Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Jelmer
Berichten: 547
Lid geworden op: wo 19 mar 2008, 20:40

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door Jelmer »

ongetwijfeld een tikvaudje lijkt mij. Anders staat de bus wel erg lang in Heerenveen!
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door hauptbahnhof »

Is het iemand al opgevallen dat de livefeed van de metro consequent elk weekend eruit ligt?
Wel is het zo dat als ik maandag kijk hij het weer doet. Dat was bij de tram/bus ook vaak zo alleen moest er vaak een bericht naar klantenservice worden gestuurd zodat het weer opgestart kon worden. Ondertussen gebeurt dit bijna niet meer.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door Somoht »

Ja dat was mij ook al opgevallen ;) Ik had er maandag-ochtend nog over ge-emailed naar GOVI, metro-export is nog niet helemaal gestabiliseerd en daarnaast is GOVI niet altijd even reactief in het weekend. Denk er over om aanstaand weekend maar weer eens direct naar GVB IT te emailen.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door fred1954 »

Iemand hier iets van gezien of gehoord, zo te zien een grote hulpverlening gisteravond na 20.00 uur.

20:21:07 24-02-14 13 BRAN HV 1 VERKEERSONGEVAL (SNELTRAM BOVENGRONDS) (-Inc.net: 1-) , Beneluxbaan [ OVDZ NET01 ASV1 ] SPORTLAAN AMSTELVEEN

20:21:43 24-02-14 13 BRAN HV 1 ONGEVAL SPOORVERVOER (SNELTRAM BOVENGRONDS) (-Inc.net: 1-) , Beneluxbaan [ HVASV HVT ASV2 ] SPORTLAAN AMSTELVEEN

20:21:10 24-02-14 13 AMBU A1 13178 Beneluxbaan SPORTLAAN AMSTELVEEN
20:21:33 24-02-14 13 AMBU A1 13176 Beneluxbaan Metro SPORTLAAN AMSTELVEEN
20:21:38 24-02-14 13 AMBU A1 13901 Beneluxbaan SPORTLAAN AMSTELVEEN

20:21:16 24-02-14 13 POLI Prio: 1 Letsel BENELUXBAAN AMSTELVEEN

Zo te zien 4 brandweervoertuigen + officier van dienst, 2 ambulances en het MMT en politie.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door hauptbahnhof »

Kan me wel herinneren dat ik een M51 richting CS om 20:45 op AJ Ernststraat richting CS heb gezien. Die reed met +8. Daarvoor was net een buitendienst wagen gepasseerd (en op dat tijdstip heb je geen binnenlopers). Die werd even later gevolgd door een CAFwagen die wel gewoon op tijd was. Dus het zou daarmee te maken kunnen hebben. Maar verder niks gehoord over inkorting of iets dergelijks.
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door VIRM »

Klein vraagje: ik dacht onlangs op dit forum te hebben gelezen dat de ingang naar de metro op Amsterdam Centraal weer is verplaatst. Waar bevindt deze zich nu?
Beul van de blindegeleidelijn
Bluearrow
Berichten: 286
Lid geworden op: za 23 jan 2010, 12:50
Locatie: Huizen

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door Bluearrow »

VIRM schreef:Klein vraagje: ik dacht onlangs op dit forum te hebben gelezen dat de ingang naar de metro op Amsterdam Centraal weer is verplaatst. Waar bevindt deze zich nu?
De ingang vanaf de westtunnel is afgesloten (werkzaamheden), die op de middentoegangsbrug is wel open.
Buschauffeurs sporen niet, anders waren ze wel machinist geworden !
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door Ardan »

Ingang oost is ook open sinds vorige maand, in zijn definitieve staat.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door Suus »

Die nieuwe uitgang heeft voor slechtzienden wel een beperkt nadeel. Om te voorkomen dat er voertuigen de uitgang in kunnen rijden heeft men tussen de belangrijkste ingang aan de oostkant en de rolbanen een muurtje van ongeveer een meter hoog geplaatst.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door VIRM »

@Bee: makkelijk de ingang naar de metro vinden is inderdaad anders. Gelukkig kwam een GVB-servicemedewekrer mij tegen. :) Die was overigens erg verrast dat er CAF op de 53 reed (en nog verraster dat ik dat opmerkte :mrgreen:).
Beul van de blindegeleidelijn
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door JWM »

