Pagina 50 van 739

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Geplaatst: di 12 mar 2013, 10:50
door Suus
Afgelopen zaterdag bus 99 geprobeerd tussen de haltes Schoolstraat en Wijttenbachstraat. De heiwerkzaamheden op de trambaan zordgen ervoor dat het verkeer op de Middenweg/Hartveldseweg beide kanten op vaststond waardoor de dienstregeling van lijn 99 zeer onregelmatig was. Dat er een bus reed in plaats van een tram werd door de meeste reizigers wel begrepen, slechts één vrouw bij de halte Arent Krijtsstraat gaf aan te wachten op de tram terwijl je vanaf daar toch duidelijk kon zien dat er op de trambaan een hei-installatie stond.

Nu zie ik echter op de site van het GVB dat ze de route hebben aangepast van lijn 99 zodat deze geen lusje meer rijdt in Diemen maar nu een "eindhalte" zou hebben onder het spoorwegviaduct op de Muiderstraatweg. Ik heb echter geen flauw idee hoe men daar zou willen keren met een gelede bus. Ook zouden de haltes Diemen Sniep en Diemerbrug zijn vervallen. Dat lijkt mij echter onzin, want als je onder het spoorwegviaduct keert ben je in principe al bij de halte Diemen Sniep en een halte Diemerbrug is er sowieso niet :')

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Geplaatst: di 12 mar 2013, 11:40
door Ardan
Misschien hebben ze een tijdelijke keerlus van stelconplaten of zo gebouwd? Dat heb ik wel eens vaker gezien..

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Geplaatst: di 12 mar 2013, 17:37
door JWM
Geloof het of niet, volgend weekend moeten de pendelbussen leeg doorrijden naar de Hoofdwerkplaats om daar te keren :X

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Geplaatst: di 12 mar 2013, 17:40
door hauptbahnhof
En ik mag komend weekend het leuke lijntje 9 rijden. Wissels gaan via handbediening dus mag hopen dat ze geblokkeerd zijn voor de richting Diemen.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Geplaatst: di 12 mar 2013, 17:49
door hauptbahnhof
De pendelbussen keren niet bij Diemen Sniep maar bij de werkplaats en wachten daar hun tijd eventueel af. Bij Diemen Sniep is er ook geen bushalte dus daarom kan de bus daar ook niet halteren.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Geplaatst: di 12 mar 2013, 18:17
door Suus
JWM schreef:Geloof het of niet, volgend weekend moeten de pendelbussen leeg doorrijden naar de Hoofdwerkplaats om daar te keren :X
Waarom is dat? Ik vond het rondje best een goede oplossing.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Geplaatst: di 12 mar 2013, 18:18
door Suus
hauptbahnhof schreef:De pendelbussen keren niet bij Diemen Sniep maar bij de werkplaats en wachten daar hun tijd eventueel af. Bij Diemen Sniep is er ook geen bushalte dus daarom kan de bus daar ook niet halteren.
De site spreekt over een eindhalte onder het spoorwegviaduct. Nou, dat IS Diemen Sniep toch?

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Geplaatst: di 12 mar 2013, 18:21
door JWM
Bee schreef:Waarom is dat? Ik vond het rondje best een goede oplossing.
De verkeersveiligheid rond de eindhalte N. Lublinkstraat.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Geplaatst: wo 13 mar 2013, 05:21
door STF
Zo ver is toch ook helemaal niet rijden naar de hoofdwerkplaats dus lijkt me helemaal niet zo'n gekke oplossing. Al kan ik me voorstellen dat het met die krappe Amsterdamse rijtijden wel flink doorplanken is.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Geplaatst: vr 15 mar 2013, 19:19
door JWM
Vanaf eind mei gaat de metrotunnel van zo t/m do 's avonds dicht ter voorbereiding op de zeven weken volledige afsluiting in de zomer. Daarnaast gaat eind juli het stukje RAI - Zuid ook een week dicht i.v.m. de aansluting van de Noord-Zuid lijn. Lang leve de metro :(.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Geplaatst: za 16 mar 2013, 23:03
door hauptbahnhof
I.v.m. de werkzaamheden in de metrotunnel en de tunnelsluiting van zondag t/m donderdag, wordt er vanaf 27 mei het metronet ontvlochten (lijn 51 ingekort tot Spaklerweg). Wel met hogere frequenties. Ik ben benieuwd.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Geplaatst: zo 17 mar 2013, 11:31
door Jef400
Zal dan in Juni nog aardig wat aan klootviolen worden. Vakanties beginnen pas in Juli in de regio Noord

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Geplaatst: zo 17 mar 2013, 12:07
door hauptbahnhof
Voor de mensen van lijn 51 wel ja. Vanuit zuidoost zal het geen probleem zijn. Hopende dat de aansluitingen zoveel mogelijk worden gehandhaafd (dus dat ze ook wachten als de W-lamp nog niet brand of knippert).

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Geplaatst: ma 18 mar 2013, 07:18
door FLJ
Een ander forum meld dat tramlijn 25 per december opgeheven zal worden (dit hing al langer in de lucht) en daarnaast staat ook buslijn 46 op de nominatie om te verdwijnen (buslijn Amstelstation, Diemen, Duivendrecht, station Bijlmer ArenA). Daarnaast zouden ook enkele lijnen in de avonduren en op zondagochtend opgeheven worden, maar hier werden geen lijnen genoemd.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Geplaatst: ma 18 mar 2013, 09:59
door JWM
Link?

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Geplaatst: ma 18 mar 2013, 11:24
door FLJ
De Yahoo!-mailgroup GVBA, geen idee waar de insiders deze informatie vandaan hebben gehaald, maar het bericht is in ieder geval bevestigd door een ander forumlid.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Geplaatst: ma 18 mar 2013, 11:42
door hauptbahnhof
Lijn 25 is in ieder geval waar maar niet zeker. In juni wordt definitief besloten. Maar ja, ga er maar van uit dat het wel gaat gebeuren :-(

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Geplaatst: ma 18 mar 2013, 12:30
door VIRM
@Hauptbahnhof: da's jouw favoriete lijntje, toch?

Vanochtend vertrok ik om 11:26 met metro 50 uit Zuid richting Sloterdijk, waar op de voorkant 'Gein' als bestemming stond aangegeven. En ondanks dat het de laatste tijd weer beter ging, deed de automatische halte-afroep het niet.
Als 'goedmakertje' had de bestuurder de luikjes van de tussenwand opengedaan, zodat je naar voren over z'n schouder mee kon kijken. Dat zie je ook niet zo vaak meer.*O*

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Geplaatst: ma 18 mar 2013, 12:36
door hauptbahnhof
Hoe kom je daar nou bij? Helemaal niet :|
Lijn 4 is mijn favoriete lijntje zolang ik geen Blokkendoos heb. Is echt een hel door de Van Woustraat als er een file straat om met Blokkendoos te rijden dan.

De halteafroep blijft verantwoordelijkheid van de bestuurder. Als hij het niet instelt, doet ie het niet, i.t.t. de tram en bus.

Wat voor metro had je eigenlijk? Luikjes? :|

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Geplaatst: ma 18 mar 2013, 12:44
door VIRM
Het was een CAF. :) Geen idee wat er in die tussenwand tussen de cabine en het passagiersgedeelte zit. Maar vandaag kon ik lekker meekijken naar voren! *O*

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Geplaatst: ma 18 mar 2013, 12:47
door FLJ
Bij mijn weten zit er gewoon een rampje dat er altijd al gezeten heeft.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Geplaatst: ma 18 mar 2013, 12:51
door VIRM
FLJ schreef:Bij mijn weten zit er gewoon een rampje dat er altijd al gezeten heeft.
Owh. Wellicht lag het dan gewoon aan dat het zonnetje lekker scheen en dat het toen extra opviel. :)

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Geplaatst: ma 18 mar 2013, 13:13
door Meltrain
FLJ schreef:Een ander forum meld dat tramlijn 25 per december opgeheven zal worden (dit hing al langer in de lucht) en daarnaast staat ook buslijn 46 op de nominatie om te verdwijnen (buslijn Amstelstation, Diemen, Duivendrecht, station Bijlmer ArenA).
Wordt lijn 46 dan zo slecht gebruikt? :?

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Geplaatst: ma 18 mar 2013, 13:33
door hauptbahnhof
Als ik naar Diemen moet, pak ik meestal liever de 46 dan de 44. ALTIJD zitplek. Vaak als ik instap zit er maar 1 persoon of soms helemaal niemand in.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Geplaatst: ma 18 mar 2013, 13:58
door Suus
De 136 deed het best goed overdag, maar de 46 was altijd al een vrij hopeloze lijn. Naar mijn mening zou het het beste zijn om het Duivendrechter gedeelte van lijn 46 weg te knippen en lijn 46 dezelfde route te geven als de opgeheven lijn 136.

Ik weet echter niet of heel Duivendrecht dan nog binnen de bedieningsgrenzen valt, het zou best kunnen dat lijn 41 dan weer de oude lusroute moet opnemen daar.