Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Suus »

Afbeelding

Geen idee wat ze nu precies op de De Boelelaan ter hoogte van het VUmc aan het doen zijn, maar het is wel heel ingrijpend als de tram over een noodbrug gaat...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Ardan »

Metro bouwen? *O*

Oh wacht. -o-
Ik doe ook maar wat
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

^Haha :D

Was daar niet een sinkhole ontstaan waarin auto's verdwenen nadat een waterleiding geknapt was eerder het jaar? Misschien dat de straat daarom zo heftig aangepakt moet worden.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door trolly »

^^Volgens mij wordt de hele watertransportleiding vernieuwd. Omdat het pompstation van Waternet daar om de hoek zit, is dat een stevige jongen, en waarschijnlijk over de volle lengte zo rot als een mispel. Dat er zo weinig over gezegd wordt spreekt boekdelen...
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Weet iemand hier wanneer de overige buslijnen voor CS naar achteren verdwijnen? Met name de 18, 21, 22 en 48 (248)?
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door trolly »

Geen flauw ideeeigenlijk, maar het antwoord zal wel iets van "winterdienstregeling" of "Project Rode Loopneus" zijn.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Suus »

Er zijn als het goed is geen routewijzigingen meer tot de opening van de metro, dus op zijn vroegst zomer 2018.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Thnx voor de info. Is er een specifieke reden waarom die bussen niet direct met de rest van de GVB-bussen vanuit Noord naar achter zijn gegaan; verbindingswegen die aan de westzijde nog niet af waren of zo?
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door trolly »

Renske van Bers : Metro en Tram schreef:Update 4 december; binnenkort plaatsen we een artikel over de op handen zijnde vervoervisie. Hierin kunt u meer lezen over de toekomst van het openbare vervoer in Amsterdam.
Aldus "Wijzemenjeplee.nl" in 2014. Niks gezien. Tien maanden geleden kondigde Van Bers aan, dat ze ging navragen bij "De Entree" waneer bus 18, 21 en 22 naar de achterkant zouden gaan. De rest is stilte...
Er zijn twee mogelijheden. Of er is stiekum een enorm strategisch plan in voorbereiding, waarbij alle buslijnen worden opgeheven maar iedereen een metrohalte op zestig meter van zijn voordeur krijgt, of er gebeurt gewoon helemaal geen donder omdat iedereen elkaar tegenwerkt, er geen geld is en niemand een beslissing durft te nemen. Hmm... lastig kiezen...
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Alargule

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Alargule »

Was het überhaupt de bedoeling dat die overige buslijnen naar het busstation zouden verhuizen dan?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Suus »

Voor lijn 22 en 48 zal het onvermijdelijk worden, aangezien er een knip komt op de Prins Hendrikkade. Maar zolang die er niet is en er een busstation aan de voorzijde van het station is, is het voor reizigers en GVB goedkoper om voor het station langs te rijden, want er is minder rijtijd nodig, het is dichter bij bestemmingen in het centrum (dus minder reistijd) en er kan sneller worden overgestapt op ander openbaar vervoer (tram en metro)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Alargule schreef:Was het überhaupt de bedoeling dat die overige buslijnen naar het busstation zouden verhuizen dan?
De hele Prins Hendrikkade wordt opnieuw aangelegd en zelfs deels afgegraven volgens mij. Er is straks geen ruimte meer voor die bussen daar of de mogelijkheid om doorgaand te rijden.
Wievank
Berichten: 294
Lid geworden op: di 04 mei 2010, 16:19

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Wievank »

Er is een waslijst aan redenen:
- De Droogbak moet nog altijd verlaagd worden voor de knip in de Prins Hendrikkade kan komen (i.v.m. hogere vrachtwagens). Omdat deze werkzaamheden enkele maanden zullen duren is het niet handig de bussen nu al naar het busstation te verplaatsen, maar pas na de werkzaamheden.
- Vooral voor de bussen vanuit de concessie Amstelland-Meerlanden betekent verplaatsen veel meer rijtijd. Met de nieuwe concessie zullen deze lijnen ingekort worden tot busstation Marnixstraat, waarmee ze er geen last meer van zullen hebben. Voor de 18, 21, 22 en 48 is de benodigde extra rijtijd een stuk beperkter.
- Als het Stationsplein en de Prins Hendrikkade opnieuw worden ingericht moeten de bussen sowieso verplaatst (project De Entree). Dit project staat pas voor 2018 gepland om uitgevoerd te worden.
- Het busstation is nu een beetje druk, maar nadat de Noord/Zuidlijn in gebruik gaat wordt dat een stuk minder, met dus meer ruimte voor andere buslijnen.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

