Pagina 47 van 739

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Geplaatst: do 21 feb 2013, 16:05
door Klaasje
Behalve wanneer je saldo na het uitchecken meer dan 4 euro negatief is. Dat heb ik een keer gehad bij NS.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Geplaatst: do 21 feb 2013, 16:15
door hauptbahnhof
In dat geval is je ritpreis hoger dan de instaptarief. Wordt het jou verplicht om maximaal dat bedrag te betalen dus. Prima toch?

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Geplaatst: do 21 feb 2013, 16:36
door Klaasje
Uitchecken zou altijd mogelijk moeten wezen.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Geplaatst: do 21 feb 2013, 17:29
door hauptbahnhof
Op de Amstelveenlijn tussen Centraal Station en Amstelveen Westwijk zijn gisteravond bij de halte Meent in Amstelveen twee metro's tegen elkaar gebotst. Bij het ongeluk zijn geen gewonden gevallen.

Volgens een woordvoerder van het GVB botste de ene metro op lijn 51 achter op een ander metrostel dat nog bij de halte stond. De oorzaak van het ongeval is nog niet bekend. De halte Meent ligt vlak na een scherpe bocht, waardoor metrobestuurders niet kunnen zien of er nog een metro bij de halte staat. Of de bestuurder wel is gewaarschuwd door een rood sein, is onduidelijk.

Lees verder

Misschien moeten ze bij Parool toch iets beter gaan kijken naar de locatie. Er staan geen hoofdseinen op het sneltramgedeelte dus nee, de bestuurder kon niet worden gewaarschuwd en de metro kon niet worden tegengehouden. :N

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Geplaatst: do 21 feb 2013, 17:32
door deadlock
Klaasje schreef:Uitchecken zou altijd mogelijk moeten wezen.
Nee, als je saldo te negatief is kan het niet bij NS en zal je eerst moeten opladen.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Geplaatst: do 21 feb 2013, 18:46
door Klaasje
Dat weet ik. Ik ben alleen van mening dat....

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Geplaatst: do 21 feb 2013, 20:12
door Thom91
Zit nu in een solo stel op de 51, is ook niet eerste solo die ik tegen kwam..

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Geplaatst: do 21 feb 2013, 20:34
door hauptbahnhof
Kwam altijd al voor. Met 24 benodigde wagens en 25 + 4 wagens in bezit.
Na de aanrijding in december zijn het er nog meer geworden en nu weer meer enkeltjes. Tegenwoordig komen ze ook steeds vaker buiten de spits voor, als ze maar 18 wagens nodig hebben.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Geplaatst: vr 22 feb 2013, 10:47
door deadlock
Klaasje schreef:Dat weet ik. Ik ben alleen van mening dat....
Ik deel die mening.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Geplaatst: vr 22 feb 2013, 16:35
door VIRM
Vanmiddag stond ik op Lelylaan te wachten op de 50 naar Zuid. Komen er twee CAF'jes aantuffen met op de film '50' (de rest kon ik niet lezen door de weerspiegeling van de zon). De metro stopt en ik maar drukken op het knopje... Komt er een andere reiziger naar mij toe: "Meneer, dit is een lesvoertuig." Blinde-actie van VIRM weer :mrgreen:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Geplaatst: vr 22 feb 2013, 18:04
door hauptbahnhof
Zal wel een van de vele CAFs zijn met vastgelopen film. Wat ook heel vaak voorkomt is dat de gekoppelde voertuigen geen gegevens doorgeven, dus moet soms aan beide kanten de films goed zetten.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Geplaatst: za 23 feb 2013, 08:41
door Suus
Metrostel 36 maakt geen ding-dong-geluid als de deuren sluiten maar een zoemgeluid.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Geplaatst: za 23 feb 2013, 11:48
door Jef400
In 5 van de 7 metro's waar ik per week in zit hoor ik helemaal geen geluid met het sluiten der deuren.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Geplaatst: za 23 feb 2013, 11:54
door VIRM
JeffreyMeijer schreef:In 5 van de 7 metro's waar ik per week in zit hoor ik helemaal geen geluid met het sluiten der deuren.
Het is mij ook opgevallen dat de *PLING PLONG* het bij steeds minder metro's doet. Tenzij je een oud omaatje ofzo bent kun je de deuren, als ze sluiten, wel tegenhouden (al heeft Hauptbahnhof erop gewezen dat ze daardoor snel defect gaan). :)

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Geplaatst: za 23 feb 2013, 12:18
door Jef400
HBF. Als je deursloperij wilt zien dan moet je gaan kijken bij de metro van 14:41 vanaf de Isolatorweg op een willekeurige schooldag.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Geplaatst: za 23 feb 2013, 13:05
door hauptbahnhof
De 2 metrostellen betrokken bij de aanrijding een paar dagen geleden staan gekoppeld op het emplacement LCM. Goed te zien vanuit de trein of metro richting Asa.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Geplaatst: za 23 feb 2013, 20:08
door Suus
Die afkortingen kent helemaal niemand, gaarne ze voluit te schrijven s'il vous plaƮt.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Geplaatst: za 23 feb 2013, 20:09
door Thom91
Ik ken alleen LCM niet.. :P

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Geplaatst: za 23 feb 2013, 20:12
door Suus
Het is hier niet het GVB-personeelforum dus die afkortingen zijn niet toegankelijk voor lezers die niets van het GVB weten en er is ook geen mouse-over beschikbaar zoals bij stationsafkortingen van de spoorwegen dus lijkt het mij uiterst normaal dat ze gewoon voluit gescheven worden. Ik denk niet dat daar een discussie nodig over is.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Geplaatst: za 23 feb 2013, 20:19
door hauptbahnhof
Het emplacement heet LCM (of eigenlijk staat bij het LCM). Logistiek Centrum Metro.
Nu weet je het wel?

(Ook al zei ik dat je het ziet vanuit de trein of metro riching Asa? Met andere woorden: jullie weten beide welk emplacement je voorbij rijdt in de trein richting Asa, dus bij de hand doen is niet echt nodig).

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Geplaatst: zo 24 feb 2013, 15:43
door Thom91
Is dat dat stukje spoor tussen Van der Madeweg en Spakler?

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Geplaatst: zo 24 feb 2013, 15:54
door Ardan
Ja.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Geplaatst: zo 24 feb 2013, 17:27
door hauptbahnhof
Thom91 schreef:Is dat dat stukje spoor tussen Van der Madeweg en Spakler?
Stukje spoor :lol:
Zijn er wel een stuk of 6 rangeer-/stallingssporen.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Geplaatst: zo 24 feb 2013, 17:28
door Thom91
hauptbahnhof schreef:
Thom91 schreef:Is dat dat stukje spoor tussen Van der Madeweg en Spakler?
Stukje spoor :lol:
Zijn er wel een stuk of 6 rangeer-/stallingssporen.
Ja uit je tweede verhaal werd ik echt niet wijzer hoor.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Geplaatst: zo 24 feb 2013, 17:31
door hauptbahnhof
Nou jah, het was niet echt als antwoord op jouw vraag maar meer over de hele theorie die ik voorgeschoteld kreeg door Bee. Was jou toen ff vergeten. Sorry daarvoor. Zal het wel met je goedmaken :wink:

Maar jah, dan zou ik nog wel een klein beetje verwachten dat als ik zeg trein en/of metro richting Asa, er meteen een lampje gaat branden, aangezien vanaf de andere kant trein en metro niet samen rijden.