Pagina 413 van 739

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: ma 26 feb 2018, 09:16
door fred1954
Zo te lezen is dit project “pending”......

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: ma 26 feb 2018, 11:46
door TheAgedGamerYt
Lijn 313 Rijd maar een deel zijn oude route, Vroeger Reed schoolbuslijn 313 Ook via jan van Galenstraat!!

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: di 27 feb 2018, 15:08
door Suus
Fase 1 van de calamiteitenkeerlus voor tram 26 op de K+R bij CS achterzijde oost wordt tussen 5 maart en 25 mei aangelegd. De Michiel de Ruijtertunnel is gedurende deze periode meerdere weken afgesloten voor het autoverkeer.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: di 27 feb 2018, 16:17
door trolly
Heb je een bron voor dat onzalige bericht?

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: di 27 feb 2018, 16:20
door Suus
Ik had het uit een brief uit de reproruimte, maar het staat ook op internet: https://www.amsterdam.nl/projecten/ijtr ... zaamheden/

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: di 27 feb 2018, 17:38
door n-evo
De keerlus is precies op tijd klaar voor de instroom van het tweerichtings-15G-materieel. :D

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: di 27 feb 2018, 20:18
door trolly
Waarbij je er van uitgaat, dat beide projecten volgens planning gaan :')

Maar het belooft wel weer een fijne bende te worden rond Centraal.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: wo 28 feb 2018, 08:03
door n-evo
What else is new. :')

Wat voor R-NET stopt er op het Hoofddorpplein? Ik zag niks op de abri’s.

Afbeelding

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: do 01 mar 2018, 12:13
door Durashift
Er was een klok nodig op die halte, denk ik..

:D

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: ma 05 mar 2018, 18:47
door fred1954
Mojito schreef:De "nieuwe" Citaro's rijden sinds vandaag op pendelbuslijn 313. Vanuit mijn huiskamer was goed te zien dat een deel van het dak nog Sternet-rood is gebleven. Toen ik naar mijn werk fietste zag ik er een (1701) zonder lijnnummer of bestemming maar met passagiers. Het interieur leek me ongewijzigd met rode stoelen.
Afbeelding

Hier de 1704 (ex CXX 3947) als lijn 313. Blijkbaar kunnen deze bussen echt geen 313 filmen?

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: ma 05 mar 2018, 19:29
door Lijn 45
De Sternetlijnen hadden ook driecijferige lijnnummers, dus daar zal het niet aan liggen.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: ma 05 mar 2018, 19:45
door n-evo
Ik wil net zeggen, die reden allemaal met lijnnummers in de 190-reeks.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: ma 05 mar 2018, 19:53
door fred1954
Inderdaad en ook nog op 18x lijnen. Ik ben niet op de hoogte, hoe het softwarematig werkt in de displays van bussen, het enige wat ik kan bedenken is, dat deze bussen softwarematig geen 3xx kunnen filmen omdat dat dat een R-netnummering is en de Sternet bussen toch nooit op R-net reden. Misschien een kromme redenering........... :?:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: ma 05 mar 2018, 20:03
door Suus
Connexxion en GVB hebben een totaal andere aansturing.

Het feit dat ik ook geen real-time informatie over de 1700-bussen kan vinden, doet vermoeden dat de Mobilofoon nog niet werkt in deze bussen.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: ma 05 mar 2018, 20:03
door Alargule
In de wereld van een GVB-softwareprogrammeur klinkt dat heel logiesj.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: ma 05 mar 2018, 20:15
door nvdw
Tuurlijk kan dat ding wel 313 filmen. De vraag is alleen waar Connexxion de handmatige aansturing van de filmkast heeft verstopt, want die hoeft natuurlijk niet binnen handbereik te zitten als de chauffeur het allemaal
via CXX' eigen boordcomputer kan (laten) regelen.

Tegen de tijd dat dat is uitgevogeld zal GVB's eigen kastje er wel in zitten ;)

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: ma 05 mar 2018, 20:23
door Suus
In de mobilofoon wordt een dienst ingeladen (bijvoorbeeld 313-1) en die stuurt steeds bij aankomst op een eindpunt een lijnnummer en bestemming naar de lijnfilm. Geen mobilofoon, geen automatische bestemmingsfilm. En ook geen OV-Chipkaart trouwens :P

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: ma 05 mar 2018, 20:30
door Daniel
nvdw schreef:Tuurlijk kan dat ding wel 313 filmen. De vraag is alleen waar Connexxion de handmatige aansturing van de filmkast heeft verstopt, want die hoeft natuurlijk niet binnen handbereik te zitten als de chauffeur het allemaal
via CXX' eigen boordcomputer kan (laten) regelen.
Linksboven het hoofd van de chauffeur in de meeste gevallen, maar daarmee krijg je er natuurlijk alleen een lijnnummer op en geen bestemming.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: ma 05 mar 2018, 20:54
door nvdw
Dat weet ik, maar da's beter dan een A4'tje...

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: di 06 mar 2018, 09:17
door n-evo
GVB en lijnnummer-A4'tjes is gewoon een gelukkig huwelijk.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: di 06 mar 2018, 17:33
door fred1954
Het Parool meldt net dat er toch weer onzekerheid is over de startdatum van de NZL.......tja... :?

https://www.parool.nl/amsterdam/onzeker ... ~a4578337/

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: di 06 mar 2018, 18:29
door Natorious
Ik kreeg toch een slappe lach hiervan :')

Maar back to business, hoezo mag er opeens maximaal 10x/u gereden worden? Technisch moest 16x/u toch mogelijk zijn door het enkelspoor bij Zuid?

Oh wacht, materieelbeperkingen? _O-

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: di 06 mar 2018, 19:20
door trolly
Dat, of de bestuurder doet er te lang over om bij de andere cabine te komen, en het kost te duur om stuivertje te wisselen met een andere bestuurder. Of allebei.

Oh, en niemand had het aan zien komen.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: di 06 mar 2018, 19:29
door Suus
Bij een frequentie van 12x/uur blijken er bij incidenten waardoor niet verder gereden kan worden metro's tussen twee stations in te stranden. Dat mag niet, dus moet de frequentie voorlopig 10x/uur blijven. Wat volgens GVB overigens al ruim voldoende is voor de verwachte reizigersvraag, er zou alleen in de spits 12x/uur gereden gaan worden.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Geplaatst: di 06 mar 2018, 20:26
door JWM
Ik zie trouwens wel erg veel setjes van 2x CAF rijden op het huidige net. Gaat de NZ-Lijn nog meer materieel weghalen dan nu al het geval is?