In het weekend van 22-23 maart keert lijn 136 weer terug :P

DItmaal als pendelbus tussen Sloterdijk en de Dynamostraat omdat de metro niet rijdt tussen Sloterdijk en Isolatorweg. De pendelbus rijdt alleen op de momenten dat 36 niet rijdt ('s avonds en op zondagochtend).
Jelmer
Berichten: 547
Lid geworden op: wo 19 mar 2008, 20:40

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door Jelmer »

Kwam op You-tube een filmpje tegen van een testrit van een Citea-gelede:
http://www.youtube.com/watch?v=KxZnVBHu6Ac
Rickingsh

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door Rickingsh »

Danku vriendelijk :) Was al een aardige tijd op zoek naar beeldmateriaal van de nieuwe kroonjuwelen :lol: Het geluid van een Jonckheer overtreffen zal 'ie voor mij nooit doen, maar aan alles komt een eind natuurlijk...

Vraag me overigens af of d'r na instroming nog kort de gelegenheid zal zijn om 3 generaties aan geledes tegelijk te spotten (en mogelijk ook vast te leggen). Maarja, die kans zal wel 0,001% zijn :roll:
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door JWM »

Vast wel, als ik mij goed heb laten informeren gaan deze bussen vanuit de garage in Noord rijden en ze zullen vast niet in één dag alle gelede Jonckheren vervangen.
Petitionaris
Berichten: 17
Lid geworden op: zo 27 okt 2013, 03:57

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door Petitionaris »

Hoorde net op Bijlmer een nieuwe omroep, "Beste reizigers, de eerstvolgende metro gaat naar Isolatorweg" met daarna herhaling in het Engels.

Is dit een nieuwe vervanging van "deze trein gaat naar ..."?
FLJ
Berichten: 476
Lid geworden op: vr 05 feb 2010, 16:06

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door FLJ »

Deze omroep hoorde ik ook al op Venserpolder, omgeroepen door de dame die al langere tijd de stationsomroepen verzorgd bij vertragingen en wijzigingen etc.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door Ardan »

Wat een lang bericht voor zo'n kleine mededeling.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door Suus »

Mijn Rotterdamse vriend moet altijd lachen als hij "Deze trein gaat naar Gein" hoort, hopelijk is het nu afgelopen met die ongein :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door marlies »

Ik moet daar ook nog elke keer stiekem om lachen.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door hauptbahnhof »

Bee schreef:Mijn Rotterdamse vriend moet altijd lachen als hij "Deze trein gaat naar Gein" hoort, hopelijk is het nu afgelopen met die ongein :lol:
Die is nog vrolijk te horen in de M5'en.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door Suus »

Er zijn ook wel mensen die het onzinnige mededelingen vinden, maar daar ben ik het niet mee eens, voor slechtzienden is het nuttige informatie. Al wordt het natuurlijk in kwaliteit wel weer overtroffen door de mensen in Stockholm, waar op de stations elke minuut een omroep luidt over de eerstvolgende metro's en het aantal minuten tot vertrek. :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door Thom91 »

marlies schreef:Ik moet daar ook nog elke keer stiekem om lachen.
Ik heb er nog nooit niet om gelachen! *O*
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door Suus »

Nieuwe omroep ook gehoord op Diemen Zuid, maar hij werd halverwege afgekapt door het Windowspingwltje dat steeds op de stations klinkt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door Suus »

De omroep van Weesperplein in de metro's is ook aangepast, er is Universiteit aan toegevoegd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
duucoo
Berichten: 66
Lid geworden op: za 25 feb 2012, 13:06
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door duucoo »

Bee schreef:Die nieuwe uitgang heeft voor slechtzienden wel een beperkt nadeel. Om te voorkomen dat er voertuigen de uitgang in kunnen rijden heeft men tussen de belangrijkste ingang aan de oostkant en de rolbanen een muurtje van ongeveer een meter hoog geplaatst.
De schutting staat er tijdelijk om de loopstromen meer te scheiden en deze naar de middentunnel te bewegen. Dit om te voorkomen dat er problemen ontstaan rondom de oostelijk ingang van Amsterdam Centraal.
Twitter: @Duucoo Blog: duucoo.tumblr.com
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten