Pagina 49 van 739

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Geplaatst: do 28 feb 2013, 17:26
door Thom91
Ik ben zojuist een solo cafje in gesprongen op Ouderkerkelaan richting Centraal station.
Nu een solo 51 stel van uilenstede naar westelijk. Zag er erg vol uit.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Geplaatst: do 28 feb 2013, 19:13
door hauptbahnhof
Uilenstede naar westelijk? Laat me raden. Auto-correct?

Reed vandaag op 5 en heb maar weinig enkeltjes gezien. Sowieso 3 cafwagens dus eentje is gemaakt.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Geplaatst: do 28 feb 2013, 21:47
door VIRM
Da's fijn! :) Ik zat gisteren in een enkel BN'netje tussen De Boelelaan/VU en Zuid rond half zes. Dat was lekker knus. :mrgreen:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Geplaatst: do 28 feb 2013, 21:47
door JWM
Was er wat aan de hand met het CAF voor 51? Er zat er ook eentje op de 50 als middelste wagen van een drietje.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Geplaatst: do 28 feb 2013, 22:12
door hauptbahnhof
Die wagen en nog een andere waren betrokken bij een aanrijding op het emplacement, en mochten tot nader order niet op lijn 51.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Geplaatst: vr 01 mar 2013, 09:33
door Thom91
hauptbahnhof schreef:Uilenstede naar westelijk? Laat me raden. Auto-correct?

Reed vandaag op 5 en heb maar weinig enkeltjes gezien. Sowieso 3 cafwagens dus eentje is gemaakt.
Autocorrect idd.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Geplaatst: vr 01 mar 2013, 16:02
door Jef400
Bee schreef:De komende vijf weekenden is de IJtunnel afgesloten, ook voor het openbaar vervoer. Overdag eindigen alle buslijnen van het GVB bij de Buiksloterveer, evenals verschillende buslijnen van Connexxion en EBS. De nachtlijnen rijden via de Piet Heintunnel naar Amsterdam-Noord.
Met zn allen het schip in :wink:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Geplaatst: vr 01 mar 2013, 17:26
door Ruben
Zie de laatste week ook vrij veel tweerichting trapwagens op de 16 en 24. Defecten aan de eenrichting trapwagens, of ivm installeren nieuwe deuren? Komt de 5 dan niet in de knoei met materieel...

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Geplaatst: vr 01 mar 2013, 18:44
door hauptbahnhof
Defecten heb je altijd maar idd staan er volgens mij ook 3 wagens terzijde voor nieuwe deuren. Dit hoeft niet alleen dubbelkops te zijn.

Maar goed, lijn 5 heeft 15 wagens nodig voor de dienst maar ze beschikken over 20 11g en 4 combino's. redelijk ruim dus.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Geplaatst: vr 01 mar 2013, 19:21
door FLJ
Er staan twee enkelkops BN'ers (12G) buiten dienst voor deurenombouw, de 822 en 829, en de dubbelkopper (11G) 910. Voor de volledigheid, er zijn op dit moment vijf wagens omgebouwd (de 833, 840, 905, 907 en 918).

Daarnaast is er ook steeds een 11G/12G naar het schadeherstelbedrijf Castricum om behandeld te worden voor roestschade. Dat dit nodig is is duidelijk te zien aan een aantal wagens 12G wagens (de 11G's zijn ondertussen geloof ik allemaal behandeld) waarbij met name rond de geledingen gaten in de carrosserie zijn ontstaan (in sommige gevallen afgeplakt met wit folie).

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Geplaatst: vr 01 mar 2013, 19:28
door VIRM
Als ik vandaag door het goede poortje ben gegaan, is dat ene gehandicapte poortje op Zuid weer gerepareerd, Hauptbahnhof. :)

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Geplaatst: zo 03 mar 2013, 19:18
door Jelmer
gistermiddag vanaf Sloterdijk lijn 12 met de Combino 2026, volgens mij toch een Havenstraat-wagen.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Geplaatst: zo 03 mar 2013, 20:14
door hauptbahnhof
Deze Combino rijdt al maanden in de lekstraat, eerst op lijn 7/14 en nu op lijn 12. Is namelijk 1 van de 2 testwagens met camera's i.p.v. spiegels. Net als de 2149 die tot recent in de Havenstraat heeft gereden, eerst op lijn 10, daarna op lijn 13.

Zie hier.

Het komt overigens wel vaker voor. Havenstraattrams op Lekstraatlijnen en andersom. Sinds de monteurs alleen maar in de Havenstraat zitten kan het gebeuren dat trams uitgeleend worden als trams voor onderhoud in de Havenstraat staan.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Geplaatst: ma 04 mar 2013, 13:16
door VIRM
De CAF'jes zijn inderdaad back in business op de 51!

Vanochtend had ik rond 08:30 zat ik in een CAF'je van Zuid naar de Boelelaan/VU.
Rond 11:10/11:15 zag ik overigens op de Boelelaan/VU richting Westwijk een setje CAF'jes in passagiersdienst voorbijt uffen (enkele minuten later gevolgd door een setje BN'netjes, dus er ging kennelijk iets niet helemaal goed).

Overigens waren wat mensen in gele hesjes rond 11:20 onderaan de trap bij de metro op Sloterdijk wat aan het schoonmaken. Aangezien bij ieder drupje water de tegels daar spekglad worden (en de trappen zijn ook van staal), viel dit een beetje in de categorie 'niet handig'. Dat niemand aar ooit z'n nek heeft gebroken...

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Geplaatst: ma 04 mar 2013, 18:01
door VIRM
Trouwens nog iets opvallends: ik keek toevallig op de vacaturepagina voor trambestuurder bij het GVB. Ik vind het opvallend dat voor een werelstad als Amsterdam er wel eisen staan voor Nederlandse taalvaardigheid, maar niet voor Engelse taalvaardigheid.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Geplaatst: ma 04 mar 2013, 18:21
door Suus
De dienstregeling van pendelbus 99 die de komende drie weekenden zal rijden is op de website van het GVB gepubliceerd.

Opvallend is dat de routestrip bij de dienstregeling niet klopt met de tekst die de omleiding omschrijft. Op de strip staat aangegeven dat de bus richting het Muiderpoortstation na de halte Burgemeester Bickerstraat rechtdoor gaat over het Wilhelminaplantsoen en de Arent Krijtsstraat en dan de halte Wilhelminaplantsoen aan doet terwijl de omleidingspagina zegt dat de bus na de halte Burgemeester Bickerstraat linksaf de Burgemeester Bickerstraat inslaat en aan het einde rechtsaf de Hartveldseweg opgaat en dan de halte Schoolstraat aandoet. Ben benieuwd wat er nu echt gaat gebeuren...

Google Maps maakt er trouwens ook een zooitje van, daar is de gehele halte Burgemeester Bickerstraat verdwenen nu de halte Winkelcentrum weer in gebruik is. Bij de halte Winkelcentrum staan nu de lijnen 44, 46, 99 en 357 aangegeven terwijl alleen de 44 richting Diemen Noord daar stopt, het is eenrichtingshalte :roll:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Geplaatst: ma 04 mar 2013, 20:25
door Vinny
VIRM schreef:Trouwens nog iets opvallends: ik keek toevallig op de vacaturepagina voor trambestuurder bij het GVB. Ik vind het opvallend dat voor een werelstad als Amsterdam er wel eisen staan voor Nederlandse taalvaardigheid, maar niet voor Engelse taalvaardigheid.
Dat lijkt me niet nodig. De trambestuurder heeft nauwelijks klant-interactie en ook geen taak meer in het omroepen van berichten.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Geplaatst: ma 04 mar 2013, 20:38
door VIRM
Vinny schreef:
VIRM schreef:Trouwens nog iets opvallends: ik keek toevallig op de vacaturepagina voor trambestuurder bij het GVB. Ik vind het opvallend dat voor een werelstad als Amsterdam er wel eisen staan voor Nederlandse taalvaardigheid, maar niet voor Engelse taalvaardigheid.
Dat lijkt me niet nodig. De trambestuurder heeft nauwelijks klant-interactie en ook geen taak meer in het omroepen van berichten.
Ga maar eens vlak achter de bestuurder zitten in sommige wat meer 'toeristische' tramlijnen. Het verschilt uiteraard van keer tot keer, maar er kunnen echt hordes toeristen de weg vragen of een kaartje kopen. En niet denigrerend bedoeld, maar de Engelse taalvaardigheid van sommige chauffeurs laat wel eens een beetje te wensen over.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Geplaatst: di 05 mar 2013, 01:48
door hauptbahnhof
Gelukkig is dat niet zo belangrijk. Als ze zich maar verstaanbaar kunnen maken. Vaak spreken de toeristen ook amper engels dus met correct engels praten schiet je weinig mee op.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Geplaatst: di 05 mar 2013, 23:05
door Ruben
Idd vaak moet je dan toch al in losse woorden spreken om begrepen te worden. De cafjes ook gezien op de 51, zag ze vanuit de AJ Ernst en was verbaasd dat het een dubbel stel was. :-P

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Geplaatst: wo 06 mar 2013, 19:29
door VIRM
Vanmiddag rond 15:10 stonden er twee stelletjes CAF buiten dienst op Zuid (op het noorderspoor). Na wat gesleutel (meerdere keren deuren open en dicht en wat mechanisch-klinkende geluiden uit de metro) was hij kennelijk weergefixd, want de bestuurder riep via de buitenboordomroep om dat hij verder zou gaan als metro 51 naar Amstelveen.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Geplaatst: za 09 mar 2013, 12:17
door Suus
En inderdaad gaat het fout met lijn 99. De bus stopt bij de halte Schoolstraat richting Muiderpoortstation maar het informatiesysteem noemt het Wilhelminaplantsoen.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Geplaatst: za 09 mar 2013, 12:21
door Thom91
Ruben schreef:Idd vaak moet je dan toch al in losse woorden spreken om begrepen te worden. De cafjes ook gezien op de 51, zag ze vanuit de AJ Ernst en was verbaasd dat het een dubbel stel was. :-P
Rijden al de hele week meerdere setjes rond in de 51.. :P

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Geplaatst: za 09 mar 2013, 13:51
door VIRM
Yups! Ik heb de afgelopen week geen enkel, eenzaam BN-stelletje in de 51 gezien. *O*

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Geplaatst: za 09 mar 2013, 14:12
door fred1954
VIRM schreef:Yups! Ik heb de afgelopen week geen enkel, eenzaam BN-stelletje in de 51 gezien. *O*
Jawel hoor! Ik heb er zelfs ingezeten! Nou gestaan eigenlijk. Woensdagochtend rond 9 uur, vanaf Station Zuid richting Amstelveen. Ik weet het nog heel goed, want ik zou met de trein afreizen, maar er was iemand aangereden bij de Schipholtunnel en er reden geen treinen meer van en naar Schiphol. Ben toen onverrichter zake teruggelopen naar het metroperron om terug naar huis te gaan. En wat kwam er aanrijden: een eenzaam BN-stelletje. :twisted: