De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht.
Gebruikersavatar
JeffreyMeijer
Berichten: 3743
Lid geworden op: Ma 06 Jun 2011, 18:46
Locatie: Purmerend

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor JeffreyMeijer » Ma 17 Sep 2012, 19:23

hauptbahnhof schreef:
JeffreyMeijer schreef:Heeft een van onze Amsterdamse trammachinisten toevallig Woensdag lijn 13 van ongeveer 1200 uur?

Helaas niet. :-(

Ik lees net dat het de tram van 730 uur wordt Woensdag en Vrijdag. Dat wordt weer lekker staan.
Leven, en laten leven.

Gebruikersavatar
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: Do 03 Nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor R-Flow » Ma 17 Sep 2012, 20:18

hauptbahnhof schreef:Dat probeer ik uit te leggen... Als ik van de trends van die enquêtes uit ga, dan ga ik er een beetje van uit dat die displays ook uiteindelijk komen.

Uiteindelijk… Die dynamische info op de haltes hoort er al jaren te zijn. We zitten hier in Amsterdam nog in het stenentijdperk wat dat betreft. Als ze nu nog in de enquêtefase zitten kan het nog wel effe duren. Ze zijn er blijkbaar nog niet over uit en geen contracten getekend. Voordat alles rond en geïnstalleerd is zijn weer een poosje verder.

En daarnaast: De gemeente/regio had toch al rond dat er van die zuilen zouden komen op de haltes? Waar blijven die dingen? Zelfde gaat voor de nieuwe abri's.

Bee schreef:Ik vind het nu al een slecht idee. Als ik op de bus of tram sta te wachten heb ik geen behoefte aan een beeldbuis met allerlei irritante reclames die doordat ze bewegen toch automatisch je aandacht trekken. Gewoon een LED-bord aub :6

Had het volgens mij al eerder verteld: Sprak paar maanden terug met een gozer op een feestje die bij het reclamebedrijf werkte dat dat soort dingen verzorgen. Hij wist me te vertellen dat ze al in vergevorderde gesprekken waren met GVB om dergelijke reclamedisplays op de metrostations te installeren. Of ze de huidige/toekomstige lichtkranten vervangen en dus tussen reisinformatie/reclame switchen weet ik niet. Lijkt me niet echt praktisch.

hauptbahnhof
Berichten: 2893
Lid geworden op: Wo 20 Okt 2010, 22:00

Re: Trambestuurder rijdt met alcohol op

Berichtdoor hauptbahnhof » Ma 17 Sep 2012, 20:22

.
Laatst gewijzigd door hauptbahnhof op Zo 09 Nov 2014, 12:46, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: Do 03 Nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Trambestuurder rijdt met alcohol op

Berichtdoor R-Flow » Ma 17 Sep 2012, 20:27

hauptbahnhof schreef:Even over dat door rood rijden: soms moet dat wel omdat het stoplicht speciaal voor de tram niet meewerkt. Zo'n licht is bijv bij Postjesweg/Witte de Withstraat.

Uiteraard komt dat voor. Dat stoplicht aan de Koninginneweg/Amstelveenseweg werkte alleen prima. Bestuurder reed gewoon onnodig door rood. Kan er verder ook niks anders van maken. :wink:

hauptbahnhof
Berichten: 2893
Lid geworden op: Wo 20 Okt 2010, 22:00

Re: Trambestuurder rijdt met alcohol op

Berichtdoor hauptbahnhof » Ma 17 Sep 2012, 20:59

.
Laatst gewijzigd door hauptbahnhof op Zo 09 Nov 2014, 12:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: Do 03 Nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Trambestuurder rijdt met alcohol op

Berichtdoor R-Flow » Ma 17 Sep 2012, 22:00

hauptbahnhof schreef:Nou, ik weet dat in ieder geval het licht stad uit niet zo prima werkt. Maar goed, lijn 2 is een lijn waar ik amper op zit dus ja...

Dat ding stond een minuut ervoor gewoon op wit maar ja er moesten nou eenmaal mensen uitstappen… Hoe duidelijk wil je het verder hebben?