Wievank schreef: - Vooral voor de bussen vanuit de concessie Amstelland-Meerlanden betekent verplaatsen veel meer rijtijd. Met de nieuwe concessie zullen deze lijnen ingekort worden tot busstation Marnixstraat, waarmee ze er geen last meer van zullen hebben. buslijnen.
Dan ben ik benieuwd wat er met de nachtlijnen gaat gebeuren van o.a. de AML concessie, want die blijven wel doorrijden naar CS volgens het PvE.
Alargule

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Alargule »

Het is op zich natuurlijk een prettige bijkomstigheid dat de nachtlijnen over het algemeen minder vaak rijden dan de daglijnen.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door trolly »

Alargule schreef:Was het überhaupt de bedoeling dat die overige buslijnen naar het busstation zouden verhuizen dan?
Meent ie dat nou, of doet'ie cynisch?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Alargule

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Alargule »

Misschien had ik mijn vraag anders moeten stellen dan: was het de bedoeling deze buslijnen al in de tijdsspanne van de dienstregelingen 2015 of 2016 naar het busstation te verhuizen? Met andere woorden: is er nu sprake van een vertraging ten opzichte van een eerder gecommuniceerde datum (dat zou geheel on-Amsterdams zijn, ik weet het, maar toch)?
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door trolly »

Oh, planningsdata. Mij is weleens geadviseerd die met wat korreltjes zout te nemen. :mrgreen:
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Alargule

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Alargule »

Ga fietsen.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Ardan »

trolly schreef:Wijzemenjeplee.nl
:') :') :')
Ik doe ook maar wat
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Aking »

Pak je die arme jongen nou op zn dislexxie? :o
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Vinny »

Alargule schreef:Misschien had ik mijn vraag anders moeten stellen dan: was het de bedoeling deze buslijnen al in de tijdsspanne van de dienstregelingen 2015 of 2016 naar het busstation te verhuizen? Met andere woorden: is er nu sprake van een vertraging ten opzichte van een eerder gecommuniceerde datum (dat zou geheel on-Amsterdams zijn, ik weet het, maar toch)?
Een heel goede vraag, maar ik denk zonder eenduidig antwoord. Toen de beslissing over de IJ-zijde was gevallen leefden we in een andere wereld. Ik ksn me voorstellen dat de door Wievank geadresseerde problemen gewoon over het hoofd waren gezien.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door trolly »

Aking schreef:Pak je die arme jongen nou op zn dislexxie? :o
:') :') :')
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
duucoo
Berichten: 66
Lid geworden op: za 25 feb 2012, 13:06
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door duucoo »

trolly schreef:Update 4 december; binnenkort plaatsen we een artikel over de op handen zijnde vervoervisie. Hierin kunt u meer lezen over de toekomst van het openbare vervoer in Amsterdam. Aldus "Wijzemenjeplee.nl" in 2014. Niks gezien.
7 dagen later een artikel erover online: http://wijnemenjemee.nl/nieuws/wat-als- ... s-klaar-is Helaas zitten er een paar dode linkjes naar de stadsregio tussen.
trolly schreef:Tien maanden geleden kondigde Van Bers aan, dat ze ging navragen bij "De Entree" waneer bus 18, 21 en 22 naar de achterkant zouden gaan. De rest is stilte...
Hoewel we reacties bij proberen te houden, is dat in de praktijk soms lastig met 33.000 reacties onder ruim 2.000 artikelen. De vragen die we niet zelf kunnen beantwoorden als Metro en Tram zijn daarbij een stuk lastiger, omdat zij niet gewend zijn om online te reageren op zo'n plek. Het duurt vaak langer, waardoor bij ons het gevaar is dat we het vergeten.
trolly schreef:Aldus "Wijzemenjeplee.nl" in 2014.
Haha. Ik moest gelijk denken aan het filmpje van vandaag op 0:23 https://youtu.be/PmIxRftbr3s
Twitter: @Duucoo Blog: duucoo.tumblr.com
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Heel begrijpelijk dat er af en toe wat tussendoor glipt en ben sterk van mening dat jullie geweldige inzet tonen op de website om iedereens vragen zo goed mogelijk te beantwoorden. Het is verder aan de lezer om eventueel nog even een reminder te plaatsen als hij/zij het écht belangrijk vindt.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten