylanwild94 »

Deze TREIN gaat richting noord. :')
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
n-evo
Berichten: 3365
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Ja het is nu "Deze t'metro gaat richting Isolatorweg. :D
fred1954
Berichten: 3456
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

Wel apart, dat er steeds omgeroepen wordt “uitstappen rechterzijde”, volgens mij wordt de uitstapkant alleen afgeroepen als die links is, toch?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten