Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door VIRM »

Je proefballon is wel interessant, maar geen treinen op de Westtak gaat niet gebeuren (zie je het al voor je dat de ICD niet meer over de Westtak naar CS gaat rijden?).

Volgens mij moet je meer kijken naar verbindingen waar de frequenties nu al hoog zijn met bussen of treinen.
- Naar Almere gaan er al aardig wat treinen (nieuwe dienstregeling is vanaf CS 2 IC's en 2 Sprinters, vanaf Zuid 4 IC's en 2 Sprinters).
- Richting het noorden zou je wellicht iets kunnen doen richting Purmerend en Volendam. Ik was al langer voorstander van een regiotram door de Noord/Zuidlijn en deze in Noord aftakkingen laten hebben.
- Over de Zaanlijn gaan nu 4 IC's en 4 Sprinters per uur. Delen hiervan viersporig maken en een lightrail eroverheen laten rijden zou geen slecht idee zijn.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door trolly »

VIRM schreef:(zie je het al voor je dat de ICD niet meer over de Westtak naar CS gaat rijden?)
Een ernstig geval van achteruit denken ("Nee, de mens zal nooit vliegen als een vogel!"). Het idee is om alles dat na Schiphol een beetje vlot doorrijdt richting Rotterdam (en v.v.) over niet al te lange tijd naat Zuid te sturen.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Alargule

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Alargule »

Precies mijn idee. Dan nog denk ik dat in mijn voorstel de Westtak onderbenut zou blijven. Aankoppelen van de treinen uit Uitgeest zou het gebruik verhogen.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door trolly »

trolly schreef:Als ik dat gemuts goed interpreteer, kan je als het een beetje wil ook nog een zweefkersttram krijgen...
:shock:

OMG

Afbeelding
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Op het Spui richting stad uit staat een gigantisch LCD-paneel op een paal met ruimte voor iets van 10 of 11 regels tekst. Enig idee waarom daar zo'n ding staat? Heb ze nog nergens anders gezien.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door reisthijs »

Alargule schreef:Precies mijn idee. Dan nog denk ik dat in mijn voorstel de Westtak onderbenut zou blijven. Aankoppelen van de treinen uit Uitgeest zou het gebruik verhogen.
Het lijkt mij eigenlijk onnodig om de westelijke sporen om te bouwen voor 'metro-achtige treinen', als daar op de ringlijn-sporen nog ruimte voor is.

Zou je de Westtak niet kunnen gebruiken om treinen van uit Zaandam/Haarlem naar Amsterdam Zuid te sturen? Dan kan dat in de toekomst echt uitgroeien tot het belangrijkste knooppunt in de regio.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Jurre »

n-evo schreef:Op het Spui richting stad uit staat een gigantisch LCD-paneel op een paal met ruimte voor iets van 10 of 11 regels tekst. Enig idee waarom daar zo'n ding staat? Heb ze nog nergens anders gezien.
Om (buitenlandse) ADE-bezoekers te gaan waarschuwen voor witte heroine die verkocht wordt als cocaine? Was afgelopen jaren in ieder geval wel zo.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Aking »

Afgelopen jaar was die betreffende dealeronderhouden ook actueel, lijkt me sterk dat ze daar een jaar later nog een bord voor neerzetten. Temeer daar het een fout betrof, heroïne is namelijk veel duurder dan cocaïne. Je verkoopt over het algemeen ook geen goud als zijnde zilver :wink:
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Jurre schreef:Om (buitenlandse) ADE-bezoekers te gaan waarschuwen voor witte heroine die verkocht wordt als cocaine? Was afgelopen jaren in ieder geval wel zo.
Mwah, denk het niet.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door n-evo op do 20 okt 2016, 08:41, 2 keer totaal gewijzigd.
Alargule

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Alargule »

Er staan anders wel mooie witte lijntjes op dat scherm...
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Ik vraag me af welke bussen er straks op het Spui stoppen en wat dat ding toch is met die extreem kleine lettertjes overal in het OV. Op de metroborden, op deze displays, de tv'tjes in de tram: overal zeeën van witruimte maar overal priegel lettertjes en cijfertjes. Werken er tegenwoordig mensen met vrees voor alles hoger dan puntgrootte 11? Het lijkt er inmiddels wel op. :?
Alargule schreef:Er staan anders wel mooie witte lijntjes op dat scherm...
Ik hoop niet dat ik je een dezer dagen aan dat scherm zie hangen.
Alargule

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Alargule »

Niet alleen een kwaal van het OV hoor. De gemiddelde banner op commerciële teeveezenders vergt ook een microscoop. En Koekel heeft de nieuwste versie van chroom ook van kleinere letters voorzien. Enige waar ze steeds groter lijken te worden zijn websites...

Op zich te verklaren: teeveezenders gaan ervanuit dat iedereen tegenwoordig een muurvullend haadeescherm heeft; websitebouwers daarentegen gaan ervanuit dat iedereen de website op een smartfoon bekijkt.

Of het is gewoon een knieval aan de islamisering, dat kan natuurlijk ook.
Alargule

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Alargule »

n-evo schreef: Ik hoop niet dat ik je een dezer dagen aan dat scherm zie hangen.
Jij vroeg je dus echt niet af waarom alle wachtenden op dat perron zo hun neus stonden op te halen? 'Verkoudheid' me reet...
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Een Colombiaanse verkoudheid is ook een verkoudheid. Niet zo discrimineren jij.
Alargule schreef:Of het is gewoon een knieval aan de islamisering, dat kan natuurlijk ook.
Misschien zit het wel meer in de hoek van the Homosexual Agenda. Ik weet niet wat ik geloven moet. :X
Alargule

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Alargule »

Er is in ieder geval een homohater actief geweest bij het ontwerpen van de Noord/Zuidlijnstations.

Goed. Terug naar het onderwerp.
Gebruikersavatar
Mojito
Berichten: 286
Lid geworden op: ma 25 okt 2010, 10:14
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Mojito »

n-evo schreef:(...) overal zeeën van witruimte maar overal priegel lettertjes en cijfertjes. Werken er tegenwoordig mensen met vrees voor alles hoger dan puntgrootte 11? (...)
Niet altijd!
足元にご注意下さい
Alargule

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Alargule »

JA DAAR ZIJN ZE DAN WEER ERG GROOT.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door trolly »

-o-
Jullie zijn ook niet makkelijk blij te krijgen, zeg.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Mojito schreef:Niet altijd!
Nice.

Ik voel mij gehoord.

Wordt Isolatorweg op die borden Isolato...?
Pooh
Berichten: 151
Lid geworden op: ma 17 okt 2016, 12:27

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Pooh »

n-evo schreef:
Mojito schreef:Niet altijd!
Nice.

Ik voel mij gehoord.

Wordt Isolatorweg op die borden Isolato...?
Gaat de NZL naar Isolato rijden? Je hebt maar 2 aanduidingen nodig daar: Noord en Zuid. :D
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Deze schermen worden als het goed is over het hele net uitgerold. Minus de analoge klok. Vandaar.
Alargule

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Alargule »

Het lijkt mij een kwestie van de lettergrootte en regelhoogte aanpassen.
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Joh, zou je denken? :P
Alargule

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Alargule »

Zeker weten. Het verbaast me eigenlijk ook een beetje dat je dat zelf niet kon bedenken.
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Ik draag dan ook erg graag bij aan jouw verbazing. Al verbaas ik mij dat je het zo serieus nam.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 gasten