VIRM
Berichten: 3400
Lid geworden op: Zo 02 Mei 2010, 14:02

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor VIRM » Wo 19 Sep 2012, 15:20

@R-Flow: en niet alleen met de dynamische reisinformatie loopt Amsterdam nog achter in het steentijdperk...
Beul van de blindegeleidelijn

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31440
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor Suus » Wo 19 Sep 2012, 23:18

Voor de reiziger is de dynamische reizigersinformatie inderdaad nog heel erg uitontwikkeld. Voor het personeel is direct te zien waar de bus zich bevind en hoeveel vertraging deze heeft, ook in de standplaatsen verspreid door de stad.

Bovendien heeft het GVB met de papieren reisinformatie een voorsprong op alle andere vervoerders in Nederland, ze zijn namelijk de enige waarbij je de reiskosten van tevoren kan zien, dat is namelijk opgenomen in de routetabel.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
JeffreyMeijer
Berichten: 3743
Lid geworden op: Ma 06 Jun 2011, 18:46
Locatie: Purmerend

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor JeffreyMeijer » Do 20 Sep 2012, 17:59

En het is weer een doelpunt met lijn 51. Auto dit keer t slachtoffer

Bron: http://rtvnh.nl/nieuws/87743/Tram+en+au ... Amstelveen
Leven, en laten leven.

hauptbahnhof
Berichten: 2893
Lid geworden op: Wo 20 Okt 2010, 22:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor hauptbahnhof » Do 20 Sep 2012, 19:56

.
Laatst gewijzigd door hauptbahnhof op Zo 09 Nov 2014, 12:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
JWM
Berichten: 4422
Lid geworden op: Di 21 Apr 2009, 20:51

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor JWM » Do 20 Sep 2012, 21:12


Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31440
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor Suus » Do 20 Sep 2012, 21:19

hauptbahnhof schreef:
Bee schreef:Voor de reiziger is de dynamische reizigersinformatie inderdaad nog heel erg uitontwikkeld. Voor het personeel is direct te zien waar de bus zich bevind en hoeveel vertraging deze heeft, ook in de standplaatsen verspreid door de stad.


Leg even uit? Hoezo OOK in de standplaatsen? Waar kunnen we het nog meer zien dan?

Jij als nederige trambestuurder niet, maar de verkeersleiding kan het wel zien :)
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: Do 03 Nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor R-Flow » Vr 21 Sep 2012, 01:02

JWM schreef:Nog wat meer GVB-leed....

http://www.at5.nl/artikelen/87088/drie- ... endrikkade

Vriend en ik kwamen voorbij fietsen en moesten afstappen door alle omstanders. Goed om te lezen dat het bij gewonden zijn gebleven want het zag er erg heftig uit. :?

VIRM
Berichten: 3400
Lid geworden op: Zo 02 Mei 2010, 14:02

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor VIRM » Vr 21 Sep 2012, 08:48

JWM schreef:Nog wat meer GVB-leed....

http://www.at5.nl/artikelen/87088/drie- ... endrikkade


Tsja, ik snap nog steeds niet waarom ze het vanaf begin af aan niet als metrolijn hebben aangelegd, maar als veredelde tramverbinding... Wellicht had het perron bij De Boelelaan/VU dan wat breder gekund en de ongelijksvloerse kruisingen niet hoeven te bestaan. :)
Beul van de blindegeleidelijn

fred1954
Berichten: 662
Lid geworden op: Za 10 Dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor fred1954 » Vr 21 Sep 2012, 09:13

JeffreyMeijer schreef:En het is weer een doelpunt met lijn 51. Auto dit keer t slachtoffer

Bron: http://rtvnh.nl/nieuws/87743/Tram+en+au ... Amstelveen


Filmpje geplukt van AT5, gemaakt door RTV Amstelveen:
http://www.at5.nl/artikelen/87079/snelt ... amstelveen

Gebruikersavatar
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: Do 03 Nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor R-Flow » Vr 21 Sep 2012, 13:33

VIRM schreef:Tsja, ik snap nog steeds niet waarom ze het vanaf begin af aan niet als metrolijn hebben aangelegd, maar als veredelde tramverbinding... Wellicht had het perron bij De Boelelaan/VU dan wat breder gekund en de ongelijksvloerse kruisingen niet hoeven te bestaan. :)

Omdat ze in Amsterdam anti-metro zijn. Is ook de reden waarom de Ringlijn tijdens de aanleg een "sneltram" genoemd werd en er van dat knullige sneltrammaterieel voor besteld is. Onzin natuurlijk want de M50 is en blijft natuurlijk gewoon een metrolijn, het mocht alleen vooral niet zo genoemd worden en die uitstraling hebben.

Gebruikersavatar
JeffreyMeijer
Berichten: 3743
Lid geworden op: Ma 06 Jun 2011, 18:46
Locatie: Purmerend

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor JeffreyMeijer » Vr 21 Sep 2012, 14:50

Ik ben bang dat je de dienstregeling van de trams vandaag in Amsterdam tot schroot kan bombarderen. 4 keer lijn 2 tegenkomen in een en dezelfde file is een beetje veel van t goeie.
Leven, en laten leven.

Gebruikersavatar
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: Do 03 Nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor R-Flow » Vr 21 Sep 2012, 15:21

JeffreyMeijer schreef:Ik ben bang dat je de dienstregeling van de trams vandaag in Amsterdam tot schroot kan bombarderen. 4 keer lijn 2 tegenkomen in een en dezelfde file is een beetje veel van t goeie.

Lijn 2 zit tegenwoordig weer in een laagconjunctuurtje... Eergisteren ook weer voor de zoveelste keer in korte tijd 25 minuten op een tram staan wachten.

Tram 2 heeft altijd van die golfbewegingen gehad waarbij het een tijd goed gaat met de lijn en dan weer een tijd lang non-stop de pleuris uitbreekt. De lijn is enorm storingsgevoelig en er is eigenlijk bar weinig dat je er aan kan doen qua verbeteringen.

hauptbahnhof
Berichten: 2893
Lid geworden op: Wo 20 Okt 2010, 22:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor hauptbahnhof » Vr 21 Sep 2012, 18:00

.
Laatst gewijzigd door hauptbahnhof op Zo 09 Nov 2014, 12:47, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: Do 03 Nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor R-Flow » Vr 21 Sep 2012, 18:06

hauptbahnhof schreef:Ik heb vandaag toevallig op lijn 2 gezeten en het heeft niks met lijn 2 te maken maar met de werkzaamheden op de Nieuwezijds Voorburgwal.

Want m'n verhaal was uiteraard enkel op vandaag gebaseerd... Heb het in z'n algemeenheid vooral over Hoofddorpplein/Zeilstraat en de gigantische hoeveelheid toeristen op de lijn die nogal voor vertraging zorgen.

hauptbahnhof
Berichten: 2893
Lid geworden op: Wo 20 Okt 2010, 22:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor hauptbahnhof » Vr 21 Sep 2012, 18:31

Het was een reactie naar beide reacties van jou en JeffreyMeijer.
Trouwens, totaal geen last gehad van wat jij allemaal zei.

Gebruikersavatar
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: Do 03 Nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor R-Flow » Vr 21 Sep 2012, 18:37

hauptbahnhof schreef:Trouwens, totaal geen last gehad van wat jij allemaal zei.

Dan heb je een goede dag gehad jongen! Heerlijk toch? Vooral van genieten.

hauptbahnhof
Berichten: 2893
Lid geworden op: Wo 20 Okt 2010, 22:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor hauptbahnhof » Vr 21 Sep 2012, 18:46

.
Laatst gewijzigd door hauptbahnhof op Zo 09 Nov 2014, 12:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: Do 03 Nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor R-Flow » Vr 21 Sep 2012, 18:51

hauptbahnhof schreef:Hahaha, goede dag? met +50 aankomen en dan nog naar de remise moeten en een tram eruit halen? Weet je wel hoe laat ik dan klaar zou zijn? Geen goede dag dus.

Maar je had in elk geval geen last van de dingen die ik allemaal opnoemde... Stel je voor dat dat er nou ook nog eens allemaal boven op was gekomen!

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 10996
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Berichtdoor Vinny » Vr 21 Sep 2012, 19:00

Dat is wel een faal van bureau Stadsregie. Die moeten dit in de smiezen houden...
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"


Terug naar “OV in West-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten